gebruikers ervaring

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 156)
  • Auteur
    Berichten
  • #18330306
    computerbug
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 April 2011

      Amen!!!

      #18330423
      gwriemersma
      Deelnemer
        Lid sinds:
        17 December 2010

        Bijna Bijna had ik iets positiefs te melden hier
        Het is namelijk weer mogelijk om de kop tekst van je eigen topic te veranderen :)
        Dus na mijn laatste ontwikkelingen heb ik dit gedaan en een 2tal foto’s bij gepost en :( :( :( waar is nu mijn topic gebleven
        Eerst leek het erop dat ik de complete eerste post (mijn eigen opgebouwd in 3 jaar) kwijt was
        MAAR HET IS ERGER MIJN COMPLETE TOPIC IS VERDWENEN :( :(

        En nu ….

        #18330700
        KadAstra-EF
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 July 2010

          Gebruik van dit forum op m’n Smartphone wordt al beter. Kan al weer wat topics lezen achter mekaar. Wel is ie zo traag als een slak. Dit zou toch beter kunnen ?

          Rik

          #18330938
          liviu2004
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 April 2014

            Nieuwste reacties op PC = 11 pagina’s.

            Nieuwste reacties op mobiel = 2.781 pagina’s +++

            Vertragingen zegt je? Het is niet duidelijk?

            Waaroom niet de nieuwste reacties van vandaag? Of 2,3 dagen, niet 9 jaar.

            #18334025
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970

              Mooiste vind ik laatste reactie.s sinds laatste bezoek
              mis je nooit wat tenzij je t zelf niet wil lezen….

              #18334076
              jericho
              Deelnemer
                Lid sinds:
                13 December 2007

                Zelf keek ik dagelijks meerdere malen op het (oude) forum. Ik besef nu dat deze drang geheel verdwenen is met de start van het “nieuwe” forum. Ik vind het niet lekker lopen, ziet er vreemd uit, werkt niet lekker en is onoverzichtelijk. De verhoudingen kloppen ook niet, het is gewoon niet fijn om mee te werken!

                Ik zal dan ook steeds minder te vinden zijn op het forum, het heeft voor mij geen toegevoegde waarde meer, en volgens mij ben ik niet de enige aan het aantal reacties te zien de laatste tijd..

                #18334078
                computerbug
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  26 April 2011

                  Jericho

                  Nee!, joh!, dat ziet jij echt niet alleen!, De beste forum allertijden is dood!

                  #18334086
                  Opeltje17
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    18 January 2012

                    Sluit me aan bij ”jericho” keek elke keer wel effe gauw of er nog updates waren o.i.d daar heb ik nu geen behoefte meer aan, ik hoop dat hier wel het nodige aan gaat veranderen anders zal je mij hier nog maar weinig zien.

                    Oja het is nog steeds gigantisch(heel erg) langzaam! Ook die mailtjes die ik nu telkens krijg over reactie’s in een topic zijn erg irritant(vinkjes over updates staan uit)

                    #18334140
                    Anoniem
                      Lid sinds:
                      1 January 1970

                      [quote quote=18334086]Sluit me aan bij ”jericho” keek elke keer wel effe gauw of er nog updates waren o.i.d daar heb ik nu geen behoefte meer aan, ik hoop dat hier wel het nodige aan gaat veranderen anders zal je mij hier nog maar weinig zien.

                      Oja het is nog steeds gigantisch(heel erg) langzaam! Ook die mailtjes die ik nu telkens krijg over reactie’s in een topic zijn erg irritant(vinkjes over updates staan uit)

                      [/quote]
                      hier het zelfde verhaal de mensen die t forum mee opgebouwd hebben
                      verdwijnen langzaam aan
                      schijnt niemand te boeien…

                      #18334144
                      Oenatje
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        [quote quote=18334076]Zelf keek ik dagelijks meerdere malen op het (oude) forum. Ik besef nu dat deze drang geheel verdwenen is met de start van het “nieuwe” forum. Ik vind het niet lekker lopen, ziet er vreemd uit, werkt niet lekker en is onoverzichtelijk. De verhoudingen kloppen ook niet, het is gewoon niet fijn om mee te werken!

