Flitspalen op Navi 900

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie Flitspalen op Navi 900

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 234)
  • Auteur
    Berichten
  • #17986600
    Melgi
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 July 2011

      @red2003: hier nog een!

      #17986601
      joop_groot
        Lid sinds:
        26 January 2012

        @red2003 wrote:

        Hallo,
        Je kunt de nav900 minder fel maken in de avond met het instelwieltje naast je verlichting, hiermee verander je de intensiteit van de dashboard verlichting en de nav900. Of je hebt de instelling van omschakelen van verlichting niet op automatisch staan, maar op dagstand. Kan je ook wijziging met de optie helderheid geloof ik.

        Ik kreeg de volgende tip van een collega.

        ’s Avonds (bij donker) kan het scherm inderdaad ondanks de laagste stand, toch nog te fel zijn. Als je nu een foto van een zwart vlak maakt, kan deze geupload worden naar de Navi900. Zodra je wenst, zet je de zwarte foto op het scherm door een aantal keer op info te drukken. Dit kan je doen zodra je de informatie op het scherm niet nodig hebt.

        Succes!

        Groet,
        Joop.

        #17986602
        joop_groot
          Lid sinds:
          26 January 2012

          @red2003 wrote:

          Ik heb het opgegeven :wtf . Alle POIs staan erop, kan ze bekijken en naar toe navigeren. Krijg ze alleen niet op het scherm. Alle beamingen al geprobeert, van zakelijk tot bioscoop…… Rij maar zonder die dingen en let wel beter op. Mijn nav900 is van 2012.

          als iemand nog de gouden tip heeft graag.

          Bedankt allemaal.

          Jammer dat het niet lukt en ik kan mij de frustratie voorstellen, want ik ben zelf heel lang aan het tobben geweest. Misschien heb je de onderstaande oplossing al geprobeerd, maar ik schrijf het nog maar een keer omdat het bij mj werkte.

          Mogelijke oplossing:
          myPOIs veranderen in MyPOIs

          Groet,
          Joop

          #17986603
          digifredje
            Lid sinds:
            27 February 2012

            Misschien dat dit ook kan helpen.
            Bij mij verschenen ze pas toen ik ook de waarschuwing activeerde voor Restaurants. (de POI’s zitten nochtans in Zakelijk, maar Restaurants staan daar pal onder).

            Wel raar een flitspaal waarschuwing te krijgen met een restaurantlogo naast, maar nu werkt het wel.

            #17986604
            Richieeee
              Lid sinds:
              27 February 2012

              Goeiemiddag,

              Zou je mij alsjeblieft nog een keer kunnen voorzien van de downloadlinkjes?
              Alle huidige linkjes zijn verlopen, jammergenoeg.

              Alvast vriendelijk bedankt

              #17986605
              insignia fan
                Lid sinds:
                23 February 2012

                @joop_groot wrote:

                @red2003 wrote:

                Ik heb het opgegeven :wtf . Alle POIs staan erop, kan ze bekijken en naar toe navigeren. Krijg ze alleen niet op het scherm. Alle beamingen al geprobeert, van zakelijk tot bioscoop…… Rij maar zonder die dingen en let wel beter op. Mijn nav900 is van 2012.

                als iemand nog de gouden tip heeft graag.

                Bedankt allemaal.

                Jammer dat het niet lukt en ik kan mij de frustratie voorstellen, want ik ben zelf heel lang aan het tobben geweest. Misschien heb je de onderstaande oplossing al geprobeerd, maar ik schrijf het nog maar een keer omdat het bij mj werkte.

                Mogelijke oplossing:
                myPOIs veranderen in MyPOIs

                Groet,
                Joop

                Op welke naam heb je ze gezet.
                ik heb ook het navi900 van 2012.

                ik heb ze op prive gezet. en ook de selectie restaurant aan gezet.
                toen gaf tie ze wel aan.

                ik zie nu alleen als er een camera staat het pictogram van een restaurant.
                d

                #17986606
                inzichtnieja
                  Lid sinds:
                  2 February 2012

                  Op veler verzoek nog 1 keer de laatste versie van de poi’s: http://www.filedropper.com/mypois

                  Wat betreft de problemen bij het aan de praat krijgen van de poi’s: het enige dat ik kan zeggen is blijf proberen. Mijn mening is dat aanpassen van foldernaam niet uitmaakt. Volgens de handleiding zou dit ook myPOIs moeten zijn. Ik heb zelf zo’n 10 keer een import moeten doen voordat de palen zichtbaar waren. Het goede nieuws is dat wanneer de poi’s eenmaal zichtbaar zijn, dit zo blijft bij nieuwe imports.

