Corsa B wat is de normale temperatuur?

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa B wat is de normale temperatuur?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #18344415
    PI1925
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 June 2016

      Beste forumleden,

      Al een tijdje ben ik op zoek op dit forum naar het antwoord op een simpele vraag, maar kan het antwoord niet vinden.
      De vraag: wat is de normale temperatuur van de corsa B, in normaal weer, tijdens het rijden met voldoende aanrijwind?

      De achtergrond van mijn vraag is dat ik sinds ik mijn auto heb in de veronderstelling was dat wanneer de auto op temperatuur is, de naald recht omhoog staat. En dus aangeeft dat de motor 94-95 graden is. Maar nu kwam ik toevallig tegen dat verschillende mensen aangeven dat 90 graden de normale temperatuur is en dat het alleen oploopt wanneer je stilstaat zonder rijwind. In warm weer, koud weer, bij het rijden blijft de meter bij mij +-95 aangeven. Alleen als ik 130 rijd of harder als het warmer is dan 30 graden buiten gaat hij wat meer richting de 100, maar nooit daar over heen.

      Ik heb er nog nooit problemen mee gehad trouwens. Bij het wegrijden loopt de temperatuur eerst op tot ongeveer 98 graden. Dan zie ik dat de thermostaat open gaat want daarna daalt de temperatuur weer snel, tot rond de 95.

      Heel verhaal dus, maar de vraag is vrij simpel: wat is de normale temperatuur?

      #18344430
      Malina
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 November 2016

        Bij mij van 90 tot plus minus 92,5 graden.

        #18344431
        Jasper98
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 January 2017

          Als ik met mijn Corsa weg rijd loopt de temperatuur binnen een minuut of 5 op naar de 90-92 graden en blijft daar zolang er genoeg rijwind is. Bij hoge buitentemperaturen ligt de temperatuur een graadje hoger. De ventilator slaat aan rond de 96 graden en koelt terug tot 92.

          Let er eens op wanneer de ventilator aanslaat.

          Groet,

          Jasper

          #18344434
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            In traag stadsverkeer zit het naaldje ook snel op 95+ B-)

            #18344438
            PI1925
            Deelnemer
              Lid sinds:
              8 June 2016

              [quote quote=18344431]Als ik met mijn Corsa weg rijd loopt de temperatuur binnen een minuut of 5 op naar de 90-92 graden en blijft daar zolang er genoeg rijwind is. Bij hoge buitentemperaturen ligt de temperatuur een graadje hoger. De ventilator slaat aan rond de 96 graden en koelt terug tot 92.

              Let er eens op wanneer de ventilator aanslaat.

              Groet,

              Jasper

              [/quote]

              Ha Jasper,

              Fan slaat aan op 100 graden ongeveer.

              #18344661
              corsa14slow
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 December 2011

                niks om je zorgen over te maken, mijn vorige Corsa werd zelf warmer (100C+)

                #18344674
                Berwout
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  24 December 2016

                  Onder normale omstandigheden (Genoeg rijwind niet te warm buiten etc.) 90 gemiddeld.
                  Als je dan bijv. voor een stoplicht staat wil het oplopen tot 95 en als je echt lang stil staat loopt het op tot 97~ waarna de fan aanslaat.

                  Altans dat is mijn ervaring.

                  #18345700
                  Racinghart91
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    8 July 2017

                    Volgens mij worden die corsatjes allemaal warm. Vorige autos altijd netjes rond 90 graden maar mijn Corsa staat voor een stoplicht Of file snel naar de 100 graden, dit hoor ik van iedereen met een Corsa b, al is mijn koelvloeistof wel aan vervanging toe. Tijdens het rijden altijd netjes 92 s

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.