Instellingen Navigatie

Forumindex Forums Modellen Insignia Instellingen Navigatie

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17246383
    KK96
      Lid sinds:
      20 December 2011

      Sinds gisteren rijd ik dan eindelijk in een mooie insignia voorzien van Navi 900. Nu is de auto echter afgeleverd met het instructieboekje van een dvd800 (er staan overigens meerdere modellen in).
      Inmiddels ben ik al geruime tijd bezig om mijn huis adres op te slaan. Dit krijg ik echter niet voor elkaar omdat ik niet weet waar dat moet.
      Kan iemand mij vertellen hoe dat gaat?

      Daarnaast heb ik een leuke foto van m’n gezin in het fotolijst gezet. Maar hoe krijg ik deze daadwerkelijk in het scherm?

      Wil overigens wel een foto van m’n insignia hier plaatsen maar weet ook niet hoe dat gaat. Wellicht dat iemand dat mij kan vertellen.

      Zoals je wel leest ben ik niet echt handig met dat soort dingen.

      #17990459
      GM-Tuningparts
      Deelnemer
        Lid sinds:
        16 July 2005

        @KK96 wrote:

        Sinds gisteren rijd ik dan eindelijk in een mooie insignia voorzien van Navi 900. Nu is de auto echter afgeleverd met het instructieboekje van een dvd800 (er staan overigens meerdere modellen in).
        Inmiddels ben ik al geruime tijd bezig om mijn huis adres op te slaan. Dit krijg ik echter niet voor elkaar omdat ik niet weet waar dat moet.
        Kan iemand mij vertellen hoe dat gaat?

        Daarnaast heb ik een leuke foto van m’n gezin in het fotolijst gezet. Maar hoe krijg ik deze daadwerkelijk in het scherm?

        Wil overigens wel een foto van m’n insignia hier plaatsen maar weet ook niet hoe dat gaat. Wellicht dat iemand dat mij kan vertellen.

        Zoals je wel leest ben ik niet echt handig met dat soort dingen.

        wat het navigatie gebeuren betreft daar kan ik je helaas niet mee helpen.
        wat foto’s plaatsen betreft dat gaat heel makkelijk met
        http://www.photobucket.com” onclick=”window.open(this.href);return false;

        je mag ze evt ook naar mij sturen dan zet ik ze er wel op voor je als je wilt.

        gr eugene

        #17990460
        opel.sergio
          Lid sinds:
          19 December 2011

          Hallo kk96.
          Druk meerdere keren op de knop info tot dat je de foto ziet. Je moet de foto die je wil wel eerst aanvinken in het menu waar de foto staat.

          #17990461
          KK96
            Lid sinds:
            20 December 2011

            Bedankt voor de info. Heb inmiddels de goede gebruiksaanwijzing van de dealer ontvangen voor de navi 900. Het instellen van het thuisadres vind ik wel wat omslachtig. Zelfs de verkoper als de werkplaatschef kregen e.e.a. niet voor elkaar. Pas toen deze druk aan het zoeken waren in het boekje en ik op wat knoppen zat te drukken is het bij toeval gelukt. Vraag het me niet om het nog eens de doen want ik zou het niet meer kunnen.

            Het grote scherm is mooi en overzichtlijk, maar omdat ik veel in het donker rijdt wordt ik ’s avonds door m’n eigen scherm “verblind”. Ik heb de dashbord verlichting dan ook al maximaal gedimd zodat ook de display dimt. Nu zou ik graag willen weten of je het het scherm ook uit kunt zetten maar wel zodat de navi/radio e.d. doorgaat. Dit kon ik bij m’n vorige auto nl wel.
            Weet iemand of dit kan?

            En zit er op de navi 900 een “snelkoppeling” naar het aan/uit zetten van het stemgeluid voor de routebegeleiding of moet je dit altijd via het config menu doen?

            #17990462
            GM-Tuningparts
            Deelnemer
              Lid sinds:
              16 July 2005

              @KK96 wrote:

              Bedankt voor de info. Heb inmiddels de goede gebruiksaanwijzing van de dealer ontvangen voor de navi 900. Het instellen van het thuisadres vind ik wel wat omslachtig. Zelfs de verkoper als de werkplaatschef kregen e.e.a. niet voor elkaar. Pas toen deze druk aan het zoeken waren in het boekje en ik op wat knoppen zat te drukken is het bij toeval gelukt. Vraag het me niet om het nog eens de doen want ik zou het niet meer kunnen.

