Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
De aanhouder wint. Als je overtuigd ben het niet correct functioneren moet je zeker niet opgeven. Er is een hoop geld voor de auto betaald en dat mag je er van uit gaan dat alles naar behoren functioneerd. Je kan de auto ook eens door een andere dealer laten nakijken. Deze hebben immers de verplichting om jouw ook te helpen. Wellicht dat zij wel een gebrek constateren. Je hebt nog mogelijkheden zat om je te laten helpen.
Ben al blij als ik de 1000 km haal.
Hallo red2003, wellicht een domme opmerking vanaf mijn kant, maar indien je je navigatie volume uit hebt staan, dan hoor je geen piep. Daar ben ik vandaag ook achter gekomen. Ik rijd normaal zonder geluid. Toevallig vandaag aangezet en toen hoorde ik de piep.
Nog weinig reacties van mensen met een 130 PK s/s Sports Tourer. Ben het inderdaad eens met GM-Tuningparts dat de moteren niet de meest moderne motoren zijn. Hiervoor gereden in autos van PSA en VAG. Deze zijn toch een stuk moderner, lees krachtiger, zuigniger en beschaafder.
Mijn verbruik blijft na 4k toch hangen op de 6.1 l/100 km. Met vele snelweg kilometers, netjes aan de snelheid, airco nog niet gebruikt, zakt het verbruik niet verder. Hebben meerdere mensen een relatief hoog verbruik met een 130 pk s/s. sports tourer.
Aan de andere kant, niet goed is niet goed. Je bent overtuigd van het niet goed functioneren. Dan kan er toch snel worden vast gesteld dat e.e.a. wel defect is. Niet goed functioneren is immers ook defect. Definitief defect duidt erop dat men bedoelt dat er iets niet functioneert. Dat is heel wat anders. Daarnaast moet elke opel dealer je helpen. Je hebt immers recht op garantie. Als men aan de andere kant kan aantonen dat er geen probleem is door middel van bijvoorbeeld temperatuurmetingen dan mogen ze de kosten (onderzoek) in rekening brengen. Heb jezelf bijvoorbeeld al eens de temperatuur in de auto gemeten? En dan bedoel ik uiteraard niet de temperatuur welke uit de roosters komt, maar de temperatuur ter hoogte van bijvoorbeeld het eigen lichaam op borst / hoofd hoogte. De tempertuur meten moet je dan ook uiteraard wel doen met een goede (b.v. digitale thermometer).
Natuurlijk bedankt voor de reacties. Mijn beeldscherm staat inderdaad wel automatisch maar in de nachtmodus vind ik het persoonlijk nog te fel. Liefst heb ik het scherm gewoon uit in het donker. Navigatie gaat dan met het info display voor het stuur. Kan het scherm uberhaupt apart uit? Ik krijg dit (nog) niet voor elkaar.
Voor wat betreft het geluid heb ik deze nu inderdaag via het config menu helemaal uit gezet. Echter had ik in m’n vorige auto (een skoda) de mogelijkheid om met 1 druk op een knop de routebegeleiding (stem) aan/uit te zetten. Als je een leuk stukje muziek of radio luistert wil ik niet telkens gestoord worden door de navi. Maar als ik het reisdoel nader of van de snelweg af ga dan wil ik de stem weer horen. het instellen via het Config menu werkt uiteraard wel maar vind ik tijdens het rijden best omslachtig. Een knop is eenvoudiger en daar zitten er genoeg van.
En wat kun je dan zoal instellen?
Bedankt voor de info. Heb inmiddels de goede gebruiksaanwijzing van de dealer ontvangen voor de navi 900. Het instellen van het thuisadres vind ik wel wat omslachtig. Zelfs de verkoper als de werkplaatschef kregen e.e.a. niet voor elkaar. Pas toen deze druk aan het zoeken waren in het boekje en ik op wat knoppen zat te drukken is het bij toeval gelukt. Vraag het me niet om het nog eens de doen want ik zou het niet meer kunnen.
