Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
10 december 2016 om 14:36 In reactie op: Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems* #18334368
Winterstop;)
Veel foto’s verloren door het vernieuwde forum.
Geen zin om alles weer op het forum te plaatsen.
Ik was al een beetje klaar met het posten op het forum, ik hield het meeste van mn wagen nog wel bij.
Maar met het forum zoals nu, zul je mij niet zo snel weerzien.
De updates via mn fb gaan gewoon door. Maar momenteel dus eventjes een winterstop.Dat ligt puur aan de nieuwe ventielen.
Makkelijkste is een setje ventielen die gekopieerd kan worden met de originele set, dan hoef je niet telkens alle ventielen aan te melden.Ik ben benieuwd wat de donateurs van het nieuwe forum vinden.
Ik kom wel weer eens terug als de boel fatsoenlijk draait.
Dit is niks zo.
Traag, en alles is uit zn verband getrokken (scrollen,scrollen,scrollen)Ik zou het vervangen. Een fatsoenlijk voorfilter er op en een instelbare regelaar op het schutbord. Ben je gelijk van die verouderde dingen af.
Ik denk dat we binnenkort maar eens moeten afspreken.
Als ie dan toch uit elkaar gaat wil ik wel het een en ander van je overnemen.Verdomt sneu van die wagen :thumbdown
Ai zonde man.
Zo te zien kun je er nog wel weer wat van maken.
Maarja als je alles bij elkaar optelt….
JammerOnderop achter de binnenste homokineet van de rechter as.
Zit met een torx bout vast. Ringsleutel 8 wil ook prima.
Met een waterpomptang loswrikken/draaien want ze zitten nog wel eens vastWat je kunt doen voor het afstellen…om er zeker van te zijn dat de kleppen niet raken….
Gewoon even de tuimelaars lossen. Die kan je later weer afstellen.
Met de bougies er uit draait ie dan nog wat makkelijk.24 augustus 2016 om 21:41 In reactie op: Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems* #17684908Vandaag weer een begin gemaakt…
Einddemper geplaatst, deze drukt het geluid een stuk. Maar nog niet geheel volgens mijn idee….Hij moet nog stiller. Maar ja, een 2.5 inch pijp laat zich niet zomaar dempen, althans niet zonder veel vermogensverlies.
[youtube:12sykpzr]http://www.youtube.com/watch?v=KLLPQ3VaQx4[/youtube:12sykpzr]
Stukje schroefdraad voor het stuur getapt, victor sportstuurtje geplaats. Claxon bedrading moet nog uitgezocht worden.
Begonnen aan de kont.
Had een stuk plaatwerk liggen om de kont mee te vervangen.Met 2 schroeven op zn plek.
Onder de knik afgeslepen, want daarboven is het plaatwerk nog hard.
En dat scheelt ook weer met kromtrekken tijdens het lassen, als je dicht op een rand/knik last heb je minder kans op vervorming.Met dank aan HOT ROD een GSE spoiler weten te bemachtigen.
Smoelt gelijk een stuk beter.
Past mooi, alleen ik heb mijn frontbalk dusdanig aangepast dat het niet past zoals het hoort.
Maar goed, dat maakt mij niets uit. Ik ben geen purist, dus het moet maar zoals het gaat.Aardslelijk vind ik ze…maar die motor he :wub
Waterpomp, haal de riem maar los en voel maar.
airco zal wel leeg of lek zijn
21 augustus 2016 om 08:46 In reactie op: Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems* #17684906Vriesplug vervangen. Moet nu de kleppen nog even stellen, daarvoor maak ik even een deksel zodat het geen smeerboel word.
Goedkoop einddempertje gehaald en geprobeerd. Scheelt een stuk in geluid. Nog wel iets te veel maar dat zie ik later wel weer. Een grote diameter pijp laat zich ook niet snel dempen zonder.. vermogensverlies
Aankomende week weer door met laswerk.is dat niet gewoon wat oud zeer? voordat je de kop er af trekt?
Snaar niet te strak?
13 augustus 2016 om 10:02 In reactie op: passen deze throttle bodies? + andere vragen 1600 aangepast #18324103Gewoon meten …desnoods met een testlampje.
Dan weet je wat elke draad echt doet. Want lijkt me niet dat er een constante en geschakelde plus op zit…iig niet allebei12 augustus 2016 om 18:38 In reactie op: passen deze throttle bodies? + andere vragen 1600 aangepast #18324101Voor als je de draadkleuren niet weet:
Pak er even een multimeter erbij.
Je hebt een plus (al dan niet geschakeld via contact)
Je hebt een stuurstroompje (meestal dunne draad), en je hebt een massa.
