Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems*

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems*

10 berichten aan het bekijken - 776 tot 785 (van in totaal 785)
  • Auteur
    Berichten
  • #17684903
    Fearless
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 January 2005

      Hij doet het :thumbup

      Vandaag is Pieter even langs geweest.
      Hij heeft wat bedrading aangesloten en bij de computer zelf wat.
      Samen even wat draden getest, en alle aansturingen getest + een bobine test.
      Alles aangesloten en het was starten en lopen king:

      Natuurlijk alles lekker roken, de hitteband om de uitlaat enz. Nieuwigheid.

      Ik heb nu een stuk speciaal gereedschap om het koelsysteem onder vacuum te vullen.
      De meter sloeg al niet echt uit, wat zo duiden op een lek.

      Nu de motor loopt is het lekje ook gevonden.
      1 vriesplug aan de in/uitlaat kant is lek.
      Ooit toen ik de motor opbouwde had ik al een rotte vervangen, maar de rest zag er nog goed uit. Nu dus weer een nieuwe erbij regelen.

      Heb een filmpje, alleen het geluid is niks via de telefoon.
      Volgende ronde zal ik de videocamera er even bij houden

      Al met al loopt de motor mooi rond, geen rare geluiden en nog geen rare lekkages gezien op de vriesplug na.
      Uitlaat ook dicht op het spruitstuk, daar was ik een beetje bang voor…
      Uitlaat klinkt goed, maar iets te luid voor mij. Heb gelukkig nog plek voor een einddemper.
      Zoek nu dus een ronde demper, maar met een kamer ipv een open demper.

      [youtube:13c3c6u6]http://www.youtube.com/watch?v=k7IVs3J57E4[/youtube:13c3c6u6]

      [youtube:13c3c6u6]http://www.youtube.com/watch?v=tpcQgtqX45g[/youtube:13c3c6u6]

      #17684904
      ST1 V6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Goed nieuws :thumbup en hoe staat het met je remmen nu?

        #17684905
        Fearless
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 January 2005

          Nou, dat is een leuk verhaal.

          Ik heb een revisiekitje binnen gehad, met nieuwe rubbers en shims.
          Maar nu heb ik de boel verkeerd losgehaald.
          eerste keer dat ik zo’n ding uit elkaar trek, vernaggel ik het gelijk. Nooit met een waterpomp tang op de ingaande as, als ie niet los komen wil.
          Zo leer je elke dag weer wat. gelukkig had Romijn nog zo’n zelfde HRC.
          Maar nu nog steeds alleen remdruk onderin.
          We hebben hem in de bankschroef ontlucht, maar het probleem is het zelfde als met de oude HRC.

          Als ik het drukvat aansluit en ik zet die machine aan, krijg ik gewoon vloeistof uit alle nippels rondom. Dus dat is vreemd.

          Nu kan ik die HRC wel uit elkaar gaan halen. Maar ben bang dat ik het in de voorste klauwen moet zoeken.
          En dat valt tegen, want weer een setje klauwen aanpassen zit ik ook niet op te wachten.
          1e set kon al de kliko in omdat ze de verkeerde dingen gefreesd hadden.

          Ik laat het nog even zo zitten. En laat het even bezinken.

          #17684906
          Fearless
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 January 2005

            Vriesplug vervangen. Moet nu de kleppen nog even stellen, daarvoor maak ik even een deksel zodat het geen smeerboel word.

            Goedkoop einddempertje gehaald en geprobeerd. Scheelt een stuk in geluid. Nog wel iets te veel maar dat zie ik later wel weer. Een grote diameter pijp laat zich ook niet snel dempen zonder.. vermogensverlies
            Aankomende week weer door met laswerk.

            #17684907
            freek corsa
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 December 2004

              :thumb

              #17684908
              Fearless
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 January 2005

                Vandaag weer een begin gemaakt…

                Einddemper geplaatst, deze drukt het geluid een stuk. Maar nog niet geheel volgens mijn idee….Hij moet nog stiller. Maar ja, een 2.5 inch pijp laat zich niet zomaar dempen, althans niet zonder veel vermogensverlies.

                [youtube:12sykpzr]http://www.youtube.com/watch?v=KLLPQ3VaQx4[/youtube:12sykpzr]

                Stukje schroefdraad voor het stuur getapt, victor sportstuurtje geplaats. Claxon bedrading moet nog uitgezocht worden.

                Begonnen aan de kont.
                Had een stuk plaatwerk liggen om de kont mee te vervangen.

                Met 2 schroeven op zn plek.

                Onder de knik afgeslepen, want daarboven is het plaatwerk nog hard.
                En dat scheelt ook weer met kromtrekken tijdens het lassen, als je dicht op een rand/knik last heb je minder kans op vervorming.

                Met dank aan HOT ROD een GSE spoiler weten te bemachtigen.
                Smoelt gelijk een stuk beter.
                Past mooi, alleen ik heb mijn frontbalk dusdanig aangepast dat het niet past zoals het hoort.
                Maar goed, dat maakt mij niets uit. Ik ben geen purist, dus het moet maar zoals het gaat.

                #17684909
                voederbiet
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 May 2006

                  Mooie vorderingen!! Kont weer net zo en leuk dat spoilertje voorop :thumb

                  #18330113
                  ST1 V6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    Is de wagen al op de weg ?

                    #18334368
                    Fearless
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 January 2005

                      Winterstop;)

                      Veel foto’s verloren door het vernieuwde forum.
                      Geen zin om alles weer op het forum te plaatsen.
                      Ik was al een beetje klaar met het posten op het forum, ik hield het meeste van mn wagen nog wel bij.
                      Maar met het forum zoals nu, zul je mij niet zo snel weerzien.
                      De updates via mn fb gaan gewoon door. Maar momenteel dus eventjes een winterstop.

                      #18334883
                      okkie-001
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        11 June 2009

                        ziet er goed uit kerel !

                      10 berichten aan het bekijken - 776 tot 785 (van in totaal 785)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.