McLambo’s Ascona B Project.

Forumindex Forums Modellen Ascona McLambo’s Ascona B Project.

25 berichten aan het bekijken - 1,501 tot 1,525 (van in totaal 1,626)
  • Auteur
    Berichten
  • #17564007
    Fearless
    Bijdrager
    • Topics 136
    • Reacties 9323
    Lid sinds:
    9 January 2005

    Mijn kleppendeksel is met grit gestraald, zwart grit.
    Eerst thuis in de cabine, daarna bij de poedercoater, die hebben zon kanon…
    Die chromelaag is te taai (of te goed :D ) helaas. Je ontkomt er haast niet aan om het chemisch te doen.

    #17564008
    McLambo
    Bijdrager
    • Topics 62
    • Reacties 3258
    Lid sinds:
    24 September 2004

    I know, maar het is redelijk zacht materiaal die bumper

    #17564009
    Fearless
    Bijdrager
    • Topics 136
    • Reacties 9323
    Lid sinds:
    9 January 2005

    zoiezo eens proberen, sommige chromelagen bladeren zo af….
    maar het schijnt ook te kunnen met een acculader en een bak met een goedje.

    #17564010
    jethro
    Bijdrager
    • Topics 27
    • Reacties 2137
    Lid sinds:
    3 February 2008

    @McLambo wrote:

    Chromen bumpertjes moeten satijn zwart worden.

    Mijn spuiter geeft aan dat we beter niet over het chrome kunnen spuiten, en dat dit bij voorkeur eraf moet.

    Nu heb ik al met verschillende mechanisch gereedschap geprobeerd om dit voor elkaar te krijgen, maar het lijkt wel of het deels in het metaal zit…
    Zijn er andere manieren om dit voor elkaar te krijgen? liefst niet met zuur

    Heb zelf met een schuurmachine de chromen bumper geschuurd toen goede primer er op, niet uit een spetterbusje maar kwaliteits primer van DUPONT.
    Later satijn zwart, bleef héél goed voor lange tijd.

    #17564011
    McLambo
    Bijdrager
    • Topics 62
    • Reacties 3258
    Lid sinds:
    24 September 2004

    Kijk daar kan ik wel wat mee, ik heb een stukje opgeruwd met de haakse slijper met borstel erop. Daarna in de motip.
    Hechting was aanzienlijk beter dan zo op geschuurd chrome.

    Ik zal hem eens goed schuren machinaal, kijken hoe dat gaat met een goeie primer.

    #17564012
    RacesconaB204
    Bijdrager
    • Topics 30
    • Reacties 1091
    Lid sinds:
    11 December 2009

    @jethro wrote:

    Heb zelf met een schuurmachine de chromen bumper geschuurd toen goede primer er op, niet uit een spetterbusje maar kwaliteits primer van DUPONT.
    Later satijn zwart, bleef héél goed voor lange tijd.

    Exact, dat is ook mijn ervaring. Kan prima zonder al het chroom moeizaam te verwijderen.

    #17564013
    Anoniem
    • Topics 69
    • Reacties 7148
    Lid sinds:
    1 January 1970

    Zelfde ervaring hier

    Chroom verwijderen valt hard tegen
    Net wat jethro al post
    Das n goed alternatief…..

    #17564014
    McLambo
    Bijdrager
    • Topics 62
    • Reacties 3258
    Lid sinds:
    24 September 2004

    Rustig de bumpertjes ontroesten terwijl de grondverf uithardt

    #17564015
    McLambo
    Bijdrager
    • Topics 62
    • Reacties 3258
    Lid sinds:
    24 September 2004

    Eens proberen met Ferpox, een 1 components etsende primer

    #17564016
    McLambo
    Bijdrager
    • Topics 62
    • Reacties 3258
    Lid sinds:
    24 September 2004

    Tijdens het demonteren van de rubber stootstrips zijn er 2 klemmetjes gesneuveld.

    Weet iemand of dit nog ergens te krijgen is? Hoeft niet nieuw te zijn:

    #17564017
    McLambo
    Bijdrager
    • Topics 62
    • Reacties 3258
    Lid sinds:
    24 September 2004

    Ik dacht dat het redelijk goed was gegaan met de bumpers, maar de achterbumper kan overnieuw.
    Verf is gaan branden met elkaar, dus die heb ik vandaag weer kaalgemaakt..


    Eens kijken wat we nu voor grond-laag gaan gebruiken

    Ondertussen druk aan het zoeken naar bestickering voor de Ascona, lijkt echter onvindtbaar.
    Het lijkt erop dat ik het moet laten namaken aan de hand van foto’s van de Ascona B i2000 Gruppe2 1979. Ben benieuwd of zoiets mogelijk is, en hoe mooi dat wordt.

