Stotteren hakkelen tussen de 2000 en 3000 toeren.

Forumindex Forums Modellen Insignia Stotteren hakkelen tussen de 2000 en 3000 toeren.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18355043
    jdvdvinne
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 April 2018

      Beste forum leden,

       

      Ik ben nieuw hier.

      Sinds kort ben ik Opel gaan rijden omdat ik het hele mooie auto’s vind en ze meestal wat betrouwbaarder zijn dan mijn vorige Franse auto’s.

       

      Ik ben in het bezit gekomen van een Opel Insignia 1.6 turbo uit 2011 in de cosmo uitvoering, blauw van kleur met 13 Spaaks 18 inch lichtmetalen velgen.

       

      Nu heb ik als ik in de 4de versnelling optrek tussen de 2000 en 3500 toeren dat de auto enorm begint te hakkelen stotteren, net of de auto zich verslikt.

      De auto is niet gechipt of zo. Wie weet wat dit zou kunnen zijn? Heb nog garantie. Zat zelf te denken slechte benzine? Eerste keer dat me opviel dat gebeurde was bij lege tank, daarna vol getankt 20 km gereden en nog aanwezig.

      #18355047
      jdvdvinne
      Deelnemer
        Lid sinds:
        15 April 2018

        De auto doet het nu in iedere versnelling tussen de 2000 en 3000 toeren. Zeg maar als de turbo inkomt .

        #18357329
        Rebec_bree
        Deelnemer
          Lid sinds:
          16 June 2018

          Herkenbaar! Wij ook last van! Jij al een oplossing gevonden?

          Wij komen er niet uit helaas :cry:

           

          Groetjes Arjan

          #18357344
          jdvdvinne
          Deelnemer
            Lid sinds:
            15 April 2018

            Arjan,

             

            Bij mij bleek achteraf 1 van de bobines niet goed deze sloeg af en toe over. Nadat deze vervangen is was het probleem over.

            Bij mij konden ze het probleem niet vinden dmv de weerstand te meten wat ze meestal doen. Uiteindelijk heeft de ANWB de millimeter er op de kop opgezet en volgens mij frequentie gemeten, toen werd duidelijk dat de eerste bobine van de eerste cilinder steeds hoger uitsloeg dan de rest.

            Oplossing bobine blok vervangen na veel gedoe met de lokale dealer, die het beter dacht te weten dan de ANWB.

            Misschien een draadbreuk in de bedrading naar de bobines?

            #18357383
            Rebec_bree
            Deelnemer
              Lid sinds:
              16 June 2018

              <p style=”text-align: right;”>Bedankt voor het bericht! Wij hebben de bobine al vervangen maar helaas geen verschil. Maar misschien een goed idee ik de bedrading te laten checken. Wij hadden ook gehoopt dat na vervangen bobine het probleem opgelost zou zijn.</p>
              Heeft u hiervoor anwb gewoon voor ingeschakeld? Komen die wel voor dit probleem.

               

              Groeten Arjan

              #18357495
              Kas1481
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 July 2017

                Dit klinkt als een bekent probleem, blijf er niet te lang mee doorrijden, maar laat ze een goede check doen bij de dealer op compressie.

                Bij mij bleek cilinder 4 een defecte zuiger te hebben (meest rechter zuiger vanaf voor de auto gezien), ook na hakkelen en stotteren bij dit toerental.

                In eerste instantie leek het een ontsteking probleem. Dus ook Bobine en bougies vervangen, maar helaas bleek het probleem desastreus te zijn.

                Hier kwamen ze achter bij een compressie meting die eenvoudig is uit te voeren door de dealer.

                Hier heb ik overigens ook een post van gemaakt, lees deze even door voor tips;

                Insignia 1.6 Turbo met motor problemen

                Mocht je vragen hebben laat het mij dan even weten, belast de motor iig niet zwaar nu tot je probleem is opgelost!!

                Overigens vind ik de auto nog steeds niet prettig lopen na ruim 3000,- kosten, ook het olie verbruik is toegenomen, wat volgens de dealer normaal is na zo’n reparatie.

                Overigens loopt de motor fijner zodra de airco uit is, het opbouwen van vermogen gaat dan geleidelijker zonder kleine stotter of hapering.

                Ook lijkt het afhankelijk van het weer hoe lekker de motor loopt, bij een regenachtige dag loopt de motor aanzienlijk lekkerder dan op andere momenten.

                Een collega heeft een 1.4 turbo met vergelijkbare issues.

                 

                #18379951
                mbubbert
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 November 2019

                  Hallo,

                  Is het probleem al reeds opgelost  bij je? Ik ben sinds vorig jaar ook in het bezit van 1.4 eco turbo insignia en voor mijn gevoel heb ik hetzelfde. Met optrekken van 2 naar 3 begint hij een beetje in te houden. Zeker met warme temperaturen is het goed merkbaar. Met kouder en regenachtig weer bijna geen problemen. Rijdt hij lekker en soepel.

                  Ik hoor graag van jullie.

                  Vriendelijke groet Martijn

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.