Corsa b 1.2 16v

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa b 1.2 16v

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18348336
    basmaatman
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 September 2017

      hallo beste mensen

      ik heb enige tijd geleden van mijn Corsa het motorblok vervangen.
      het euvel van mijn vorige blok dat het hele blok dichtgeslibd was met black sludge.
      ik heb in Noordwijk een schade auto gekocht en de blokken gewisseld.
      Nu is bij mij het probleem dat als ik de auto start hij verder goed stationair loopt maar als je gas geeft
      komt hij niet boven de 2500 a 3000 toeren uit.
      Bij dit toerental houd hij gigantisch in als een soort 2de toerenbegrenzer.
      ook komt er een aanzienlijke hoeveelheid witte rook uit de uitlaat.

      wie o wie kan mij hierbij helpen????

      #18348996
      Berwout
      Deelnemer
        Lid sinds:
        24 December 2016

        Als ik het zo lees verbrand hij flink wat koelvloeistof (wiite rook). (Kan ook condens zijn, maar dan zou het na een tijdje weg zijn)
        Groote kans dat je koppakking lek is, vaak kun je dit uitvinden door te kijken naar je olie dop/staaf
        en dan zoek je naar “sludge”, soort chocolademelk achtige instantie.

        Dat hij inhoud kan meerdere redenen hebben, maar aangezien hij flink wat verkeerds verbrand zou ik daar beginnen.
        Wat ook een aanrader is, is om hem uit te lezen.

        #18349013
        Corsa_GSi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Dan test je alleen of de koppakking door is tussen een olie en water kanaal.
          Je moet de auto ook nog op drukzetten via het koelsysteem, dan zie je ook of de koppaking weg is.
          Eventueel heb je ook nog CO snuivers die je op je koelvloestoftankje zet.
          Als er olie in je koelvloeistof zit, dan is dat ook een goede aanwijzing.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.