J.huntink

Aangemaakte reacties

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Inhouden astra j 1.4 turbo #18539282
    J.huntink
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 November 2017

      Misschien kei goed blok, maar gaat wel keiveel aan kapot. Ook nog plastic delen koeling waar sensoren in zitten vervangen, melding temp oververhitting, gelijk thermostaat huis en andere zijde.

      Vraag me eens wat ik nog niet heb gehad van dit blok DSC_1504DSC_1503DSC_1506DSC_1505

       

      In reactie op: Inhouden astra j 1.4 turbo #18539153
      J.huntink
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 November 2017

        Hier na nog ff versnelling bak laten doen bij v Loon, krijg je gelijk Kopp. Drukgroep en 2massa vlieg wiel erbij.

        Daarna nog ff zelf alle afdichten van olie koeler huis vervangen (drupt zo lekker op uitlaat!

        In reactie op: Airco of aircopomp Probleem astra j #18467365
        J.huntink
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 November 2017

          DSC_0868DSC_0869DSC_0870DSC_0871IMG-20220526-WA0003IMG-20220526-WA0005IMG-20220526-WA0001 (1)IMG-20220526-WA0000Ik heb pomp uit elkaar gehaald , heeft zoals ik al vermoedde een soort regelbaar volume ,geregeld door het drukregelventiel.Je kunt zien dat het ventiel druk weglaat naar kanaal zodat denk ik de slag naar 0 gaat.Ik zie geen schade aan pomp gedeelte dus ik denk dat het drukregeventiel de oorzaak was.
          Ik heb ook filmpje alleen kan ik die niet op bijlagen krijgen, fotos wel.

          In reactie op: Airco of aircopomp Probleem astra j #18467306
          J.huntink
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 November 2017

            Daar ben ik nog niet precies uit,zoals ik al noemde er is bijna tot niets over te vinden op internet,blijkbaar weten dealers er ook weinig van omdat er zo weinig info is.Als ik me verveel haal ik pomp nog uit elkaar, gaat toch schrootbak in.Fotos volgen dan nog.

            In reactie op: Airco of aircopomp Probleem astra j #18467199
            J.huntink
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 November 2017

              Hallo,

              ter verduidelijking, het is niet zo vreemd dat ik weet  dat er  600 gr r 134 a op moet .Op de meeste autos  staat voor op  de dwars balk een stikker met soort gas hoeveelheid gas en soort olie . Ik heb zelf stek en kan gebruikmaken van airco station  waar evt ook nog  vulhoeveelheden in de data base staan.Ik  ben al aan de derde condensor toe vanwege steentjes ( bij laatste fijn gaas achter grille gemaakt ) zie eerder topic . Ik werk normaal met aircos die een rechtoe rechtaan  12v aan uit  magneet koppeling hebben.

              Ik kon alleen niets met het voltage van zo 6 volt. Nu heb ik  airco (Climatronic automaat). uit laten lezen bij dealer .Deze bevestigde toch dat voltage wel goed was maar pomp  defect (origineel  € 560).

              Dus ff rond gezocht  met origineel nr van pomp delphi, voor  € 206 splinter nieuwe  van  mister auto , gemonteerd   en afgevuld.  Airco werkt weer.

              Nu heb ik oude ff bekeken en deze heeft ABSOLUUT DSC_0855DSC_0865DSC_0864 geen koppeling  maar een druk ventiel , heb hem eruit gehaald  en het lijkt net of de schuif vast  zit .Dit ventiel is trouwens wel bij diverse los te verkrijgen ( kan eruit als gas eraf is). Zie foto s

              In reactie op: Inhouden astra j 1.4 turbo #18461395
              J.huntink
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 November 2017

                Een tip ,als auto al wat ouder is beter alles vernieuwen.De klepdeksel word ook bros (bij mij begon bij kanalen af te  brokkelen) en de slang lijkt nog mooi maar als je er op drukt verpulverd het gewoon.Deksel en slang zijn voor redelijk geld op ebay ,duitse leverancier  origineel (betaalbaarder ) te krijgen.

                Succes!

                In reactie op: Inhouden astra j 1.4 turbo #18461139
                J.huntink
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  5 November 2017

                  We hebben het heel de tijd over klep,maar het is feitelijk maar een klein rond rubber ter grote van een cent. Het zit aan de zijde van het inlaatspruitstuk ,ik denk dat het gewoon door vacuum van het spruitstuk aangezogen is naar de verbranding of door naar de turbo of kat.Ik ben het nergens tegengekomen ook niet als ik in kat keek ( heb turbo vervangen en in kat gekeken).

                  Over  het meer koppel /vermogen ; ik vind wel dat bij optrekken 2500 -3500 toeren en schakelen vlotter weer oppakt en egaler weer optrekt .Echt hoog in toeren zit ik niet veel,maar vind het wel rijdbaarder dan voorheen.Maar ik heb dit tegelijk met  de ombouw van de carterontluchting dus ik kan het niet zeker zeggen .Ik denk dat het brandstof mengsel   hierdoor nl ook wezeljik anders geworden (geen vacuum lek meer)

                  In reactie op: Inhouden astra j 1.4 turbo #18459814
                  J.huntink
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    5 November 2017

                    Hier nog wat foto’s van de turbo.Ik heb gekozen voor nieuwe turbo van Garret,is net zo duur als een ruilturbo eldersDSC_0649DSC_0647DSC_0650IMG-20211224-WA0006

                    In reactie op: lekkage carterpan astra j 1,4 turbo #18459569
                    J.huntink
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      5 November 2017

                      Sorry voor late reactie.Ja het is wel behoorlijk sleutelwerk (ik weet niet exact meer maar zover ik nog weet toch wel een dag werk).Je hebt een setje nodig om de krukas te blokkeren en de nokkkenassen (als je ketting mee wil pakken) vast te zetten (30€ internet).Nog een tip ;ik heb carterpan laten zitten(en dus ook cat en uitlaat)distributiedeksel kan er zo af en bij monteren kun je paspennetjes terug tikken en zo deksel met vloeibare pakking op carterpan zetten en daarna pennetjes (doorgeboord gat) er weer in tikken.

