invoer coördinaten navigatiesysteem

Forumindex Forums Modellen Grandland X invoer coördinaten navigatiesysteem

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #18353382
    quandor
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 November 2017

      In een aantal topics op dit forum heb ik berichten gepost dat het niet mogelijk zou zijn om coördinaten in het navigatiesysteem in te voeren. Dit werd mij ingegeven door :

      1. Opel Nederland, hetgeen mij bevestigd werd door:

      2. mijn dealer.

      Daar ik door het ontbreken van deze optie in een modern navigatiesysteem zeer gefrustreerd raakte, ben ik op het www  gaan zoeken totdat ik ‘een ons woog’. Het resultaat? Het blijkt dus WÉL te kunnen. Alvorens ik plaatjes en tekst plaats hoe dit dan moet, wacht ik even af of er wel behoefte aan is om dit te kunnen doen. Laat maar horen……………

      Dit bericht dient tevens ter correctie op alle andere berichten van mij waarin ik schreef dat directe invoer van coördinaten niet mogelijk is. Vergeef het mij, want omdat zowel de handleiding, mijn dealer, Opel Nederland én het zoeken door mijzelf, erop leken te wijzen dat het niet kon, heb ik berichten geplaatst dat het niet mogelijk was.

       

       

       

      #18353388
      joepke-m
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 July 2006

        Laat maar komen hoor  :good:

        #18353390
        joepke-m
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 July 2006

          18C403EE-2F5F-4C5E-B434-3E2C315F78A3

          Plaatje uit de Peugeot 3008 navigatie handleiding. Ik was zelf ook al aan het zoeken en vond dit. Aangezien de 3008 het broertje/zusje van de Grandland is kwam ik hierop. Maar kan het zelf niet testen/vergelijken omdat ik de auto nog niet heb.

          Hier een link naar de handleiding, misschien is het allemaal hetzelfde in de Opel…

          https://www.autoeurope.com/peugeot-fleet/documents/gps-3008.pdf

          #18353394
          quandor
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 November 2017

            De tekst uit de Peugeothandleiding klopt vrij goed met hoe het in de Grandland moet. Misschien 1 kleinigheidje dat anders ‘loopt’ (al komt dat misschien door de Engelse taal) en da’s het begin.

            Als je in de auto zit en je hebt gekozen voor de button navigatie dan zie je de kaart van de plaats waar je staat. Druk / tik nu eenmaal kort op de pijl die je huidige lokatie aangeeft en daarna verloopt het e.e.a. zoals in de tekst van de Peugeot wordt vermeld.

            Maar zeer vreemd is en blijft dat Opel Nederland het niet in de handleiding heeft staan en gisteren nog aangaf (richting mijn dealer en mijn dealer naar mij)  dat coördinateninvoer niet mogelijk was.

            #18353397
            nikey62
            Deelnemer
              Lid sinds:
              27 February 2018

              Houden we het positieve vast, beter nieuwe mogelijkheden die niet in de handleiding staan, als dingen die in de handleiding staan en niet mogelijk zijn (LOL).

              Maar inderdaad quandor, vreemd.

              #18353398
              quandor
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 November 2017

                Helemaal mee eens!

                #18354160
                GrandlandX
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  27 February 2018

                  Heren,

                  Dus omtrent coördinaten in het navigatiesysteem invoeren? Gewoon navigatie aanzetten en op het pijltje drukken en toen???
                  Graag stappenplan aub… :unsure: :wacko:

                  #18354187
                  quandor
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    14 November 2017

                    Staat in de berichten hiervoor (met afbeeldingen erbij)

                    #18358055
                    SMAC
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      4 July 2018

                      Hallo , net de Grandland aangeschaft. Ik probeer dus via de pictograms van Quandor een adres in te voeren ( via coordinaten),en dit lukt mij niet. Ik kan alles invoeren maar hoe bevestig je dan? Als ik bv N 51°02’38” intik komt er een gans andere uitkomst op me scherm. Wie kan mij helpen in wat ik blijkbaar verkeerd doe

                      Mvg

                      SMAC

                      #18358076
                      quandor
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        14 November 2017

                        Ik denk dat ik al weet wat jij fout doet.

                        VOORDAT je de coördinaten (zoals jij hierboven vermeldt) invoert, moet je de coördinaatnotatie veranderen. Druk daartoe op je scherm op de knop DD.

                        Je zal zien dat de notatie verandert. Nu kun je de coördinaten invoeren zoals jij dat wilt.

                        Hoe je bevestigt? Je ziet als je de lengtegraad hebt ingevuld links onderin een groen vinkje? Klik dit aan en je gaat 1 scherm terug waarna je vervolgens de breedtegraad invoert. Na weer het groene vinkje keer je terug naar het vorige scherm en daar staat dan een zwart kader midden in beeld met daarop het icoontje van een diskette en een 2e icoontje in de vorm van een pijltje. Kies je voor het pijltje dan wordt de bestemming berekend en na een seconde of wat op je scherm gezet. Voilá.

                        Wat er gebeurt als je voor de diskette kiest? Probeer maar………..

                        #18358112
                        Anoniem
                          Lid sinds:
                          1 January 1970

                          Quandor, bedankt voor de uitleg. Was wel even zoeken.

                          #18358143
                          SMAC
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            4 July 2018

                            Hey Quandor. Gelukt, ontzettend bedankt om de uitleg en het geduld

                            Gr

                            SMAC

                            #18386636
                            FransS
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              20 December 2019

                              Ben blij met deze mogelijkheid en uitleg. Voor mijn hobby moet ik regelmatig op plekken zijn die geen (goed) adres hebben (of huisnummer). Ging er vanuit dat je geen locaties in het infotainmentsysteem kon opslaan dus alles kwam uit m’n telefoon (met gefingeerd telefoonnummer). Nu kan ik coördinaten invoeren of een punt op de kaart zetten en dit punt in het systeem opslaan. Deze invoermogelijkheden worden niet genoemd in het Opel manual maar wel in die van Peugeot. Daarmee doen ze zichzelf maar vooral de gebruiker tekort.

                              Dank je… goeie tip!

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.