260 graden mtech x30xe assen in c25xe

Forumindex Forums Techniek V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz 260 graden mtech x30xe assen in c25xe

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Berichten
  • #17261244
    Davebatenburg
      Lid sinds:
      16 February 2013

      Hallo,

      Zoals vele weten komt er een c25xe ipv mn huidige 8klepper, alleen aangezien ik de motor toch eerst loshaal voor hij erin komt, wou ik hem toch tegen de 200pk’s aan proberen te krijgen. Nu zag ik hier en daar dat je met 3.0L nokkenassen richting de 190pk kan komen (vooral op engelse vauxhall forums), nu levert dbilas voor alle 24v v6 motoren voor 1099euro een set nieuwe 262 graden assen. Mtech kan deze alleen voor de x30xe leveren voor ong 800eu, maar zover ik weet zijn deze uitwisselbaar toch?

      Groeten,

      Dave

      #18179779
      Corsa_GSi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Assen zijn uitwisselbaar, maar wat zijn de specs van de MTech assen dan?
        Ik zou ook is bij Catcams kijken, die hebben ook leuke setjes?

        #18179780
        Davebatenburg
          Lid sinds:
          16 February 2013

          http://mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=602704&hid=&lhid=&lvid=” onclick=”window.open(this.href);return false;

          Doe even een linkje, makkelijker via me telefoon

          #18179781
          Gupy
          Deelnemer
            Lid sinds:
            8 June 2006

            Mathijssen levert ook gewoon de Catcams. Prima service!

            2.5 of 3.0 maakt niet voor de nokkenassen, zijn hetzelfde. Wel tussenflens injectorbrug van 3.0 ertussen en ecu aanpassen. Dan kietel je wel die 200pk

            #18179782
            Davebatenburg
              Lid sinds:
              16 February 2013

              @Gupy wrote:

              Mathijssen levert ook gewoon de Catcams. Prima service!

              2.5 of 3.0 maakt niet voor de nokkenassen, zijn hetzelfde. Wel tussenflens injectorbrug van 3.0 ertussen en ecu aanpassen. Dan kietel je wel die 200pk

              Tussenflens en injectorbrug? Weet iemand de specs van originele x30xe nokken? Ecu word zoiezo aangepast na het inrijden (beide koppen worden nagekeken/ evt gereviceerd

              #18179783
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                heb nog wel een Vracht 2.5 V6 koppen liggen hoor….

                Denk Frank de Tussenflens bedoeld van het inlaat, Kunstof flens tussen inlaat en Cilinderkop, deze heeft grotere doorlaten bij een 3.0 motor

                Willem

                #18179784
                Davebatenburg
                  Lid sinds:
                  16 February 2013

                  Ohzo, ja dat is dan inderdaad ook een goede. Zal even bij een dealer opvragen wat ze kosten, of mocht een van jullie ze hebben hoor ik het wel. Brandstofdruk kan ik denk ik n heel eind laten voor wat het is ofniet?

                  #18179785
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    heb er een stapel, maar allemaal 2.5 V6, dus nee helaas, kan je er niet aan helpen.
                    let op, 2.6 en 3.0laag Compressie en 3.2 hebben ook de gene met kleine doorlaat..

                    Willem

                    #18179786
                    Davebatenburg
                      Lid sinds:
                      16 February 2013

                      Oke dus moet 3.0 hoge compressie hebben?

                      #18179787
                      Maurice89
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        10 October 2009

                        Ik zelf heb 197 pk maar of dit de wielen of krukas is weet ik niet heb chip in de ecu + nokkenassen van een 3 liter meende omega als dit kan :thumb

                        Chip op maat zou je miss net iets boven de 200 kunnen komen.

                        #18179788
                        Davebatenburg
                          Lid sinds:
                          16 February 2013

                          197 voldoet ook prima, rond de 200 is goed, eroverheen is ook leuk. Chip op maat komt sowieso als die ingereden is

                          #18179789
                          Gupy
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            8 June 2006

                            Origineel zijn ze dacht ik 247gr met kleplift 9.2. X30XE origneel 247gr met 10.0 mm lift. Vandaar ook dat originele X30XE nokken vrij tam zijn.
                            Hoe dan ook….ik zou never 800 euro uitgeven voor nokkenassen in een 2.5 waarmee je hetzelfde resultaat haalt als een standaard X30XE.
                            Als je het bij je 2.5 houdt, gewoon de X30XE A+G nokken erin en chip, is goedkoop en voldoende voor 190+pk

                            De V6 motoren zijn simpelweg een crime om ze sneller te krijgen daar ze zo ontzettend geknepen zijn.

