Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Wat ook wordt uitgeschakeld bij inpluggen van de fietsendrager/caravan zijn de achteruitrijcamera, lane assist en de dode hoeksignalering.
@RonaldGLX Eindelijk gelukt… gefeliciteerd!
Voor mij ook een bevestiging dat je gedurende het hele updateproces een mobiele verbinding moet hebben hetzij tethered via je mobiel of met OpelCONNECT (als je auto daarmee uitgerust is). Dus gewoon parkeren in de buurt van een dikke GSM mast en updaten maar!
Dank voor het spotten! Keek al een tijdje uit naar v19 maar v20 is natuurlijk beter. Kan met al die sneeuw nog wel even duren voor ik ‘m installeer.
@avatar: misschien de nieuwe v20 ook even melden in het draadje navi & systeem updates van 29 pagina’s dat daar speciaal over gaatIk beheer mijn contacten in mijn telefoon die dan braaf (via BT) in mijn navigatie komen te staan mits ze een telefoonnummer hebben. Met ad hoc-adressen gaat dat niet. Die kan je wel rechtstreeks invoeren in de navigatie. Zie onderstaande link. Dus geen oplossing van mij om recente bestemmingen naar je contacten te verplaatsen maar misschien heb je hier toch wat aan. Het zou idd handig zijn om recente bestemmingen achteraf aan je contacten te kunnen toevoegen
https://opel-forum.nl/forums/topic/invoer-coordinaten-navigatiesysteem/
Inderdaad, sinds kort werkt de app niet meer en alle ritdata is weg!
Alleen de werkplaats/onderhoud-tab geeft nog de gebruikelijke onzindata weer.
Wat een aanhoudend amateuristisch gepruts toch van Opel!
Weet iemand of er al een kaartupdate versie 19 (= Q4 2020) is?
Schrale troost die €150!
Dat opnieuw moeten invoeren na een tankstop was mij al eerder opgevallen. Zeker als je een route hebt ingegeven met tussenpunten is het heel vervelend om alles opnieuw in te voeren. Heb geen remedie kunnen ontdekken
Ik heb vorige week mijn Samsung S10+ geupdate naar Android 11 en My Opel app deed het daarna precies zo als ervoor. Je zou de Opel app een keer opnieuw kunnen installeren maar bij mij hoefde dat niet
Aan bellen heb je niet zo veel. Stuur wel een e-mailtje naar Opel NL
Mijn vraag is: Wat schrijft Opel voor aan onderhoud van een distributieriem GLX1.2 en waar staat dit? Heldere vraag toch?
Ik snap dat er al veel over gezegd en te zeggen is. Maar wat zegt Opel?
Wat is het officiële onderhoud dat Opel voorschrijft en waar staat dit vermeld? Ik zie in mijn onderhoudsboekje alleen maar dat daar bij elke kleine of grote beurt naar gekeken moet worden. Er staat zelfs niet bij om de hoeveel km of mnd dat moet gebeuren. Alleen van het dealerkaartje aan mijn knipperlicht lees ik af: volgende beurt over 25000km of 12 mndn.
Maar waar staat dit zwart-op-wit vermeld? Ik kan niks vinden in het onderhoudsboekje
Dat is geen antwoord op de vraag HansGLX of moet ik HansXC40 zeggen?
Heeft zeker bijgedragen quandor alleen dat L-R werkt niet goed… beter naar voren schoppen bij mij althans. Hoe dan ook werkt het niet goed genoeg
Kan iemand mij vertellen wat het door OPEL NL voorgeschreven onderhoud is van de distributieriem (om de hoeveel km deze moet worden vervangen) van een GLX 1.2 benzine?
Nog even een terugmelding ter afsluiting van dit onderwerp (en mijn ergernis).
Na een jaar de ideale kick gezocht te hebben het volgende:
– voetsensor zit aan de linkerkant van de nummerplaat dus het beste hier schoppen
– geen L-R-L (heen en weer zwaaien) maar een rustige ononderbroken kick voorwaarts en weer terug is de beste beweging (gewoon in de kont schoppen)
– hit kans die ik haal is hiermee circa 80% mits…
– …mits je niet te snel schopt na aankomst bij de auto. Je moet dus als het ware een aantal seconden wachten met de sleutel in je broekzak totdat je de schopbeweging maakt. (Datzelfde geldt trouwens ook voor de keyless entry. Daar moet je ook eerst een aantal seconden naast de deur staan voordat deurkrukaanraking leidt tot opengaan)
– Zowel de dealer (Motorhuis) als Opel NL heeft me in de kou laten staan in hun advies hoe dit systeem te gebruiken. Na constatering dat het inderdaad niet goed werkte heeft de dealer een case aangemaakt bij OPEL NL en noch OPEL NL noch de dealer is hier op teruggekomen. Inmiddels zijn 12 maanden verstreken. Slechte zaak en nogal klantonvriendelijk. Wel wil de dealer altijd een 10 voor alles hebben bij een enquete over een onderhoudsbeurt.
