Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Kon het niet laten om er net toch nog weer even naar te kijken.
Vocht achter passagiers stoel komt weg van rubber op het 2e dak deel. Die moet naar achter / kofferbak afvoeren, maar als ik in de auto stap met nat dak zie ik druppels onder dat rubber hangen, deze druppels vallen precies tussen stoel en bank in dus vandaar dat ik niets zie op de bekleding. Het rubber heb ik ff nagekeken, zie daar geen problemen bij. Heb de rubbers netjes onder de bekleding weggewerkt en boel weer gesloten. Nu maar ff afwachten tot het weer gaat regenen.
Mbt de achterbak, nog steeds zeiknat, net weer een halve liter eruit gehaald. Heb de bekleding tegen de achterbank los gehaald, daarachter is niets geks te zien, dus geen roest / vochtsporen, etc. Toch komt daar nog ergens water de kofferbak in, want er staat echt een mm of 5/6 aan water. Inmiddels heb ik standaard een spons en een doek erin liggen en de bekleding eruit om het water er snel uit te kunnen halen. Wat me wel opvalt is dat die wing aan rechts als het dak open is, de wing van de afdekplaat raakt. De kofferbak lijkt rechts iets naar voren te moeten.
Ja buiten de lekkage om lijkt hij verder prima, is het net een auto…
Maar ik krijg die lekkage niet onder controle. Heb alles ingesmeerd en zo goed mogelijk afgesteld en blijf water in de kofferbak houden. Moet gewoon goed zijn.
Ook die stelpunten heb ik allemaal al eens bekeken en die kun je op veel punten aanpassen maar dat lijkt nu een stuk beter.
Heb nu maar een afspraak gemaakt bij Cabrio Care om een analyse te doen en te kijken wat er moet gebeuren om dit op te lossen.
Foto van de zijkant van de achterruit (half open) of de onderkant waar de kofferklep op rust?
Overigens is de kofferbak na afgelopen dagen regen (zeker vandaag ook) nog steeds droog van binnen. Lijkt me dus toch dat het gat in het rubber dit veroorzaakt had.
Net was ik nog ff weg met de astra, kom ik erachter dat het ook vochtig is onder de mat rechts achterin.. Voorin en links achter niet. Blijkbaar zit daar nog een rubber niet lekker.
Ja dat heb ik goed getest. Water stroomt eruit aan de onderkant.
Ik kan helaas mijn bericht niet meer aanpassen, maar ik heb net het water weer weggehaald de afvoerslangen eens gecontroleerd. Beide kanten voeren netjes water af als ik met een gieter water erin gooi.
Wat me wel opvalt is dat zowel links als rechts, maar vooral rechts er roest zit bij de aansluiting van de aanvoerslang. Alsof daar teveel water in is blijven staan voor een langere tijd. Ik heb beide slangen nu met lucht doorgespoten.
Helaas toch weer water aangetroffen net in de kofferbak. Heeft deze week aardig geregend maar boel is toch niet dicht.. Lijkt me dat 1 van de rubbers niet goed afsluit..
Ik heb inderdaad alle raam en dakrubbers met siliconen spray ingespoten. De zijramen piepte ook doordat de rubbers droog waren, maar dat is ook opgelost.
Van het weekend heb ik nog ff gezocht en wat afgesteld. Naar mijn idee staat de klep nu mooier afgesteld. Ik zag vanuit de video van het sluiten ook dat er nog licht naar binnen kwam die ik daarna niet meer zag.
Net ff gekeken na de regen, lagen toch wel wat druppeltjes links, dus nog niet perfect. Druppels komen naar beneden ongeveer ten hoogte van de waterafvoer slang.
Nieuwe afstelling links en rechts
Klepslot en vergrendeling, lijken me beide prima zo.
Druppels in de achterbak.
Hierbij wat foto’s
Inmiddels helaas ook schimmel in de kofferbak,en de mat in de kofferbak is nat. Ik zie dat er ook 1 rubber gescheurd is (linker kant van het achterraam.
