Ervaring met tunen 2.2 16V benzine?

Forumindex Forums Techniek Overige motor types Ervaring met tunen 2.2 16V benzine?

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17221271
    peter_savier
    • Topics 4
    • Reacties 16
    Lid sinds:
    16 April 2010

    Wie heeft er al ervaring met het ‘tunen’ van de 2.2 16V motor? Ik heb het dan niet over turbo`s/superchargers maar simpele tuning zoals een de-restricted luchtfilter en het vervangen/leeghalen van de kat.
    Het leuke is dat dit vaak goedkoop is en dat je na een aantal mod`s toch al wat pk`tjes extra hebt.

    Ik lees er veel over op http://www.z22se.co.uk maar vroeg me af of er hier ook al getunede 2.2`s waren…

    #17672575
    2000
    Moderator
    • Topics 80
    • Reacties 4152
    Lid sinds:
    30 June 2004

    Er is niet zo gek veel mogelijk. Het gene wat wel behoorlijk wat oplevert is een amerikaans spruitstuk (is nog betaalbaar ook)
    Maar er zijn er hier weinig (heb het hier zelfs nog nooit gehoord/gelezen) die er wat mee doen

    #17672576
    peter_savier
    • Topics 4
    • Reacties 16
    Lid sinds:
    16 April 2010

    Nee, maar wel erg jammer. Is dat spruitstuk hetzelfde als wat Dbilas levert? Die is wel duur in ieder geval. Wat weet je nog meer over dat spruitstuk?

    Op andere fora is wel veel te vinden maar dat moet je eerst allemaal even vertalen voordat je een fout maakt.

    #17672577
    2000
    Moderator
    • Topics 80
    • Reacties 4152
    Lid sinds:
    30 June 2004

    ik heb het van andere fora, dus je zal toch moeten vertalen :)

    #17672578
    mrmonkey
    Bijdrager
    • Topics 30
    • Reacties 1154
    Lid sinds:
    22 February 2006

    er is juist heel veel mogelijk met een z22se!!! :wors:wors
    blokken zijn gemaakt tot 250 pk met std internals :)

    ik heb van mijn 22se alvast de luchtfilterbox ge-derestricted en een K&N filter geplaatst.
    volgende week ff de voorkat eruit halen en vectra c inlaat erop zetten.
    dan zit je al rond de 155/160 pk :D

    superchargers van een HHR 2.0 kan er ook op voor zon 250 pk.
    of een inlaat met grotere TB van een HHR 2.4

    oftewel je kan er heel veel mee doen met zon tor!! :wors

    #17672579
    2000
    Moderator
    • Topics 80
    • Reacties 4152
    Lid sinds:
    30 June 2004

    origineel gepost door mrmonkey
    er is juist heel veel mogelijk met een z22se!!! :wors:wors
    blokken zijn gemaakt tot 250 pk met std internals :)

    ik heb van mijn 22se alvast de luchtfilterbox ge-derestricted en een K&N filter geplaatst.
    volgende week ff de voorkat eruit halen en vectra c inlaat erop zetten.
    dan zit je al rond de 155/160 pk :D

    superchargers van een HHR 2.0 kan er ook op voor zon 250 pk.
    of een inlaat met grotere TB van een HHR 2.4

    oftewel je kan er heel veel mee doen met zon tor!! :wors

    -Ik heb al een vectra c, dus dat schiet niet op
    -superchargers, turbo is volgens topic starter niet de bedoeling
    -En 160 pk met een luchtfilteraanpassing + voorkat verwijderen lijkt me al helemaal sterk

    #17672580
    mrmonkey
    Bijdrager
    • Topics 30
    • Reacties 1154
    Lid sinds:
    22 February 2006

    het is een inlaatpijp van een vectra c diesel die is groter…

    en als je ziet wat een restrictor die pijpen in je luchtfilter zijn :thumbdown

    #17672581
    AsconaC20NE
    Bijdrager
    • Topics 14
    • Reacties 870
    Lid sinds:
    9 December 2004

    Ik ben ook bezig met een supercharger op mijn 2.2

    ze zijn extreem goed te tunen zelfs! Ze zijn inderdaad gemaakt zonder aanpassingen tot 250 PK.

    Wil je het simpel houden, plaats een inlaatspruitstuk van een 2.4 ecotec. Voor zover ik weet zijn de enige auto’s die hier in NL rondrijden chevrolet HHR’s. En je kunt ze dus zo bij de dealer bestellen. Maar uit amerika ik veel meer te koop voor de 2.2, gezien ze daar veelvuldig in diverse auto’s geplaatst zijn.

    Met een ander luchtfiltertje en zo schiet je niks mee op bij een z22se.

    #17672582
    mrmonkey
    Bijdrager
    • Topics 30
    • Reacties 1154
    Lid sinds:
    22 February 2006

    een groter gasklephuis (ook van de 2.4 HHR) schijnt ook een hoop uit te maken

    #17672583
    cano666
    • Topics 39
    • Reacties 694
    Lid sinds:
    28 September 2012

    iemand die onderdeelnr heeft van de gasklephuis?? van een hhr 2.4? past deze op de originele inlaat?

    #17672584
    turbootje
    Bijdrager
    • Topics 21
    • Reacties 2051
    Lid sinds:
    29 June 2004

    zo leer je nog is wat

    ik heb tot nu toe motorisch gedaan
    custom rvs uitlaat..100 cells sportcat. magnaflow tussendemper.en l r uitlaat
    dblias aanzuigbuis.k&n inlegfilter in de orginele bak
    gechipt

    zit nu op de 149.8 paardjes op de wielen dus ong 170 op de krukas
    en een koppel van 223 nm

    ik had er een dbliasflowmasterkit op. maar leverd totaal niks op
    diverse mail gestuurd na dblias maar helaas
    na diverse banken geweest ervoor
    de curve is prima net als alle temperaturen..dus de flowmaster is eraf en ligt in de kast

    #17672585
    2000
    Moderator
    • Topics 80
    • Reacties 4152
    Lid sinds:
    30 June 2004

    Dit type blok is toch naueelijks te chippen, en als ze dit al doen is de winst toch te verwaarlozen?(ten opzichte van de prijs?)

    #17672586
    turbootje
    Bijdrager
    • Topics 21
    • Reacties 2051
    Lid sinds:
    29 June 2004

    vind dat wel meevallen. loopt een stuk beter sinds die gechipt is

    ook is de egr afgedopt met een blinde pakking

    #18350923
    J.huntink
    Bijdrager
    • Topics 2
    • Reacties 7
    Lid sinds:
    5 November 2017

    Zoals eerder al gezegd werd,kat verwijderen evt ander brandstof druk regelaartje (hogere druk ) van m-tech en motor loopt al beter.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.