Plus aan het overige draadje en je bent er.9 augustus 2016 om 13:46 In reactie op: passen deze throttle bodies? + andere vragen 1600 aangepast #18324093Die heb ik bij m’n vems wel aangesloten. Hoe meer input hoe fijner de afstelling
apk op een auto die niet loopt?
Dat is mooi spul! Dat moet ik ook ooit eens voor mijn msw wielen.
Lijkt mij ook wel wat zo’n printer. Ik weet alleen niks van het tekenwerk.
Of is dat makkelijker dan het lijkt?3 augustus 2016 om 20:32 In reactie op: Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems* #17684905Nou, dat is een leuk verhaal.
Ik heb een revisiekitje binnen gehad, met nieuwe rubbers en shims.
Maar nu heb ik de boel verkeerd losgehaald.
eerste keer dat ik zo’n ding uit elkaar trek, vernaggel ik het gelijk. Nooit met een waterpomp tang op de ingaande as, als ie niet los komen wil.
Zo leer je elke dag weer wat. gelukkig had Romijn nog zo’n zelfde HRC.
Maar nu nog steeds alleen remdruk onderin.
We hebben hem in de bankschroef ontlucht, maar het probleem is het zelfde als met de oude HRC.Als ik het drukvat aansluit en ik zet die machine aan, krijg ik gewoon vloeistof uit alle nippels rondom. Dus dat is vreemd.
Nu kan ik die HRC wel uit elkaar gaan halen. Maar ben bang dat ik het in de voorste klauwen moet zoeken.
En dat valt tegen, want weer een setje klauwen aanpassen zit ik ook niet op te wachten.
1e set kon al de kliko in omdat ze de verkeerde dingen gefreesd hadden.Ik laat het nog even zo zitten. En laat het even bezinken.
3 augustus 2016 om 20:07 In reactie op: Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems* #17684903Hij doet het :thumbup
Vandaag is Pieter even langs geweest.
Hij heeft wat bedrading aangesloten en bij de computer zelf wat.
Samen even wat draden getest, en alle aansturingen getest + een bobine test.
Alles aangesloten en het was starten en lopen king:Natuurlijk alles lekker roken, de hitteband om de uitlaat enz. Nieuwigheid.
Ik heb nu een stuk speciaal gereedschap om het koelsysteem onder vacuum te vullen.
De meter sloeg al niet echt uit, wat zo duiden op een lek.Nu de motor loopt is het lekje ook gevonden.
1 vriesplug aan de in/uitlaat kant is lek.
Ooit toen ik de motor opbouwde had ik al een rotte vervangen, maar de rest zag er nog goed uit. Nu dus weer een nieuwe erbij regelen.Heb een filmpje, alleen het geluid is niks via de telefoon.
Volgende ronde zal ik de videocamera er even bij houdenAl met al loopt de motor mooi rond, geen rare geluiden en nog geen rare lekkages gezien op de vriesplug na.
Uitlaat ook dicht op het spruitstuk, daar was ik een beetje bang voor…
Uitlaat klinkt goed, maar iets te luid voor mij. Heb gelukkig nog plek voor een einddemper.
Zoek nu dus een ronde demper, maar met een kamer ipv een open demper.[youtube:13c3c6u6]http://www.youtube.com/watch?v=k7IVs3J57E4[/youtube:13c3c6u6]
[youtube:13c3c6u6]http://www.youtube.com/watch?v=tpcQgtqX45g[/youtube:13c3c6u6]
Voorover is voor de muscle car look. En ik wil wat bodemspeling hebben .
Mn vorige rekord lag te laag en bij sommige drempels werd er het een en ander geraakt.
3 aug gaan we verder. Hopelijk zonder teveel tegenslagen“”Druk meeting gedaan daar uit blijkt dat cilinder 2 geen druk meer heb .”
Je hebt zelf het probleem al gevonden. :vertag
Baksteun afgemaakt:
schakelmechanisme, veel beter als de originele meuk, was het geld wel waard:
De originele injectoren lagen bij Pieter (dp engineering) om getest te worden.
Maar goed dat ik ze heb laten testen, want 3 stuks deden totaal niets en de overige 3 hadden een verschillende opbrengst :thumbdownGelijk maar 6 nieuwe laten komen.
335 cc, gelijk klaar voor de toekomst dus :thumbupMet de injectoren weer terug op hun plek kon ik verder met het koelsysteem en en de bedrading.
Benzinetoevoer getest, lekvrij. Maar druk valt weg zodra de stroom er weer af is.
Nu zo goed als startklaar, over een week of 2 loopt ie :thumbup
-
AuteurBerichten