Climatronic+verwarming Insignia

Forumindex Forums Modellen Insignia Climatronic+verwarming Insignia

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Auteur
    Berichten
  • #17245979
    opel-limbo
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 July 2007

      Beste forummers,

      Wat mij opvalt bij mijn Insignia (08-2011 MJ2011) is dat ik de temperatuur van de verwarming zeker 2-3 graden hoger moet zetten als bij mijn voorgaande vec C. Ik rijd meestal met de verwarming op stand Auto (dus ingeschakelde airco en automatische temp. regeling). In het config menu heb ik de klimaatregeling al op hoog gezet maar dit geldt puur en alleen voor de fanspeed, heeft geen invloed op de binnentemperatuur. De uistroomtemperatuur is door de VOD al eens gemeten en die lag in de temperatuurstand High rond de 48 graden. Volgens de dealert was dat ok. Verder zei men dat als de auto mooi op temperatuur komt het ook niet aan de thermostaat zou liggen. Denk zelf ook dat het niets met de thermostaat te maken heeft maar puur ergens in de climatronic zelf (softwarematig of zo???).

      Het is ook niet zo dat er geen warme lucht wordt uitgeblazen maar puur dat de binnentemperatuur vaak maar mondjesmaat is. Nu is het buiten natuurlijk errug koud en dan heb je de verwarming al snel wat hoger staan maar zelfs 2 weken geleden reed ik af en toe rond met de temperatuur ingesteld op 24 of 25 graden. En soms is het dan net of de verwarming niet of nauwelijks reageert.

      Wie herkent dit probleem of heeft er al eens over gehoord??? Op het Duitse Motor-Talk forum wordt er ook over geklaagd maar een echte oplossing schijnt er nog niet voor te zijn.

      http://www.motor-talk.de/forum/klima-automatik-raumtemperatur-im-insignia-es-geht-nicht-t2482387.html

      Greetz Roel met een i

      #17985906
      robinsoe
        Lid sinds:
        20 May 2011

        Ha, dat gevoel had ik dus ook! Met name als het heel hard waait rond de auto. Ik begon al te zoeken naar tochtlekken omdat ik het maar koud bleef hebben.

        Maar een oorzaak heb ik nog niet kunnen vinden (en zo te zien ben niet de enige…)

        #17985907
        GM-Tuningparts
        Deelnemer
          Lid sinds:
          16 July 2005

          hier op dit forum hebben heel veel mensen het zelfde probleem.

          http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47385″ onclick=”window.open(this.href);return false;

          #17985908
          doornob
            Lid sinds:
            20 January 2012

            Op het Belgische forum zijn er inderdaad veel mensen met hetzelfde probleem. Het verraste mij eigenlijk dat ik er hier weinig over vind. Ook ik ervaar problemen met mijn climate control. De ventilator blaast een niet noemenswaardige luchtstroom via de voorruit op de ‘auto’ stand, die nauwelijks versnelt bij het instellen van een hogere temperatuur. Hiermee wordt de auto nooit warm :( BIj het overschakelen op ‘manueel’ kun je het aantal streepjes lezen (op het display) waarop de ventilator blaast en dit is echt minimaal. De dealer reageert met de opmerking dat hij nog nooit eerder problemen hiermee heeft gehad. Alles werkt naar behoren volgens hem. Volgens het Belgische forum moet dit probleem dus opgelost worden met een software update. Vorige week heb ik toevallig een melding gemaakt bij Opel van dit probleem, zodra ik reactie heb ontvangen dan laat ik het weten. Ook heb ik weer een afspraak gemaakt met de dealer om gezamenlijk een testrit te maken over 2 weken.

            #17985909
            opel-limbo
            Deelnemer
              Lid sinds:
              24 July 2007

              Vandaag nog eens op het Engelse forum wezen neuzen en zag ineens “mijn” verwarmingsprobleem opduiken.
              http://www.insignia-enthusiast.org/forums/index.php?showtopic=3511&st=0&gopid=43927&#entry43927
              Schijnen ze dus aan de andere kant van de zee ook last van te hebben. Dus, mezelf de opdracht gegeven om eens met Opel Nederland te gaan bellen.