                      In reactie op: Inhouden astra j 1.4 turbo #18459566
                      J.huntink
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        5 November 2017

                        Ja ,inderdaad die heb ik eruit gefreesd en glad gemaakt.Heb ik  niet zelf bedacht maar als je aan het zoeken komt op nederlands ,duitse sites over het inhouden /verbruik kom vaak niet echt verder.Maar dan kom je verder op buitenlandse sites.Op amerikaanse sites vind je veel omdat er veel chevrolet cruzes lopen met dezelfde motoren.Die doen het bijna allemaal ook als ze het spruitstuk eraf hebben,en ik vond het ook gek dat er zon grote kam in zat.

                        Nogmaals ,ik denk dat het een onderschat  probleem is en dat bij velen het klepje uit het spruitstuk weg is (zonder foutcode te geven)

                        In reactie op: Storing P0171 Astra J 1.4T bj 2010 #18370108
                        J.huntink
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          5 November 2017

                          p0171 = fuel trim to lean.

                          Ook gehad, controleer carterventilatie membraan,kap motor eraf en luister of voel zuiging kleine gaatje(mag niets te horen of voelen zijn).
                          Bij mij ook storing niet constant en direct ,komt denk ik afhankelijk van grootte van gaatje membraam,
                          met die klep bedoelen jullie waarschijnlijk klep die gas uit tank afzuigt.Deze zit op spruitstuk en kun je controleren door met lopende motor stekker en slang eraf .
                          Dan moet hier niet zuigen anders ook valse lucht wat arm mengsel geeft

                          In reactie op: Corsa 1.4 – P0171 – Mengsel te mager? #18370107
                          J.huntink
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            5 November 2017

                            IMG_2522IMG_2520IMG_2524Hallo,

                            foutcode p0171-00 fuel trim to lean.
                            Ik weet niet of voor alle types (1,4) zelfde inhoud.Ik had bij 1,4 NET(astra J 1,4 NET 140 ps) hetzelfde probleem.
                            In het algemeen eerst checken of het ergens valse lucht zuigt.
                            Dat is als je luisterd met bovenste afdekkap eraf gauw te horen als het bij carterventilatie wegkomt.
                            als je hoort en voelt met vinger op kleine gaatje op cv snel te achterhalen.
                            In dat geval membraan carterventilatie waarschijnlijk lek.
                            In mijn geval was het niet dusdanig erg dat foutcode er meteen en steeds in kwam.
                            Als oplossing nieuwe klepdeksel monteren(kost ongeveer € 200) .Dan heb je alles in een keer want waarschijnlijk is pakking klepdeksel ook hard geworden.
                            Ik heb los membraampje besteld op ebay en klepdeksel voorzien van nieuwe pakking.
                            Het lossnijden van de cv kan wel maar als je niet al te handig bent niet doen compleet deksel vervangen.
                            Je kunt dekseltje met 2 component lijm weer oplijmen(pas op dat je gaatje niet dichtlijmt!).

                            In reactie op: Astra J 2015 update beschikbaar #18350931
                            J.huntink
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              5 November 2017

                              Update of modificatie? Dit is na te zoeken op site Rdw  Als geen bedreigend iets is (veiligheid) krijg je volgens mij geen oproep. Bij software update voor algemene zaken word motor software niet overschreven(zelf ook gehad)

                              In reactie op: Astra K – 1.6 cdti diesel vs 1.4 turbo benzine #18350927
                              J.huntink
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                5 November 2017

                                Heb zelf astra j 14 t(140 ps)  Heb ik iets aan laten doen(naar 160 ps) om toch iets inhoudend karakter iets te verminderen.

                                Weet niet of deze motor zelfde is als in type k.Weet wel zwakke punt 14 t serie j    onder ander waterpomp (alg bekend).Heb ik ook bij ongeveer 55000 km al gehad, zorg voor goede bougies vanwege licht inhouden.Heb ook een lambda sonde defect gehad.Alles geen grote kosten. verder altijd goed gelopen en met beetje beleid (gaspedaal) tegen 1:14 te rijden.

                                Ik heb tijdens vakantie astra k 16d gehad .Loopt ook goed en in spaanse heuvels ook zuinig en zeker zo snel.(vond niet dat ie meer geluid maakt)

                                In reactie op: Originele GM olie #18350925
                                J.huntink
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  5 November 2017

                                  Bij carok originele opel dexos volsynth. ook orig opel filters of compl kitjes.

                                  Ook castrol magnatec 5 w40 volsynt voor leuk geld.

                                  In reactie op: Motorolie waar kopen ? #18350924
                                  J.huntink
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    5 November 2017

                                    Kijk eens op  Carok.nl   .Ik heb zelf meestal castrol   magnatec 5w-40  ipv gm dexos 5w30 (ook  nog iets beter voor distr ketting)

                                    5ltr  +_  €30 ( hebben ook wel dexos).

                                    Hebben tevens leuke aanbiedingen complete onderhoudsetjes org. opel filters,bougies al incl

                                    In reactie op: Ervaring met tunen 2.2 16V benzine? #18350923
                                    J.huntink
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      5 November 2017

                                      Zoals eerder al gezegd werd,kat verwijderen evt ander brandstof druk regelaartje (hogere druk ) van m-tech en motor loopt al beter.

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)