McLambo’s Ascona B Project.

Forumindex Forums Modellen Ascona McLambo’s Ascona B Project.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 1,626)
  • Auteur
    Berichten
  • #17562532
    McLambo
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 September 2004

      nu ik toch het complete interieur eruit heb liggen is het misschien wel interessant om eens rond te kijken voor wat anders.

      Heeft iemand nog iets compleets liggen?:cool:

      Ook viel de radiateur uit elkaar toen ik hem eruit haalde, dus daar zoek ik ook nog een andere voor >KLIK<

      #17562533
      McLambo
      Deelnemer
        Lid sinds:
        24 September 2004

        Vrijdag avond dus de bekleding helemaal verwijderd, en ik kwam nog 1 klein plekje op het binnenscherm rechts achter tegen van 2×2 cm.

        In de bodem zitten van die rubber stoppen, maar deze zijn bij mij helemaal versteend, en sommigen zijn al gebroken.
        Zijn deze nog ergens te vinden? En zitten die verlijmd? Of gewoon erin drukken en klaar?

        Ook zie ik dat het metaal (onder de vloermat) in de fabriek niet is voorzien van de kleur van de auto. Er zit een soort grijze basis verf op (grondverf), en hier en daar een veeg rood waar de nevel is neergeslagen. Ik zat te denken om dit te ontvetten, en ff met scotsbright iets op te ruwen, en dan met een kwast en roller misschien een laag grondverf, en daarna wit of zwart erop te zetten, als extra bescherming. Heeft dit zin? Ik heb het nu toch helemaal open liggen.

        #17562534
        Tiedo
          Lid sinds:
          7 December 2008

          die rubber stoppen kun je er zo uit drukken. Ik vind het wl vreemd dat je bodem niet in carroseriekleur is, bij alle ascona’s waar ik aan heb gesleuteld was dit wel zo:hmmz

          #17562535
          McLambo
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 September 2004

            Bij deze >KLIK< oproepje of iemand nog van die rubberen stoppen weet te vinden.

            De bodem is wel rood, maar beetje mat, en hier en daar komt de grondverf er doorheen. Zal wel een luie spuit robot geweest zijn :P

            #17562536
            McLambo
            Deelnemer
              Lid sinds:
              24 September 2004

              Gisteren nog ff bij de Brezan geweest, en die zwarte bitumen matjes op de bodem kosten 8.50 per stuk van 30×60 cm :o
              Als ik het weer in de originele staat wil herstellen, kost me dat dus ver boven de 100 euro voor die dingen. Hmm,

              Weet er iemand nog een betaalbaar alternatief ? Stuk dak-leer? Of gewoon een hele grote viltmat?

              #17562537
              Christian-tsx
              Deelnemer
                Lid sinds:
                25 May 2008

                aangezien er gewoon bekleding overheen komt, maakt het mij niet zoveel uit of het in originele staat hersteld is, je ziet er toch niks van.
                wil je dat wel, dan zul je helaas gewoon zoveel neer moeten tellen, of op internet zoeken naar wat goedkoper, maar zal denk ik niet heel veel verschil zijn.

                ik had wel het echte spul genomen, en geen dakleer of wat dan ook. moet je er echt op branden.

                ik hou zelf wel van een dikke laag roestwerende ijzermenie, en dan gewoon lak erover. tektyl heb ik ook wel eens gedaan.

                #17562538
                McLambo
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  24 September 2004

                  En dan praat je over de binnenkant? Kan dat met tectyl? Gaat dat niet stinken als je de kachel aanhebt?

                  En die ijzermenie, maak je daarvoor de binnenkant kaal? Of gewoon huidige staat, beetje opschuren, ontvetten en menie d’r over heen?

