slechte banden of velgen?

Forumindex Forums Modellen Insignia slechte banden of velgen?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18350954
    welderke
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 August 2013

      Al een hele tijd, exact 10000 km voor juist te zijn

      heb ik met mijn nieuwe wagen last van trillingen.

      Ook al verscheidene keren naar de dealer geweest (ik dacht probleem met de automaatbak)

      daar stond idd ook verkeerde software op (hoe dat kan snap ik niet goed)

      ook naar de bandenboer uitlijning na gekeken…. 3 maal gebalanceerd echter zonder

      resultaat.

      Nu was ik het zo beu dat ik de velgen een keer gewisseld heb van voor naar achter.

      conclusie trillen is van links voor naar links achter gegaan.

       

      Al heel blij ben ik dat het trillen/daveren bij vertrek en onder het rijden van het stuur en de pedalen weg is.

      maar nu zit het dus vanachter.

      Waar kan het aan liggen? aan de band of aan de velg?

      en zou de bandenboer dit niet hebben moeten zien tijdens het balanceren?

      Graag jullie advies en meningen aub.

      #18351108
      kadettEsedan
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 November 2010

        Het kan zowel de velgen als de banden zijn.
        je velgen kunnen krom zijn of nog steeds niet goed gebalanceerd
        je banden kunnen een ei hebben waardoor ze niet perfect rond zijn. In dit geval kan het issue oplossen als de banden warm zijn.

        Of de bandenboer dat had moeten zien weet ik niet, als het je banden zijn dan ziet hij  het denk ik niet dat is vaak erg subtiel.

        #18352546
        Kas1481
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 July 2017

          Banden kunnen ook cuppen wat vervelend trillen of herrie veroorzaakt. Kan komen door verkeerd sporing van de wielen of door een combinatie met een type band en de insignia. Vooral v-banden schijnen gevoelig te zijn heb ik mij laten vertellen. Zelf nieuwe benden genomen ivm dit probleem en vooralsnog 20k km verder zonder enig probleem.

          #18352843
          Vanreijmersdal
          Deelnemer
            Lid sinds:
            8 February 2018

            Ik heb hier ook last van gehad. Bij het wisselen naar de winterbanden is het weg. De dealer zei tegen mij dat er waarschijnlijk een hoogte verschil in 1 van de achterbanden zit. Dan is de band niet helemaal rond meer. Het gaat hier om een nieuwe insignia die met 1000 km op de teller naar de winterbanden gegaan is. Dus de zomerbanden waren helemaal nieuw. Waarschijnlijk productie fout.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.