Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Compleet of wat bedoel je?
Ruimte genoeg onder je motorkap. :)
Andere nokkenassen zonder aanpassingen heeft geen nut joh. Al zeker bij een X25XE niet.
Inlaatflens en trottlebody, ECU, uilaatspruitstukken, andere nokkenassen…..dan pas begint ie te gaan.Ik gebruik ook altijd de twee punters van NGK, nooit problemen me gehad.
Mooi joh, je ziet ze niet veel die 2.8 jongens. Zeker niet full option en betaalbaar ook nog.
OPC Line ook?
Of relais net laten zitten….twijfel ff omdat het lang geleden is. :)
Ja…en ff relais eruit wippen. Ik “rij” ook zonder die meuk.
Eerste OPC trouwens ook! Haha
De 2.6 MSD heeft idd andere nokkenassen als de I500. MSD gebruikt hier 4*A cam ipv de 3ltr assen in een I500.
Ja klopt, maar is al gelukt. Twee boutjes van de bovenste/achterste distributie kap kunnen zo los en onderste kap ook. Heb je net genoeg plaats voor die bout.
Ja…automaat heeft een schakelaar in de selectorschijf van de bak zitten. Bij een AF22 tenminste.
Nog nooit gehoord dat die stuk gaan eigenlijk.Die moet je ook gewoon onderin sterk houden. Zullen geen toerenmonsters worden.
10.95 kleplift is maximaal en dan moet je ook nog stukjes wegfrezen uit de koppen. Timing is afhankelijk van de rest van de setup.
Maar die standaard uitlaatpoortjes zijn wel heel erg krapjes.Dacht G en J in een Y32SE. Maar ken zo de specs niet van de J assen.
Meeste winst kun je halen met de 3 liter assen in een 2.5. Rest is allemaal zo spannend niet als de rest nog geknepen is.
Je kan ook custom cams bestellen bij Catcams…maken ze de profielen zoals je zelf wilt.
Jammer Marco, maar je zal er toch op vooruit gaan.
Deze Vec is een prima bak hoor. Heb hem zelf eens onder handen gehad met reparatie kachelkraan.
Alles nieuwe onderdelen en slangen van de VOD.Succes Marco!
Origineel zijn ze dacht ik 247gr met kleplift 9.2. X30XE origneel 247gr met 10.0 mm lift. Vandaar ook dat originele X30XE nokken vrij tam zijn.
Hoe dan ook….ik zou never 800 euro uitgeven voor nokkenassen in een 2.5 waarmee je hetzelfde resultaat haalt als een standaard X30XE.
Als je het bij je 2.5 houdt, gewoon de X30XE A+G nokken erin en chip, is goedkoop en voldoende voor 190+pkDe V6 motoren zijn simpelweg een crime om ze sneller te krijgen daar ze zo ontzettend geknepen zijn.
Mathijssen levert ook gewoon de Catcams. Prima service!
2.5 of 3.0 maakt niet voor de nokkenassen, zijn hetzelfde. Wel tussenflens injectorbrug van 3.0 ertussen en ecu aanpassen. Dan kietel je wel die 200pk
Zit daar niet gewoon ontluchtingsventiel onder? Is dus een dopje…ventiel kan wat lekken.
Weet niet, enkele nokkenas kun je dan wel wat verstellen, maar de timing in en uitlaat kun je toch niks mee.
Een sportnokkenas heeft die onderlinge timing al aangepast en hoeft ook eigenlijk neit verstelt te worden.Zeker bij verder standaard motoren vind ik het persoonlijk onnodig.
Bij DOHC kan het wel verschil maken, maar ook daar kun je nokkenassen latenmaken met de timing die jij wilt.
30 mei 2013 om 10:03 In reactie op: Voor de liefhebber een how2 voor het vervangen van inlaatspr #17750190En de tip van de dag: stoomclean eerst de motor, want die roet is echt een ramp.
Ik heb nog contact met Frank Denker gehad over mijn V6 charger project. Hij weet zelf ook geen details meer, maar wel zijn Duitse monteur.
Je kan wat info bij mij halen of anders vooral bij FTT Deutschland en natuurlijk de tuners zoals bv Klasen in Oberhausen.Compressor die hij gebuikte bestaan al lang niet meer.
Ik doe wel eerst omkeuren zonder compressor.
Je wilt de handbak van een Vectra 2.6 in een Omega zetten achter een 3.2?
Gaat natuurlijk niet ivm FWD/RWD.Je kan wel de 3.2 achter de 2.6bak hangen in je Vectra.
Wat doen ze dan met die aandrijfas in de bak (niet diff) naar buiten trekken? Is dat om de koppeling te vervangen
als bak gemonteerd zit.
Ik zag afbeelding van lagerafdek plaatje loshalen van bak en as naar buiten trekken?En dan nog, belast er maximaal 1 of zo. Vanaf de 2e is gratis. Ik ken er genoeg die meerde oldtimers hebben.
Maarja, ben blij met de duidelijkheid, dat gezweef was ook niks.
Ik weet dat Courtenay Sport ze heeft. Ik heb wel intresse in een poulie, moet die van mij nog steeds vervangen.
Als je bovenste (middelste) gedeelte van de mutierram demonteerd, kun je veel zien. Meestal zie je het bij kleine lekkages aan de groene aanslag.
Rechts tussen de koppen in zit de koelwaterbrug, controleerd ie goed.
Links voor zit thermostaathuis met aansluitingen, daar ook nazien.Als je er niet uitkomt of niet zelf durft kun je altijd eens met Willem afspreken of met mij in Weert.
-
AuteurBerichten