                        Ik zal dan ook steeds minder te vinden zijn op het forum, het heeft voor mij geen toegevoegde waarde meer, en volgens mij ben ik niet de enige aan het aantal reacties te zien de laatste tijd..

                        [/quote]

                        100% met deze reactie eens

                        #18334147
                        hpp
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          1 May 2011

                          Het nodigt niet meer uit om op het forum te kijken, gezien de reacties van de laatste tijd zijn er meer. Jammer !!!

                          #18334148
                          arjontje
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            31 March 2006

                            Helaas denk ik er ook zo over.
                            Sterker nog dit zal mijn laatste post zijn.
                            Wie weet tot ziens maar voorlopig hou ik het voor gezien.

                            #18334164
                            anoniem
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              zelf door de jaren heen 2000 foto’s geplaatst, via google zijn ze niet meer te vinden, ook als ik technische informatie probeer te googlen komt er niets meer naar boven, toch wel jammer voor al degenen die hier veel moeite in hebben gestoken, dit was juist het sterke punt van dit forum tov. Facebook, hopelijk komt ook dit nog goed anders ben ik bang dat dit forum geen toegevoegde waarde meer heeft

                              #18334165
                              Outzy
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                21 August 2015

                                Over het puntje “gebruikers vriendelijkheid”, wat op het lijstje actiepunten stond ( ga ik van uit ) bij het beslissen van de verandering van de forum, voelt alsof daar minder goed nagedacht is. En dan druk ik het nog redelijk zwakjes uit.
                                Ik heb bijvoorbeeld de verschillende mogelijkheden van templates en kleuren combinaties gemist waar de gebruikers, die een forum maken, keuze uit konden maken. En als dat te veel werk had geweest, door welke reden dan ook, had een in mijn mening simpele Topic “Wat vinden jullie van deze nieuwe layout” meer dan voldoende informatie gegeven van wat jullie gebruikers willen/prettig vinden.

                                Wat betreft mijn persoonlijke gebruikers ervaringen sluit ik me bij de meerderheid aan hier. Wil er wel bij melden dat de snelheid ( is misschien een verkeerd woord ) waarmee de pagina überhaubt al opent, totaal niet meer van deze tijd is. De reden hier achter is voor een gebruiker ook niet erg interessant.

                                Al met al heb ik nog geen voordelen & de meer waarde aan deze nieuwe forum kunnen vinden. Sterker nog het “voelt” meer als downgrade.
                                Ik hoop dat dat in de toekomst nog gaat veranderen. En dat ik en velen andere bijvoorbeeld kunnen zeggen “Deze optie is echt handig, dat had het oude forum niet”. Het is nu meer “Die handige optie die het oude forum wel had”.

                                #18334167
                                Anoniem
                                  Lid sinds:
                                  1 January 1970

                                  Mijn gebruikerservaring:

                                  Als ik wat zocht op Google en ik kwam op Opel forum uit wist ik gewoon dat ik goed zat. Doe ik dit nu, zie ik m’n oplossing deels op Google, klik op de link maar ga naar het hoofdmenu. Dit is jammer. Dan gaan we zoeken via de zoekoptie om vervolgens na wachttijd een ellenlange waslijst te krijgen van zoveel pagina’s die je moet doorspitten. Het werkt niet meer, gisteren stond user info en ondertitels in dezelfde kolom als de info. Totaal niet overzichtelijk. Ik blijf wel actief op het forum maar haal al m’n info nu we van Vectra-C.com. Opel forum is gewoon niet meer gebruiksvriendelijk op deze manier. Ik voorzie een leegloop als dit langer door blijft gaan. Mensen zijn nu eenmaal geïnteresseerd in snelle infovergaring zonder te lang te moeten zoeken.

                                  #18334176
                                  Kadett1.2
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    2 May 2011

                                    Zoals hierboven al eerder gemeld werken sommige google zoekopdrachten niet. Je zou dan op een bepaald topic of plaatje van het Opel-forum terechtkomen. Maar vaak krijg je een foutmelding en niet het topic of afbeelding.