                  Wat ik heb gedaan bij mijn pogingen is de NP categorie volledig te wissen door een leeg poi bestand te importeren (doe dit enkel bij prive en zakelijk categorie).

                  Nog even een update over mijn ervaring met de np aankondiger: werkt eigenlijk prima. Ik heb gemerkt dat de waarschuwer niet werkt bij een aantal palen (bv 1 op de A9). Dit komt echter niet door de navi maar door het bronbestand. De coördinaten zijn in een aantal gevallen niet helemaal accuraat. Ik hoop dat flitsservice.nl op korte termijn de poi’s gaat aanbieden.

                  #17986607
                  red2003
                    Lid sinds:
                    11 May 2011

                    JAAAA, hij doet het toch.

                    Heb nu de optie restaurants op AAN staan en nu krijg ik wel het pop up scherm en een toontje als ik in de buurt ben van een flitspaal, maar zie geen icoontje op het scherm.
                    Helemaal raar is dat ik de POIs heb opgeslagen onder de directorynaam bioscoop :hmmz :hmmz :hmmz

                    Allemaal bedankt voor jullie bijdrage aan de discussies.

                    Groetjes

                    #17986608
                    Martin85
                      Lid sinds:
                      7 October 2011

                      @inzichtnieja wrote:

                      Op veler verzoek nog 1 keer de laatste versie van de poi’s: http://www.filedropper.com/mypois

                      Nog even een update over mijn ervaring met de np aankondiger: werkt eigenlijk prima. Ik heb gemerkt dat de waarschuwer niet werkt bij een aantal palen (bv 1 op de A9). Dit komt echter niet door de navi maar door het bronbestand. De coördinaten zijn in een aantal gevallen niet helemaal accuraat. Ik hoop dat flitsservice.nl op korte termijn de poi’s gaat aanbieden.

                      Hallo Inzichtnieja,
                      Allereerst mijn dank voor jouw draadje over de de flitspalen op Navi 900.
                      Ik kon myPIOs gelijk laden, en kwam ook tot de ondekking dat er op de A9 een flitspaal wordt aangegeven die er al 2 jaar weg is uit de middenberm en verplaatst is naar de rechterkant van de snelweg.
                      Omdat ik daar elke dag rijd, heb ik dit probleem alsvolgt opgelost:
                      POI zakelijk1 bestand geopend met Kladblok en gezocht naar de flitspalen op de A9.
                      Vervolgens de coordinaten omgedraaid ingevuld op Google maps en de flitspaal van middenberm naar rechterberm verplaatst door de coordinaten te veranderen en uit te lezen. Vervolgens weer omgedraaid en weer ingevoerd in POI zakelijk 1.
                      Werkt Perfect :thumb
                      Hierbij de gewijzigde coordinaten: 4.84250, 52.30472, “A9”, “[NH][AMSTELVEEN-003]A9”
                      Tja met vereende krachten kunnen de Insignia rijders de Nederlandse veldwachters net te slim af zijn ;)
                      Ik ben trouwens ook benieuwd welke flitspalen er nog meer niet werken.
                      Groet, Martin.

                      #17986609
                      Richieeee
                        Lid sinds:
                        27 February 2012

                        Hartelijk bedankt voor het posten van de POI’s :)
                        Krijg binnen enkele weken mijn Insignia in mijn bezit, ik hoop dat het werkt :D
                        Ik zal het resultaat hier posten, nogmaals bedankt

                        #17986610
                        KK96
                          Lid sinds:
                          20 December 2011

                          Hallo red2003, wellicht een domme opmerking vanaf mijn kant, maar indien je je navigatie volume uit hebt staan, dan hoor je geen piep. Daar ben ik vandaag ook achter gekomen. Ik rijd normaal zonder geluid. Toevallig vandaag aangezet en toen hoorde ik de piep.

