Opel app en Opel connect

Forumindex Forums Modellen Grandland X Opel app en Opel connect

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 56)
  • Auteur
    Berichten
  • #18389360
    Tjerk Visser
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 July 2020

      Is er iemand die het al gelukt is om in de Opel app de data van de auto zichtbaar te krijgen?

      Op mijn smartphone komt een melding in het zicht dat de auto gereed is voor het maken van een verbinding.

      Zodra ik deze melding aantik opent de Opel app zich.
      Volgens de beschrijving in de app zou de data verzonden worden op het moment dat men de auto start of stopt. (Aan en uit)
      Dit vermits er een bluetooth verbinding is met de auto.

      Ik heb van alles geprobeeerd, maar heb nog geen data uit de auto binnen gekregen.

      Screenshot_20200903-153650_My Opel

      Het tweede icontje bovenin naast home (het huisje) zou bedoeld zijn voor de auto data.

      Efin, ik ben benieuwd of iemand hier al gegevens heeft.

      Groet Tjerk

      #18389367
      MJB
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 September 2020

        Hi Tjerk, inmiddels ook echt alles meerdere keren geprobeerd….geen resultaat! Alles gelezen wat Opel er over zegt….geen resultaat. E-mail naar klantenservice….nog geen reactie. Ik heb wel ergens een zwart blok met de opmerking dat er ‘momenteel technische problemen zijn’

        #18389382
        Tjerk Visser
        Deelnemer
          Lid sinds:
          22 July 2020

          [quote quote=18389367]Hi Tjerk, inmiddels ook echt alles meerdere keren geprobeerd….geen resultaat! Alles gelezen wat Opel er over zegt….geen resultaat. E-mail naar klantenservice….nog geen reactie. Ik heb wel ergens een zwart blok met de opmerking dat er ‘momenteel technische problemen zijn’[/quote]

          Ik vermoed, gelanceerd maar volstrekt niet werkend. :wacko:

          Idd ook bij klantenservice gemeld, maar ook nog geen reactie.

          Afwachten maar tot er wel respons komt. Ik ga er geen tijd meer aan besteden.

          Groet Tjerk.

           

           

          #18389448
          FransS
          Deelnemer
            Lid sinds:
            20 December 2019

            Heb het ook gezien. Maar geen enkele functionaliteit lijkt te werken. Dit gaat weer echt op z’n Opels: gooi maar over de muur en communiceer vooral niet met de gebruikers maar laat hun de fouten melden. Of en wat ermee gebeurt is vers twee. Zie ook de opmerking “In de eerste versie kunnen zich mogelijk fouten voordoen”. Ach als ik niks anders te doen had zou ik me er druk om maken. Hebben Peugeots eigenlijk hetzelfde systeem (PeugeotConnect en app) en werkt het daar al wel?

            #18389453
            Gunter DC
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 June 2020

              Hallo,

              Bij mij is de functie ook actief. Echter zijn er nog maar 4 van de 6 ritten opgeslagen. Heb ook alles al geprobeerd in verschillende volgorde van starten – app openen – BT aan/uit…

              Kinderziektes zeker?

              Grtz

              GScreenshot_20200908_152852_com.psa.mym.myopel

              #18389465
              Tjerk Visser
              Deelnemer
                Lid sinds:
                22 July 2020

                [quote quote=18389453]Hallo, Bij mij is de functie ook actief. Echter zijn er nog maar 4 van de 6 ritten opgeslagen. Heb ook alles al geprobeerd in verschillende volgorde van starten – app openen – BT aan/uit… Kinderziektes zeker? Grtz GScreenshot_20200908_152852_com.psa.mym.myopel[/quote]

                Bij jou slaat hij tenminste nog wat op. :mail:

                Groet Tjerk

                #18389612
                Tjerk Visser
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  22 July 2020

                  Weer stapje verder, soort van.
                  net een Youtube fimpje gevonden waarin dus staat dat je data dienst voor voertuig informatie moet activeren.

                  Echter komt dat niet tevoorschijn in mijn opel-connect omgeving. Conclusie, auto daar niet geschikt voor?

                  Screen Shot 09-10-20 at 10.46 AM

                  Ik heb alleen maar live navigatie geactiveerd en verder kan ik waarschuwingen aanschaffen.

                  Iemand op zijn Opel connect pagina wel de mogelijkheid om deze feature daar aan te zetten?

                  Groet Tjerk

                  #18390026
                  MWW
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    21 February 2020

                    is dat niet een heel oud filmpje?

                    #18390193
                    pkrielen
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      7 March 2019

                      Ik heb hetzelfde “probleem”.

                      De TomTom Traffic werkt prima, dus Internet en Bluetooth beschikbaar, maar een simpele KM stand uitlezen ho-maar…

                      #18390201
                      RonaldGLX
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 August 2019

                        Wat hebben we er eigenlijk aan? Ik hoef niet zo nodig alles bij te houden.

                        #18390476
                        treesink
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          18 September 2020

                          Geen locatie en rit gegevens in de My Opel App?

