Inhouden astra j 1.4 turbo

Forumindex Forums Modellen Astra Inhouden astra j 1.4 turbo

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #18459465
    J.huntink
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 November 2017

      DSC_0748DSC_0747DSC_0752DSC_0750DSC_0741DSC_0672DSC_0743DSC_0745DSC_0746Ik  had meerdere keren  compleet vermogenloos bij optrekken.Na loshalen klem aan turbo kun je in turbo huis kijken.

      Er waren meerdere scheuren in turbo huis zichtbaar,maar niet dusdanig dat druk wegvloeit, eerder dat bypass klep niet goed sluit(veer gaf weinig druk op zitting),met het lagerwerk was niets mis.Ik heb de veerdruk op de klep 2 omwentelingen bijgespannen, Dit hielp in eerste instantie wel maar toch met de gedachte  de turbo dezer dagen te vervangen(meer als ton gelopen).

      Na het vervangen van de turbo ,liep de auto nog niet echt goed(eerder slechter) ,en na enig speurwerk (ik had geen motorfoutcodes) kom ik weer bij  het carterdruk regelklepje op het klepdeksel. Tijdens draaiende motor vinger op het gaatje van het klepje en  inderdaad zuigt valse lucht.Ook meteen naar de terugslagklepjes van de pcv gekeken. En inderdaad , die in het spruitstuk was weg. Tevens is de slang die over de motor loopt keihard en bros geworden.

      Toch dan maar spruitstuk eraf  ,gaatje in kanaal afgedicht met schroef en plaatje,gat geboord in kanaal , haakse wartel erin gezet en vacuum slang naar boven gehaald en op vacuüm van tankafzuiging en rem  met terugslagklepje en t stukje aangesloten (klepje  € 8 bij automateriaal zaak) fittinkjes bij fitting handel. Tegelijker tijd de klep deksel en de slang vernieuwd (origineel opel deksel ebay 110€ slang +_ 50€).Ook het klepdeksel brokkelt af aan de binnenzijde bij het vacuum kanaal dus beter compleet vernieuwen, alles is plastic !! Tevens injectoren gereinigd met carburateur reiniger.

      De auto loopt weer vlekkenloos , en niet onbelangrijk trekt regelmatig op en is ook nog eens weer stuk zuiniger!

      #18459558
      the-duke
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 August 2007

        Zo, flink aan de knutsel geweest ! Ik heb qua PCV iets vergelijkbaars gedaan.

        Zie ik het goed dat je in 1 van de inlaatspruitstukpoorten (en later waarschijnlijk in allemaal) dat “bruggetje” met het gaatje erin weggehaald hebt ?
        Dat schijnt namelijk veel te schelen qua vlot doorgaan in hogere toeren. (ik had helaas alles alweer in elkaar zitten, voordat ik eraan dacht dit weg te halen)

        Gr,
        The Duke

        #18459566
        J.huntink
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 November 2017

          Ja ,inderdaad die heb ik eruit gefreesd en glad gemaakt.Heb ik  niet zelf bedacht maar als je aan het zoeken komt op nederlands ,duitse sites over het inhouden /verbruik kom vaak niet echt verder.Maar dan kom je verder op buitenlandse sites.Op amerikaanse sites vind je veel omdat er veel chevrolet cruzes lopen met dezelfde motoren.Die doen het bijna allemaal ook als ze het spruitstuk eraf hebben,en ik vond het ook gek dat er zon grote kam in zat.

          Nogmaals ,ik denk dat het een onderschat  probleem is en dat bij velen het klepje uit het spruitstuk weg is (zonder foutcode te geven)

          #18459814
          J.huntink
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 November 2017

            Hier nog wat foto’s van de turbo.Ik heb gekozen voor nieuwe turbo van Garret,is net zo duur als een ruilturbo eldersDSC_0649DSC_0647DSC_0650IMG-20211224-WA0006

            #18460911
            astrid_fahrer
            Deelnemer
              Lid sinds:
              26 March 2010

              Ik heb met veel interesse jullie posts gelezen over het glad maken van die bruggetjes en het ontbreken van de klep in het inlaatspruitstuk.

              Hoe kan het zijn dat die klep dan verdwijnt uit dat PCV kamertje in het inlaatspruitstuk? Dat kan ik nog niet achterhalen van de diverse Cruze topics.

              Kun je nog merkbaar zeggen dat sinds het verwijderen van de bruggetjes in de inlaat het vermogen/koppel op hogere toeren verbeterd is?