                  #17562539
                  Kermitkiller
                    Lid sinds:
                    26 March 2005

                    die doppen in de vloer heb ik wel voor je

                    en je vloer kun je gewoon met menie doen en er dan een rode verf doe het zelf overheen

                    #17562540
                    McLambo
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      24 September 2004

                      Thanks voor de tip. Hoe gaat dat met de binnenkant van de zijkanten van de wagen? Ik heb nu achter de interieur panelen eruit, en kijk zo tegen de binnenkant van het achterscherm aan. Ik kan ook de binnenkant van de wielkasten van de achterwielen zien zitten. Het is voor het meeste roest vrij, en er zit een dikke laag roestbescherming op (soort stroop, wat ze destijds hadden). Gewoon laten zitten? Of ook verwijderen, en menie er over?

                      #17562541
                      Christian-tsx
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        25 May 2008

                        dat “stroop” is ML-coating. dit is een holle ruimte coating die ook in dorpels en kokerbalken gebruikt wordt. heeft een uitstekende roestwerendheid.

                        dit spul is in flessen te krijgen, net zoals tektyl ook vaak in flessen te krijgen is.
                        deze schroef je onder op een tectyl spuit, die op luchtdruk werkt.

                        ik heb me laatst zon spuit aangeschaft en het werkt super.
                        zit een flexibel slangetje aan die je in de dorpel steekt via het ontwateringgaatje.
                        en dan spuit je mooi in de ronde, slangetje een beetje heen en weer bewegen.

                        na een tijdje is je hele binnenkant bedekt met een vettig laagje dat zeer goed roestwerend is. als het wat warmer wordt, wordt dat spul weer iets dunner, en begint het weer alle hoeken en kieren op te zoeken. zo blijft het goed werken en droogt niet uit.

                        degene die voorheen altijd mijn dorpels deed, deed het bij zn eigen auto’s ook regelmatig.
                        hij had ze zo vol zitten dat zomers bij warm weer gewoon coating uit de dorpels kwam druppelen.

                        probeer eens zon spuit te vinden, of iemand die zon spuit heeft en je alle holle ruimten een keer wil behandelen.
                        voor behoud van je (nog goede) dorpels en kokers, is dit echt een aanrader!

                        er zit volgens mij in groningen een bedrijf dat niks anders doet dan tectyleren en holle ruimtes behandelen.

                        #17562542
                        McLambo
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          24 September 2004

                          Komt goed. Mijn pa heeft een compressor en tectyl spuit. Ook heb ik mijn A-vectra (plaatje links) helemaal met ML onder handen genomen destijds, gewoon met spuitpussen.

                          Ik zal voor de zekerheid ff een paar bussen halen, en de holle ruimtes van de Ascona aan de binnenkant een extra laag geven. Ook de kofferbak heeft een aantal van die ruimtes waar je eigenlijk niet goed bijkunt met schuren/spuiten. Ik denk dat ik hier ook maar een extra laag ML op zet.

                          Uiteindelijk zal de buitenkant van de auto in een andere kleur worden gespoten, kan ik ook over ML heen spuiten? (kofferbak ruimte bv), of moet ik het er tzt weer afhalen? En waarmee krijg je het goed weg?

                          #17562543
                          Anoniem
                            Lid sinds:
                            1 January 1970

                            weet t niet 100% cker maar volgens mij is ml niet overspuitbaar

                            #17562544
                            henk 400rr
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              29 June 2004

                              ’t kan wel, maar de ML dringt door de lak heen en hecht voor geen meter doordat de ML niet uithard.

                              beetje ja/nee verhaal :D

                              ML krijg je alleen weg door het meeste eraf te schrapen en de restanten te verwijderen met benzine.

                              #17562545
                              McLambo
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                24 September 2004

                                Okay, dus de binnenkant blijft waarschijnlijk de originele kleur dan :hmmz
                                ML zit werkelijk overal, en het druipt overal tussendoor/uit. Dat is echt een onbegonnen klus.

                                Maakt ook niet echt uit. Alles wat in het zicht zit binnen, is ML vrij, dus dat kan ik gewoon meenemen in de nieuwe kleur.

                                #17562546
                                Martin 2.0S
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  4 July 2008

                                  Er gaat toch niks boven kleurcode 500 Flamencorot ? :o
                                  Aan de ander kant: dan wordt de mijne exclusiever:D
                                  In welke fabriek is-tie gemaakt, trouwens. Staat ook op het typeplaatje onder de motorkap.

