Koelvloeistofprobleem

Forumindex Forums Modellen Insignia Koelvloeistofprobleem

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #18352044
    Snock8
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 July 2013

      Hallo,

      Jullie denken wellicht weer een koelvloeistofprobleem maar heb iets vreemds aan de hand. Koelvloeistofpeil zakt als het reservoir vol is tot ongeveer 40% en blijft daar hangen. Ik zie geen sporen op het blok oid en zo technisch onderlegd ben ik niet. Weet iemand wat dit kan zijn? Als hij stil staat lekt hij ook niet.

      groeten,

      john

      #18352045
      Snock8
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 July 2013

        Betreft overigens een insignia 1.6 turbo uit 2009

        #18352545
        Kas1481
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 July 2017

          Bij mij is vorig jaar de thermostaat incl. behuizing vervangen ivm een klein lek. Schijnt een bekend issue te zijn. Ook spontaan minder koelvloeistof zonder aanmerkelijke lekkage of geur van de vloeistof.

          #18352597
          Riesje69
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 March 2012

            Bij mij nu reeds vervangen de thermostaat vanwege constant inschakelen van fan ( foutcode P0597 ).
            De waterpomp, gewoon lek tijdens het opwarmen en afkoelen daarvoor of daarna niet.
            Nu staat hij bij de dealer vanwege een lek bij de oliekoeler. Rubbertje lekt van ingaande pijp vanaf de waterpomp naar de koeler toe. Das wat minder want er moet veel gedemonteerd worden om daar bij te kunnen en ja dat is ook een A16LET.

            #18352599
            dockedmarc
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 August 2011

              een koelvloeistof reservoir hoort niet volledig gevuld te zijn.

              een vulling van ongeveer 40% is redelijk normaal.

              al het overtollige wat er inzit wordt er automatisch weer uitgewerkt door het systeem, via de overstort.

              kijkt u eens goed op het reservoir naar het niveau streepje.

              #18368702
              Remko1
              Deelnemer
                Lid sinds:
                4 April 2011

                Bij mijn Insignia met A16LET-motor ook koelvloeistoflekkage. Komt zo te zien door een slecht werkende klem bij de retourslang naar het koelvloeistofreservoir.

                #18368875
                Aegir
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2019

                  Bij mijn insignia is enkele weken geleden het reservoir vervangen omdat het lek was.

                  #18371727
                  Athlon
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    23 January 2007

                    Bij mijn OPC ook al vervangen, en nu nog soms regematig bijvullen

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.