Opel vectra-b-caravan stopt tijdens rijden..help!

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Opel vectra-b-caravan stopt tijdens rijden..help!

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277442
    Tineke
      Lid sinds:
      25 July 2016

      Hallo,
      Hopelijk via deze weg wat hulp!

      Ik heb een Opel vectra b caravan uit 2001. Fijne auto..maar de laatste weken wat problemen.
      Tijdens het rijden stopt de auto er ineens mee. Soms kan ik hem weer starten tijdens het uitrollen, maar gisteren moest mijn vriend een kwartier wachten totdat de auto het weer deed om door te rijden.

      Nokkenassensor is vervangen, gehele computer is vervangen, lambdasensoren allebei vervangen, een of andere rekenmodule is 10 mm van het motorblok af geplaatst om oververhitting te voorkomen.

      En nu?

      Airco doet het ondertussen ook niet meer.

      De temperatuur is op de snelweg netjes 80 graden, maar als je langzamer gaat rijden of stilstaat dan stijgt de temperatuur ineens heel hard. De boardcomputer geeft daarna aan dat het oliepeil gemeten moet worden, maar deze is prima.
      Als we de auto starten geeft hij overigens ook altijd aan dat het remlicht getest wordt..

      Heeft iemand een idee wat we nu nog kunnen doen?
      De garage geeft aan dat het een “probleem auto” is…daar heb ik niets aan.
      Een andere garage wist zeker dat de rekenmodule te dicht bij het motorblok zat, maar dat lijkt het ook niet te zijn..

      #18323419
      basss27
      Deelnemer
        Lid sinds:
        11 February 2013

        Klinkt mij eerder als een kapotte krukas sensor. Wanneer deze warm worden, willen deze stoppen met werken. Wanneer ze weer afgekoeld zijn werken ze weer, vandaar dat de auto dan weer start.

        Dit is te herkennen als de naald van de toerenteller op 0 blijft liggen tijdens het starten.

        #18323420
        Tineke
          Lid sinds:
          25 July 2016

          Ok, ik zal eens kijken met starten.

          Misschien heel stom, maar laatst bij de brezan zeiden ze dat er geen krukassensor in dit type auto zat?! Kan dat?

          #18323421
          basss27
          Deelnemer
            Lid sinds:
            11 February 2013

            Wat is je kenteken? Dan kijk ik wat voor motor er in zit.

            #18323422
            Tineke
              Lid sinds:
              25 July 2016

              51####

              #18323423
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                Z18XE. Krukassensor is gewoon te bestellen. Remlichtcontrole is normaal

                #18323424
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Uitvallen:
                  Kan heel goed de krukassensor zijn.

                  Airco:
                  Hier zal onvoldoende koudemiddel in zitten.

                  Oliepeil:
                  Sensor is vaak slecht aan het worden.

                  Remlicht Controle gaat uit bij intrappen rempedaal.

                  verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                  #18323425
                  liviu2004
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 April 2014

                    @Tineke wrote:

                    Hallo,
                    Hopelijk via deze weg wat hulp!

                    Ik heb een Opel vectra b caravan uit 2001. Fijne auto..maar de laatste weken wat problemen.
                    Tijdens het rijden stopt de auto er ineens mee. Soms kan ik hem weer starten tijdens het uitrollen, maar gisteren moest mijn vriend een kwartier wachten totdat de auto het weer deed om door te rijden.

                    Nokkenassensor is vervangen, gehele computer is vervangen, lambdasensoren allebei vervangen, een of andere rekenmodule is 10 mm van het motorblok af geplaatst om oververhitting te voorkomen.

                    En nu?

                    Airco doet het ondertussen ook niet meer.

                    De temperatuur is op de snelweg netjes 80 graden, maar als je langzamer gaat rijden of stilstaat dan stijgt de temperatuur ineens heel hard. De boardcomputer geeft daarna aan dat het oliepeil gemeten moet worden, maar deze is prima.
                    Als we de auto starten geeft hij overigens ook altijd aan dat het remlicht getest wordt..

                    Heeft iemand een idee wat we nu nog kunnen doen?
                    De garage geeft aan dat het een “probleem auto” is…daar heb ik niets aan.
                    Een andere garage wist zeker dat de rekenmodule te dicht bij het motorblok zat, maar dat lijkt het ook niet te zijn..

                    Let op, groote kans dat ecu is niet voor uw auto model, daarom airco werkt niet meer. Let op, als is so, koelventilator werkt niet meer!

                    Wat foutcodes heeft de ecu nu? Wat nummer staat op de ecu label?

                    #18323426
                    Tineke
                      Lid sinds:
                      25 July 2016

                      Heel erg bedankt allemaal!

                      De krukassensor is vervangen, tot nu toe 80 km gereden zonder uitval. Hopelijk is het hiermee opgelost.

                      De sensor van het oliepeil wordt later vervangen,dat heeft nu geen haast.

                      Airco controle wordt gepland!

                      Blij dat ik er weer mee kan rijden!

                      #18323427
                      Tineke
                        Lid sinds:
                        25 July 2016

                        Ok, helaas…te vroeg gejuicht.. Hij stopte er vandaag weer mee. Toerenteller bleef op 0 met starten.
                        Toch de krukassensor nog niet goed?! Of iets anders?

                        #18323428
                        liviu2004
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          6 April 2014

                          Originele sensor? Foutcodes?

                          #18323429
                          Tineke
                            Lid sinds:
                            25 July 2016

                            Total number of fault codes: 1

                            P0650 – Malfunction Indicator (MI) Control Circuit Open
                            (04) – Present

                            En deze twee liet hij zien maar waren daarna weg:
                            P1526 (08 not present)
                            P1550 (04 not present)

                            #18323430
                            liviu2004
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              6 April 2014

                              P1526 throttle position not learned – gasklep of kabels of ecu defect
                              P1550 electronic throttle control engine stop – gasklep of kabels of ecu defect

                              P0650 – led of draad gebroken bij verkoper, dus je kan niet zien er is een probleem met de auto

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.