Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ik kreeg ook geen oranje lampje…, ik wil je niet bang maken, maar een compressie test geeft duidelijkheid.
Ik hoop dat het iets anders is, want het is een heel dure reparatie.
geen ervaring, maar wel eens over gelezen…
Er zijn aftermarket speaker systemen die je ter vervanging van de standaard speakers kan plaatsen en die schijnen erg goed te klinken.
Ik vind zelf het nadeel van de huidige audio dat bij het aangeven van een richting het geluidsvolume (in de bass vooral) naar beneden gaat.
nee, nog niet, ik overweeg de koppelings platen met drukgroep te laten vervangen.
Het zit h’m in de koppeling, iig bij het aangrijpen vanuit de eerste versnelling uit stilstand.
Een Hyundai monteur vertelde mij dat ze ditzelfde probleem ook wel eens hebben bij hyundai’s bij het achteruit rijden. een koppelings revisie is dan nodig.
zie mijn draadje hier op het forum, laat de compressie van je cilinders testen!!
ik hoor graag wat je bevindingen zijn, het is wel toevallig dat er nu al twee mensen naast mij hier melding van maken.
Dit klinkt als een bekent probleem, blijf er niet te lang mee doorrijden, maar laat ze een goede check doen bij de dealer op compressie.
Bij mij bleek cilinder 4 een defecte zuiger te hebben (meest rechter zuiger vanaf voor de auto gezien), ook na hakkelen en stotteren bij dit toerental.
In eerste instantie leek het een ontsteking probleem. Dus ook Bobine en bougies vervangen, maar helaas bleek het probleem desastreus te zijn.
Hier kwamen ze achter bij een compressie meting die eenvoudig is uit te voeren door de dealer.
Hier heb ik overigens ook een post van gemaakt, lees deze even door voor tips;
Mocht je vragen hebben laat het mij dan even weten, belast de motor iig niet zwaar nu tot je probleem is opgelost!!
Overigens vind ik de auto nog steeds niet prettig lopen na ruim 3000,- kosten, ook het olie verbruik is toegenomen, wat volgens de dealer normaal is na zo’n reparatie.
Overigens loopt de motor fijner zodra de airco uit is, het opbouwen van vermogen gaat dan geleidelijker zonder kleine stotter of hapering.
Ook lijkt het afhankelijk van het weer hoe lekker de motor loopt, bij een regenachtige dag loopt de motor aanzienlijk lekkerder dan op andere momenten.
Een collega heeft een 1.4 turbo met vergelijkbare issues.
Bij mij is na de reparatie ook de motor management software geupdate, daar had ik ook iets over gelezen.
Het zou kunnen dat de injector van cilinder 4 te weinig benzine krijgt omdat de druk op de brandstof galerij te laag is.
Een motor gaat dan pingelen, de verbranding te dan te hoog door een te arme inspuiting waardoor de temperatuur te hoog wordt en een zuiger dus vastloopt in de cilinder wand. Dit kan ook komen door een slechte ontsteking, zo is mij verteld…
Of door verkeerde brandstof, al lijkt dat totale onzin, want er is altijd getankt met brandstof zoals opgegeven in het boekje.
Banden kunnen ook cuppen wat vervelend trillen of herrie veroorzaakt. Kan komen door verkeerd sporing van de wielen of door een combinatie met een type band en de insignia. Vooral v-banden schijnen gevoelig te zijn heb ik mij laten vertellen. Zelf nieuwe benden genomen ivm dit probleem en vooralsnog 20k km verder zonder enig probleem.
Bij mij is vorig jaar de thermostaat incl. behuizing vervangen ivm een klein lek. Schijnt een bekend issue te zijn. Ook spontaan minder koelvloeistof zonder aanmerkelijke lekkage of geur van de vloeistof.
vooralsnog is Opel behulpzaam, ik heb via Facebook contact gelegt.
Ze gaan mij terug bellen.Overigens vond ik bij een autoweek review nog een geval:
http://www.autoweek.nl/autoreview/39365/opel-insignia-sports-tourer-16-turbo-editionDe case wordt zo alleen maar sterker.
Ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen zodra die er zijn…Onze motor is overigens volledig standaard, onderhouds historie is ook volledig bekend bij de dealer van aanschaf, waar deze nu ook staat vanwege dit probleem.
ik heb een A inderdaad, dank je wel voor jereactie.
als ik interesse heb meld ik me even, dank zover!haha, dank je wel Opeltje17!! naar aanleiding van jou vorige opmerking ben ik gaan zoeken en liep ik ook tegen dat artikel aan, ook vond ik volgend youtube filmpje met een duidelijke uitleg van het ontstaan van het probleem:
https://www.youtube.com/watch?v=coAGUsIZGo0&t=1sHelaas in het russisch, naar het lijkt een probleem van de brandstof toevoer.
Via “een” opel dealer (monteurs onder elkaar) heb ik ook begrepen dat het gonst in de opel wereld dat dit een bekend probleem is, zij hadden zelf nog geen defecte motoren gehad, maar het probleem is blijkbaar niet geheel onbekend.Dit maakt de case naar opel sterker. :toppie:
hi opeltje17, dank voor reactie, maar meen je dat, een bekend probleem?
De beide opel garages weten van niks namelijk. zij zijn er verbaast over.
Heb je eventueel meer informatie?
Ik ben namelijk ook in contact met Opel over dit probleem en zou graag zo veel mogelijk informatie ontvangen over dit probleem, want de kosten lopen nu enorm op.
Nu al ruim 4000 euro reparatie kosten indien ik akkoord ga…Dat had ik in eerste instantie ook voorgesteld, omdat de uitkomst nog wat onzeker was, maar op advies van de monteur toch tot reparatie overgegaan met het idee dat je dan zeker weet dat de motor weer goed is, de monteur weet wat er dan in de motor speelt en staat dan ook garant voor een goede afhandeling.
Zo gezegd zo gedaan.., met bovenstaand resultaat…als ik vragen mag, hoe ben je in het bezit gekomen van deze DVD?
heb zelf een 2010 insignia met een DVD800 navi -
AuteurBerichten