Het grote scherm is mooi en overzichtlijk, maar omdat ik veel in het donker rijdt wordt ik ‘s avonds door m’n eigen scherm “verblind”. Ik heb de dashbord verlichting dan ook al maximaal gedimd zodat ook de display dimt. Nu zou ik graag willen weten of je het het scherm ook uit kunt zetten maar wel zodat de navi/radio e.d. doorgaat. Dit kon ik bij m’n vorige auto nl wel.
Weet iemand of dit kan?En zit er op de navi 900 een “snelkoppeling” naar het aan/uit zetten van het stemgeluid voor de routebegeleiding of moet je dit altijd via het config menu doen?
Heb inmiddels de eerst 1500 km erop zitten met een 130 PK Start Stop en verbruik ligt op 6,1. Had het al wel zuiniger verwacht gezien het hoge aantal snelweg kilometers, inclusief gebruik van start/stop daar waar het mogelijk is.
Valt het toch nog mee met de zegeltjes…
Ik heb ‘m ook!
Sinds gisteren ben ik ook in het bezit van de 130 pk diesel. Viel me inderdaad ook op dat bij koude motor toerental hoger is dan bij warme motor. Echter ook na een snelweg rit (ca. 100 km) bleef het toerental bij de eerste paar stops hoger. Daarna zakte het. Zal wel normaal zijn denk ik. Ik ervaar het niet als een probleem.
Overigens is de dakrails zilverkleurig.
De mijne is eind november 2011 besteld.
Kan je wel vertellen dat het het wachten waard is geweest. Wat een heerlijke auto. En het verschil tussen een 130 pk (hand) sports tourer of een 160 pk (auto) hatchback is er uiteraard wel, maar lang niet zo’n groot verschil als ik had verwacht.
Eerste keer dat ik overigens met een s/s rijdt. Wel even wennen. Ik snap wel hoe het systeem werkt maar de ene keer slaat de auto wel af en de andere keer niet. Zal wel te maken hebben met allerlei voorwaarden denk ik.
Bedankt voor de felicitatie. Ik ga vanmiddag wel kijken als ik de auto ga ophalen. Ben benieuwd.
Denk dat gezien het aantal reactie dat je hebt onvangen dat het niet zal gaan ;) Had het ook wel willen weten of dat mogelijk is.
Dat zijn nog eens berichten waar je wat aan hebt. Nu maar hopen dat de problemen hier mee worden opgelost.
Zeer nutting om te weten. Ga ik ook proberen!
Nou, lekker weer al die zuinige auto’s. Over een poosje krijg ik ook een 130 pk S/S. Daar gaan m’n zegeltjes….ha, ha. :angel
24 januari 2012 om 05:26 In reactie op: Onbalans met 18 inch winterbanden op Insignia Sports Tourer #17979753Een dergelijk probleem heb ik ook gehad. Soms wel een trilling en soms weer niet. Uiteindelijk viel het me op dat het telkens op het zelfde traject voorkwam. Bleek uiteindelijk gewoon aan het wegdek van dat traject te liggen. In mijn geval de A27 tussen Eemnes en Hilversum. Ik de auto van m’n vrouw had ik dit probleem niet. Echter met de verlaagde uitvoering en 18″ wel.
Weergave is gelijk. Alleen de knop op middenconsole is er niet i.v.m. de handbediende handrem.
Nog een paar weken wachten en dan kan ik ook een paar fotos plaatsen.
Tussen de opels in een tweetal skoda’s gereden. Ook erg fijne auto’s moet ik zeggen. Maar nu weer terug naar Opel.Is de 2.0 130 pk sports touere echt zo traag?? Heb een tijdje (proef) gereden met een 130 pk sedan en vond dat eigenlijk wel meevallen. Het verschil met de 160 pk is er uiteraard wel maar niet zo dat je het verschil tijdens dagelijks gebruik nu echt mist.
Hoop dat het mee zal vallen. Apparaat is inmiddels besteld.Hallo, nieuw op het forum. Ben ook wel benieuwd naar de functionaliteiten van de Navi 900. Krijg als het goed is ergens begin volgend jaar mijn nieuwe insignia voorzien van Navi 900. Ik kan nergens op internet iets vinden over de Navi 900.
-
AuteurBerichten