Mijn ervaringen met het nieuwe forum

Forumindex Forums Overige Feedback en mededelingen Gebruikerservaringen Mijn ervaringen met het nieuwe forum

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #18336542
    Corsa_GSi
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 June 2004

      We gebruiken het nieuwe forum nu al een tijdje, maar waar ik normaal voor vernieuwing ben, verlang ik nu terug naar het oude.

      – Het voelt log en traag.
      Dit zowel in IE (diverse versies), Edge als in Firefox.
      Op mijn GSM werkt het al helemaal dramatisch.
      – Het aantal gebruikers lijkt drastisch vermindert, dit zie je ook terug aan de topics waarin weinig gebeurt.
      Dit t.o.v. de facebook variant daar is het juist andersom.
      – Door de conversie van oud naar nieuw is ruim 2 maanden content verdwenen, hierdoor zijn veel topics verminkt.
      – De looks zijn ok, maar de feel is er nog niet.

      #18336571
      Senatorman
      Beheerder
        Lid sinds:
        7 November 2016

        Dagelijks zijn er zo’n 3500 tot 5000 unieke bezoekers. Dit is op enkele honderden bezoekers bijna gelijk aan het oude forum.

        Er worden inderdaad minder nieuwe reacties geplaatst, wat waarschijnlijk komt door de verbeterde zoekfunctie.
        De zoekfunctie wordt zeer veel gebruikt. Bijna altijd is de zoekopdracht geslaagd en gaat de bezoeker de gevonden topics bekijken.
        Als je door een goede zoekfunctie je antwoord kan vinden hoef je dus geen nieuwe topic te maken.De laatste reacties bestaan dan ook vaker uit reacties dan nieuwe vragen.

        Dat het logger aanvoelt heeft misschien te maken met het script. Dit is langzamer dan het oude.

        Op een mobiel zou het juist veel beter moeten werken dan het oude forum, daarom denk ik dat je een oude mobiel hebt, of een windows smartphone,

        Dus de vraag, wat voor telefoon heb je?

        #18336640
        anoniem
          Lid sinds:
          30 June 2004

          ik mis de Poll optie, ik wilde een poll starten om te stemmen voor het oude of het nieuwe forum, zodat de gebruikers kunnen beslissen en het niet van bovenaf word opgelegd, ik stem al vast voor het oude forum, ik heb nog geen verbetering kunnen ontdekken van het nieuwe forum

          #18336650
          Oenatje
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            idd, veranderen is niks mis mee. MAAR een verandering moet wel een verbetering zijn. en ik heb zelf ook geen verbetering gezien.

            #18336652
            Maartuh
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 August 2004

              Joh terug naar het oude forum gaat niet kunnen hoor, het is niet ff kopieren.
              Voor de gebruikers zie je misschien niet direct voordeel (zal er best wel zijn) maar je hebt ook te maken met onderliggende redenen die je niet direct ziet.
              Als oude forum software niet meer geupdate wordt wordt je kwetsbaar voor hackers en bots bijvoorbeeld.
              Lijkt een ver van je bed probleem maar zet maar eens een pc met windows xp zonder Service pack op internet, dan is hij binnen een kwartier geinfecteerd met zooi.

              Mobiel kunnen browsen zonder tapatalk is trouwens bijv een verbetering die echt wel nodig was imo

              #18336654
              Senatorman
              Beheerder
                Lid sinds:
                7 November 2016

                Had het niet beter kunnen verwoorden.

                #18336912
                basss27
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  11 February 2013

                  [quote quote=18336542]We gebruiken het nieuwe forum nu al een tijdje, maar waar ik normaal voor vernieuwing ben, verlang ik nu terug naar het oude.

                  – Het voelt log en traag.
                  Dit zowel in IE (diverse versies), Edge als in Firefox.
                  Op mijn GSM werkt het al helemaal dramatisch.
                  – Het aantal gebruikers lijkt drastisch vermindert, dit zie je ook terug aan de topics waarin weinig gebeurt.
                  Dit t.o.v. de facebook variant daar is het juist andersom.
                  – Door de conversie van oud naar nieuw is ruim 2 maanden content verdwenen, hierdoor zijn veel topics verminkt.
                  – De looks zijn ok, maar de feel is er nog niet.

                  [/quote]

                  Had het niet beter kunnen verwoorden.

                  Dat het trage aan een oude smartphone zou liggen is het zeker niet. Heb er op alle recente Android 6.0 en 7.0 toestellen last van. Het is gewoon niet werkbaar op deze manier, op mobiele devices. Op de PC gaat het nog enigszins met veel pijn en moeite.

                  Ik snap dat in de update veel werk heeft gezeten en het is niet tof om er na al het harde werk achter te komen, maar geslaagd is het niet.

                  Jammer. Vrees dat dit een van mijn laatste posts hier zullen zijn.

                  #18336913
                  Senatorman
                  Beheerder
                    Lid sinds:
                    7 November 2016

                    Binnen enkele weken verwachten we de release van een grote update van het forumscript. Volgens de makers zou deze update een goede performanceboost moeten geven. We moeten daar dus nog even geduld voor hebben.

                    #18336938
                    Maartuh
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      29 August 2004

                      op windows 10 mobiel is de site op dit moment niet langzaam moet ik zeggen, misschien is dit geen druk tijdstip, zal straks nog eens testen

                      #18336949
                      Senatorman
                      Beheerder
                        Lid sinds:
                        7 November 2016

                        Mooi nieuws over de snelheid.

                        Er waren eerdere reacties dat het forum niet lekker werd weergegeven op een windows telefoon. Dat alles door elkaar zou staan en uit het verband zou zijn. Zelf heb ik geen windows telefoon. Hoe gaat dat op jouw windows mobiel?

                        Graag zou ik dan ook willen weten welk type toestel je hebt.

                        #18336999
                        Maartuh
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          29 August 2004

                          een lumia 640, windows 10
                          Bij mij ziet alles er gewoon uit volgens mij

                          #18337002
                          Senatorman
                          Beheerder
                            Lid sinds:
                            7 November 2016

                            ok Mooi, Goed om te horen de site ook op een Lumia 640 juist wordt weergegeven. Bedankt voor je feedback

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.