Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ah leuk, je kunt je bericht niet editen dat is totaal niet handig. Een ding wat ik vandaag bij geleerd heb is dat je je nieuwe pakkingen moet controlleren klinkt logisch ik schoof het af als geen probleem. Bij veel immitatie setjes zit er nog wat rubber/plastic om de nieuwe pakking van de 3 pakkingen die de zuigers in drukken.
Je kunt of een originele opel kit kopen, of je moet de randjes schoonmaken zodat alleen het metaal nog over blijft.
Wat gebeurt is dat 1. ze warm worden en aan elkaar smelten en 2. ze vast komen te zitten en de druk elders sturen en dan knalt de pakking van de kogellagers er uit.
Shit man, bericht totaal gemist. Ik heb mensen een gleuf zien zagen om zo de ring te knijpen, of peuteren met twee kleine schroevendraaiers/naalden oid.
Ik reserveer de eerste comment
Lage compressie zuigers voor een 1.8 is niet te vinden, je kunt volvo zuigers pakken maar dan krijg je een frankenstein of 1.6 spul, maar dit werkt ook weer niet helemaal. Er is wel Dbilas spul maar dat is bijna €2.000 voor een turbo kitje.
Veel met Engelse mensen gepraat daar doen ze het veel met de corsa c gsi, schijnbaar kun je tot 280 pk uit een stock block halen, aangezien ik maar 200-220 iets wil komt dat wel goed, idee is voor nu om idd het blok uit elkaar te trekken laten honen kijken of alles nog binnen spec valt en herbouwen.
Maar over 2 weken begin ik met afstuderen, daarna is mijn agenda zo vrij als maar kan dus langzaam maar toch wel zeker gaan er weer updates komen.
Zo droom je nog van de wildste stututu geluiden en zo pinkel je een traantje weg als je de kop er af trekt.
De hele rit van het afbouwen van het motorblok zat al vol met kleine niet kloppende verrassingen; gestripte kabels, niet kloppende schroeven sommige dingen te vast andere to los en veel dingen al rond gedraaid en wat niet.
En dan kijk je even verder en draai je wat en dan hebben 3 cilinders dit soort schade en 2 hebben een of meer krassen er in. En verder dan een kleine plof bij het stationair lopen nooit problemen met het blok. Aangezien er ookal in de kop een schroef is afgebroken wordt het nu even kijken naar een vervangings 1.8.
Er was ook het idee om 1.6 nokassen er in te zetten, maar als ik zo de gm nummers mag geloven is dat al zo? Dit zal een kortere lift moeten geven en dus meer omwentelingen. Maar goed eerst maar eens een nieuw blok regelen
Lekker alles op zijn tijd, voor het eerst een motorblok uit een auto gewiept, belangrijkste les; niet alles volgens het boekje doen
Maar goed nu eerst weer school dingetjes doen en dan blok strippen om te kijken of het überhaupt wel haalbaar is met het huidige blok.Het zou ook wel mooi zijn als ik zelf een inlaatspruitstuk zou fabriceren gewoon zodat de gasklep niet meer recht omhoog staat want dat is wel een rottig dingetje maar goed. Eerst opruimen en verder strippen.
En tot zover de mini update :happy02:
De vorige keer ging het uploaden van mijn bericht verkeerd, dus vandaar dat er een stilte viel.
Als eerst heb ik een nagenoeg nieuw setje beige leren interieur kunnen bemachtigen voor een schappelijke prijs dus die is opgehaald.
Beetje vies, maar verder in goede staat inclusief electrische achterramen wat ik nog niet had dus dat is wel een leuke upgrade. Daarnaast ideeën gekregen hoe ik mijn spiegels elektrisch inklapbaar kan maken dus dat wordt ook gedaan.
Verder nog een I500 spoilertje kunnen vinden, die worden ook zeldzaam zeg. Nu nog een I500 phase 2 voorbumper…
Nu weer naar het interessante, ik dacht dat ik voor het spruitstuk een 1-4 kon zagen en een flens aan lassen, echter dan zit de stuurbekrachtigingsresevoire in de weg. Dus de flens van de kat afgezaagd en de kat verkocht voor bijna 4 bankjes.
In verband met corona en geen inkomsten niet veel kunnen doen maar de komende tijd zal er als goed is weer progressie in zitten. Het blok is al zo goed als los, nu een gereedschapkist kopen een motor steun en de z18 kan uit elkaar, remleiding vanaf de abs pomp kunnen opnieuw gedaan worden en ga zo maar door.
We komen er wel, het duurt alleen wat langer.
