Waar dient deze voor???

Forumindex Forums Techniek V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz Waar dient deze voor???

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17259822
    gertwert
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 January 2006

      Uploaded with ImageShack.com

      Weet iemand waar deze knop voor is? Motor type is c25xe. Ik had de laatste tijd wat last van een benzine geur in de auto.
      Ik kwam er achter dat deze knop een beetje los zat en er lagen een paar druppels benzine onder. Hoort deze los te zitten of moet ie dicht zitten?? :hmmz

      #18165609
      Gupy
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 June 2006

        Zit daar niet gewoon ontluchtingsventiel onder? Is dus een dopje…ventiel kan wat lekken.

        #18165610
        gertwert
        Deelnemer
          Lid sinds:
          26 January 2006

          Ik heb hem ff los gehaalt en zag dat er idd een ventiel onder zat. Het dopje zat er maar een kwart slag op, heb hem er nu weer stevig op gedraaid en nu ruik ik geen benzinegeur meer in de auto. :thumb

          Is dit wel normaal dat er benzine ontsnapt uit dat ventiel???

          Auto rijdt verders prima.

          #18165611
          drakos
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 December 2010

            dat ventiel is vooral om de benzinedruk op te meten.. ontluchten doet het systeem zelf wel (heb het nog nooit daarvoor hoeven gebruiken)

            hoort er uiteraard niet te lekken maar aangezien het eigenlijk een gewoon ventiel is, is dit best mogelijk.
            even goed schoonmaken en desnoods doorblazen zodat het ventiel weer vrij loopt.
            hierna we paar sec zonder ontsteking starten om die lucht weer door te blazen de retour leiding in ;)

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.