                                  #17562547
                                  McLambo
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    24 September 2004

                                    Kleurcode staat ook op het typeplaatje, toch?
                                    Op zich een mooie kleur, maar de kleur is denk ik over de jaren heen verlopen. Het is nu een tintje of 2 meer bruin/oranje achtig geworden. Ik heb al Commandant gehaald om hem op te frissen. Eerst maar eens een beetje roest behandelen in de kerstvakantie.

                                    #17562548
                                    McLambo
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      24 September 2004

                                      Een maat van me is schilder, en als ze ergens bij een klus metaal moeten schilderen, dan doen ze daar eerst een laag Brantho-Korrux: http://www.brantho-korrux.de/ op.

                                      Dit spul hecht zich zo goed op het metaal dat het niet meer te verwijderen is met bv een staalborstel of schuurpapier. Alleen met een schuurschijf op de slijpkop krijg je het er nog vanaf zegt ie :o

                                      Nu kan ik waarschijnlijk voordelig een pot van hem krijgen, en het lijkt mij wel wat om de binnenschermen, en reparaties aan de carroserie mee te behandelen voordat de grondverf of tectyl erop gaat.

                                      Hier een stukje van een site:

                                      Brantho – Korrux Produkten

                                      EXTRA TROEF:
                                      – Penetreert in overblijvende roest (ST2) en voorkomt onderroest.
                                      – Milieuvriendelijk: lood- en chromaatvrij
                                      xyleen- en aromaatvrij,
                                      – Universeel toepasbaar op o.a. ijzer, staal, gegalvanisserd staal, zink, aluminium, RVS, trespa, non-ferro metalen, PVC en polyester.
                                      – Zelfs te verwerken bij temp. -10° en +30°.
                                      – Hitte bestendig 200 – 300°.
                                      – Temperatuur-shock ongevoelig.
                                      – Levensmiddelen en speelgoed keur.
                                      – Kwaliteitskeur van de TUV en BLAUWE ENGEL.
                                      – Uitstekende dekkracht.
                                      – Zeer hoge weerstand tegen oliën en chemikaliën.
                                      – Kan 2k Coating vaak vervangen.

                                      PRODUKT INFO:
                                      Vaste stof gehalte: 68%
                                      Verbruik: 8,5 m^2 per liter / 60 mu droog.
                                      Stofdroog: 30 min.
                                      Overschilderbaar: na 30 min.
                                      Doorgehard: 8 tot 10 uur.
                                      Verwerking: kwast, rol of spuit

                                      Leverbaar in de RAL KLEUREN:
                                      1006 – 1007 – 1015 – 1021 – 2000 – 2004 – 2011 – 3000 –
                                      3002 – 3009 – 3020 – 5007 – 5010 – 5012 – 5021 – 6005 –
                                      6011 – 6018 – 7001 – 7011 – 7023 – 7032 – 7035 – 8016 –
                                      9001 – 9002 – 9005 – 9006 – 9007 – 9010 – 9011

                                      Iemand hier bekend mee?

                                      #17562549
                                      McLambo
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        24 September 2004

                                        Ben rustig verder aan het prutsen. De bekleding is er zo goed als uit, en het valt erg mee aan de binnenkant. 2 gaatjes tot nu toe.


                                        Gat 1 helemaal linksvoor:

                                        gatje 2 ::o Is er nog niet helemaal door.

                                        Dikke laag drap overal aan de binnenschermen. Zet hier denk ik nog een mooie dikke laag overheen, nu ik er toch goed bijkan:


                                        Bij de hechting van het binnen en buitenscherm rechtsachter liggen vlokken die op roest lijken. Kan alleen nergens roest in de buurt zien waar het vandaan zou kunnen komen:

                                        Tank lijkt wel nieuw. Is er aan de leidingen te zien of er een retour op zit?