Bedankt voor het advies, ik heb er naar gekeken maar ik ben zo op eerste oog minder kwijt voor zelf bouw dan een kit van €3800. Maar, ik doe het voor de hobby en voor de leuk en dan is een kant-en-klaar setje toch wel minder leuk
Maar goed, langzaam bezig met het uit elkaar halen van de Vectra, ik had meer roest verwacht dus dat is allemaal nog positief de dorpel maak ik mij wel zorgen over, die staat aan 1 kant wel ver naar binnen, maar ik had ook gezien dan nieuwe inlas delen een keer €17 per kant moet kosten, dus tja dan wordt het bak en braden.
Goed voorbeeld van hoe ver sommige haakjes(?) naar binnen staan is wel een cm. Verder lekker alles op super rustig tempo aanpakken en kijken hoe het los moet. Maar ik denk dat ik maar eerst een een motorsteun moet gaan regelen zodat die er in de toekomst uit kan.
Eerst is de airco boel aan de beurt, dan de radiator en batterij en ik denk dat ik dan al naar uitbouw van de motor moet werken. Ook moet ik nog een goed karretje met gereedschap regelen dat zou al veel tijd en moeite schelen haha
Ik meende dat je een inlaatspruitstuk kreeg, turbo + uitlaatspruistuk, intercooler en een tune als je langs dbilas gaat maar inderdaad ik lees nu op https://dbilas-shop.com/en/manufacturers/saab/2817/turbocharger-system-light-edition-for-opel/vauxhall-1-8-16v-z18xe?c=10738 dat je er wel meer bij krijgt.
Ik denk toch dat ik het bij zelfbouw ga houden, want dan heb je net even wat meer vrijheid. Zo wil ik een boostcontroller met high en low boost gaan runnen en als het goed loopt er methanol injectie bij bouwen voor nog meer turbo druk.
Maar stap 1 is om de body weer gaaf te hebben, alle rubbers voor PU vervangen en dergelijk. En het eerste probleem is er al, de dorpels zijn ingedeukt, geen idee hoe of wat dus maar eens kijken of daar inlas delen voor zijn en anders handmatig terug trekken.
Als ik het zo lees verbrand hij flink wat koelvloeistof (wiite rook). (Kan ook condens zijn, maar dan zou het na een tijdje weg zijn)
Groote kans dat je koppakking lek is, vaak kun je dit uitvinden door te kijken naar je olie dop/staaf
en dan zoek je naar “sludge”, soort chocolademelk achtige instantie.Dat hij inhoud kan meerdere redenen hebben, maar aangezien hij flink wat verkeerds verbrand zou ik daar beginnen.
Wat ook een aanrader is, is om hem uit te lezen.Top, eindelijk tijd er voor en de sensor los gekregen.
Er is ruim 5/6 liter uitgekomen alleen er gaat maar 2 liter weer in.Het leek mij zo dat je de nieuwe koelvloeistof gewoon in de resovoire tank kunt gooien.
Alleen na plus minus 2 liter staat de resovoire op net over de helft.Hoe kan het dat er bijna 6 liter uit kwam en maar 2 liter weer in ging?
Daarna heb ik de auto stationair gedraaid tot op het punt dat hij op operatie temperatuur was (rond de 90 graden).
Daarna liep de temperatuur ongeloofelijk snel op naar de 95 en heb ik hem direct uit gezet.Ik denk dat dit komt omdat hij niet genoeg koelvloeistof heeft, maar gelijkertijd kan ik er ook niet meer in doen.
Eenig idee wat het kan zijn? Ik vermoed een slechte thermostaat.
Gr,
BerwoutOnder normale omstandigheden (Genoeg rijwind niet te warm buiten etc.) 90 gemiddeld.
Als je dan bijv. voor een stoplicht staat wil het oplopen tot 95 en als je echt lang stil staat loopt het op tot 97~ waarna de fan aanslaat.Altans dat is mijn ervaring.
Bedankt voor het aanbod maar het is nu tijdelijk opgelost met aluminium en industriele lijm. (Heel slecht ik weet het)
In Juni ga ik de auto onder de schop nemen en veel dingen repareren die liefde nodig hebben.Ik denk dat het het veiligste is als ik een nieuwe koop maar ik zie dan wel.
Nogmaals bedankt voor de help en het aanbod.Oh wow Bart thanks for the foto’s dat is super duidelijk en handig!
En bedankt voor de link Chriske, ook dat is super handig.Hier ga ik zeker verder mee komen.
Gr,
BerwoutZuidlaren, Drenthe
Het leek mij ook dat een X16XEL steun zou passen omdat de blokken op spruitstukken na gelijk zou moeten zijn.
Maar hij staat nu bij een kennis met net wat meer praktische kennis en die zegt dat het niet pas omdat
het een andere vorm zou hebben.Ja had ik al gezien, moet de inlaat er voor uit en laat daar nou net een spuitbus pakking tussen zitten.
Dus eerst ff pakkingen bestellen en dan kijken of ik de EGR los en schoon kan krijgen. -
AuteurBerichten