Terugroepactie Astra K diesel MY 16-18

Forumindex Forums Modellen Astra Terugroepactie Astra K diesel MY 16-18

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18363257
    bono
    Deelnemer
      Lid sinds:
      2 July 2009

      Voor diegene die dit aangaat, doe er uw voordeel mee:

      Referentiecode producent  18-C-120
      Meldende producent/distributeur  Opel Nederland BV
      Referentiecode RDW  MGP180612
      Publicatiedatum RDW  18-12-2018

      Merk/Type  OPEL ASTRA K
      Categorie defect  Motorrijtuigen en aanhangwagens – reminrichting
      Omschrijving defect  De hoofdremcilinder kan verontreinigd raken door materiaaldeeltjes afkomstig van de afdichting van de koppelingshulpcilinder. Deze deeltjes blijven aan de afdichtingen van de hoofdremcilinder plakken en veroorzaken lekkage in de hoofdremcilinder.

      Materiële gevolgen  Indien het rempedaal langzaam en constant wordt ingetrapt bouwt het remsysteem geen remdruk op, en is er onvoldoende remvermogen en/of blijft het koppelingspedaal hangen of komt langzaam weer omhoog.

      Mogelijk gevaar  Een (verkeers)ongeval met letselschade
      Beschrijving van het herstel  De voertuigeigenaar wordt verzocht een afspraak te maken met een merkdealer. De dealer zal het koppelings- en remsysteem controleren, doorspoelen en indien nodig de hoofdremcilinder en koppelingscilinder vervangen.

      Wijze waarop u wordt geïnformeerd  Een brief
      Meer informatie op internet  (Nog) niet bekend
      Meer informatie via telefoonnummer  020-6545751

      #18363270
      Nick-GSI
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Heb er al 1 gedaan controle die was goed, komende week staan er nog 3 om gecontroleerd te worden

        #18363671
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          Vandaag de mijne na 2 dagen opgehaald, alles vervangen. ABS, rem en koppeling.

          #18363724
          Nick-GSI
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Klopt is nu veranderd, niet meer controleren gewoon alles vervangen, hoodremcilinder, abs pomp, koppeling cilinder in de bak en bij pedaal en paar leidingen

            #18363965
            Astra_DLS
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 March 2008

              Ik mag begin maart naar de dealer voor de revisie. Ik had eigenlijk afgelopen week de controle gehad, maar dat ging dus niet door omdat het gelijk een revisie wordt. Mijn koppeling is nog goed, maar de rem zakt wel weg als ik deze doordruk voor het verkeerslicht.

              Overigens heeft mijn broer ook een Astra K diesel uit 2017 en die heeft deze week de 2e koppeling erdoor getrapt.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.