Navi & Systeem updates

Forumindex Forums Modellen Grandland X Navi & Systeem updates

25 berichten aan het bekijken - 626 tot 650 (van in totaal 864)
  • Auteur
    Berichten
  • #18386176
    Tjerk Visser
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 July 2020

      [quote quote=18386164]Ik draai op kaart update 18, nu heb ik ook laatste firmware gedownload via peugmeuk, zal daarom de installatie ook gelukt zijn? Omdat ik peugmeuk heb geïnstalleerd ipv firmware via opel?[/quote]

      Je moet inderdaad de laatste firmware geinstalleerd hebben. Maar die van mij komt van Opel en dus niet van Peugot.

      Met deze laatste firmware kun je 18 dus installeren.

      Groet Tjerk.

      #18386190
      RonaldGLX
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 August 2019

        De laatste firmware is voor mij geen oplossing. Die draait al in mijn auto. Ik wacht op de volgende.  Als ik mijn garage mag geloven ben ik niet de enigste waarbij het gewoon niet lukt.

        #18386224
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          en die firmware is via Peugmeuk of via Opel gedownload ?

          Die van mij is via Peugmeuk, misschien zit er toch een kleine nuance verschil in de firmware via Peugmeuk of Opel rechstreeks.

          #18386238
          RonaldGLX
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 August 2019

            Die van Tjerk komt ook van Opel. Hij is wel naar versie 18. Zal dus geen verschil maken.

            #18386423
            FransS
            Deelnemer
              Lid sinds:
              20 December 2019

              @RonaldGLX

              Bij jou gaat het niet on de FW (je hebt al de laatste versie) maar om het installeren van kaartversie 18. Heb je kennis genomen van de post van Tjerk 17-aug 19:43… over het vinkje v d gegevensverbinding?

              En nu komt de crux. In de bluetooth instellingen van de gekoppelde telefoon, op het infotainmaint systeem, kun je ook nog instellingen doen. En hier stond de gegevens verbinding uitgevinkt.  

              Hieruit blijkt dus dat het updaten van de firmware niet zal slagen zonder een internet verbinding. 

              Misschien is de internetverbinding ook nodig voor het updaten van de kaarten (zoals ikzelf ook al eerder aangaf)? Het moet toch ergens aan liggen?

              #18386436
              Tjerk Visser
              Deelnemer
                Lid sinds:
                22 July 2020

                [quote quote=18386423]

                Misschien is de internetverbinding ook nodig voor het updaten van de kaarten (zoals ikzelf ook al eerder aangaf)? Het moet toch ergens aan liggen?[/quote]

                Eerlijk gezegd denk ik dat voor de kaart update geen internet verbinding nodig is. Toen ik indertijd aan het proberen was om de firmware te updaten lukte dat niet. Hierna probeerde ik de kaart van 14 naar 15 te updaten, dat lukte wel. Er was toen geen internet verbinding aanwezig.

                Maar ja, een poging wagen kost niks. Succes.

                Tjerk

                #18386455
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  Internet niet nodig, mijn update staat altijd te draaien op parkeerplaats van mijn werk omdat deze nog niet klaar is dan, dan is mijn telefoon niet aanwezig en heeft hij dus geen tethering, zie aan Tjerk zijn auto omschrijving dat deze ongeveer even oud is.

                  Update 17 deed het bij eerste poging niet, bij tweede poging direct daarna zonder eerst uit te zetten liep deze wel door met succes, update 18 ging daar in tegen weer zonder enig probleem. ik update trouwens steevast met usb bij achterbank.


                  @Tjerk
                  , even off topic, hoe bevalt je 6 traps automaat? Is deze bij jouw ook zo slecht? Raar apparaat, soms een week perfect, en soms weken zo vreselijk slecht, ene bonk na andere bonk, net of iemand zijn eerste rijles aan volgen is in de versnellingsbak, ook weleens s’ochtends naar werk niks aan de hand en dan op terugweg ene mispeer na de andere, echt spijt dat ik niet gewacht heb op de 8traps, automaat van mij is al 5x denk gereset en opnieuw ingelezen als ik dealer mag geloven, onlangs weer, nu is het wel beter maar dat is het telkens geweest na reset. Hij schakelde onlangs ook niet over van 2 naar 3, ook niet met hand bij 50km per uur op vlakke weg, nadat ik de kids gedropt had bij KdV deed hij het weer normaal…..