              Zo gezegd zo gedaan. Gebeld, probleem uitgelegd en antwoord gekregen: Meneer, het probleem komt in ons systeem niet voor :swear

              Ik snap het echt niet meer. Er schijnt toch echt een software update te zijn om dit probleem voor eens en altijd de wereld uit te krijgen maar ik kom er maar niet achter welke update-code of zoiets dit moet zijn. In Engeland schijnt die update er ook te zijn.

              Wie hier op het forum werkt er bij Opel en weet meer van dit probleem????

              Greetz insi-Roel

              #17985910
              doornob
                Lid sinds:
                20 January 2012

                @opel-limbo wrote:

                Ik snap het echt niet meer. Er schijnt toch echt een software update te zijn om dit probleem voor eens en altijd de wereld uit te krijgen maar ik kom er maar niet achter welke update-code of zoiets dit moet zijn. In Engeland schijnt die update er ook te zijn.

                Op het Belgische forum is er ook sprake geweest van een update die dit probleem zou verhelpen. Echter, helaas is gebleken dat deze niet werkt. De mensen daar, wachten ook nog steeds op de oplossing. Als workaround stellen ze voor de verwarming op handmatig te zetten. Hierbij werkt de thermostaat wel, maar het nadeel is dat de ventilator op dezelfde ingestelde snelheid blijft draaien.

                Maar ja, zo’n mooie bak en dan toch het gevoel hebben, dat je 10 jaar terug in de tijd gaat. :hmmz Voor de rest trouwens een kei van een auto…………………….

                #17985911
                opel-limbo
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  24 July 2007

                  Ik kreeg gisteren op het Engelse forum het volgende antwoord op mijn vraag wie er meer weet van een software update code mbt verwarming Insignia. Wie herkent dit????? Of wie weet meer van dit soort codes cq. software updates???

                  the only thing i can see is Field Remedy: 2809

                  A software failure in the heating / climate control module may disable the stepper motors for air distribution mode and temperature of the heating, ventilation and air conditioning system. Loss of the ability to set the mode to the defrost/defog function can decrease the driver’s visibility under certain driving conditions. The heating / climate control module will set diagnostic trouble codes B0233 und B0408, possibly B0418, too.

                  #17985912
                  Dolby
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 May 2008

                    Dat is zeker vervelend heb je een super mooi nieuwe auto, En moet je handmatig de verwarming aanzetten om temperatuur te krijgen. Hoop voor alle Insignia rijders dat dit probleem snel opgelost word.

                    #17985913
                    gerritje71
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      22 August 2011

                      Service Bulletins
                      Field Remedy: 2809
                      Subject: Air conditioning system – Malfunction of the heating and ventilation
                      Models: Insignia 2011
                      Engines: All
                      Option: Air Conditioning (AC),Electronic Climate Control (ECC),Dual Zone Electronic Climate Control
                      Complaint: Electronic climate control (ECC) module may cause the module’s software diagnostics to disable the mode and temperature change functions of the heating, ventilation and air conditioning system. Loss of the ability to set the mode to the defrost/defog function can decrease the driver’s visibility under certain driving conditions. This condition only occurs if the ignition has been off for 10 – 120 minutes.
                      Cause: Software weakness.
                      Production: Affected vehicles are within the following VIN range: –> 1st NOK-BP: W0LGM6EL2B1101156 – 18. January 2011; –> 1st OK-BP: W0LGM8EY3B1129491 – 02. March 2011.
                      Remedy: In case of customer complaint reprogram the ECC with latest software as of TIS2Web.

                      #17985914
                      KK96
                        Lid sinds:
                        20 December 2011

                        Dat zijn nog eens berichten waar je wat aan hebt. Nu maar hopen dat de problemen hier mee worden opgelost.

                        #17985915
                        opel-limbo
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          24 July 2007

                          @gerritje71 wrote:

                          Service Bulletins
                          Field Remedy: 2809
                          Subject: Air conditioning system – Malfunction of the heating and ventilation
                          Models: Insignia 2011
                          Engines: All
                          Option: Air Conditioning (AC),Electronic Climate Control (ECC),Dual Zone Electronic Climate Control
                          Complaint: Electronic climate control (ECC) module may cause the module’s software diagnostics to disable the mode and temperature change functions of the heating, ventilation and air conditioning system. Loss of the ability to set the mode to the defrost/defog function can decrease the driver’s visibility under certain driving conditions. This condition only occurs if the ignition has been off for 10 – 120 minutes.
                          Cause: Software weakness.
                          Production: Affected vehicles are within the following VIN range: –> 1st NOK-BP: W0LGM6EL2B1101156 – 18. January 2011; –> 1st OK-BP: W0LGM8EY3B1129491 – 02. March 2011.
                          Remedy: In case of customer complaint reprogram the ECC with latest software as of TIS2Web.