                          In de My Opel app had ik de beschikking over de diensten Live Navigatie en e-Remote Control. Die werken prima. Alleen werden de kilometerstand en locatie van mijn auto niet automatisch bijgewerkt. Ook zag ik geen ritten, terwijl ik van een vriend weet dat dit wel mogelijk moet zijn.

                          Hoe heb ik dit opgelost – een waarschuwing vooraf

                          We gaan zo de app verwijderen van je telefoon. Sommige gegevens worden in de app bewaard. Als je al ritten hebt in de app stel die dan desgewenst veilig (Rijgedrag – Beheer uw ritten – Pijltje naar beneden – Exporteer uw trajecten).

                          Je hebt de gebruikersnaam en wachtwoord nodig van je My Opel account. Ook heb je de pincode van de app nodig. Als je deze niet (meer) weet, niet beginnen aan onderstaande oplossing.

                          Je bent een paar dagen de dienst e-Remote kwijt. Kan onhandig zijn bij het laden en het afkoelen van de auto. Heel jammer.

                          De oplossing

                          1 Verwijder de My Opel app van je mobiele telefoon.

                          2 Verwijder de bluetooth verbinding met de auto van je mobiele telefoon en in de auto (!!).

                          3 Controleer of gegevens en voertuigpositie delen aan staat in de auto.

                          4 Controleer of de Hotspot functie aan staat in IOS (Instellingen – Persoonlijke hotspot) of Android. Sta daarbij anderen toe om verbinding te maken. Zorg dat er een goed wachtwoord op zit!

                          5 Installeer de My Opel App opnieuw via de App Store. Opnieuw inloggen met je My Opel account.

                          6 Koppel je telefoon opnieuw aan je auto. Let daarbij dat je alle 3 de mogelijkheden aanvinkt (telefoon, audio en gegevens)!

                          7 Als het goed is gegaan kan je in de My Opel App zien dat er een verbinding is tussen je auto en  internet via je telefoon. Ook zal je andere gekoppelde services zien, namelijk Auto-data en Live Navigatie. Geen paniek over het verdwijnen van e-Remote! Auto-data is de dienst die we nodig hebben voor het oplossen van het beschreven probleem.

                          8 In je startscherm van je app heb je rijgedrag als nieuwe optie. Ook worden de juiste kilometerstanden en je auto-locatie juist getoond.

                          9 Na een paar dagen (maximaal 9 begreep ik, heel primitief Opel!) krijg je vanzelf een bericht in je My Opel app dat de dienst e-Remote weer gekoppeld gaat worden. Staat er in slecht Nederlands (ik denk dat het Deens is of zoiets, hier zou Opel ook iets aan moeten doen), maar bedoeld is registeren (Registraere of zoiets staat er). Als je daarop drukt kan je een code aanvragen die je vervolgens via SMS ontvangt. Na het invoeren daarvan en je pincode is je dienst e-Remote ook weer gekoppeld. Dan heb je weer de gebruikelijke diensten.

                          10 Ik lees in dit forum dat niet altijd alle ritten worden geregistreerd. In de beschrijving van de dienst Auto-data (in de App) is te lezen dat de My Opel App altijd geopend (actief) moet zijn voor de gegevensuitwisseling met je auto. Beetje onhandig maar als je dat doet lijkt het goed te gaan.

                          Ook is het van belang dat de Hotspot functie in je telefoon aan blijft. Veel mensen zetten die uit vanwege beveiliging of accu verbruik, maar dan ben je dus een deel van de My Opel app functionaliteit kwijt.

                          Veel succes!

                          2020-09-21 21.34.02

                          #18390485
                          Hans GLX
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            19 May 2018

                            Hallo @treesink,

                            Keurig door jouw, stap voor stap uitgelegd. Dat moet ik zeggen. Maar wat een gedoe allemaal. ik begin er niet eens aan. Ben tevreden met de huidige situatie.

                            #18390678
                            FransS
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              20 December 2019

                              Hallo Treesink,

                              De optie “e-remote control” heb ik niet maar in plaats daarvan “Teleservices”.

                              Heeft e-remote control niet alleen te maken met een hybride uitvoering?

                              Verder heb ik een BT verbinding die het infotainment systeem ook toegang geeft tot internet.

                              Toch zie ik geen enkele auto data in mijn app! Nog iemand een suggestie?

                               

                              Screenshot_20200924-121420_My Opel

                              #18390682
                              Jodokus
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                24 January 2020

                                Bij mij ziet het er ook uit zoals hierboven. Alleen geen veiligheidswaarschuwingen geactiveerd.

                                Het is nog niet gelukt om enige data in de app te zien te krijgen

                                #18390742
                                GrandLand-x
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  30 October 2019

                                  @treesink, bedankt voor je uitgebreide uitleg.

                                  Heb alle stappen doorlopen, maar krijg verder nog steeds geen informatie in de app te zien mbt de auto (bijv km stand).
                                  Ik zie ook alleen maar onder ‘gekoppelde services’:

                                  Auto-data
                                  Live Navigatie
                                  Veiligheidswaarschuwingen.