              Het grote scherm is mooi en overzichtlijk, maar omdat ik veel in het donker rijdt wordt ik ’s avonds door m’n eigen scherm “verblind”. Ik heb de dashbord verlichting dan ook al maximaal gedimd zodat ook de display dimt. Nu zou ik graag willen weten of je het het scherm ook uit kunt zetten maar wel zodat de navi/radio e.d. doorgaat. Dit kon ik bij m’n vorige auto nl wel.
              Weet iemand of dit kan?

              En zit er op de navi 900 een “snelkoppeling” naar het aan/uit zetten van het stemgeluid voor de routebegeleiding of moet je dit altijd via het config menu doen?

              Héb je je scherm s’avonds niet op nachtverlichting staan?

              #17990463
              Melgi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 July 2011

                Kk96, ik heb het niet voor elkaar gekregen om alleen het navigatievolume te muten. Ik draai hem altijd helemaal terug naar 1 zodra het navigatiesysteem een aanwijzing geeft. Als je weet hoe je hem moet muten, laat het me dan weten.

                Het scherm kun je automatisch laten dimmen. In de navigatie- of beeldscherminstellingen kun je dit doen.

                #17990464
                opel-limbo
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  24 July 2007

                  Via de config toets op de radio kun je het navigatiemenu oproepen. Hier kun je het volume van je navigatieberichten instellen.

                  Greetz Roel.

                  #17990465
                  inzichtnieja
                    Lid sinds:
                    2 February 2012

                    Via de config toets op de radio kun je het navigatiemenu oproepen. Hier kun je het volume van je navigatieberichten instellen.

                    Klopt, zo mute ik de aanwijzingen ook. Nadeel is alleen dat de audio waarschuwing van de np aankondiger dan ook niet meer werkt.

                    #17990466
                    KK96
                      Lid sinds:
                      20 December 2011

                      Natuurlijk bedankt voor de reacties. Mijn beeldscherm staat inderdaad wel automatisch maar in de nachtmodus vind ik het persoonlijk nog te fel. Liefst heb ik het scherm gewoon uit in het donker. Navigatie gaat dan met het info display voor het stuur. Kan het scherm uberhaupt apart uit? Ik krijg dit (nog) niet voor elkaar.

                      Voor wat betreft het geluid heb ik deze nu inderdaag via het config menu helemaal uit gezet. Echter had ik in m’n vorige auto (een skoda) de mogelijkheid om met 1 druk op een knop de routebegeleiding (stem) aan/uit te zetten. Als je een leuk stukje muziek of radio luistert wil ik niet telkens gestoord worden door de navi. Maar als ik het reisdoel nader of van de snelweg af ga dan wil ik de stem weer horen. het instellen via het Config menu werkt uiteraard wel maar vind ik tijdens het rijden best omslachtig. Een knop is eenvoudiger en daar zitten er genoeg van.

                      #17990467
                      Jocov
                        Lid sinds:
                        28 March 2012

                        Ben sinds dinsdag ook de trotse eigenaar van een Insignia ST en had het probleem ook met het te fel verlichte scherm in het donker. Ik vind dat vaak erg afleiden als ik snachts rij.

                        Nu heb op gemerkt dat je een foto kan selecteren als achtergrond en ik heb in Paint een “zwarte” foto gemaakt en deze opgeslagen als jpg en deze gebruik ik als achtergrond.

                        Dan tijdens het rijden snachts een paar keer op de “info-knop” drukken en je hebt een zwart beeld met enkel de tijd erin.

                        probleem opgelost ……;-)

                        #17990468
                        duranduran
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          25 February 2012

                          Is idd een heel mooie oplossing.
                          Ik heb een foto gevonden op het internet van het front van de Insignia in het donker met alleen de dagrijverlichting aan en een spotje op het logo. Die heb ik als ‘nachtfoto’ opgeslagen.
                          Wat ik dan wel weer mooi vnd is dat de navigatie gewoon door blijft gaan (achter de foto) en pas bij een aanwijzing weer op’popt’. Om na de aanwijzing weer op de nachtfoto over te schakelen.

                          Wat mij bevreemdt:
                          Overdag is het display niet dimbaar, het moet donker zijn…

                          Weet iemand nog meer slimmigheden van de navi900?

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.