                                    Ook mis ik de “Like” mogelijkheid.
                                    Is deze optie nu definitief verdwenen of komt dit weer terug ?

                                    #18334178
                                    Senatorman
                                    Beheerder
                                      Lid sinds:
                                      7 November 2016

                                      Wij lezen al jullie bovenstaande reacties mee en begrijpen jullie reacties. We zijn hier ook hard mee bezig om deze punten te verbeteren.

                                      We hebben meerdere sitemaps en crawlerverzoeken ingediend bij Google. Deze zijn aangenomen en Google is momenteel de site aan het crawlen.
                                      Oude Google zoekresultaten kunnen we helaas niet allemaal redirecten naar het juiste onderwerpen, met ruim 70000 onderwerpen zal je begrijpen dat dit handmatig niet te doen is.
                                      Wel zijn we bezig om ze tenminste naar het juiste forumdeel te redirecten. Dit moet handmatig gebeuren. Een script hebben wij hiervoor nog niet kunnen vinden.

                                      Het design zal altijd een punt van discussie blijven, wat de één mooi vind, vindt de ander niet.
                                      Onze focus ligt meer op het gebruiksgemak op alle apparaten. Het forum wordt tegenwoordig enorm veel mobiel bekeken. Overdag 40% en sávonds 60%. We dienen hier dus rekening mee te houden. Dit is dan ook één van de vele redenen waarom we moesten afstappen van het oude forumscript. Naast een aantal mensen die de oude site prima op mobieltjes konden bekijken, bleven vele mobiele bezoekers maar heel kort op de site. Zij bekeken gemiddeld 1,3 pagina’s. We merken dat zij nu langer blijven, meer pagina’s bekijken en het mobiele gebruik is enorm toegenomen.

                                      De snelheid is zeker een hoge prioriteit voor ons. Op sommige delen van het forum is het inderdaad te langzaam. Dit heeft te maken met de grote query’s welke berekend worden. Wij zijn deze aan het optimaliseren. Ook zijn we met onze serverprovider in onderhandeling betreffende een snellere server. Uiteraard hebben een lager budget te besteden dan bijv. Facebook. We gaan dus kijken welke mogelijkheden wij hierin hebben.

                                      Jullie reacties en meningen zijn voor ons heel waardevol waarmee we het forum kunnen verbeteren.
                                      Ga niet lopen roepen, onoverzichtelijk, werkt niet indeling klopt niet enz
                                      maar probeer ons goede informatie te geven door ons te vertellen op wat voor apparaat je kijkt, welke browser je gebruikt, welke resolutie je gebruikt. Dit zou hiermee te maken kunnen hebben.

                                      Zoals je zult begrijpen kunnen we dus niet alles in 1 dag. Hiervoor hebben we tijd nodig. We bestaan niet uit een groot team van mensen en we doen dit nog steeds als hobby naast onze normale baan.

                                      Mvgr Ed

                                      #18334200
                                      Senatorman
                                      Beheerder
                                        Lid sinds:
                                        7 November 2016

                                        Momenteel draaien we met een cachemodule die een cache maakt van de pagina voor 60 minuten. Dus 1 maal in de 60 minuten ervaart een gebruiker dat de index of laatste reacties langzaam is. Alle andere bezoekers binnen 60 minuten ervaren een snelle pagina. Uiteraard kunnen we experimenteren met die 60 minuten
                                        Bij een nieuwe post wordt de cache geleegd en wordt er een nieuwe pagina gecached.
                                        Hierdoor worden de gecachte pagina’s sneller geladen omdat er een soort screenshot wordt getoond en niet de database hoeft te worden aangesproken.

