Motorolie waar kopen ?

Forumindex Forums Techniek Overige motor types Motorolie waar kopen ?

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17261893
    tuinmeubel
    Deelnemer
      Lid sinds:
      2 April 2010

      Ik kocht vorige week een litertje Opel motorolie bij de VOD: € 19,95

      Ik schrok me wild… :shock: Dat hoeft toch niet zo duur te zijn ? Ja, bij de VOD, maar waar kan ik dezelfde olie kopen voor een veel goedkopere prijs ?

      Ik heb een Vectra C1 uit 2004, automaat, met de Z2.2YH motor. Hier moet 5W30 in.

      #18192271
      turbosix
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 November 2010

        Misschien bij onze forumsponsor?
        Zoek bij clubs en bedrijven op dit forum.
        Boven aan staat bestemotorolie.nl
        Nog geen ervaring met dit bedrijf maar ik heb binnenkort ook een litertje of 5 nodig…

        #18192272
        tuinmeubel
        Deelnemer
          Lid sinds:
          2 April 2010

          Dat scheelt inderdaad ! Denk dat ik maar een litertje of 5 bestel: http://www.bestemotorolie.nl/motorolie_argos/10058/argos_supreme_c3_5w30_motorolie_(gm_dexos_2″ onclick=”window.open(this.href);return false;).html

          #18192273
          turbosix
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 November 2010

            In zijn voorstel topic zegt hij de laagste prijsgarantie te hanteren maar 1 minuutje googelen zorgt er voor dat bijna al zijn concurrenten goedkoper zijn met de Mobil-1 in 5liter.
            Die Argos olie is wel heel goedkoop maar ik weet nog niet of ik dat er wel in durf te gooien.

            #18192274
            tijne
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 January 2005

              Ik adviseer iedereen castrol olie is niet super goed koop maar wel super olie hou je blok schoon van binnen en heeft een lang levens duur en kan je bij iedere auto materialen zaak krijgen

              #18192275
              Haasje17
              Moderator
                Lid sinds:
                8 September 2009

                Ik bestel hem altijd bij olietekoop.nl gewoon de olien van gm zelf.
                Andere merken zoals Castrol of ander goed merk zij ook prima.

                Let wel als je dunnere olie gaat gebruiken dan wat er altijd in gezeten heeft in de jaren kan je blok olie gaan gebruiken.

                #18192276
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  @tijne wrote:

                  Ik adviseer iedereen castrol olie is niet super goed koop maar wel super olie hou je blok schoon van binnen en heeft een lang levens duur en kan je bij iedere auto materialen zaak krijgen

                  Valvoline gaat ook best.

                  Willem

                  Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

                  #18192277
                  tuinmeubel
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    2 April 2010

                    Ik gebruikte altijd Castrol Edge 5W30. Op advies van de VOD gebruik ik nu de GM olie, ook 5W30. Het valt me op dat het olie verbruik behoorlijk gestegen is. Ik kon altijd wel toe met een litertje in een jaar, maar nu gebruik ik al gauw bijna 3 liter per jaar en het aantal te rijden kilometers is niet echt toegenomen. Ik heb hier mijn eigen gedachten bij, maar ik ga geen 100 euro betalen voor 3 litertjes of meer. Ik krijg vandaag de Argos olie, 5W40, en ben benieuwd hoe het verbruik dan zal zijn. Die Argos Supreme olie is overigens ook GM geschikt:

                    Volledig synthetische motorolie
                    5W40,
                    API SN/CF,
                    ACEA A3, B3, B4,
                    VW 502.00 / 505.00,
                    MB 229.3,
                    Porsche, BMW Longlife-01,
                    Opel GM-LL-B-25 (level),
                    Voith Type A,
                    Renault RN700/RN710,
                    Oil meeting PSA specification B71 2296.

                    Linkje voor de Castrol 5W40 olie: http://castroledge.com/oil-range/5w-40″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                    #18192278
                    tuinmeubel
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      2 April 2010

                      Kan ik overigens 5W30 wat nu in mijn blok zit, mengen met 5W40 wat ik wil gebruiken om bij te vullen ?

                      #18192279
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        kan prima..

                        Willem

                        #18350924
                        J.huntink
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          5 November 2017

                          Kijk eens op  Carok.nl   .Ik heb zelf meestal castrol   magnatec 5w-40  ipv gm dexos 5w30 (ook  nog iets beter voor distr ketting)

                          5ltr  +_  €30 ( hebben ook wel dexos).

                          Hebben tevens leuke aanbiedingen complete onderhoudsetjes org. opel filters,bougies al incl

                          #18387239
                          Speedy19
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            25 August 2020

                            [quote quote=17261893]Ik kocht vorige week een litertje Opel motorolie bij de VOD: € 19,95 Ik schrok me wild… :shock: Dat hoeft toch niet zo duur te zijn ? Ja, bij de VOD, maar waar kan ik dezelfde olie kopen voor een veel goedkopere prijs ? Ik heb een Vectra C1 uit 2004, automaat, met de Z2.2YH motor. Hier moet 5W30 in.[/quote]

                             

                            Hier kunt u Opel motorolie goedkoop krijgen

                            Originele GM/Opel 5W-30 dexos2 – (5 Liter)  voor 19,00€ plus 9,99€ verzendkosten

                            https://www.longlife100.de/nl/p/motorolie-originele-gm-opel-5w-30-dexos2-5-liter

                            of

                            Originele GM/Opel 5W-30 dexos1 – (5 Liter) voor 20,00€

                            https://www.longlife100.de/nl/p/motorolie-originele-gm-opel-5w-30-dexos1-5-liter

                            of

                            Originele GM 10W-40 (5 Liter) – van OPEL voor 14,00€

                            https://www.longlife100.de/nl/p/motorolie-originele-gm-10w-40-5-liter-van-opel

                            :bye: :good:

                             

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.