nog een rekord er bij

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 162)
  • Auteur
    Berichten
  • #17242163
    superkadettje
      Lid sinds:
      6 December 2006

      afgelopen woensdag kijken bij een rekord c sedan zag er wel goed uit had 3 jaar stil gestaan dus zit wat werk aan
      vandaag opgehaald

      thuisgekomen alles even na gekeken een verse accu er in en starten en lopen loopt goed op lpg benzine nog niet geprobeert we gaan hem technisch in orde maken en dan apktje er op daarna paken we het vliegroest aan hij is overal kei hard .
      groeten willem

      #17927164
      Fearless
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 January 2005

        :kewlpics

        #17927165
        voederbiet
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 May 2006

          potverpillekes, had em ook nog zien staan, maar hij was helaas al weg ;) hij heb niet ver hoeven reizen :thumb

          #17927166
          superkadettje
            Lid sinds:
            6 December 2006

            hij heb toch zeker 5 dagen op mp gestaan dus je had tijd zat de reden dat wij hem gekocht heben is omdat het verschrikelijk tegen loopt met de kadett coupe en ze wil voor de winter een oldie om mee te rijden
            en nee hoeft niet veel te reisen wel even op de ambulance was een leuk ritje achter de station

            #17927167
            astra GT
              Lid sinds:
              18 July 2008

              haha die had ik ook al zien staan……
              ziet d’r goed uit, veel plezier en veilige km :thumb :thumb

              groete

              #17927168
              superkadettje
                Lid sinds:
                6 December 2006

                nou ze is vandaag voor de apk geweest en afgekeurd op wat las werk verder alles goed dus lassen lassen lassen.
                groeten willem

                #17927169
                astra GT
                  Lid sinds:
                  18 July 2008

                  kijk es aan, mooi man dus die heb binnekort weer apk :thumb
                  wat laswerk zal t probleem nie zijn denk ik zo, gezien wat je met je andere
                  wagens allemaal al gedaan hebt :thumbup

                  succes met lassen…… groeten johan

                  #17927170
                  superkadettje
                    Lid sinds:
                    6 December 2006

                    hoi johan
                    ja gaat wel lukken even wachten want we hebben nog geen stroom dus aggregaat was stuk kunnen we maandag ophalen van revisie
                    verder moet ik de chassis balken die over de achteras lopen geheel vervangen die echt helemaal gaar maar komt wel goed hoor.
                    groeten willem

                    #17927173
                    superkadettje
                      Lid sinds:
                      6 December 2006

                      jeehaa ze is eindelijk goed gekeurt nu lekker cruisen met haar morgen neem ik hem mee naar mijn werk om hem even uit te lijnen want er zijn twee nieuwe kogels ondergekomen en even de ruimte uit het stuurhuis te halen ook nog even kijken of ik het dashbaord verlichting te verbeteren (dimmer er tusen uit halen).
                      groeten willem

                      #17927162
                      astra GT
                        Lid sinds:
                        18 July 2008

                        ahaa gefeliciteerd met de apk hehehehe weer ene dikke wagen op de weg :wub
                        en nu lekker km maken :thumb
                        en nog verdere plannen, gezien hoe je die station onder handen genomen hebt ga
                        ik d’r wel vanuit dat deze ook weer ene mooie word……….. ene …… :kewlpics willen natuurlijk
                        zien……..

                        groeten johan

                        #17927172
                        superkadettje
                          Lid sinds:
                          6 December 2006

                          hoi johan
                          ja nu vette km maken verder geen wilde planne wil hem zo origineel mogelijk houden .
                          wil hem wel nog laten poetsen en een soort van beschermlaag geven voor de winter .
                          groeten willem


                          en samen

                          #17927171
                          astra GT
                            Lid sinds:
                            18 July 2008

                            kijk da ziet d’r mooi uit zo same……. :thumb
                            weet je toevallig welke veren onder je station heb zitte?

                            groete

                            #17927163
                            FreakControl
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              10 September 2006

                              Stoere auto’s, van welke auto zijn de koplampen in de blauwe station? Vind het wel gaaf om te zien, misschien ook wel iets voor mijn coupe gezien de huidige aquarium bakken wel wat slechter worden.

