Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
p1116 – Probleem met de thermostaatvoeler. Moet bedrading of sensor controleren of thermostaat vervangen
p0340 – Een probleem met de krukassensor. Je moet de timing, de sensor en vervolgens de ontstekingsmodule en bougies controleren.
26 februari 2024 om 22:13 In reactie op: Geluid knipperlichten, parkeersensoren enz defect #18550369<span style=”vertical-align: inherit;”><span style=”vertical-align: inherit;”>You need to replace the speaker in the CIM module. </span><span style=”vertical-align: inherit;”>But it is not supplied in spare parts, you have to find a suitable speaker yourself.</span></span>
Ja, alleen voorzichtig met solderen, niet verbranden, en zoek eerst de EEPROM in je CD400+, die kan anders zijn dan deze.
In CD400 ziet het er zo uit:
Ik weet niet zeker of het in CD400+ hetzelfde is, je moet het eerst demonteren en zoeken naar iets dat erop lijkt. Je kunt elke programmer gebruiken die deze EEPROM ondersteunt.
Je moet het VIN in de EEPROM veranderen, hiervoor moet je de stereo uit elkaar halen en de EEPROM lossolderen. Ik heb de CD400+ nog niet gedemonteerd, maar bij de CD400 is het vrij eenvoudig als je een soldeerbout en programmeerapparaat hebt.
Als u een diagnoseapparaat hebt, kijk dan naar ECU correctie brandstofhoeveelheid, lambda-gegevens, brandstofdruk.
Volgens ervaring, in afnemende volgorde van waarschijnlijkheid:
* EGR
* vervuilde gasklep
* luchtaanzuiging na MAF-sensor
* lambda
* Twinport
* bobineKun je de gegevens van Tecshift en ECU uitlezen? Zien ze de posities van de versnellingspook en de huidige versnelling correct? Als de ECU denkt dat de versnellingsbak niet in de parkeerstand of neutraal staat, zal er geen commando naar de starter gaan.
Ja, het moet een paars relais zijn.
Controleer eerst de bedrading en het benzinepomprelais. Als de storing zich opnieuw voordoet, controleer dan of de ECU een signaal geeft om de benzinepomp zo dicht mogelijk bij de ECU in te schakelen, bij voorkeur bij de connector van de ECU zelf. Zo niet, dan moet deze worden gerepareerd of vervangen. Het probleem met deze ECU is dat de printplaat met dunne draadjes is verbonden met de connector in de ECU en na verloop van tijd vallen ze eraf, maar de gel kan de draad vasthouden en het probleem blijft zweven. Het komt ook voor dat de aansluitingen op de microcontroller eraf vallen, dan is reparatie niet mogelijk.
In ieder geval moet je de bedrading controleren voordat je de unit opent.
Het is misschien makkelijker om de benzinepomp gewoon aan te sluiten via een relais op het contact en het verder te vergeten.
Ik kan proberen de ECU te repareren, maar dat is niet altijd mogelijk, misschien is het makkelijker om hem te vervangen. Hier is een video van hoe je een vergelijkbare ECU repareert https://www.youtube.com/watch?v=AXzAyoW744oEen diagnose op afstand stellen van de auto is niet het beste om te doen, maar controleer het volgende. Start de auto, warm op, als de temperatuur 100 bereikt en de radiateur nog steeds koud is – moet de thermostaat worden vervangen, als de radiateurventilator daarna niet aangaat – kijk dan naar het radiateurrelais en de temperatuursensor daarvan. Draai daarna heel voorzichtig (het is gevaarlijk!) de dop van het expansiereservoir een beetje. Als het niet begint te sissen van onder de dop en de dop helemaal losgedraaid kan worden – dan moet de dop vervangen worden. Het koelsysteem werkt onder overdruk, als die er niet is, daalt de efficiëntie! Voeg daarna omwentelingen toe en kijk wat er in de tank gebeurt – als er belletjes zijn of als het vloeistofniveau heel snel stijgt – vervang dan de pakking.