Jullie begrijpen dat ik dit systeem niet meer gebruik want zoals ik al eerder aangaf als het systeem niet 99 van de 100 gevallen werkt is het waardeloos voor de gebruiker. Ik laat deze feature dus maar voor wat ie is en zorg nu dat ik de sleutel in de hand heb wanneer ik met boodschappen op de auto afloop!
[quote quote=18400807]
Bij mij is de app gaan werken. Twee weken geleden was er een update en sindsdien stond er steeds PROD bij de alerts. Vandaag de app verwijderd en er opnieuw opgezet, ingelogged, en bingo ritten registratie, km stand, etc. Geen hotspot of kabel, gewoon alleen via BlueTooth verbonden met de auto.
Sinterklaas cadeau van Opel Inderdaad werkt de app nu. Zoals Stappel meldt, eerst de app verwijderd. Opnieuw geïnstalleerd. Zorg wel dat de app is geactiveerd voordat je de auto start. Ik kreeg nu idd auto verbonden maar nog geen gegevens. Even klein stukje gereden en daarna de auto uitgezet. En ja hoor daar kwam de auto data binnen. @ Stappel: voor het melden. Weer een bijzondere misser van de Opel klantenservice dat hier geen communicatie over naar buiten gekomen is. ( Ik weet dat ze hier meelezen )[/quote]
Na de app verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd te hebben werkt ie ineens wel. Dat had OPEL NL wel even mogen vermelden. Had me een hoop tijd en ergernis gescheeld. Maar OPEL NL is niet van de communicatieve maar meer van het het over de muur gooierige. Typisch voor zo’n groot concern dat erg afhankelijk is van gebruikerservaring en -beleving. Niet meer van deze tijd…
Wat nog wel opvalt in de app is dat tab 3 (Onderhoud) niet bijgewerkt wordt. Staat nu onzin! De overige tabs 1, 2 en 4 zijn na elke rit netjes geupdate zelf zonder de app gestart te hebben voor de rit.
[quote quote=18395936]Rob je hebt alleen een licensekey nodig bij software(firmware)-update . Niet voor nieuwe kaarten. Gr. Avatar[/quote]
Zo was het maar nu heb je voor het updaten van de FW ook geen license key meer nodig (wel een internetverbinding) gedurende het installeren
Om de laatste FW te installeren heb je GEEN license key meer nodig wel een werkende internetverbinding via OpelCONNECT of via je mobiel. Zie de beschrijving op de site van Liewes Roden.
De nieuwe FW staat er bij mij ook op… en dat zonder license key… geheel zoals op de Liewes Roden site beschreven… ging in ene keer goed.
Weet niet wat er veranderd is maar het NAV systeem lijkt wat meer responsive. Wat me ook opvalt is dat de temperatuur aanduiding in de linkerbovenhoek van het scherm wit is ipv grijs zodat je dat nu eindelijk ook overdag kan zien.
Update:
– door OpelCONNECT (herkenbaar aan de twee knopjes i h plafond) heb ik de NAV (Intellilink 5) middels Bluetooth geen toegang hoeven geven tot internet van mijn mobiele phone
– de uitwisseling van Auto-data met de Opel-app werkt nog steeds niet
License key zit er niet bij. Weet iemand hoe we daar aan komen? Of is er wat veranderd aan het update proces?
2 november 2020 om 16:13 In reactie op: LIVE Navigatie perikelen – Opel’s eigen site pagina #18395225Fijn dat er nieuwe mensen op dit forum bijkomen maar het wordt een beetje onoverzichtelijk wanneer alles weer opnieuw gevraagd wordt terwijl daar al draadjes over bestaan.
Lees hier bijvoorbeeld over updaten van je navigatie: https://opel-forum.nl/forums/topic/navi-systeem-updates/page/26/
Je hoeft heus niet alle 26 pagina’s te lezen
Zijn er inmiddels meer mensen bij wie er iets werkt in de Opel app bijv de Auto data? Bij mij werkt nog steeds niets terwijl mijn OGL wel is uitgerust met OPEL-CONNECT
Snelste (zo veel mogelijk snelweg) en Kortste (minste aantal km’s) zijn duidelijk. Bij Compromis en Ecologisch zijn de criteria vaag.
Je kan de verschillende routes wel zichtbaar maken (in hetzelfde scherm) mbv van verschillende kleurtjes… dan kan je zelf kiezen wat je het beste lijkt.
Uiteindelijk weer gewoon teruggezet op Snelste waarbij ik soms even check welke route de nav kiest dan kan ik daar deels van afwijken.
-
AuteurBerichten