                  #18386469
                  Tjerk Visser
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    22 July 2020

                    <p style=”text-align: right;”>[quote quote=18386455] @Tjerk, even off topic, hoe bevalt je 6 traps automaat? Is deze bij jouw ook zo slecht? Raar apparaat, soms een week perfect, en soms weken zo vreselijk slecht, ene bonk na andere bonk, net of iemand zijn eerste rijles aan volgen is in de versnellingsbak, ook weleens s’ochtends naar werk niks aan de hand en dan op terugweg ene mispeer na de andere, echt spijt dat ik niet gewacht heb op de 8traps, automaat van mij is al 5x denk gereset en opnieuw ingelezen als ik dealer mag geloven, onlangs weer, nu is het wel beter maar dat is het telkens geweest na reset. Hij schakelde onlangs ook niet over van 2 naar 3, ook niet met hand bij 50km per uur op vlakke weg, nadat ik de kids gedropt had bij KdV deed hij het weer normaal…..[/quote]</p>
                    Off topic antwoord,

                    Ik heb deze auto net een maand en rij niet zoveel.

                    Ik ben een ict’er die voor zichzelf werkt en alles vanuit huis doe. Vandaar.

                    Mijn vorige auto was een golf variant met een 7 traps DSG.

                    Je zou dus zeggen dat ik wel wat verschil zou merken. Dat viel mij dus betreffende de automaat 100% mee. Er stond 26k op de teller toen ik hem kocht. Ik heb nog geen rare zaken mogen constateren betreffende de automaat. Hij schakelt bij mij bijna even onmerkbaar als de DSG.

                    Wat mij wel tegenvalt is het comfort van de vering. Als ik over een keien weg rij komt dat behoorlijk door in de stoel. Dit was bij de golf behoorlijk veel beter.

                    En natuurlijk het gekraak van de deurpanelen. Maar dat wist ik voor de koop al.

                    Terug op de automaat, ik heb gelezen dat de 8 traps ook niet zaligmakend is. Onrustig schakelgedrag door de vele verzetten en de bak schijnt moeite te hebben met het bepalen van de juiste versnelling. Enfin , dit heb ik gelezen, dus lieg ik, dan in commissie.

                    Groet Tjerk.

                    #18386493
                    Hans GLX
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      19 May 2018

                      [quote quote=18386455] @Tjerk, even off topic, hoe bevalt je 6 traps automaat? Is deze bij jouw ook zo slecht? Raar apparaat, soms een week perfect, en soms weken zo vreselijk slecht, ene bonk na andere bonk, net of iemand zijn eerste rijles aan volgen is in de versnellingsbak, ook weleens s’ochtends naar werk niks aan de hand en dan op terugweg ene mispeer na de andere, echt spijt dat ik niet gewacht heb op de 8traps, automaat van mij is al 5x denk gereset en opnieuw ingelezen als ik dealer mag geloven, onlangs weer, nu is het wel beter maar dat is het telkens geweest na reset. Hij schakelde onlangs ook niet over van 2 naar 3, ook niet met hand bij 50km per uur op vlakke weg, nadat ik de kids gedropt had bij KdV deed hij het weer normaal…..[/quote]

                      Hallo @ Grandsteef, ik moet je eerlijk bekennen dat mijn 6 traps automaat(2017) fluisterend zijn werk doet. Ik vind de 6 traps echt ongekend goed. Het enige wat me opviel was, bij temperaturen onder het vriespunt, dat hij wat later (dus hoger in toeren) van 3 naar 4, en van 4 naar 5 schakelt. Dan zou je het bijna handmatig gaan doen. Eenmaal op bedrijfstemperatuur is dat over. Maar voor de rest, nooit schokken of bonken, en ben ik zeer tevreden met de 6 traps. En zoals @Tjerk al aangaf, de 8 traps heeft in sommige gevallen ook zijn nukken.

                      #18386521
                      Jan Driebeen
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        9 February 2018

                        Installeren van versie 18 duurde circa 50/55 minuten, duurde dat bij jullie ook zo lang?

                        #18386535
                        Tjerk Visser
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          22 July 2020

                          [quote quote=18386521]Installeren van versie 18 duurde circa 50/55 minuten, duurde dat bij jullie ook zo lang?[/quote]

                          Ja.

                          #18386641
                          FransS
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            20 December 2019

                            @Grandsteef

                            Dit draadje heeft al 26 pagina’s. Snap dat het verleidelijk is maar graag on topic blijven of gewoon een nieuw draadje beginnen.

                            #18386760
                            Anoniem
                              Lid sinds:
                              1 January 1970

                              @Frans(emeuk)

                              Geef off topic aan en daarbij daarna gelaten je reactie is zwaar over bodig……….