               

               

              #18461139
              J.huntink
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 November 2017

                We hebben het heel de tijd over klep,maar het is feitelijk maar een klein rond rubber ter grote van een cent. Het zit aan de zijde van het inlaatspruitstuk ,ik denk dat het gewoon door vacuum van het spruitstuk aangezogen is naar de verbranding of door naar de turbo of kat.Ik ben het nergens tegengekomen ook niet als ik in kat keek ( heb turbo vervangen en in kat gekeken).

                Over  het meer koppel /vermogen ; ik vind wel dat bij optrekken 2500 -3500 toeren en schakelen vlotter weer oppakt en egaler weer optrekt .Echt hoog in toeren zit ik niet veel,maar vind het wel rijdbaarder dan voorheen.Maar ik heb dit tegelijk met  de ombouw van de carterontluchting dus ik kan het niet zeker zeggen .Ik denk dat het brandstof mengsel   hierdoor nl ook wezeljik anders geworden (geen vacuum lek meer)

                #18461363
                astrid_fahrer
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  26 March 2010

                  Mooi om te lezen dat met name het koppel tussen 2500 en 3500 is toegenomen. Alleen dat al zou ik ook een erg fijne winst vinden om mee te rijden aangezien ik ook nooit naar de 6500 rpm ga zowat. Ik heb me inmiddels eens wat beter in gelezen in de materie op de Cruze sites en ben wel van plan om in ieder geval de slang van de turbo naar de PCV aansluiting te vernieuwen en wellicht later ook wat jij uitgevoerd hebt met de ontluchting zelf.

                  Het oranje klepje zelf is bij mij moeilijk te detecteren aangezien alles er maar zwart blijft en dat kegeltje er wel lijkt te zitten maar dan een heel eind naar achteren gedrukt al.

                  Het membraan bovenop het kleppendeksel controleren of hij lucht aanzuigt of juist af blaast moet ik ook maar eens controleren. Gelukkig heb jij dit meteen opgelost door het nieuwe kleppendeksel te plaatsen B-)

                  #18461395
                  J.huntink
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    5 November 2017

                    Een tip ,als auto al wat ouder is beter alles vernieuwen.De klepdeksel word ook bros (bij mij begon bij kanalen af te  brokkelen) en de slang lijkt nog mooi maar als je er op drukt verpulverd het gewoon.Deksel en slang zijn voor redelijk geld op ebay ,duitse leverancier  origineel (betaalbaarder ) te krijgen.

                    Succes!

                    #18538862
                    RIDEFREE66
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      11 May 2011

                      Screenshot_20230705_124729_Firefox

                      #18539145
                      the-duke
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        10 August 2007

                        Mooi.

                         

                        Graag meer info: gaat hier bijvoorbeeld het membraam minder snel kapot of is het makkelijker te wisselen en waarom heb je dit vooral gedaan ?

                        gr,
                        The Duke

                        #18539153
                        J.huntink
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          5 November 2017

                          Hier na nog ff versnelling bak laten doen bij v Loon, krijg je gelijk Kopp. Drukgroep en 2massa vlieg wiel erbij.

                          Daarna nog ff zelf alle afdichten van olie koeler huis vervangen (drupt zo lekker op uitlaat!

                          #18539163
                          RIDEFREE66
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            11 May 2011

                            Metalen kleppendeksel smelt niet zoals de kunstoffen variant.

                            Grotere turbo heeft meer hitte ontwikkeling

                            Gemakkelijke montage en maar 120 dollar.

                            #18539167
                            RIDEFREE66
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              11 May 2011

                              Het membraam in de intake manifold gaat snel defect, indien je de oplossing op cruzekits com aanschaft is dit zo opgelost

                              #18539210
                              the-duke
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                10 August 2007

                                Bedankt voor de info, ik heb zelf ook een soortgelijke oplossing voor het PCV probleem toegepast. Dan nog kan een keer het membraam de geest geven en vroeg me gewoon af of er daarvoor losse versies te krijgen zijn. Ik heb zelf ooit ergens uit oost-europa losse membramen bestelt, maar nog nooit hoeven monteren gelukkig. Of dat dan ook lukt is maar de vraag, want er breekt snel wat af met het loshalen van de behuizing daarvan.

