koelvloeistof lekkage 2.5 v6

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum koelvloeistof lekkage 2.5 v6

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17256860
    marco-ehv
      Lid sinds:
      28 December 2012

      goedemorgen, mijn vec 2.5 v6 van 2000 lekt koelvloeistof.
      paar maanden geleden tijdens het vervangen van de voorveren stond de vec op de brug en begon spontaan koelvloeistof te lekken maar stopte ook meteen weer, heel apart.
      nu heb ik 3 weken geleden koelvloeistof ververst met longlife G12+ en het reservoir goed schoon gemaakt met dreft en chloor vanwege het aangekoekte troep wat er in zat (uiteraard reservoir losgehaald) en alles compleet doorgespoeld met water en daarna met de slang nog los eerst met koelvloeistof gevuld zodat er geen water in de slangen bleef zitten en het moment dat er uit de losgehaalde slang weer koelvloeistof kwam hebben we de slangen weer vast gemaakt en afgevuld met nieuwe longlife G12+ koelvloeistof. nu moest ik na een kleine 3000 km bijvullen, gaf ie aan via bc, bijgevuld en viel me op dat er condens/water druppels boven in het reservoir zit, nu blijf ik om de +/- 1500 km een halve liter koelvloeistof bijvullen, afgelopen dinsdag nieuwe zomerbanden laten monteren en laten uitlijnen en toen stond ie op de brug en zag ik idd koelvloeistof druppels onder de auto hangen, precies onder de as in het midden aan beide zijde maar rijwind kan veel doen, het is als je voor de auto staat aan de achterkant van het blok, ongeveer op die plek moet het lekken, druppen. weet iemand of dit een bekend probleem is? ik moet nog even exact kijken waar en wat er lekt of dat ik nieuwe slangen moet kopen.

      graag advies

      mvg marco

      #18124706
      teungts
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 July 2004

        Koelsysteem op druk zetten. Als er slangen lek zijn zie je het zo

        #18124707
        Gupy
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 June 2006

          Als je bovenste (middelste) gedeelte van de mutierram demonteerd, kun je veel zien. Meestal zie je het bij kleine lekkages aan de groene aanslag.
          Rechts tussen de koppen in zit de koelwaterbrug, controleerd ie goed.
          Links voor zit thermostaathuis met aansluitingen, daar ook nazien.

          Als je er niet uitkomt of niet zelf durft kun je altijd eens met Willem afspreken of met mij in Weert.

          #18124708
          marco-ehv
            Lid sinds:
            28 December 2012

            @gupy, ik durf dat zelf zowiezo niet maar meestal doet mijn broer veel maar die weet het nu ook niet en heeft weinig tijd maar aangezien ik in budel werk dan zou het wel fijn zijn als ik bij jou een keer kan langskomen aangezien ik naar willem ver moet rijden en dat durf ik momenteel niet aan ondanks dat willem mij al eens heel goed geholpen heeft. ik stuur je wel ff een pm, alvast bedankt

            mvg marco

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.