Corsa B GSI koelvloeistof vervangen

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa B GSI koelvloeistof vervangen

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18345384
    Berwout
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 December 2016

      Beste mensen,

      Ik probeer de koelvloeistof van mijn corsatje te vervangen.
      Volgens een paar snelle googles zou er een lage radiator slang moeten zijn die ik los kan halen.

      Het probleem is nu dat er geen lagere slang is!
      Er zit rechts voor een slang die naar de thermostaat loopt, en er zit links voor een slang net onder de stuurbekrachtigingsresovoire.
      Alleen die slang zit misschien net op 5 cm van de top. Verder is er geen slang te bekennen die van of naar de radiator loopt.

      Ook heb ik gekeken naar een drain dop en ook die kon ik niet vinden.
      Dan het laatste alternatief zou de temp. sensor van de radiateur zijn, en daar kun je natuurlijk net weer niet bij.

      Wie o wie kan mij helpen? :help:

      Gaat om een corsa b gsi met x16xe motor.

      gr,
      Berwout

      #18345392
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        temperatuur sensor zou je wel bij moeten kunnen als je de voorzijde van de auto omhoog krikt en op steunen zet…
        enige lastige is om `m er op gevoel recht terug in te krijgen anders gaat die lekken bij het vullen en rondpompen

        je zou er bij moeten kunnen van onder de bumper aan de bijrijderskant (bij het sleepoog in de buurt) of anders op je rug eronder kruipen zodat je het kan zien met een lamp…

        zo`n kraantje die je open kan draaien om de boel leeg te laten lopen zit er dacht ik niet op.. althans ik ben die nooit tegen gekomen toen ik een corsa in bezit had..

        #18345411
        dockedmarc
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 August 2011

          http://ecat24.com/opel/images/Opel/S93/F/1.jpg

          wellicht heb je hier iets meer aan

          #18346282
          Berwout
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 December 2016

            Top, eindelijk tijd er voor en de sensor los gekregen.
            Er is ruim 5/6 liter uitgekomen alleen er gaat maar 2 liter weer in.

            Het leek mij zo dat je de nieuwe koelvloeistof gewoon in de resovoire tank kunt gooien.
            Alleen na plus minus 2 liter staat de resovoire op net over de helft.

            Hoe kan het dat er bijna 6 liter uit kwam en maar 2 liter weer in ging?
            Daarna heb ik de auto stationair gedraaid tot op het punt dat hij op operatie temperatuur was (rond de 90 graden).
            Daarna liep de temperatuur ongeloofelijk snel op naar de 95 en heb ik hem direct uit gezet.

            Ik denk dat dit komt omdat hij niet genoeg koelvloeistof heeft, maar gelijkertijd kan ik er ook niet meer in doen.

            Eenig idee wat het kan zijn? Ik vermoed een slechte thermostaat.

            Gr,
            Berwout

            #18346373
            Corsa_GSi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Auto moet warm worden om de thermostaat open te kunnen zetten.
              Gaat deze open, dan wordt pas de radiateur gevuld.
              Koelwater bijvullen, dop niet erop, motor laten draaien en steeds water bijvullen, totdat hij niet meer zakt.
              Eventueel kan je in de grote slang aan de bestuurderskant knijpen (let op wordt wel warm op den duur), deze loopt van de radiateur naar het blok toe (ff uit me hoofd).

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.