Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
–
28 juli 2017 om 20:45 In reactie op: Opel Corsa B 1.4i Sport uit `98 aangeschaft, eerste Opel! #18346542Leuk ding! Keer een setje nette wieldopjes en een embleem in het grilletje zal al wonderen doen.
Kleppen ga je helaas niet kunnen stellen van deze motor, omdat ie hydraulische klepstoters heeft.
9/10 keer is oorzaak van tik in de motor bij deze motortjes een versleten nokkenas…Inmiddels ruim een jaar verder zie ik. Qua auto’s heb ik niet stil gezeten :)
De Corsa is een jaar terug verkocht. Fantastisch scheurijzer was het, maar begon mij te ergeren aan het comfort en ruimte die beperkt was. Voor mijn werk maakte ik toen 60km per dag, voornamelijk snelweg. Toen een hele nette Astra G station automaat kunnen kopen.
[img]http://i.imgur.com/wFicBd0.jpg[/img]
[img]http://i.imgur.com/zFjoovm.jpg[/img]
Mezelf voorgenomen hem aardig standaard te houden, maar als jonge knul is zoiets toch wel erg saai :rolling:
Het Astraatje een verjongingskuurtje gegeven, toch wel goed gelukt al zeg ik het zelf:
[img]http://i.imgur.com/R1lIdsB.jpg[/img]
Inmiddels, bijna een jaar later, lang zitten dubben en nadenken wat ik precies wil. Heb namelijk een vaste baan gevonden kort bij huis, waarbij ik elke dag m’n fietsje pak. Geen woon-werkverkeer meer dus. Het scheurijzer wat de Corsa was, miste ik enorm. De Astra pakte ik niet meer om in mijn vrije tijd even lekker een stukje te gaan toeren, wat ik met de Corsa wel graag deed. Er moest dus iets anders komen, maar wist alleen nog niet wat.
Per toeval tegen een Astra Coupe Turbo aangelopen. Full option en zag er prima uit.
[img]http://i.imgur.com/ratawUM.jpg[/img]
[img]http://i.imgur.com/ppbfOFI.jpg[/img]
Voor weinig mee kunnen nemen, dus rekening mee gehouden dat er het een en ander aan kosten aankomen.
Binnenkort dus wat onderhoud wat ik laat doen:
Dist/waterpomp/rollen
Koppelingset/druklager
Klepseals
Nieuwe turboAl met al rijdt het echt fantastisch en heb m’n uitlaatklep weer helemaal terug. Zodra het onderhoud gedaan is, wordt ie gechipt naar stage 1. 240pk en ongeveer 380-400nm.
[quote quote=18336542]We gebruiken het nieuwe forum nu al een tijdje, maar waar ik normaal voor vernieuwing ben, verlang ik nu terug naar het oude.
– Het voelt log en traag.
Dit zowel in IE (diverse versies), Edge als in Firefox.
Op mijn GSM werkt het al helemaal dramatisch.
– Het aantal gebruikers lijkt drastisch vermindert, dit zie je ook terug aan de topics waarin weinig gebeurt.
Dit t.o.v. de facebook variant daar is het juist andersom.
– Door de conversie van oud naar nieuw is ruim 2 maanden content verdwenen, hierdoor zijn veel topics verminkt.
– De looks zijn ok, maar de feel is er nog niet.[/quote]
Had het niet beter kunnen verwoorden.
Dat het trage aan een oude smartphone zou liggen is het zeker niet. Heb er op alle recente Android 6.0 en 7.0 toestellen last van. Het is gewoon niet werkbaar op deze manier, op mobiele devices. Op de PC gaat het nog enigszins met veel pijn en moeite.
Ik snap dat in de update veel werk heeft gezeten en het is niet tof om er na al het harde werk achter te komen, maar geslaagd is het niet.
Jammer. Vrees dat dit een van mijn laatste posts hier zullen zijn.
2 september 2016 om 10:36 In reactie op: Opel Vectra C Stationwagon 3.0 V6 CDTI koelvloeistof issue #18325750Die drukopbouw is ervoor dat de kvs niet aan de kook raakt. Omdat het nu geen druk op kan bouwen, wordt je temperatuur waarschijnlijk ook te hoog.
Snel vervangen dus.
Gaat bij de X16SZ(R) bijna altijd goed wanneer de riem knapt.
Op tijd zetten, nieuw riempje er omheen en kijken hoe het loopt. Waarschijnlijk is het goed gegaan. Maar er is idd een kans op kromme kleppen.
Netjes! Dus toch aanvoer en retour verkeerd om :P
@dtbroel wrote:
Die slangen die je noemt heb ik trouwens wel aangesloten, foto is alleen iets eerder gemaakt haha.
Opcom heb ik helaas niet liggen, maar kan ik eventueel wel regelen. Dat zou ik inderdaad nog eens kunnen proberen..
Bougies zijn kurkdroog
Ik heb er een liggen, mocht je hem nodig hebben geef maar een gil! Breng ik hem langs en kijken we er samen eens naar. Heb ook een multimeter bij de hand waarmee we een boel uit kunnen sluiten.
Brandstof aanvoer en retour goed aangesloten, niet omgekeerd?
Ik durf je op de vragen niet zo 123 antwoord te geven.
Ben geen monteur maar als ik me ergens in verdiep kom ik er meestal wel uit :-D
Bij de rode peil, sluit dat eens aan. Vacuumslang onder de gasklep ook aangesloten?Heb je een opcom liggen om uit te lezen?
Worden je bougies nat trouwens?
Krukassensor kan. Wanneer die geen signaal geeft heb je geen vonk en geen inspuiting.