                              #18387714
                              FransS
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                20 December 2019

                                @Grandsteef

                                Het getuigt van weinig stijl om iemands naam te verbasteren en daar je frustratie over de auto aan te linken. Over overbodig gesproken…

                                #18387744
                                Jodokus
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  24 January 2020

                                  Ik heb de kaart zonder problemen geupdate naar V18. De kaart uitgepakt met 7-zip.

                                  Het updaten doe ik onder het rijden. Het waren ook nog korte ritjes. Er waren 3 ritten voor nodig.

                                  Als je stopt gaat de update daarna gewoon weer verder. De totale update tijd wordt er wel langer door denk ik.

                                  Maar verder zonder problemen

                                  #18387775
                                  quandor
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    14 November 2017

                                    Ik word zo langzamerhand helemaal simpel van het aantal posts in dit topic.

                                    Gewoon de beurt afwachten en de dealer erop attenderen dat ‘ie even update.

                                    Scheelt mij en veeeeeeeeeeeeeele anderen meerdere zinloze mailtjes per dag aangaande de updates………..!!!!!!!!!

                                    #18387788
                                    Tjerk Visser
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      22 July 2020

                                      [quote quote=18387775]Ik word zo langzamerhand helemaal simpel van het aantal posts in dit topic. Gewoon de beurt afwachten en de dealer erop attenderen dat ‘ie even update. Scheelt mij en veeeeeeeeeeeeeele anderen meerdere zinloze mailtjes per dag aangaande de updates………..!!!!!!!!![/quote]

                                      Wellicht dan niet van deze zinloze post :mail: te plaatsen. Scheelt mij weer onzin lezen.

                                      Gewoon abonnement op dit topic verwijderen. :tongue-out:

                                       

                                      #18387798
                                      Quadrijder2
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        26 July 2015

                                        Willen jullie mij nog eens uitleggen hoe ik dat moet doen dat updaten.

                                        Grapje ? Helemaal gelijk quandor. Ik heb er de tijd niet eens voor. Ik heb 3 x per jaar onderhoud bij de dealer en die zet de nieuwste versie erop. Maar dan nog ik merk weinig verschil. Laten we het eens over de heerlijke rijeigenschappen hebben van de GLX :good:

                                         

                                        #18387808
                                        quandor
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          14 November 2017

                                          @Tjerk Visser : hetgeen Quadrijder2 schrijft is ongeveer precies een welkome aanvulling op hetgeen ik schreef.

                                          Anders benaderend : het is niet nodig om elke 3 maanden de hele handel te updaten, tenzij je een ZZp’er in dienst van Post NL bent en ook nog eens keer iedere week een andere stad krijgt toebedeeld (hetgeen niet gebeurt……..)

                                          Het lijkt verdikkie wel omdat iets gratis is (lees : de updates een keer of 4 per jaar binnen halen) dat iedereen zonodig elk kwartaal aan de computer hangt om een update binnen te hengelen. Volkomen zinloos!

                                          Gewoon tijdens de reguliere onderhoudsbeurt even vragen aan de dealer!

                                          Enne, gelet op de aanschafdatum van mijn Grandland X (particulier) in november 2017, was ik volgens mijn dealer één van de eerste 5 mensen in Nederland die een Grandland X reed. Binnenkort wordt ‘ie 3 jaar oud en ik meen op basis van de leeftijd van de auto een heel klein beetje recht van schrijven te hebben. B-) :applause01: :dank-u:

                                          Voilá!!!

                                          #18387851
                                          Hans GLX
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            19 May 2018

                                            [quote quote=18387808] Het lijkt verdikkie wel omdat iets gratis is (lees : de updates een keer of 4 per jaar binnen halen) dat iedereen zonodig elk kwartaal aan de computer hangt om een update binnen te hengelen. Volkomen zinloos! Gewoon tijdens de reguliere onderhoudsbeurt even vragen aan de dealer! Enne, gelet op de aanschafdatum van mijn Grandland X (particulier) in november 2017, was ik volgens mijn dealer één van de eerste 5 mensen in Nederland die een Grandland X reed. Binnenkort wordt ‘ie 3 jaar oud en ik meen op basis van de leeftijd van de auto een heel klein beetje recht van schrijven te hebben.  Voilá!!![/quote]

                                            Correct @quandor. Mijn GLX is van dec 2017 en nog nooit ge-update. Ik vroeg het eens bij de jaarlijkse onderhoudsbeurt, en dat vond men te gecompliceerd, omdat voor elke klant ( naar hun zeggen) een apart account aangemaakt moest worden!!?? Dus mijn navigatie is van begin 2017 of zo. En dat was in een tijd dat de van Brienenoordbrug en de ring van Rotterdam, geen zandwegen meer waren. Je raakt echt niet verdwaald, als je navigatie niet op de laatste versie is gezet. Sommigen doen net, alsof je op een andere planeet komt zonder updates. :rolling:

                                            #18387866
                                            quandor
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              14 November 2017

                                              De Romeinen hadden indertijd het land hopelijk al wel verlaten?

