Corsa B GSI missfire + p1405 & schokt

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa B GSI missfire + p1405 & schokt

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18337111
    Berwout
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 December 2016

      Hallo beste mede opelaars,

      Sinds een paar weken trotse eigenaar van een Corsa B GSI met X16XE blok.
      Niks ergs aan de hand de eerste paar weken maar altijd het gevoel gehad dat er iets niet 100% was.

      Nou heeft een kennis een OP-Com apparaat dus uitlezen dat ding, er stonden veel codes in maar niks was recent.
      Dus alles gewist en de enigste die terug komt is de P1405 over de EGR positie.

      Rond de zelfde tijd merkte ik dat de auto begon te schokken, voornamelijk rond de 1000-2000 toeren.
      Even gas los of extra geven lost het vaak op maar dit is wel eens irritant op rotondes.
      Eenmaal thuis merkte ik ook een rare plof in de uitlaat, dit klonk als missfires maar kon ook de uitlaat zijn.
      Bij een kennis in de garage merkte je de missfires echt, de toeren dropte naar +- 400 en missfireén als een gek.

      Toen hij missfirede flipte de O2 sensors ook, dit sprong van ~170mV naar ~730mV in ongeveer 0.5 sec interval.
      Nou denk ik dat de missfires komen van de O2 sensors + EGR klep.

      Dus hier mijn vragen:

      Wat is de mogelijke reden dat hij schokt? (Benzine ratio is Rich/Lean, en loopt ‘goed’)
      Waarom missfired hij? (Dit is recentelijk ook niet weer voorgekomen, misschien omdat het vriest?)
      Heb je tips voor het schoonmaken van de EGR klep? (Een locatie om een EGR pakking te kopen zou ook gewardeert worden)

      Met vriendelijke groet,
      Berwout

      #18337114
      warhamstr
      Deelnemer
        Lid sinds:
        20 August 2009

        EGR schoonmaken, gangbaar maken en afblinden zal dit oplossen ws. Zit alleen op een rotplek, achter het blok.

        #18337116
        Berwout
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 December 2016

          Ja had ik al gezien, moet de inlaat er voor uit en laat daar nou net een spuitbus pakking tussen zitten.
          Dus eerst ff pakkingen bestellen en dan kijken of ik de EGR los en schoon kan krijgen.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.