                                   

                                  Teleservices en/of eRemote Control komen er niet bij.

                                  Wat bedoel je precies bij stap 3:
                                  3 Controleer of gegevens en voertuigpositie delen aan staat in de auto.

                                  Waar kan ik dit instellen in de auto ?

                                  #18393991
                                  Jan Driebeen
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    9 February 2018

                                    Vandaag zag ik weer een update voor de MyOpel app voorbij komen. In de tekst wordt o.a. geschreven over bepaalde types touchscreens. Hoe weet ik nu of mijn Grandland zo’n touchscreen heeft?

                                     

                                    A5762248-543A-4B31-AE12-955E446D787E

                                    #18395221
                                    FransS
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      20 December 2019

                                      Zijn er inmiddels meer mensen bij wie er iets werkt in de Opel app bijv de Auto data? Bij mij werkt nog steeds niets terwijl mijn OGL wel is uitgerust met OPEL-CONNECT

                                      #18396346
                                      Rick Hogervorst
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        29 October 2020

                                        Hoi Jan, kwestie van proberen zou ik zeggen ;-)
                                        Als ik via de kaarten-app op mijn iPhone een locatie deel, dan kan ik dat doen met de MyOpel App. Zodra ik dan in mijn Corsa-F stap krijg ik, nadat de telefoon klaar is met synchroniseren, de vraag of ik de bestemming wil laden.

                                        De verdere synchronisatie qua kilometerstanden is nogal wispelturig. De ene keer werkt het als een trein en hoef je de app niet eens te starten. Soms lijkt het erop dat de app ‘crasht’ en dan opnieuw gestart moet worden om weer een slinger te krijgen.

                                        Ook krijg je de vraag om feedback te geven via de app, hierbij ook mijn wensen uitgesproken. Wie weet wat ze hier mee doen :applause02:

                                        #18396563
                                        Pietervb
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          23 May 2020

                                          Ook bij mij werkt het uitwisselen van ritgegevens totaal niet. Hoewel BT wel werkt gezien de TOMTOM link.

                                          #18400787
                                          Stappel
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            5 December 2020

                                            Bij mij is de app gaan werken. Twee weken geleden was er een update en sindsdien stond er steeds PROD  bij de alerts.

                                            Vandaag de app verwijderd en er opnieuw opgezet, ingelogged, en bingo ritten registratie, km stand, etc.

                                            Geen hotspot of kabel, gewoon alleen via BlueTooth verbonden met de auto.

                                            #18400807
                                            Tjerk Visser
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              22 July 2020

                                              [quote quote=18400787]Bij mij is de app gaan werken. Twee weken geleden was er een update en sindsdien stond er steeds PROD bij de alerts. Vandaag de app verwijderd en er opnieuw opgezet, ingelogged, en bingo ritten registratie, km stand, etc. Geen hotspot of kabel, gewoon alleen via BlueTooth verbonden met de auto.[/quote]

                                              Sinterklaas cadeau van Opel :happy02:

                                              Inderdaad werkt de app nu.  Zoals Stappel meldt, eerst de app verwijderd. Opnieuw geïnstalleerd.

                                              Zorg wel dat de app is geactiveerd voordat je de auto start.

                                              Ik kreeg nu idd auto verbonden maar nog geen gegevens.  Even klein stukje gereden en daarna de auto uitgezet. En ja hoor daar kwam de auto data binnen.

                                              @ Stappel: :dank-u:  voor het melden. :toppie:

                                              Weer een bijzondere misser van de Opel klantenservice dat hier geen communicatie over naar buiten gekomen is. ( Ik weet dat ze hier meelezen :tongue-out:  )

                                              #18401844
                                              Jodokus
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                24 January 2020

                                                Bij mij werkt de app nu ook. Heb al 3 ritten geregistreerd. Ik hoef de app niet eens te starten.

                                                Het blijft verder toch een beetje primitief. De ritten worden alleen geregistreerd als ik in de auto zit en niet als een ander in de auto rijdt. De kilometerstand en tankinhoud en locatie is alleen up to date als ik gereden heb en mijn telefoon dus verbinding gemaakt heeft met de auto. Mijn opel heeft opel connect de gegevens zouden dus altijd up to date moeten kunnen zijn lijkt mij ?

                                                #18401881
                                                Rob Van Der Voort
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  4 July 2018

                                                  App werkt goed. Ik kreeg nu ook een melding van het tanken en kon de literprijs invullen

                                                  #18401974
                                                  Harko
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    12 June 2020

                                                    Misschien even een foto plaatsen als het helemaal werkt?  Ik ben wel benieuwd hoe het er dan uitziet.

                                                    #18401981
                                                    Rob Van Der Voort
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      4 July 2018

                                                      Zodra ik getankt heb zal ik een foto maken.

                                                      Kan even duren. In Corona-tijd rij ik niet zoveel.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 56)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.