                            #18179790
                            wim-v6
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 August 2005

                              200+ is goed haalbaar hoor met

                              193pk op de wielen voor de blauwe 2.5 V6 van Brombeer (Ron) doe daar 10% aandrijf verlies bij kom je op 212pk

                              Dit is met Chip op maat, en 3liter nokkenassen.

                              Willem

                              #18179791
                              Davebatenburg
                                Lid sinds:
                                16 February 2013

                                A+G nokkenassen? Las daar wat over op migweb, zal vanavond eens linkje hier plaatsen voor de geintresseerden. Daar komen ook regelmatig “G-cams” voorbij, maar is dit te zien op de nokkenassen zelf? Heb namelijk een setje originele asjes op het oog.

                                #18179792
                                wim-v6
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 August 2005

                                  jup, op de rand die tegen de 1e lagerkap aan rust.. een Letter met Cijfer, bijvoorbeeld F8 of G5 cijfer is verder niet van belang, gaat om de letter

                                  Willem

                                  #18179793
                                  Davebatenburg
                                    Lid sinds:
                                    16 February 2013

                                    Oke, wacht ik even de mail af van diegene of ze los van het blok weg mogen, en dan maar eens kijken wat erin zit. Houden we wat geld over voor de rest van de plannen

                                    #18179794
                                    sjoerdie
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      19 September 2005

                                      Nou haak ik hier even op in.

                                      Wat voor nokken zitten er in de 3.2 dan? Heeft het zin als ik de “a”en “g”assen erin leg?

                                      Heb nog een complete 3 liter staan van een omega, wellicht dat ik daar dan wat van over kan zetten in mijn 3.2

                                      #18179795
                                      Gupy
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        8 June 2006

                                        Dacht G en J in een Y32SE. Maar ken zo de specs niet van de J assen.

                                        Meeste winst kun je halen met de 3 liter assen in een 2.5. Rest is allemaal zo spannend niet als de rest nog geknepen is.

                                        Je kan ook custom cams bestellen bij Catcams…maken ze de profielen zoals je zelf wilt.

                                        #18179796
                                        Davebatenburg
                                          Lid sinds:
                                          16 February 2013

                                          @Gupy wrote:

                                          Dacht G en J in een Y32SE. Maar ken zo de specs niet van de J assen.

                                          Meeste winst kun je halen met de 3 liter assen in een 2.5. Rest is allemaal zo spannend niet als de rest nog geknepen is.

                                          Je kan ook custom cams bestellen bij Catcams…maken ze de profielen zoals je zelf wilt.

                                          Als ik toch n hoop geld betaal, neem ik liever wat scherpere assen met hogere lift om de motor wat zenuwachtiger te krijgen zoals mn huidige 8v. Zullen dan wss meer rendement opleveren als 3l asjes denk ik

                                          #18179797
                                          wim-v6
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            12 August 2005

                                            De 3.0 nokkenassen zijn wel wat Sportiever als die van de 2.6SE 3.0SE en 3.2SE, maar of het veel zin heeft op de LAAG compressie motor weet ik niet.

                                            Willem

                                            #18179798
                                            sjoerdie
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              19 September 2005

                                              Ik vraag dit omdat ik de riem ga vervangen binnenkort, dus als ik assen en evt onderste inlaatdeel wissel, is dat een mooie gelegenheid natuurlijk.

                                              Koppen kan ik bijv maximaal laten vlakken voor een wat hogere compressie.

                                              Gaat om een z32se trouwens

                                              #18179799
                                              Davebatenburg
                                                Lid sinds:
                                                16 February 2013

                                                Dat vlakken wilde ik ook proberen, beide koppen krijgen nieuwe klepseals etc omdat de motor toch uit de donor moet, mochten die nokkenassen niks uithalen, wil ik ze wel overnemen van je

                                                #18179800
                                                wim-v6
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  12 August 2005

                                                  Zuigers komen niet helemaal bovenin bij de Laag compressie motoren..

                                                  Willem

                                                  #18179801
                                                  Gupy
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    8 June 2006

                                                    Die moet je ook gewoon onderin sterk houden. Zullen geen toerenmonsters worden.

                                                    10.95 kleplift is maximaal en dan moet je ook nog stukjes wegfrezen uit de koppen. Timing is afhankelijk van de rest van de setup.
                                                    Maar die standaard uitlaatpoortjes zijn wel heel erg krapjes.

                                                    #18179802
                                                    wim-v6
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      12 August 2005

                                                      Rijd heerlijk zo’n Laag Compressie motor, Veel koppel en Kracht op het Middengebied, en heb zelf 224pk bij 5600 toeren en 280Nm dat koppel loopt van 2500 tot 5500 toeren.

                                                      Daarmee komt de Dieselbak echt GOED tot zijn Recht..

                                                      Willem

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 33)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.