Gewoon een gok. Controleer de ontluchtingsklep van de benzinetank. Dit is een veelvoorkomende oorzaak van dit probleem
Controleer het linker parkeerlicht, reinig de contacten of vervang de lamp.
Controleer of het brandstofpomprelais (K35 op het schema) werkt – het probleem zit in de ECU. Alle ECU’s van dat type hebben er vroeg of laat last van. In sommige gevallen is er een mogelijkheid om de ECU te repareren.
Hallo. Waarom denk je dat het probleem in de koppakking zit? Heb je emulsie in de motorolie of olie in de antivries of bellen in de antivries? Als je de thermostaat hebt vervangen en hij werkt, heb je dan gecontroleerd of de radiateur schoon is en of de dop van de koelvloeistof goed werkt?
Dat kan worden gewijzigd met Tech2/Opcom als ik het mij goed herinner.
Koppel gewoon de accu los voordat u de airbag verwijdert en wacht een paar minuten. Maak na het demonteren van de CIM-module een foto van hoe het kleine witte tandwiel zich bevindt ten opzichte van het grote. Je kunt de modus niet verkeerd in elkaar zetten, behalve dit witte tandwiel (en misschien heb je hem niet eens als je geen ESP hebt). Goed weekend!
Ik kan een nieuwe CIM-module in uw auto registreren, maar ik raad u af een gebruikte te kopen, u kunt met hetzelfde probleem worden geconfronteerd. Ook kan ik alles in de module solderen, maar zonder garantie. Ik heb dergelijke wijzigingen eerder op een paar dozijn modules aangebracht en het helpt in 90% van de gevallen, maar niet altijd. Je kunt het zelf proberen, er is niets moeilijks. Hier is een foto van wat je moet doen (niet mijn werk, gewoon een willekeurige foto van internet) + de contacten bovenop de CIM-module lichtjes vertin (raak de airbagcontacten niet aan!)
Controleer het niveau en de kleur van de stuurbekrachtigingsvloeistof. Mogelijk moet u deze vervangen of bijvullen. Controleer ook de bedrading naar de stuurbekrachtigingspomp op roest en corrosie en de spanning daarop, vooral tijdens het sturen. De stuurbekrachtiging van Opel is sowieso behoorlijk zwaar.
P1614 en P1616 zijn vanwege de CIM-module, je kunt proberen deze te demonteren en alles te solderen. C0035 – gaat over de ABS-sensor, controleer de connectoren, mogelijk moet u er siliconenvet aan toevoegen. Als dat niet helpt, vervang dan de wielnaaf door de sensor.
Ja, u kunt ABS in de ECU uitschakelen met Tech2/MDI. Ik ben niet zeker van Opcom.
What lightning? Activation of exterior lightning after starting the engine can be done using Tech2/OpCom. No wiring is needed, only the Carpass code for your car. If you are talking about interior lighting (don’t really know why anybody would need that) it’s a bit more complicated.
Hello. The “p0500” error is a “speed sensor malfunction” and “p1700” is a general gearbox failure error. Easytronic gearbox needs to know the vehicle speed to shift correctly and because the speed sensor is faulty it’s currently in the emergency mode and can’t shift properly. There are two options depending on your vehicle’s configuration:
* If you have ABS you should check all the sensors and their wiring (especially connectors). But the best option is to find OpCom or Tech2 and read the full codes list, which would show you what exact sensor is faulty.
* If you don’t have an ABS, then the speed sensor is located on the front left wheel, and you should check and replace it (as far as I remember it’s not integrated into the wheel hub and sold separately, but check all the connections to it first for rust and corrosion).
Good luck! And don’t worry about F-malfunctions 90% of them are easily reparable. ;)
13 augustus 2023 om 17:02 In reactie op: Storing lampje blijft aangaan als de ventilator aan springt #18543191It’s a rather common problem with Opels. You should check the wires near the engine inside the black tubes. They wear down because of vibration. Like this (the picture is not mine):
PS. Sorry for English, still learning Dutch, hope it’s ok. :)
I have MDI, GM Tech2Win, and GlobalTis with SPS in Almere. But you don’t need SPS for the UHP4 reset.
-
AuteurBerichten