                                        Ben de rubberen vloermatten er aan het uithalen om te kijken of er geen roest onder zit. Tot dusver roest vrij, op 1 stop na, daar hebben ze een keer wat geraakt aan de bodem:





                                        En weer ff wat primer erop voor nu. In de kerstvakantie hoop ik een paar dagen in een verwarmde garage te staan, en dan wil de kale plekken behandelen met Bantho-Korrux, waar ik een pot van heb nu :thumbup


                                        Waar is trouwens aan zichtbaar uit welke fabriek deze Ascona komt?

                                        Opmerkingen, tips en commentaar van harte welkom! king:

                                        #17562550
                                        Makko
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          27 July 2007

                                          Ik heb op mijn type plaatje onder de motorkap staan Antwerpen en mijn broer Russelsheim. Kleurnummer staat er ook bij op en wat andere gegevens.
                                          Dat is volgens mij de plaats waar hij gebouwd of vanuit afgeleverd is.

                                          Ziet er nog goed uit verder, plekjes heb je altijd wel. mooi werk :thumbup

                                          #17562551
                                          McLambo
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            24 September 2004

                                            Kleurnummer is 500 heb ik al gezien. Zal vanavond nog eens naar het plaatje kijken.

                                            #17562552
                                            Christian-tsx
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              25 May 2008

                                              deze ascona is nog in goede staat zo te zien.:thumbup

                                              haal je alle matten eruit, of alleen plaatselijk bij de stoppen?

                                              oja, en die vlokken die op roest lijken, zitten die in de dorpel?
                                              dan is je dorpel van binnenuit aan het roesten ( is vaak zo).
                                              zoveel mogelijk eruit halen, en dikke laag ML inspuiten.

                                              #17562553
                                              Makko
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                27 July 2007

                                                Dat is een tank met retourleiding, twee aansluitingen.

                                                #17562554
                                                McLambo
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  24 September 2004

                                                  origineel gepost door Christian-tsx
                                                  deze ascona is nog in goede staat zo te zien.:thumbup

                                                  haal je alle matten eruit, of alleen plaatselijk bij de stoppen?

                                                  oja, en die vlokken die op roest lijken, zitten die in de dorpel?
                                                  dan is je dorpel van binnenuit aan het roesten ( is vaak zo).
                                                  zoveel mogelijk eruit halen, en dikke laag ML inspuiten.

                                                  Ik weet nog niet goed wat ik zal doen… eigenlijk wil ik alles eruit hebben, maar het is echt KL*TE werk, en nieuwe matten zijn best prijzig…

                                                  Wat zou je aanbevelen?

                                                  En doe roest vlokken zitten in de naad van het spatboardscherm achter. Waar je vanuit de kofferbak tegenaan kijkt zeg maar, als je zo van achter richting de wielkast kijkt. Ik heb met een looplamp al een keer goed omhoog gekeken, of er onderaan de ramen aan de binnenkant niets roestte, maar niks te zien. Enige plek die ik niet kan zien is onder het hemeltje, maar die haal ik er liever niet af. Ik zal morgen wel eens proberen betere foto’s van de ‘ vlokken ‘ te maken.

                                                  Ik heb de foto even gedraaid voor de duidelijkheid:

                                                  Hier zie je in de naad een dikke laag ML zitten, maar erop liggen oranje vlokken.

                                                  Totaalzicht waar we tegenaankijken:

                                                  #17562555
                                                  McLambo
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    24 September 2004

                                                    origineel gepost door Makko
                                                    Dat is een tank met retourleiding, twee aansluitingen.

                                                    Ja he? We hadden bij de brandstofleiding bij de motor ook een retour gezien. Dit is volgens mij niet standaard voor een 1900N, of wel?

                                                    Is alleen maar een voordeel als ik er een injectieblok in wil gooien dacht ik! :thumbup

                                                    #17562557
                                                    Martin 2.0S
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      4 July 2008

                                                      origineel gepost door McLambo

                                                      Het gaat om de bovenste regel op de typeplaat. Ik had er al eerder op zitten staren, maar nu bij daglicht kan ik het net iets beter lezen.
                                                      Ik denk dat er: “GENERAL MOTORS CONTINENTAL ANTWERPEN” staat. Bij mij staat er dan ook nederlandse terkst op als: “kleur”, “merk” etc.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 1,626)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.