                              Gr. Patrick

                              #17927174
                              superkadettje
                                Lid sinds:
                                6 December 2006

                                hoi johan
                                ik dacht golf 3 veren achter en afgezaagde mercedes veren voor maar weet ik niet zeker want ik heb hem niet laten zakken

                                hoi patrick
                                ik dacht koplampen uit een polo maar ook dat weet ik niet zeker je moet in ieder geval koplampen nemen die je van voor kan stellen

                                groeten willem

                                oja en de station is grijs.

                                #17927175
                                FreakControl
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  10 September 2006

                                  Ben ik dus toch kleurenblind :jerry

                                  #17927176
                                  astra GT
                                    Lid sinds:
                                    18 July 2008

                                    oke’ bedankt….. had al eerder gehoord dat er mb veren zouden passen.
                                    maar weet jij zo mischien van welk model ??


                                    @Freakcontrol
                                    . da kleurenblind zijn is nie zo’n probleem hoor…….. as je het zelf een mooie kleur vind :jerry

                                    groente

                                    #17927177
                                    superkadettje
                                      Lid sinds:
                                      6 December 2006

                                      hoi johan
                                      ik dacht van een mb 123 en dan afzagen op gewenste hoogte geloof ik ik heb een paar kadettjes terug ook een c rekord sedan gehad en die had ook afgezaagde mb veren en dat reed ook erg lekker.
                                      groeten willem

                                      #17927178
                                      astra GT
                                        Lid sinds:
                                        18 July 2008

                                        oke’ bedankt ga ik daar maar eens naar opzoek….

                                        groete

                                        #17927179
                                        superkadettje
                                          Lid sinds:
                                          6 December 2006

                                          zo afgelopen weekend weer wat gedaan aan de rekord heb de lampen er uit gehaald gaven net genoeg licht voor de apk maar als je in het donker rij zie je echt niks dus dubbelle koplampies er in van een e kadett die ik nog had ligen pasplaat gemaakt en hopa er in

                                          ook had de rekord erg veel last van slingeren in de kont boven de 80 km dus eerst brede banden (van de station) achter gemonteerd en het is over :wors wou hem eerst verlagen maar dat vindt het vrouwtje niet goed

                                          heb er ook een oldie look versterker in gemaakt en twee opbouwspeakers voor het geluid
                                          heb een mp3 aansluiting op de versterker gemaakt zodat er toch moderne muziek kan worden afgespeelt

                                          verder nog een trekhaak aangeschaft voor de fietsendrager want dan kan ze als het regent mijn dochter op halen van school .
                                          gr willem

                                          #17927180
                                          tijs
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            29 September 2005

                                            ik zal het topic nu maar overnemen, aangezien willem en ik van auto zijn geruild king:

                                            gister op de a2 alweer gemerkt hoe klein het wereldje is, want ik stond stil bij een tankstation, kreeg na het tanken de auto niet meer op gas gestart, is toch altijd even wennen, vooral op gas starten, is bij elke auto tenslotte weer net een ander trucje wat je net even door moet hebben.
                                            Er kwamen al snel 2 man helpen, die gingen onderdelen halen voor een admiral in eindhoven, en kende deze rekord ook wel!
                                            uit eindelijk de auto gestart op benzine(nog bedankt jongens, had er helemaal niet aangedacht!), en toen we eenmaal rolde toch kunnen overstappen op gas, en daarna geen problemen meer gehad, ook niet met starte met warme motor.
                                            ik denk dat ik hem nu wel door heb ;)

                                            voorlopig niet direct veel plannen met de auto, wil er wel een voorbank voorin maken (ookal zitten deze stoelen wel erg lekker)
                                            de originele radio doet het wonderbaarlijk erg goed, dus die ga ik niet vervangen, knutsel achter het dashbord wel iets van een versterkertje weg om een ipod op te hangen, kan ik dat toch ook weer kwijt ;)

                                            dit is de eerste auto in jaren waar ik gewoon naar fm kan luisteren!

                                            tot nu toe erg tevreden!

                                            #17927181
                                            superkadettje
                                              Lid sinds:
                                              6 December 2006

                                              kijk mooi om te lezen
                                              ik zal nog wel even een tijdje bezig zijn met de kadett lagers en kleine dingen ashoesjes en zo maar goed heel veel plezier met de rekord.
                                              gr willem

                                              #17927182
                                              tijs
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                29 September 2005

                                                afgelopen week contact gehad met iemand voor een setje velgen met banden, en dat was maar goed uit, want gister begon de auto ineens naar rechts te sturen….
                                                lekke band rechtsvoor.. kan gebeuren natuurlijk.. dus.. maar eens kijken of de auto alles heeft om een reserve wiel te wisselen?