                                              #18387922
                                              Hans GLX
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                19 May 2018

                                                [quote quote=18387866]De Romeinen hadden indertijd het land hopelijk al wel verlaten?[/quote]

                                                Ja, ook inmiddels de Duitsers ! En toen was Opel er al. Zonder gekheid. Ik heb 33 jaar internationaal gereden. waarvan de laatste 6 jaar met navigatie. Dat is natuurlijk wel makkelijk, als je taal van een land niet helemaal machtig bent. Denk aan Tjechië, Spanje, Zweden enz. Maar alles ging met plattegronden van grote steden, zoals Berlijn, München. Parijs enz. En er stonden overal borden die de gewenste richting aangaven. Toen ging dat toch ook? En was je echt de weg kwijt, dan kon je het altijd nog persoonlijk vragen. En als ik dan nu lees, hoe sommigen bijna in paniek raken, wanneer hun navigatie niet de allerlaatste update heeft, dan slaak ik wel eens een diepe zucht…….Zo heb ik bijvoorbeeld in mijn GLX, Android of Apple Car-Play zelfs nog nooit gebruikt! Maar ja, ik ben dan ook nog van nét na het stenen tijdperk…. ;-)

                                                #18387934
                                                quandor
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  14 November 2017

                                                  Voor 99% mee eens, maar dat ene procentje……….

                                                  Toen de kids nog een jaar of 10 a 12 waren en navigatie eerder een zeldzaamheid dan gemeengoed was, reed ik redelijk veel in de zomervakanties naar Spanje. De plaats / stad / dorp van bestemming vinden was idd. a.d.h. van papieren kaarten redelijk eenvoudig, maar de lokatie / camping zelf was veelal een crime om te vinden. Dán is navigatie tot op straatnaamniveau vandaag de dag toch wel verrekte gemakkelijk.

                                                  En nogmaals idd. het iedere 3 maanden updaten is absoluut zinloos. 1x per jaar is imho meer dan voldoende, tenzij je, zoals ik al eerder schreef, een ZZP’er bent in ‘dienst’ van PostNL en je rijdt het halve land door. Dan krijg ik wél beelden bij een drie maandelijkse update.

                                                  #18387944
                                                  pkrielen
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    7 March 2019

                                                    Ik zal niet zeggen dat je niet zonder kan (deden we inderdaad “vroeger” ook zo), maar hoe makkelijk is het als je thuis op je laptopje al heb opgezocht met bv Google Maps hoe ver/lang het rijden is naar bv de dierentuin (met eventuele huidige vertragingen in de calculatie meegenomen), dan in je auto te stappen en met 1 druk op de knop die route ook gelijk te kunnen gaan volgen …. (in het geval van Google/Android auto dan en met een ingelogde telefoon).

                                                    Of als je de interne navigatie met TomTom Traffic hebt gekoppeld dat hij ondanks dat je elke dag dezelfde route rijdt wel meldt dat die ene dag toevallig er een vrachtwagen is omgevallen en je vertelt dat je beter dat achteraf weggetje kunt pakken ?

                                                    Dan is het toch erg prettig dat die systemen weten dat die pas aangelegde of opgeheven wegen er wel/niet zijn.

                                                    Dat je daar niet perse de meest recente kaart voor moet hebben is duidelijk, maar bij eentje van 3 jaar oud pak je toch af en toe een keer mis..

                                                    20 jaar geleden hadden we ook geen mobiele telefoon (in elk geval niet in de hoedanigheid als nu), dus afspreken en elkaar daar dan vinden in de menigte ergens deden we zonder. Dat ging prima, maar ben toch blij dat nu we hem wel hebben, het maakt het toch wel een heeeeel stuk makkelijker..

                                                     

                                                    #18387955
                                                    Tjerk Visser
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      22 July 2020

                                                      Ik wilde eerst heel wat van mij afschrijven.

                                                      Ik zie daar vanaf.

                                                      Het begint een bijzonder draadje te worden.

                                                      Moet een beetje denken aan wat minister Grappenhaus overkwam van de week.

                                                      De invulling laat ik over aan diegene die de schoen past.

                                                      :yahoo:

                                                      Groet Tjerk

                                                    25 berichten aan het bekijken - 626 tot 650 (van in totaal 864)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.