                          #17986611
                          Melgi
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 July 2011

                            Gelukt! Ik heb de wegrestaurant optie gekozen en nu krijg ik wel een waarschuwing op 400 meter, maar ik zie geen icoontjes op het scherm.

                            Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

                            #17986546
                            mist59
                              Lid sinds:
                              8 March 2012

                              Ik ben sinds zaterdag in het bezit van een nieuwe Zafira Tourer. Fantastische wagen. Nu ben ik ook aan het proberen van de flitspalen erop te zetten. Volgens de handleiding kunnen er eigen POI’s toegevoegd worden volgens volgend patroon : naam bv. zakelijk, met daarachter een nummer volgens categorie (zakelijk = 2). Dus hernoemen naar een andere categorie is niet voldoende volgens mij. Daar zal het probleem liggen bij velen denk ik.
                              De vraag is nu : er zijn 3 bestanden bv. zakelijk_1, zakelijk_2,zakelijk_3, maar dit kan eigenlijk niet want dat zouden 3 verschillende categoriën zijn. Hernoemen naar zakelijk1_2, zakelijk2_2 en zakelijk3_2 zal zeker niet werken ? Ik ga het eens proberen. Een andere optie zal zijn om de 3 files allemaal in 1 onder te brengen zodat het bv. zakelijk_2 wordt.
                              Niet zo eenvoudig als het lijkt dus. Vraag is hoe ze het bij scdb doen ? De handleiding is nog niet te zien. Het icoon moet toch ook aangepast kunnen worden ?

                              #17986545
                              digifredje
                                Lid sinds:
                                27 February 2012

                                @mist59 wrote:

                                Ik ben sinds zaterdag in het bezit van een nieuwe Zafira Tourer. Fantastische wagen. Nu ben ik ook aan het proberen van de flitspalen erop te zetten. Volgens de handleiding kunnen er eigen POI’s toegevoegd worden volgens volgend patroon : naam bv. zakelijk, met daarachter een nummer volgens categorie (zakelijk = 2). Dus hernoemen naar een andere categorie is niet voldoende volgens mij. Daar zal het probleem liggen bij velen denk ik.
                                De vraag is nu : er zijn 3 bestanden bv. zakelijk_1, zakelijk_2,zakelijk_3, maar dit kan eigenlijk niet want dat zouden 3 verschillende categoriën zijn. Hernoemen naar zakelijk1_2, zakelijk2_2 en zakelijk3_2 zal zeker niet werken ? Ik ga het eens proberen. Een andere optie zal zijn om de 3 files allemaal in 1 onder te brengen zodat het bv. zakelijk_2 wordt.
                                Niet zo eenvoudig als het lijkt dus. Vraag is hoe ze het bij scdb doen ? De handleiding is nog niet te zien. Het icoon moet toch ook aangepast kunnen worden ?

                                Die van mij is ook een Zafira Tourer en het is toch gelukt hoor.

                                #17986544
                                mist59
                                  Lid sinds:
                                  8 March 2012

                                  Ben je zeker dat hij alle 3 de bestanden laat zien ?

                                  #17986543
                                  digifredje
                                    Lid sinds:
                                    27 February 2012

                                    @mist59 wrote:

                                    Ben je zeker dat hij alle 3 de bestanden laat zien ?

                                    Hmmm, nee.

                                    #17986550
                                    Ava_Insignia
                                      Lid sinds:
                                      24 February 2012

                                      Ik denk dat je alleen bestand_2 ziet omdat dat nummer overeenkomt met de categorie zakelijk. Ik heb de 3 bestanden samengevoegd tot één bestand met als naam Bezienswaardigheid_12.poi en dat werkt prima: pop-up scherm met fotocamera-icoontje.

                                      #17986549
                                      digifredje
                                        Lid sinds:
                                        27 February 2012

                                        @Ava_Insignia wrote:

                                        Ik denk dat je alleen bestand_2 ziet omdat dat nummer overeenkomt met de categorie zakelijk. Ik heb de 3 bestanden samengevoegd tot één bestand met als naam Bezienswaardigheid_12.poi en dat werkt prima: pop-up scherm met fotocamera-icoontje.