                          Geldt dit voor alle modellen 2011 of alleen een bepaalde serie? Kan het zo niet 123 uit je post halen. > 1st NOK-BP: W0LGM6EL2B1101156 – 18. January 2011; –> 1st OK-BP: W0LGM8EY3B1129491 – 02. March 2011.

                          Verder ben ik benieuwd of dit mijn probleem zal oplossen! In elk geval alvast bedankt voor je bericht.

                          Greets insi-Roel

                          #17985916
                          gerritje71
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            22 August 2011

                            Kijk eerst eens of je chassisnummer in de range valt:

                            Eerste die NIET goed is van 18-01-2011 met chassisnummer W0LGM6EL2B110115, eerste die weer WEL goed is van 02-03-2011 met chassisnummer W0LGM8EY3B1129491.

                            Valt die hier niet tussen dan is deze field remedy niet om jou probleem op te lossen.

                            #17985917
                            opel-limbo
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              24 July 2007

                              @gerritje71 wrote:

                              Kijk eerst eens of je chassisnummer in de range valt:

                              Eerste die NIET goed is van 18-01-2011 met chassisnummer W0LGM6EL2B110115, eerste die weer WEL goed is van 02-03-2011 met chassisnummer W0LGM8EY3B1129491.

                              Valt die hier niet tussen dan is deze field remedy niet om jou probleem op te lossen.

                              PM gestuurd!!!!

                              Greetz Roel

                              #17985918
                              doornob
                                Lid sinds:
                                20 January 2012

                                Vandaag naar de dealer geweest en trouwens ook telefonisch met Opel Nederland gesproken over mijn verwarmingsprobleem.

                                Volgens de dealer is deze field remedy niet voor mijn Insignia, Mijn insignia is namelijk modeljaar 2010 (VIN W0LGM8EB2A1110960). Hij tikt het VIN nummer in zijn systeem en ziet dan in 1 oogopslag wat van toepassing is voor de auto. Dealer vindt de verwarmingscapaciteit ook matig, maar dit komt omdat het geen duo zone is. Verder dus helaas geen oplossing volgens hem. Zijn er mensen met een 2010 Insignia, die wel dit probleem hebben opgelost met deze oplossing?

                                Ik hoor het graag, want dan ga ik weer terug.

                                Het gesprek met Opel Nederland had trouwens helemaal geen nut!

                                Wel heeft de dealer mijn trailer module opnieuw geprogrammeerd, waardoor ik nu de optie ‘parkeersensor met trekhaak’ heb :D

                                #17985919
                                GM-Tuningparts
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  16 July 2005

                                  @doornob wrote:

                                  Vandaag naar de dealer geweest en trouwens ook telefonisch met Opel Nederland gesproken over mijn verwarmingsprobleem.

                                  Volgens de dealer is deze field remedy niet voor mijn Insignia, Mijn insignia is namelijk modeljaar 2010 (VIN W0LGM8EB2A1110960). Hij tikt het VIN nummer in zijn systeem en ziet dan in 1 oogopslag wat van toepassing is voor de auto. Dealer vindt de verwarmingscapaciteit ook matig, maar dit komt omdat het geen duo zone is. Verder dus helaas geen oplossing volgens hem. Zijn er mensen met een 2010 Insignia, die wel dit probleem hebben opgelost met deze oplossing?

                                  Ik hoor het graag, want dan ga ik weer terug.

                                  Het gesprek met Opel Nederland had trouwens helemaal geen nut!

