Storing P0171 Astra J 1.4T bj 2010

Forumindex Forums Modellen Astra Storing P0171 Astra J 1.4T bj 2010

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17274325
    Dillenvd
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 October 2010

      Hallo allemaal,

      Sinds het weekend geeft mijn Astra J 1.4T (140pk) een foutcode aan, met dit symbool;

      Ik heb het uitgelezen met mijn ELM327 WiFi OBDII en dit was het resultaat;

      P0171 Systeem te arm (Bank 1)

      Merk op zich niets vreemds met stationair rijden, accelereren of gewoon rijden.

      Iemand bekend met deze melding?

      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

      #18302615
      Dillenvd
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 October 2010

        Niemand?
        De melding is afgelopen week twee dagen weggeweest maar weer terug. Merk nog niets aan het rijgedrag.
        Toch maar eens de garage opzoeken denk ik.

        Sent from my iPad using Tapatalk

        #18302616
        jerrmain
        Deelnemer
          Lid sinds:
          22 August 2014

          Had precies dezelfde storingslampje, ook het vanzelf weer uitgaan, en na ongeveer 100km weer terugkomen.

          Koolstofklep moet vervangen worden, kost je bij de Opel dealer ongeveer €80.

          #18365619
          Silvercup
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 June 2018

            Hoi Jermain,

            Welke klap is dat precies? Ik zie meerdere soorten koolstofkleppen en filters. Ik heb exact hetzelfde met mijn Astra J uit 2011.

            Bedankt en groet, Steve

            #18370108
            J.huntink
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 November 2017

              p0171 = fuel trim to lean.

              Ook gehad, controleer carterventilatie membraan,kap motor eraf en luister of voel zuiging kleine gaatje(mag niets te horen of voelen zijn).
              Bij mij ook storing niet constant en direct ,komt denk ik afhankelijk van grootte van gaatje membraam,
              met die klep bedoelen jullie waarschijnlijk klep die gas uit tank afzuigt.Deze zit op spruitstuk en kun je controleren door met lopende motor stekker en slang eraf .
              Dan moet hier niet zuigen anders ook valse lucht wat arm mengsel geeft

              #18370115
              Silvercup
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 June 2018

                Hallo J. Huntink,

                Bedoeld u het gaatje op het kleppendeksel? Daar zit een membraam in als ik mij niet vergis? Het checken van het spruitstuk, kan ik dat als niet monteur zijnde zelf? :-)

                Mvgr, Steve

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.