Kort interval tussen onderhoudsbeurten Astra K

Forumindex Forums Modellen Astra Kort interval tussen onderhoudsbeurten Astra K

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #18362371
    Markusftw
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 December 2018

      Hallo allen,

      Ik heb een account hier aangemaakt omdat ik al enige tijd, met veel plezier, in een opel K rijdt. Er is alleen 1 zaak die mij stoort, dat is de regelmatigheid waarmee de levensduur olie aangeeft dat ik een servicebeurt moet hebben, en de kosten hiervan. Omdat ik nog in de garantie zit (nog 2 maanden), wordt in min of meer gedwongen om de servicebeurt af te nemen om de garantie te behouden.

      Tot nu toe is de service als volgt geweest: (Dit is de 1.0 ecoflex editie)

      jan-2017: auto de weg op gegaan (0 km)
      okt-2017: 23.500 km: beurt 1
      mei-2018:46.300 km: beurt 2
      Nu: 13% olielevensduur resterend 62.270 km -> waarschijnlijk februari 2018 met 65.000 km is het weer zo ver.

      Mij werd beloofd tijdens de aanschaf dat 1x per jaar of 1x per 30.000 km onderhoud zou zijn. Ik vroeg mij af of meer mensen hier hetzelfde mee maken, het kost mij toch 300 euro meer dan gedacht nu al, en als ik officiele beurten blijf volgen, bijna 1000 euro meer dan verwacht over de totale levensduur van de auto ben ik bang.

      Graag hoor ik jullie verhalen.

      #18362456
      aapje1963
      Deelnemer
        Lid sinds:
        28 July 2006

        Dan kun je toch 30.000 km aanhouden.

        Ok weet niet of je je aan die levensduur indicatie hoeft te houden.

        Je kunt hem tenslotte ook zelf eenvoudig resetten.

         

        #18362459
        pjotter
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 November 2013

          [quote quote=18362371]Hallo allen, Ik heb een account hier aangemaakt omdat ik al enige tijd, met veel plezier, in een opel K rijdt. Er is alleen 1 zaak die mij stoort, dat is de regelmatigheid waarmee de levensduur olie aangeeft dat ik een servicebeurt moet hebben, en de kosten hiervan. Omdat ik nog in de garantie zit (nog 2 maanden), wordt in min of meer gedwongen om de servicebeurt af te nemen om de garantie te behouden. Tot nu toe is de service als volgt geweest: (Dit is de 1.0 ecoflex editie) jan-2017: auto de weg op gegaan (0 km) okt-2017: 23.500 km: beurt 1 mei-2018:46.300 km: beurt 2 Nu: 13% olielevensduur resterend 62.270 km -> waarschijnlijk februari 2018 met 65.000 km is het weer zo ver. Mij werd beloofd tijdens de aanschaf dat 1x per jaar of 1x per 30.000 km onderhoud zou zijn. Ik vroeg mij af of meer mensen hier hetzelfde mee maken, het kost mij toch 300 euro meer dan gedacht nu al, en als ik officiele beurten blijf volgen, bijna 1000 euro meer dan verwacht over de totale levensduur van de auto ben ik bang. Graag hoor ik jullie verhalen.[/quote]

          Bij mij het zelfde onderhoud 30.000km echter na een jaar levensduur olie zo laag dat deze volgens indicatie moert worden vervangen echter rijd maar ongeveer 16.000km op jaarbasis waardoor de onderhoudsbeurt ieder jaar zou moeten uitvoeren of je zou alleen de olie inclusief filter kunnen vervangen of dit technisch voldoende is ivm onderhoud en garantie

          #18362471
          aapje1963
          Deelnemer
            Lid sinds:
            28 July 2006

            Het is of 1 jaar of 30.000 km Ik rijd ong 8000km per jaar en dat is de levensduur olie melding ook aan zijn eind.
            Ik heb hier wel eens gelezen dat het aantal starts/stops ook meeweegt.

             

            #18362478
            Vierwieler
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 February 2017

              Bekend verhaal. Ik heb ook een 1.0 liter:

              April 2017: nieuw (0km)

              December 2017: oliewissel (14.000km)

              Mei 2018: onderhoud (22.000km; geen oliewissel)

              Oktober 2018 (30.000km) : olie moest weer vervangen worden, maar er is gekozen om alleen te resetten zodat de oliewissel pas plaats hoeft te vinden tijdens het onderhoud medio (mei?) 2019. Uitstel van de oliewissel tot dat moment wordt blijkbaar als een aanvaardbaar risico gezien.

               

              #18362527
              Vierwieler
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 February 2017

                [quote quote=18362371]de regelmatigheid waarmee de levensduur olie aangeeft dat ik een servicebeurt moet hebben, en de kosten hiervan. Omdat ik nog in de garantie zit (nog 2 maanden), wordt in min of meer gedwongen om de servicebeurt af te nemen om de garantie te behouden.[/quote]De oliewissel-interval staat toch los van de onderhouds-interval?

                [quote quote=18362371]jan-2017: auto de weg op gegaan (0 km) okt-2017: 23.500 km: beurt 1[/quote]Was het niet voldoende geweest om in oktober alleen een oliewissel te doen?

                #18362847
                Vierwieler
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  5 February 2017

                  @Markusftw

                  Even een reactie terug wordt wel gewaardeerd ;-)

                  #18363038
                  Astra_DLS
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 March 2008

                    Ik rijd in een diesel variant en wat meer km (boven 30000 per jaar) en haal inderdaad alleen op kms al het interval. Zal toch met korte kms, start stop en duur te maken hebben ipv kilometers in jouw geval.

                    #18364002
                    suurtje
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      17 September 2010

                      Ik rij ongeveer 65.000 km per jaar in een diesel en bij mij komt de melding netjes iedere 30.000 km.

                      #18364004
                      Gerard Kronenburg
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 December 2016

                        ik rij 7500 km per jaar. twee jaar oud en precies, al voor de tweede keer, op de afleverdatum krijg ik der melding van nog 5% over. Volgens de dealer houd de boardComputer het aantal km’s en/of de datum bij.

                        #18364248
                        Corsa_GSi
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          Ik ververs bij mijn oude’s Opels gewoon 1x per jaar ongeacht het aantal km.

                          Sommige rijden max 5000, anderen ruim 20000 per jaar.

                          Ik koop mijn spullen gewoon bij Mister Auto in de aanbieding (25% kortings akties) en koop dan Shell Helix Ultra 5w40.

                          Weet natuurlijk niet hoe het zit met garantie bij jullie nieuwe auto’s, maar volgens mij mag onderhoud ook ergens anders laten uitvoeren, mits het volgens de voorschriften gebeurt. Ik denk dat je dan een stuk goedkoper bent voor je oliebeurtje. :no-money:

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.