                                  Wel heeft de dealer mijn trailer module opnieuw geprogrammeerd, waardoor ik nu de optie ‘parkeersensor met trekhaak’ heb :D

                                  is een bekend verhaal dat opel bellen geen zin heeft!!
                                  ook het verhaal van deze modeficatie geld niet voor uw auto want dat is bv maar van chass nr tot chass nr vind ik rare onzin!!
                                  gaat toch nergens over als jou auto niet in de lijst staat dat er dan ook maar niks aangedaan wordt!!
                                  wat een onzin.
                                  als dit probleem zich ook bij jou auto voor doet moeten ze het gewoon oplossen en niet zeggen van ja deze modefactie is niet voor uw auto omdat uw auto niet van dat bouwjaar is of niet dit chass. nr heeft.

                                  heb hetzelfde met b.v.het trillen van de voorwielen met 18 inch velgen.
                                  omdat mijn auto niet tussen een bepaald chass. nr valt, valt deze buiten een modificatie en wordt er niks aan gedaan.
                                  gaat toch nergens over.

                                  #17985920
                                  opel-limbo
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    24 July 2007

                                    Zojuist telefoontje gehad van Opel Nederland. Ze hebben contact gehad met o.a. mijn dealer en het schijnt toch zo te zijn dat het probleem erkenning gaat krijgen (nu de oplossing nog). Opel NL zal zich zsm bij mij melden over hoe ze één en ander willen gaan (proberen) op te lossen.

                                    Wordt vervolgd!!!!!!!!!!!!!!!

                                    Greetz Roel

                                    #17985921
                                    doornob
                                      Lid sinds:
                                      20 January 2012

                                      Hallo Opel-limbo,

                                      Probeerde jou een PM te sturen, lukt om de een of andere reden niet????

                                      Kan jij mij a.u.b een PM sturen met de contactpersoon bij Opel die jij hebt gesproken. Ik ben namelijk afgewimpeld met de mededeling dat het ligt aan het feit dat ik geen duo zone heb. Met jou gegevens wil ik de zaak wederom aanhalen bij Opel. Hoe meer mensen klagen, hoe meer energie wordt gestoken in de oplossing. Ik hoor het graag.

                                      #17985922
                                      opel-limbo
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        24 July 2007

                                        @doornob wrote:

                                        Hallo Opel-limbo,

                                        Probeerde jou een PM te sturen, lukt om de een of andere reden niet????

                                        Kan jij mij a.u.b een PM sturen met de contactpersoon bij Opel die jij hebt gesproken. Ik ben namelijk afgewimpeld met de mededeling dat het ligt aan het feit dat ik geen duo zone heb. Met jou gegevens wil ik de zaak wederom aanhalen bij Opel. Hoe meer mensen klagen, hoe meer energie wordt gestoken in de oplossing. Ik hoor het graag.

                                        PM ontvangen dus je hebt het goed gedaan. Je hebt ook PM terug.

                                        Greets Roel

                                        #17985923
                                        opel-limbo
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          24 July 2007

                                          Afgelopen vrijdag telefoontje gehad van GM NL. Ze willen voorstellen om de auto naar de dealert te brengen zodat deze samen met de Technische Afdeling van GM de auto kan onderzoeken. Nou ja, daar had ik wel oren naar. Kon alleen nog geen dag afspreken daar ik mijn agenda even moest doorspitten. Ik kon hen terugbellen voor een afspraak te maken.

                                          Toen ik thuis was ging wederom de telefoon, GM NL nog eens aan de lijn. Meneer was vergeten te melden dat de dealert voor de onderzoekstijd kosten in rekening kan brengen!!!! Nou ja, heb ik nu garantie of niet??? Medewerker vertelde dat dit mogelijk was omdat het nog geen definitief “defect” aan de auto is en er dus eerst een diagnose gesteld moet gaan worden. Of ik zou naar de dealert moeten gaan waar ik de auto gekocht heb. Jah, da’s 160 km verderop. Pffff, GM is nie goe bezig in mijn ogen!!!!

                                          Anders moet ik maar gewoon de verwarming op 26 zetten!

                                          Greets Roel

                                          #17985924
                                          yzf1kr
                                            Lid sinds:
                                            3 January 2005

                                            Al geprobeert de zon licht sensor af te dekken?

                                            Rode bolletje boven op dashboard. Als die veel licht krijgt verlaagd hij de verwarming.

