Knerpend geluid bij opkomen koppeling

Forumindex Forums Modellen Insignia Knerpend geluid bij opkomen koppeling

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18352854
    Kas1481
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 July 2017

      Wanneer ik uit stilstand optrek hoor ik een knerpend geluid bij het op laten komen van de koppeling, bij het aangrijpen van de platen.

      Dit verdwijnt als de auto goed warm is, maar duurt lang bij koud vochtig weer.

      rond 3000 rpm en zo’n 100 km/u is er ook bij het ontkoppelen een vreemd geluid hoorbaar, lijkt dan op een droog lager.

      Koppeling slipt niet, ook niet bij zware last.

      De monteur van Dealer (Motorhuis Gouda) wist niet meteen wat het was, maar heeft het wel eerder gehoord.

      Iemand ervaring met dit probleem?

      Mijn vorige Astra had overigens ook problemen bij koud vochtig weer bij het aangrijpen van de koppeling was normaal wegrijden een uitdaging.

      #18357330
      Rebec_bree
      Deelnemer
        Lid sinds:
        16 June 2018

        hallo,

         

        Heeft u hier al een oplossing voor gevonden?

         

        Groetjes arjan

        #18357497
        Kas1481
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 July 2017

          nee, nog niet, ik overweeg de koppelings platen met drukgroep te laten vervangen.

          Het zit h’m in de koppeling, iig bij het aangrijpen vanuit de eerste versnelling uit stilstand.

          Een Hyundai monteur vertelde mij dat ze ditzelfde probleem ook wel eens hebben bij hyundai’s bij het achteruit rijden. een koppelings revisie is dan nodig.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.