Heb je wel vonk?
31 juli 2016 om 12:14 In reactie op: 2 Kanaals versterker aansluiten op originele speakers #18323827Jup. Je wint er veel meer mee en het is minder werk. Versterker ergens weg moffelen en bekabeling overal naar toe trekken is veel meer werk.
31 juli 2016 om 11:55 In reactie op: 2 Kanaals versterker aansluiten op originele speakers #18323825In plaats van een versterker, raadt ik je aan om te investeren in fatsoenlijke speakers samen met het dempen en isoleren van je deuren.
Heb een tijdje terug een setje Blam Relax 165 geïnstalleerd in een *kuch* Volkswagen *kuch* Golf 5, dit aangestuurd direct via de Headunit. Direct de deuren geisoleerd en gedempt.
Hier komt serieus een flink volume vanaf met behoorlijke (kick)bass, dit aangestuurd zonder versterker direct op de headunit.
Op de planning stond ook nog een sub inbouwen, maar dat vind de eigenaar niet meer nodig. :thumbDit zijn speakers die een weerstand hebben van ongeveer 2.5 ohm, waar normale autospeakers 4 ohm zijn. Hierdoor kan de versterker (headunit) veel makkelijker zijn vermogen kwijt aan de speaker wat resulteert in een hoger vermogen.
@dtmcalibra672 wrote:
Van cilinder 2. Die was flink verkoold.
Onder de wagen ligt geen olie of oliedruppels. Er is geen ‘mayonaise’ smurrie onder de dop, peilstok knettert niet, koelvloeistof blijft op niveau. Een garagist hoorde de auto duidelijk tikken. Had het over de kleppen, die misschien alle 8 vervangen en klaar. Zou dat kunnen of is dat ook een lapmiddel. Ondertussen kan ik wel rijden nog.
Dat flinke roken duidt zeer waarschijnlijk op flink olieverbruik. Dat ga je met het vervangen van de kleppen/klepstoters niet oplossen.
Tikken zou kunnen komen als het oliepeil laag staat.
27 juli 2016 om 16:14 In reactie op: Inlaatspruitstuk X20XEV "verbouwen" is zelf maken geworden.. #18278857@Shane_Astra_g wrote:
Die immitatie boxen zijn helemaal niet doorberekend. Ongelijke verbranding. Op den duur help je jouw motor aan gort. Dbilas en mantzel besteden hier veel meer tijd aan. Die luchtinlaten zijn niet zomaar uit de losse pols gemaakt.
Vandaar ook mijn opmerking. Volgensmij heb je met deze inlaat hetzelfde euvel. Misschien valt het in de praktijk en gaat het gewoon prima…
26 juli 2016 om 21:13 In reactie op: Inlaatspruitstuk X20XEV "verbouwen" is zelf maken geworden.. #18278854Ik ben ook benieuwd wat je er aan vermogen uit haalt!
Zelf rij ik ook met een soortgelijke inlaat, maar dan op een 1600 16 klepper. Dit gaat om een Mantzel imitatie. (VX powerbox)
Zelfde idee, maar dan hier vierkant ipv rond.Het rijdt opzich leuk, maar volgensmij is het kwa langere levensduur niet goed voor de motor. Aan de kleur vd bougies kan je zien dat er niet een gelijke verbranding is. Niet alle cilinders krijgen meer dezelfde hoeveelheid lucht. Met de standaard inlaat heb je hier geen last van.
Vraag me af of jij dit op den duur ook gaat ervaren…
Klopt.
Combinatie met slecht starten is volgensmij de nokkenas sensor.
Verkoolde bougie 4e cilinder?
Jouw symptomen klinken als een motorblok die gaar is, lijkt erop dat langs de zuiger van cilinder 4 olie de verbrandingskamer in komt. Dat verklaard ook de verkoolde bougie.
Hier een recent topic met info voor jou.
Astra G nJoy 15 inch
Astra H 1.4 16 inch
Wat is je kenteken? Dan kijk ik wat voor motor er in zit.
@Aapje wrote:
Gisteren een oude 1.5TD ontvangen. :P
Kabelboom+startonderbreker uitgepluist uit de kabelboom, interieur uitgebouwd, motor afgekoppeld qua slangen. Klaar voor eruit te halen… Alleen de ophanging nog :)
Wat ga je met het Isuzu blokje doen? In een Corsa A hangen?
Wat doe je trouwens met de rest van de wagen? Volgensmij is dat mijn kleur. Heb misschien wel interesse in wat onderdelen.
Klinkt mij eerder als een kapotte krukas sensor. Wanneer deze warm worden, willen deze stoppen met werken. Wanneer ze weer afgekoeld zijn werken ze weer, vandaar dat de auto dan weer start.
Dit is te herkennen als de naald van de toerenteller op 0 blijft liggen tijdens het starten.
Dankjewel beide ik ben er echt super blij mee! Ongelooflijk wat een setje velgen met een auto kan doen. Van een trapbak naar een nette auto gegaan. :D
Ik heb ‘m nu op een weekje na een jaar alweer.
Boven bij aanschaf, onder huidige staat:
Gisteren de Corsa voorzien van een nieuwe APK. Met vlag en wimpel er doorheen in 1x zonder adviespunten king:
Witte wieltjes = veel poetsen. Dat was ik zat, gisteren samen met Dominique 200km naar Winschoten afgereisd om Astra H velgen voor een prikkie op te halen. Heb ze nog niet eerder gezien onder een Corsa B, ik vind het in iedergeval super mooi :wub
-
AuteurBerichten