Corsa B x16xe motorsteun dist. spanner

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa B x16xe motorsteun dist. spanner

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #18344345
    Berwout
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 December 2016

      Hallo mensen,

      tijdens het vervangen van de distributie riem bleek de motorsteun bij de spanner afgebroken te zijn.
      Nou is het vinden van een nieuwe of 2e hande hands niet te doen.

      Nou leek het mij dat de steun van een X16XEL ook zou moeten passen, maar er is geen informatie over
      te vinden.

      Wie o wie kan mij helpen? Het gaat om de steun die links voor bij de spanners zit.

      Gr,
      Berwout

      #18344355
      .B4R7.
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 August 2007

        Ik heb een steun van een X14XE over. Die zou moeten passen lijkt me. Waar woon je ergens?

        #18344357
        Berwout
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 December 2016

          Zuidlaren, Drenthe

          Het leek mij ook dat een X16XEL steun zou passen omdat de blokken op spruitstukken na gelijk zou moeten zijn.
          Maar hij staat nu bij een kennis met net wat meer praktische kennis en die zegt dat het niet pas omdat
          het een andere vorm zou hebben. :scratch:

          #18344365
          .B4R7.
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 August 2007

            X16XEL is voor zover ik weet nooit geleverd in een corsa b.
            Dit is de motorsteun die ik heb, en de jij waarschijlijk zoekt, heb even wat foto’s gemaakt. Stuurbekrachtiging zit hierbij op de steun geschroefd:
            steun 2
            steun

            Het maakt verder niet uit of de blokken hetzelfde zijn. Het gaat erom dat het uit een corsa B komt, en daarbij zijn er 2 varianten.
            Mijn 1.4 16v met stuurbekrachtiging (uit een corsa b dus) heeft (/had) dezelfde variant (variant 2 genoemd) als jou 1.6 16v. Dan is de “spanner” waar jij het over hebt ook niet je spanner, maar je stuurbekrachtigingpomp :good:

            #18344373
            chriske
            Deelnemer
              Lid sinds:
              31 October 2008
              #18344389
              Berwout
              Deelnemer
                Lid sinds:
                24 December 2016

                Oh wow Bart thanks for the foto’s dat is super duidelijk en handig!
                En bedankt voor de link Chriske, ook dat is super handig.

                Hier ga ik zeker verder mee komen.

                Gr,
                Berwout

                #18344391
                .B4R7.
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 August 2007

                  Je kunt hem overnemen als je wil. Het blok op de foto heb ik vorige week uitgebouwd, en dus heb ik de steun over. Ik heb nu een andere steun namelijk.

                  Welk deel heb je nodig? Alleen dat uit de link van Chriske? Of de hele steun met het deel op foto 2?

                  #18344413
                  Berwout
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    24 December 2016

                    Bedankt voor het aanbod maar het is nu tijdelijk opgelost met aluminium en industriele lijm. (Heel slecht ik weet het)
                    In Juni ga ik de auto onder de schop nemen en veel dingen repareren die liefde nodig hebben.

                    Ik denk dat het het veiligste is als ik een nieuwe koop maar ik zie dan wel.
                    Nogmaals bedankt voor de help en het aanbod.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.