                                Gr,
                                The Duke

                                #18539215
                                the-duke
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  10 August 2007

                                  Ik zie het antwoord al op zzperformance:

                                  “PCV note: The black PCV fitting on the top of the valve cover is not meant to be serviced at this time. Removing the cap will break it and void your warranty”

                                  #18539226
                                  RIDEFREE66
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    11 May 2011

                                    Ik ben een 300 pk opel meriva b aan het opbouwen met zzperformance onderdelen ook eind dit jaar gesmede zuigers en drijfstangen blok revisie ga ik laten doen staat nu 115.000 op de teller

                                    Wil je echt zeker weten dat het heel blijft moet je gesmede zuigers en drijfstangen plaatsen

                                     

                                    Alles kan he bij zzperformance krijgen om dit mogelijk te maken

                                    Ik heb al aardig wat onderdelen van zzperformance en een geheel rvs uitlaat systeem.

                                    Hele lijst onderdelen te gaan volgende op de lijst is de veel grotere intercooler tegen heatsoak

                                    De 1.4 turbo is een keigoed blok en redelijk goedkoop te onderhouden

                                     

                                    de kwetsbare onderdelen eruit smijten en vervangen voor zzperformance

                                    Ik deel veel op telegram

                                    https://t.me/GM14LTurboLUV

                                     

                                    Beetje lastig om steeds op het forum van opel de chat te voeren

                                    #18539282
                                    J.huntink
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      5 November 2017

                                      Misschien kei goed blok, maar gaat wel keiveel aan kapot. Ook nog plastic delen koeling waar sensoren in zitten vervangen, melding temp oververhitting, gelijk thermostaat huis en andere zijde.

                                      Vraag me eens wat ik nog niet heb gehad van dit blok DSC_1504DSC_1503DSC_1506DSC_1505

                                       

                                      #18539301
                                      RIDEFREE66
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        11 May 2011

                                         

                                        Heb ik al vervangen voor een aluminium variant ervan.

                                        Ook de kunststof turbo retour is bij zzperformance in metaal te verkrijgen

                                        Heb een msd performance ontsteking nu en koudere bougies die nog goedkoper zijn ook.

                                        De slappe klepveren dienen te worden vervangen voor zwaardere inclusief titanium schotels. Dan kan je 1000 toeren meer draaien kost 300 euro zo’n set. De sport nokkenas kost 300 euro. Uiteindelijk met de dbilas z04 turbo makkelijk 300pk

                                        Ik zit op telegram indien je tips wilt.

                                         

                                        Heb je de link ervan gestuurd.

                                         

                                        Al met al kost het geld maar een golf gti is duurder…. samen met zzperformance is het goed te doen daarom zeggen ze , go fast not broke

                                        #18539598
                                        astrid_fahrer
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          26 March 2010

                                          Wel goed om te lezen dat er bepaalde delen nu in aluminium variant te koop zijn ter vervanging van de kunststof meuk.
                                          Ben benieuwd naar de 300PK Meriva zo dadelijk.

                                          Net wat J.Huntink schrijft, alle kunststof onderdelen, kleppendeksel, koelflens, thermostaathuis, inlaat het is wat dat betreft allemaal troep die op de lange termijn hoe dan ook problemen gaat geven.

                                          Ik heb op de inlaat na ook al alles gedaan en het oliekoeler probleem is bij mij ook net gestart inderdaad… druppels olie die dan lekker op de Kat landen en vervolgens de geur in de auto.

                                          #18539608
                                          RIDEFREE66
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            11 May 2011

                                            Ik zit nu ook in een Russische opel meriva b telegram groep delen er erg veel.

                                             

                                            Na de vakantie eerst de grotere intercooler

                                            De revisie van mijn opel en alle aanbouw delen vernieuwen laat ik door HK technics in Bergen op zoom uitvoeren. Dus de gesmede drijfstangen en zuigers laten monteren met zwaardere klepveren en titanium schotels. Ik ga zelf niet rommelen met montage hiervan gesmede zuigers hebben andere toleranties.

                                            Zoveel mogelijk alle delen die kunstof zijn in aluminium uitvoering. De distributie ketting en spanners moeten na 150.000km worden vervangen die pak je met zo’n revisie gelijk mee.

                                            De tuning en de Z04 turbo ombouw en gelijk andere grotere injectoren plus de stage 1 nokkenas laat ik door dbilas Duitsland uitvoeren. In Nederland hen ik alle tuners afgebeld die kunnen geen klus zoals deze aan.

                                             

                                            Daarna rijwiel gedeelte aanpakken, grotere inch wielen zodat grotere remklauwen passen. Vering aanpassen, verstelbare stuurstangen. Opc spoiler pakket.

                                             

                                            Op telegram ben ik de groep

                                            https://t.me/GM14LTurboLUV

                                            gestart om iedereen op weg te helpen die dit blok willen tunen of verbeteren

                                             

                                            Groet Emile

                                             

                                             

                                             

                                             

                                          20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
                                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.