                                            #17985925
                                            KK96
                                              Lid sinds:
                                              20 December 2011

                                              Aan de andere kant, niet goed is niet goed. Je bent overtuigd van het niet goed functioneren. Dan kan er toch snel worden vast gesteld dat e.e.a. wel defect is. Niet goed functioneren is immers ook defect. Definitief defect duidt erop dat men bedoelt dat er iets niet functioneert. Dat is heel wat anders. Daarnaast moet elke opel dealer je helpen. Je hebt immers recht op garantie. Als men aan de andere kant kan aantonen dat er geen probleem is door middel van bijvoorbeeld temperatuurmetingen dan mogen ze de kosten (onderzoek) in rekening brengen. Heb jezelf bijvoorbeeld al eens de temperatuur in de auto gemeten? En dan bedoel ik uiteraard niet de temperatuur welke uit de roosters komt, maar de temperatuur ter hoogte van bijvoorbeeld het eigen lichaam op borst / hoofd hoogte. De tempertuur meten moet je dan ook uiteraard wel doen met een goede (b.v. digitale thermometer).

                                              #17985926
                                              doornob
                                                Lid sinds:
                                                20 January 2012

                                                Zie onderstaande teleurstellende reactie van Opel, “I give up!”:

                                                Naar aanleiding van ons telefoongesprek eerder vandaag , schrijven wij u deze e-mail.

                                                Wij hebben naar aanleiding van uw opmerking over de climate controle van uw Opel Insignia opnieuw contact gezocht met de Service Manager xxxxxx, werkzaam bij uw Opel dealer xxxxxxxxx.

                                                De heer xxxxxxx informeerde ons dat zij met u hebben gesproken over de werking van de climate controle van uw Opel Insignia met kenteken xxxxx. Zij hebben geconstateerd dat uw climate controle functioneert zoals u dat bij aflevering uit de fabriek mag verwachten en er geen sprake is van een technisch of mechanisch defect. Het vervangen van bepaalde onderdelen of een andere afstelling zal hieraan dan ook niets verbeteren.

                                                Daar u hiervan op 10 februari reeds door ons bent geïnformeerd van deze diagnose, willen wij u hierbij laten weten geen reden te zien ons eerder genomen standpunt te wijzigen. Een verdere bijdrage vanuit General Motors B.V. is in deze zaak helaas niet mogelijk. Daarom willen wij u hierbij laten weten dat wij uw dossier met nummer 489214-481356293 hebben gesloten. Voor verdere vagen verwijzen wij u door naar de verkopende partij. General Motors B.V. is in deze niet uw aanspreekpunt.

                                                Wanneer u andere vragen heeft, kunt u uiteraard altijd contact met ons opnemen en helpen wij u graag verder.

                                                Wij vertrouwen erop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.

                                                Met vriendelijke groet,

                                                GENERAL MOTORS NEDERLAND B.V.

                                                Mevr. M. xxxxxxx

                                                Opel Klantenservice

                                                Tel: +31 (0)76 5448300

                                                Fax: +31 (0)76 5448821

                                                Opel.Klantenservice@GM-customercare.com

                                                #17985927
                                                arjontje
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  31 March 2006

                                                  Nou lekker dan. Opel Nederland begin steeds meer op Pon te lijken zeg.

                                                  #17985928
                                                  ronald100
                                                    Lid sinds:
                                                    17 July 2010

                                                    Onbegrijpelijk dat ze de climatronic en verwarming niet fatsoenlijk kunnen laten werken. :swear Mijn vorige auto was een Vectra en daar werkte alles super. Nu hebben we een duurdere auto en moeten we hem eigenlijk op handbediening zetten om het een beetje warm te krijgen. Dit en een hoop andere dingen hebben mij wel doen besluiten dat mijn volgende auto in ieder geval geen Opel/GM meer wordt.

                                                    #17985904
                                                    KK96
                                                      Lid sinds:
                                                      20 December 2011

                                                      De aanhouder wint. Als je overtuigd ben het niet correct functioneren moet je zeker niet opgeven. Er is een hoop geld voor de auto betaald en dat mag je er van uit gaan dat alles naar behoren functioneerd. Je kan de auto ook eens door een andere dealer laten nakijken. Deze hebben immers de verplichting om jouw ook te helpen. Wellicht dat zij wel een gebrek constateren. Je hebt nog mogelijkheden zat om je te laten helpen.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.