Nieuwe radio alleen hoge tonen

Forumindex Forums Modellen Astra Nieuwe radio alleen hoge tonen

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18363625
    Baiy God
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 February 2019

      Na het testen van de originele radio bleek deze alleen nog geluid naar linksvoren te sturen.

      Heb uiteindelijk een pioneer x580dab aangesloten (met het koppelstekkertje van opel naar iso), maar nu geeft deze alleen hoge tonen en als ik het geluid hoger zet veranderd het volume bijna niet.

      Bij de oroginele radio gaf het wel normaal geluid.

      Nu geprobeerd nieuwe speakers te testen, blijkt niet de oplossing. Ook al een andere radio op de iso gezet en het probleem blijft.

      Iemand enig idee wat de oplossing kan zijn?

       

      #18363635
      opel-mark
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 March 2011

        ik vermoed dat er ergens kortsluiting zit in je speakerdraden, of enkele van je speakers zijn gewisseld van + en -, kijk eens of je wel bas hebt als je enkel een speaker laat werken, door balans op links te zetten en enkel voor of achter te laten spelen en doe dan het rechter kanaal er eens bij en kijk of je bas meer wordt of verdwijnt.

        #18363659
        Baiy God
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 February 2019

          Zojuist even geprobeerd. Lijkt weinig bas verschil te zijn bij het van links naar center zetten van het geluid.

          #18363668
          opel-mark
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 March 2011

            wel ook enkel voor of achter doen, en dan links en rechts, gooi de bas maar wat omhoog en kijk of er verschil is, ik heb al vaker gezien dat de polariteit omgedraaid is, dan komt de ene speaker naar voren terwijl de andere kant tegelijk naar achteren gaat en dan verdwijnt je bas

            er zijn apparaatjes te koop waarmee je het simpel kan testen, die gebruikte ik vroeger op mijn werk ook.

            #18363711
            Baiy God
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 February 2019

              Hmm helaas nog niet toegekomen aan de bas-test.

              Maar gisteren toen ik over de snelweg reed hoorde ik opeens gepiep en gekraak in het rechterdeurpaneel en verdween de hoge toon uit het geluid. Ofwel de toon is enigszins normaal alleen het volume valt nog tegen. Kan ik hieruit concluderen dat het de bekabeling naar de speakers is?

              #18363723
              opel-mark
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 March 2011

                ik vermoed van wel

                #18363993
                Astra_DLS
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 March 2008

                  kan volgens mij ook in de deurconnector zitten? Of was dat bij dit model nog niet echt een probleem?

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.