                                        Kun je dat dan ook eens delen?

                                        #17986548
                                        mist59
                                          Lid sinds:
                                          8 March 2012

                                          Een vraag voor het updaten van de lijsten : vanuit welke csv file vertrek je best ? Van het type TomTom,Garmin of een andere ?
                                          Ik zou de lijst up to date willen houden.
                                          Het samenvoegen van de 3 bestanden werkt heel goed (files openen, alles selecteren en copy naar een nieuwe file). Voor het icoon aan te passen ga ik toch eens zoeken.

                                          #17986547
                                          red2003
                                            Lid sinds:
                                            11 May 2011

                                            Zo nu zijn we er,
                                            Bedankt allemaal voor jullie input. Heb inderdaad alle 3 de bestanden samengevoegd, gewoon knippen en plakken. Daarna het bestand bezienswaardigheid_12 genoemd en hopla… het werkt.
                                            Krijg een pop-up melding met een camaera en een geluidsignaal dat er een flitspaal staat.
                                            Zie hem alleen niet op het navigatiescherm (in de route). Maar goed.

                                            Groetjes.

                                            #17986612
                                            march
                                              Lid sinds:
                                              17 March 2012

                                              ik ben nieuw op dit forum, gisteren mijn Opel Insigna Tourer gekregen, en direct een poging gedaan om op basis van deze informatie de flitspalen op mijn navi 900 te krijgen.
                                              Dat lukte in eerste instantie niet, dezelfde problemen als andere gebruikers: inlezen lukte prima, ik kon ook naar die punten navigeren, ik had de MyPoi meldingen aan staan maar geen signaal als ik langs een flitspaal hier in de buurt reed.

                                              Maar net ontdekte het volgende waardoor het ineens wel werkt dus misschien dat dit ook de oplossing is voor anderen: met de navigatie op het scherm op de ronde knop gedrukt, in het menu dat verschijnt staat ook kaartopties. Daaronder zit een optie om bijzondere punten te tonen, als je daarvoor kiest en naar beneden scrolt staat daar ineens weer zakelijk, prive etc. En daar heb ik zakelijk aangevinkt en ineens werkt het!
                                              (ik had de bestanden ingelezen als Zakelijk_1.poi etc.)
                                              Wel vreemd, want bij MyPoi had ik ook al aangevinkt dat ik zakelijk wilde zien…

                                              #17986613
                                              GM-Tuningparts
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                16 July 2005

                                                is er hier iemand die dit hele gedoe met flitspalen edg ook bij mij er op kan zetten?

                                                hoor het graag.

                                                #17986614
                                                steffiem
                                                  Lid sinds:
                                                  16 February 2006

                                                  @red2003 wrote:

                                                  JAAAA, hij doet het toch.

                                                  Heb nu de optie restaurants op AAN staan en nu krijg ik wel het pop up scherm en een toontje als ik in de buurt ben van een flitspaal, maar zie geen icoontje op het scherm.

                                                  Hier nu ook werkend, met de optie Restaurants aan, keurig een popup en een geluidssignaal.

                                                  #17986615
                                                  GM-Tuningparts
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    16 July 2005

                                                    is er hier iemand die dit hele gedoe met flitspalen edg er ook bij mij op kan zetten?

                                                    hoor het graag.

                                                    mvg eugene

                                                    #17986616
                                                    Melgi
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      30 July 2011

                                                      Eugene,

                                                      Ik wil je wel helpen. Stelt niet voor en is zo gepiept. Ik krijg wel op mijn notificaties het wegrestaurant icoontje te zien. Ik ga experimenteren met het icoontje voor de bezienswaardigheid en laat het dan weten. Mogelijk dat ik binnenkort jouw kant op kom om wat lampjes te bestellen en op te halen (uit mijn eerder mail aan jou) en misschien dat ik je dan kan helpen?

                                                      Gr,

                                                      Mohammed

                                                      Sent from my iPad using Tapatalk HD

                                                    25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 234)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.