    Terwijl het buiten (en in de garage) erg koud is, maar een binnenklusje begonnen:

    #17564018
    remo 07
    Bijdrager
    • Topics 12
    • Reacties 860
    Lid sinds:
    2 May 2010

    langzaam maar gestaag verder…jij komt er wel kerel.. :jerry

    #17564019
    asconaBB
    Bijdrager
    • Topics 3
    • Reacties 97
    Lid sinds:
    12 March 2011

    ik heb er toen ook nieuwe glazen op gezet, lijkt meteen een stuk frisser :thumb

    die kapjes in de reflector kun je ook weglaten ,
    De meeste H4-lampjes hebben een gecoate/donkere voorzijde, waardoor licht niet naar voren gericht kan uittreden
    als je dan H4 Gold er inzet krijg zo een mooie gloed als je in de lamp kijkt

    #17564020
    McLambo
    Bijdrager
    • Topics 62
    • Reacties 3258
    Lid sinds:
    24 September 2004

    Hey, dat wist ik niet!

    Heb die kapjes net weer gespoten, lol

    #17564021
    Tiedo
    • Topics 49
    • Reacties 911
    Lid sinds:
    7 December 2008

    gewoon zo doorgaan kerel :thumb :thumb komt vanzelf af. ben zelf ook al zes jaar bezig met de ascona…. :sleeping

    #17564022
    McLambo
    Bijdrager
    • Topics 62
    • Reacties 3258
    Lid sinds:
    24 September 2004

    king: king: Dan kan ik je de hand schudden

    #17564023
    McLambo
    Bijdrager
    • Topics 62
    • Reacties 3258
    Lid sinds:
    24 September 2004

    Ook weer klaar:

    #17564024
    McLambo
    Bijdrager
    • Topics 62
    • Reacties 3258
    Lid sinds:
    24 September 2004

    voorbumpertje klaar. achterbumper moest overnieuw vanwege het opbranden van de verf

    #17564025
    McLambo
    Bijdrager
    • Topics 62
    • Reacties 3258
    Lid sinds:
    24 September 2004

    Zou het aannemelijk zijn dat de witte kleur van de Ascona i2000 (zoals op het plaatje hier links) opel 452 polar wit is?
    De andere kleur wordt: Powerrot 79u of Magmarot 547 (volgens mij dezelfde)

    Het rood mag niet oranje-achting zijn, maar moet meer wijn-rood zijn. Hel, maar zonder bruin of oranje tint.

    #17564026
    Gerjanb
    Bijdrager
    • Topics 0
    • Reacties 13
    Lid sinds:
    20 May 2011

    Dat witte is inderdaad opel 452 polarweiss (bij de ascona 400 in ieder geval wel)

    #17564027
    McLambo
    Bijdrager
    • Topics 62
    • Reacties 3258
    Lid sinds:
    24 September 2004

    2e helft maart kan ik pas weer bij de spuiter terecht, dus ben alvast begonnen met opbouw aan de binnekant.
    vanmorgen kofferbak uitgespot en tank en bedrading teruggezet. Daarna helaas weer vroegtijdig op moeten houden; storing op het werk. :swear

    #17564028
    McLambo
    Bijdrager
    • Topics 62
    • Reacties 3258
    Lid sinds:
    24 September 2004

    overigens nog een vraagje: ik zie in sommige rally auto’s dat men niet met koper naar binnen werkt (richting hydraulische handrem) maar met stahlflex.

    Hoe sluit je dit op de handremcylinder aan?

    #17564029
    Fearless
    Bijdrager
    • Topics 136
    • Reacties 9323
    Lid sinds:
    9 January 2005

    Daar zijn verloopnippels voor te krijgen.
    Ik zie alleen niet echt de meerwaarde van staalomvlochten binnen in de auto…Daar beweegt die leiding niet dus kan je prima uit de voeten met een normale remleiding.

    Toevallig ben ik nu met de remleidinen aan het klooien bij mijn auto. Zelfgemaakte slangen bij de klauwen enz….
    Kijk hier eens: http://www.qspproducts.nl/slangen-en-nippels/rem-producten.html” onclick=”window.open(this.href);return false; daar vind je alle nippels die je dan nodig hebt.

    De voorste aansluiting (gaat naar de achterremmen) van een hydraulische handrem was 3/8e….daar is een verloop voor zodat je naar flexibel kan. Duur grapje al met al ;) Maar die zie ik weer niet bij qsp in het assortiment.

    #17564030
    McLambo
    Bijdrager
    • Topics 62
    • Reacties 3258
    Lid sinds:
    24 September 2004

    Nou het is meer dat mijn remleiding een tikkie te kort is naar binnen, en de bochtjes wat te krap.

    Dus in plaats van de hele leiding te moeten vervangen, dacht ik: laatste stukje stahlflex, maar wellicht is een metertje of 3 koper goedkoper :D

    #17564031
    Fearless
    Bijdrager
    • Topics 136
    • Reacties 9323
    Lid sinds:
    9 January 2005

    Pak dan een koper doorverbinder met snijkoppeling.
    Die worden ook toegepast onder de auto als ze van staal naar koper gaan bij een roestreparatie :D
    Die dingetjes kosten een paar euro bij de onderdelenboer. Werkt super.

    Die gebruik ik nog wel eens bij auto’s waarbij het teveel werk is om de complete leiding te vervangen.

25 berichten aan het bekijken - 1,501 tot 1,525 (van in totaal 1,626)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.