Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › McLambo’s Ascona B Project.
- Dit onderwerp bevat 1,625 reacties, 87 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 mei 2020om 21:06 door McLambo.
-
AuteurBerichten
-
25 november 2015 om 19:02 #17564007
Mijn kleppendeksel is met grit gestraald, zwart grit.
Eerst thuis in de cabine, daarna bij de poedercoater, die hebben zon kanon…
Die chromelaag is te taai (of te goed :D ) helaas. Je ontkomt er haast niet aan om het chemisch te doen.25 november 2015 om 19:34 #17564008I know, maar het is redelijk zacht materiaal die bumper
25 november 2015 om 19:55 #17564009zoiezo eens proberen, sommige chromelagen bladeren zo af….
maar het schijnt ook te kunnen met een acculader en een bak met een goedje.26 november 2015 om 10:44 #17564010@McLambo wrote:
Chromen bumpertjes moeten satijn zwart worden.
Mijn spuiter geeft aan dat we beter niet over het chrome kunnen spuiten, en dat dit bij voorkeur eraf moet.
Nu heb ik al met verschillende mechanisch gereedschap geprobeerd om dit voor elkaar te krijgen, maar het lijkt wel of het deels in het metaal zit…
Zijn er andere manieren om dit voor elkaar te krijgen? liefst niet met zuurHeb zelf met een schuurmachine de chromen bumper geschuurd toen goede primer er op, niet uit een spetterbusje maar kwaliteits primer van DUPONT.
Later satijn zwart, bleef héél goed voor lange tijd.26 november 2015 om 17:42 #17564011Kijk daar kan ik wel wat mee, ik heb een stukje opgeruwd met de haakse slijper met borstel erop. Daarna in de motip.
Hechting was aanzienlijk beter dan zo op geschuurd chrome.Ik zal hem eens goed schuren machinaal, kijken hoe dat gaat met een goeie primer.
26 november 2015 om 19:01 #17564012@jethro wrote:
Heb zelf met een schuurmachine de chromen bumper geschuurd toen goede primer er op, niet uit een spetterbusje maar kwaliteits primer van DUPONT.
Later satijn zwart, bleef héél goed voor lange tijd.Exact, dat is ook mijn ervaring. Kan prima zonder al het chroom moeizaam te verwijderen.
26 november 2015 om 22:32 #17564013AnoniemLid sinds:
1 January 1970Zelfde ervaring hier
Chroom verwijderen valt hard tegen
Net wat jethro al post
Das n goed alternatief…..10 december 2015 om 18:08 #17564014Rustig de bumpertjes ontroesten terwijl de grondverf uithardt
28 december 2015 om 11:14 #1756401528 december 2015 om 11:23 #1756401623 januari 2016 om 19:43 #17564017Ik dacht dat het redelijk goed was gegaan met de bumpers, maar de achterbumper kan overnieuw.
Verf is gaan branden met elkaar, dus die heb ik vandaag weer kaalgemaakt..Eens kijken wat we nu voor grond-laag gaan gebruiken
Ondertussen druk aan het zoeken naar bestickering voor de Ascona, lijkt echter onvindtbaar.
Het lijkt erop dat ik het moet laten namaken aan de hand van foto’s van de Ascona B i2000 Gruppe2 1979. Ben benieuwd of zoiets mogelijk is, en hoe mooi dat wordt.Terwijl het buiten (en in de garage) erg koud is, maar een binnenklusje begonnen:
23 januari 2016 om 21:30 #17564018langzaam maar gestaag verder…jij komt er wel kerel.. :jerry
24 januari 2016 om 12:48 #17564019ik heb er toen ook nieuwe glazen op gezet, lijkt meteen een stuk frisser :thumb
die kapjes in de reflector kun je ook weglaten ,
De meeste H4-lampjes hebben een gecoate/donkere voorzijde, waardoor licht niet naar voren gericht kan uittreden
als je dan H4 Gold er inzet krijg zo een mooie gloed als je in de lamp kijkt24 januari 2016 om 22:30 #17564020Hey, dat wist ik niet!
Heb die kapjes net weer gespoten, lol
25 januari 2016 om 20:39 #17564021gewoon zo doorgaan kerel :thumb :thumb komt vanzelf af. ben zelf ook al zes jaar bezig met de ascona…. :sleeping
26 januari 2016 om 17:15 #17564022king: king: Dan kan ik je de hand schudden
1 februari 2016 om 19:24 #175640231 februari 2016 om 19:26 #175640241 februari 2016 om 19:29 #17564025Zou het aannemelijk zijn dat de witte kleur van de Ascona i2000 (zoals op het plaatje hier links) opel 452 polar wit is?
De andere kleur wordt: Powerrot 79u of Magmarot 547 (volgens mij dezelfde)Het rood mag niet oranje-achting zijn, maar moet meer wijn-rood zijn. Hel, maar zonder bruin of oranje tint.
2 februari 2016 om 22:16 #17564026Dat witte is inderdaad opel 452 polarweiss (bij de ascona 400 in ieder geval wel)
10 februari 2016 om 22:08 #175640272e helft maart kan ik pas weer bij de spuiter terecht, dus ben alvast begonnen met opbouw aan de binnekant.
vanmorgen kofferbak uitgespot en tank en bedrading teruggezet. Daarna helaas weer vroegtijdig op moeten houden; storing op het werk. :swear10 februari 2016 om 22:10 #17564028overigens nog een vraagje: ik zie in sommige rally auto’s dat men niet met koper naar binnen werkt (richting hydraulische handrem) maar met stahlflex.
Hoe sluit je dit op de handremcylinder aan?
10 februari 2016 om 22:14 #17564029Daar zijn verloopnippels voor te krijgen.
Ik zie alleen niet echt de meerwaarde van staalomvlochten binnen in de auto…Daar beweegt die leiding niet dus kan je prima uit de voeten met een normale remleiding.Toevallig ben ik nu met de remleidinen aan het klooien bij mijn auto. Zelfgemaakte slangen bij de klauwen enz….
Kijk hier eens: http://www.qspproducts.nl/slangen-en-nippels/rem-producten.html” onclick=”window.open(this.href);return false; daar vind je alle nippels die je dan nodig hebt.De voorste aansluiting (gaat naar de achterremmen) van een hydraulische handrem was 3/8e….daar is een verloop voor zodat je naar flexibel kan. Duur grapje al met al ;) Maar die zie ik weer niet bij qsp in het assortiment.
10 februari 2016 om 22:20 #17564030Nou het is meer dat mijn remleiding een tikkie te kort is naar binnen, en de bochtjes wat te krap.
Dus in plaats van de hele leiding te moeten vervangen, dacht ik: laatste stukje stahlflex, maar wellicht is een metertje of 3 koper goedkoper :D
10 februari 2016 om 22:39 #17564031Pak dan een koper doorverbinder met snijkoppeling.
Die worden ook toegepast onder de auto als ze van staal naar koper gaan bij een roestreparatie :D
Die dingetjes kosten een paar euro bij de onderdelenboer. Werkt super.
Die gebruik ik nog wel eens bij auto’s waarbij het teveel werk is om de complete leiding te vervangen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.