Help! Schokkende Insignia

Forumindex Forums Modellen Insignia Help! Schokkende Insignia

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #18357328
    Rebec_bree
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 June 2018

      Hoi allemaal,

      Wij zijn de trotse eigenaar van een Opel Insignia 1.6 turbo uit 2009.

      Helaas ziet die van ons er mooier uit dan hij rijdt!

      Hij rijdt gewoon niet vloeiend, met optrekken en in zijn 3 vooral na 2000 toeren schokt hij.  En als je een lange afstand rijdt voel je soms ook dat hij even inhoudt.

      Met gas bij geven op bv de snelweg om in te halen voel je ook dat stotteren.

      We hebben vorige jaar het turbospruitstuk vervangen.

      Ook bougies en bobine zijn ook vervangen.

      We hebben hem paar weken terug ook laten chiptunen en een vernieuwde software er in laten zetten maar helaas.

       

      Ook geeft de auto om de zoveel tijd de melding motorvermogen beperkt, en gaat de turbo uit. Dit doet hij vooral als we de caravan er achter hangen.

      Ook de auto laten uitlezen vrijdag maar geen foute codes.

      Ik hoop zo dat dit voor iemand een bekend probleem is geweest en de gouden tip heeft voor ons!

      Groetjes Arjan van den Brink

      #18357333
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Waar is de auto uitgelezen? Dealer? Originele apparatuur?

        Als ie zo’n storing geeft brandt het oranje motorlampje dan ook?

        Dan moet er namelijk een storing opgeslagen zijn.

        Is het vooral koud dat de koppeling schokt?

        #18357342
        Rebec_bree
        Deelnemer
          Lid sinds:
          16 June 2018

          Bedankt voor je reactie!

          Nee niet bij de Opel dealer zelf.

          Die man waar wij geweest waren heeft hen uitgelezen, toen gaf hij een code aan wat betekende dat de turbo nog in geleerd moest worden.  Heeft hij gedaan maar na een paar dagen gaf hij weer motor vermogen beperkt aan.  Weer terug gegaan maar foutcode va  turbo gaf hij niet meer aan.

           

          Het oranje lampje brandt dan niet!

           

          Dat schokken doet de auto altijd.

          Vooral dus als je rijdt als je gas bij geeft. En als je optrekt in zijn 3 rond 2000 toeren.

           

          Echt zo balen we worden gek van die auto vooral omdat we over 4 weken helemaal richting Italië moeten :cry:

          #18357496
          Kas1481
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 July 2017

            zie mijn draadje hier op het forum, laat de compressie van je cilinders testen!!

            ik hoor graag wat je bevindingen zijn, het is wel toevallig dat er nu al twee mensen naast mij hier melding van maken.

            Insignia 1.6 Turbo met motor problemen

             

            #18357500
            Opeltje17
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 January 2012

              Dat zou idd op goed kunnen, een gesmolten zuiger van de 4de cilinder!

              Compressie meten idd, is met een paar min gebeurt!

              #18357501
              Kas1481
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 July 2017

                ik kreeg ook geen oranje lampje…, ik wil je niet bang maken, maar een compressie test geeft duidelijkheid.

                Ik hoop dat het iets anders is, want het is een heel dure reparatie.

                #18361886
                Raimon
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  18 November 2018

                  Goedenavond,

                  Ik lees al een tijdje hier mee.

                  Heb zelf ook een insignia 1,6turbo en ik voel ook regelmatig een schokje met optrekken. Ook op de cruise voel ik het.

                  Auto heeft geen fouten opgeslagen. Bij de dealer hebben ze ook geen idee.

                  Ik heb al meerdere dingen gedaan. Bobine en bougies vervangen, Injectors gereingd, carterontluchting gereinigd en de terugslagklepjes getest, gasklephuis gereinigd maar niks helpt.

                  Heeft de topicstarter misschien al ontdekt wat het bij hem is?

                   

                  Gr Raimon

                   

                  #18361890
                  Haasje17
                  Moderator
                    Lid sinds:
                    8 September 2009

                    Ik lees hier 2 dingen die mij erg veel zorgen baren, namelijk, turbo inleren en chippen. Is dit bij hetzelfde bedrijf gedaan?

                    Dan hebben ze geen idee waar ze het over hebben, dan zou ik eerst maar eens de software door de dealer laten terugschrijven / updaten.

                    Hierdoor lopen overigens die motoren vaak ook stuk, slecht chippen van de motoren.

                    #18362031
                    Raimon
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      18 November 2018

                      Mijn auto is afgelopen vrijdag naar de dealer geweest omdat een monteur zei dat er een motormanagment update was en dat die het probleem van het schokken en hikken misschien wel  verhelpen. Ik heb nog niet echt veel met de auto gereden sinsdien, hooguit 25km. Maar mijn eerste indruk is inderdaad dat het hikken en schokken weg is. Motor loopt ook veel rustiger stationair en auto rijd totaal anders en voelt heel anders op t gaspedaal. Zelfs mijn vrouw zegt dat de auto totaal anders rijd. Aankomend weekend ga ik er meer mee rijden en wil dan echt kunnen zeggen dat de update geholpen heeft.

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.