Uploaden kan schijnbaar ook via het forum.
Wat is de beste site om foto’s te uploaden tegenwoordig. Links en rechts wijkt wel af. Rechts is een paar mm en links bijna een cm tov de body. Met name meer rubber te zien.
Nee zo ziet het er niet uit. Mechanisme loopt soepel en past prima, Bumper zelf etc zit ook gewoon goed.
kan volgens mij ook in de deurconnector zitten? Of was dat bij dit model nog niet echt een probleem?
De versnelling is toch een beetje verlicht met het witte lampje in de hemelverlichting? Is wel heel mager, maar wel een klein beetje. Handschoenenvakje heb ik eigenlijk nooit gecheckt .
Gaat hij altijd terug of alleen als hij ook automatisch aangegaan is? Ik merk dat hij wel automatisch terug schakelt als hij ook automatisch aangegaan is, maar volgens mij blijft hij aan staan als ik hem handmatig aangezet heb.
Nee dat is (helaas) niet zo. Bij mijn 2016 astra K was dat een optie van 1200 euro
Het is of regulier halogeen met led dagrijverlichting, of led koplampen met led dagrijverlichting. De intelilux led matrix lampen zijn een optie (standaard bij de innovation uitvoering volgens mij).
Ik mag begin maart naar de dealer voor de revisie. Ik had eigenlijk afgelopen week de controle gehad, maar dat ging dus niet door omdat het gelijk een revisie wordt. Mijn koppeling is nog goed, maar de rem zakt wel weg als ik deze doordruk voor het verkeerslicht.
Overigens heeft mijn broer ook een Astra K diesel uit 2017 en die heeft deze week de 2e koppeling erdoor getrapt.
Ik rijd in een diesel variant en wat meer km (boven 30000 per jaar) en haal inderdaad alleen op kms al het interval. Zal toch met korte kms, start stop en duur te maken hebben ipv kilometers in jouw geval.
Neem je alleen de banden over of op de velg? Indien op de velg moet je goed op letten dat het dezelfde maat velg is (breedte, etc) en hoeveel gaats deze is. Als het alleen de banden zijn dan kijken naar de 4-cijferige dotcode en de algehele slijtage van de band. Als de band een jaar of 2 oud is, dan is dat prima. Veel ouder zou ik niet meer doen.
Losse banden alleen kijken naar de maten of die overeen komen. Houd dan wel rekening met montage kosten. Bij het adres waar ik dat meestal doe is dat ca. 15 euro per band voor de normale maten.
Je moet bij de instellingen even kijken of je daar Android Auto tussen ziet staan. Dat is meer het signaal over het al dan niet updaten van de auto.
Die naam kan ik niet vinden bij de leden. Als je boven aan de site bij leden kijkt, kun je zien wie er allemaal een account hebben.
Ik ga mee met aapje. zwaar overrated. Telefoon houder zit er nog op, maar zonder kabel. Is niet handig meer (micro usb ipv C). Daarnaast idd alleen maar last van het feit dat ik er met schakelen tegenaan kom en dat het scherm gedraaid zit. Als je gebeld wordt zie je alsnog niet wie het is.
DAB+ is idd wel een optie. Maar deze werd bij redelijk veel modellen gratis verstrekt. Ik gebruik standaard DAB+ echter regelmatig geen of slechte dekking. Qua geluid een stap voorwaarts, qua ontvangst gelijk aan de oude FM. Verschil is wel dat DAB aan of uit is. Beetje ruis met wat geluid is geen optie.
Ik heb zo nu en dan problemen met deze lampen. Soms gaan 1 of beide lampen naar beneden voor de calibratie, maar soms blijft 1 of beide lampen zo staan. Dan moet ik de motor afzetten en opnieuw starten. Anders rijd ik de rest van de rit met de lampen op de laagste stand.
-
AuteurBerichten