                                        Graag hoor ik jullie ervaring mbt de laadtijd van de pagina’s

                                        #18334225
                                        GTS2.2DTI
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          14 October 2006

                                          Het grootste probleem is dat jullie niet luisteren naar wat de gebruikers willen maar jullie zin willen doorduwen. Het oude forum was ook op mobile apparatuur prima te bekijken, niets mis mee. Dat de mesnen nu langer mobile online pagina’s aan het zoeken/bekijken zijn heeft te maken met de nieuwe stijl, ik heb een 5.2 inch scherm en als ik op een forum-item wil klikken gaat het 9 van de 10 keer gewoon mis omdat de regels zo klein zijn dat je telkens in het verkeerde forum uitkomt.

                                          Nou wat een verbetering zeg… Ook de 2 maand aan data die gewoon foetsie is, is gewoon te belachelijk voor woorden. Zo volgde ik de ontwikkelingen van de Kadett Coupé van Barry op de voet. De laatste updates en foto’s daarin zijn gewoon weg, en jullie verwachten simpelweg dat de gebruikers alles weer terug plaatsen?

                                          Ik ben zelf ook al jaren lid van dit forum maar als dit doorgaat dan sluit ik mij bij de rest van wat hier bovenstaat aan, ik neem dan ook afscheid. Niet dat ik zo’n grote bijdrage leverde of kon leveren, daar gaat het niet om.

                                          Owja, de laadtijd van de pagina’s en het hele forum is gewoon bagger, meer kan ik er niet van maken vrees ik.

                                          #18334227
                                          Senatorman
                                          Beheerder
                                            Lid sinds:
                                            7 November 2016

                                            Welk merk apparaat gebruik je met welke browser. Kan je een screenshot sturen?

                                            Lopen blazen mag, maar graag wat betere info waar we wat mee kunnen.

                                            #18334233
                                            computerbug
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              26 April 2011

                                              [quote quote=18334227]<p abp=”674″>Welk merk apparaat gebruik je met welke browser. Kan je een screenshot sturen?

                                              <p abp=”675″>Lopen blazen mag, maar graag wat betere info waar we wat mee kunnen.

                                              [/quote]

                                              Senatorman

                                              Op 7 december 2016 om 13:44 vraagt u zelf om reacties en om mening!

                                              GTS2.2DTI Plaatst dit vervolgens!, en u ziet het als blazen??, wees blij dat er nog iemand reageert, en er de tijd nog voor neemt!

                                              Maar goed!, dit doet voor mij de deur dicht!, ik log uit en het is afgelopen!

                                              De groeten!

                                              #18334248
                                              xr1
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                3 January 2006

                                                Ik deel dezelfde mening vind er zo niets meer aan …..

                                                #18334256
                                                GTS2.2DTI
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  14 October 2006

                                                  [quote quote=18334227]Welk merk apparaat gebruik je met welke browser. Kan je een screenshot sturen?

                                                  Lopen blazen mag, maar graag wat betere info waar we wat mee kunnen.

                                                  [/quote]

                                                  Jullie hebben een nieuw forum door de strot van de leden geduwd en dan loop ik te blazen……

                                                  Microsoft Lumia 640 it is, heb ik niet bedacht maar mijn werkgever, semie overheid.

                                                  Ik snap nog steeds niet wat er mis was aan het oude forum. Ook op mobile spul werkte het super en dat vinden er blijkbaar meer.

                                                  #18334258
                                                  Fearless
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    9 January 2005

                                                    Ik ben benieuwd wat de donateurs van het nieuwe forum vinden.

                                                    #18334261
                                                    Senatorman
                                                    Beheerder
                                                      Lid sinds:
                                                      7 November 2016

                                                      aha Microsoft Lumia 640 Dat is info waar we wat mee kunnen.

                                                      We hebben vanmiddag eerder vernomen dat het forum op alle mobiele apparaten goed draait, met uitzondering van Windows telefoons. Laat jij die nu net hebben.
                                                      Zelf heb ik die niet, dus kan ook niet zien of testen wat het probleem is.

                                                      Betreft het een probleem met de layout of werken functies niet.

                                                      Als het aan de layout ligt zou je ons hiermee kunnen helpen door bijvoorbeeld screenshots te sturen van het probleem.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 156)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.