                                                gelukkig alles zat erin! dat ben ik niet gewend. dus hup krikpunt zoeken, krikje er onder, krak… uitneembaar krik punt..
                                                agja, dat heb je met die ouwe bakjes, dat las ik nog wel een keer. niet te druk om maken, krikje onder een chassisbalk, auto omhoog, wieltje eraf, ander wieltje erop… kak, verkeerde et waarde reserve wiel…
                                                auto laten zakken met dorpel op het lekke wiel, auto achter opkrikken onder de veerschotel (daar wist ik al dat het krikpunt ontbrak).
                                                daar het rare et waarde reserve wieltje op, auto voor weer opkrikken, en daar het achterwiel op..

                                                al met al kon ik na 15 minuten weer rijden, dus viel reuze mee…

                                                vandaag stond de afspraak voor de velgjes en banden op te halen, in kerkrade, bij felix (geen idee of hij hier ook zit) uit eindelijk ook maar meteen een heel net setje chrome ringen en doppen meegenomen, en hij bood aan dat we de wieltjes er meteen even op zouden leggen, zo gezegt, zo gedaan, samen met felx in rekord tijd een banden wissel gedaan.
                                                erg goed bevallen, en weer vrolijk terug naar richting huis..

                                                op de snelweg maar even tanken, dat lukt wel, alleen daarna weer starten? hij starte al wat langer moeilijk… maar nu wilde hij helemaal niet meer, zolang geprobeerd (zowel op lpg als benzine) dat de accu intussen wel leeg was. dus de anwb maar even laten komen..

                                                “zo zo, dat is al een oudje” uit eindelijk de auto toch weer gestart gekregen, en even met de anwb meneer staan praten over wat het zal zijn… we kwamen snel tot de conclusie, start motor, die trek zoveel stroom weg dat de elektrische ontsteking en afsluiters niet voldoende stroom houden om goed te kunnen starten.

                                                gelukkig hadden we pas een 2.2 uitgebouwd welke voorlopig niet gebruikt zou worden, dus daar even de start motor van geleend, hij start meteen weer als een nieuwe, wat een verschil!

                                                verbruik valt me reuze mee, haal met gemiddelde wegen z’n 1 op 7, en met de snelweg, rond de 90-100, stukjes 110, loopt ie ook nog 1 op 10..

                                                de auto weer wat beter leren kennen, en nog altijd dol blij! een echte cruize bak, alleen nog een keer tijd vinden om hem goed te verlagen!


                                                #17927183
                                                superkadettje
                                                  Lid sinds:
                                                  6 December 2006

                                                  he thijs
                                                  ziet er goed uit zo
                                                  van de startmotor hhhhmmm was dat het ik dacht meer de accu dus ik had er een zonne lader op om hem maar goed vol te houden.

                                                  gr willem

                                                  #17927184
                                                  tijs
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    29 September 2005

                                                    ja dacht zelf ook dat het meer door de accu kwam.. maar die doet het eigenlijk wel goed.
                                                    gister weer getankt met een goed warme motor na een flink stuk snelweg, starten helemaal zonder problemen daarna, dus het is nu opgelost.

                                                    #17927185
                                                    Mandett
                                                      Lid sinds:
                                                      18 September 2012

                                                      Nu zal ik het stokje maar overnemen omdat ik deze week de auto gekocht heb.
                                                      De plannen : -nieuwe vooras plaatsen omdat deze doorgeroest is en de as is doorgezakt.
                                                      -aan de onderzijde diverse stukjes inlassen zodat de auto weer waterdicht word.
                                                      -nieuwe kachelradiateur plaatsen zodat het weer een beetje warm word in de auto.
                                                      -verlagen en andere velgen.
                                                      -andere hoofdremcilinder plaatsen en nieuwe achterremmen.
                                                      -originele koplampen weer terugplaatsen.
                                                      -van de zomer hem een ander kleurtje geven met de verfroller.

                                                      Het word wel een rijdend project want ik heb hem wel nodig.
                                                      De vorderingen zal ik hier wel plaatsen. ;)

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 162)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.