Insignia Intellilink DRAMA

Forumindex Forums Modellen Insignia Insignia Intellilink DRAMA

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 625)
  • Auteur
    Walibie

sinds 1 april een nieuwe insignia. Een prachtige auto, rijdt prima, rijdt zuinig (was 700km op een tank benzine (1.6t), is nu 1200+ km op een tank diesel (moet ik nog ervaren), en dan tank ik zo’n 65 liter), 1x per week tanken ipv 2x of 3x is prettig. Ik heb er inmiddels bijna 2000km mee gereden en hij rijdt gewoon goed. Ik moet hem natuurlijk nog verder uitproberen, maar daar maak ik me geen zorgen om.

Maar, er zijn ook wat dingetjes waar ik nog aan moet wennen of die ik wat minder praktisch vindt.
      Ik worstel nog wat met instellingen van de stoel (die vind ik nog niet lekker zitten).
      De lichtsensor tbv infoscherm reageert wat traag waardoor er soms weinig op te zien is omdat het buiten licht is en het scherm nog donker.
      De navigatie heeft als minpunten:
      o Midden op het scherm staat een vak met daarin de huidige weg, over de route heen, waardoor de route niet is te zien.
      o Bij verkeersmeldingen wordt zo sterk ingezoomd dat je niet kunt zien waar de problemen zijn.
      o Als je overzicht over de route hebt, zoomt de navigatie automatisch in waardoor je het overzicht weer kwijt bent en handmatig moet uitzoomen.
      o De menuinstellingen van de navigatie, die zijn te beperkt en onhandig qua structuur.
      o (de tomtom van 8jr oud doet het wat dat betreft nog steeds een stuk beter).
      • Spiegels kun je dmv een knopje inklappen en moet je met datzelfde knopje weer uitklappen, maar dit had natuurlijk automatisch moeten/kunnen zijn.
      • De touchpad werkt slecht. De draaiknop in de vorige insignia’s werkte een stuk prettiger.

Positief:
      • Stemcommando’s, al moet ik nog leren wat ik precies moet zeggen om het gedaan te krijgen. Maar het werkt wel.
      • Favorieten: niet alleen radiozenders kun je hieronder opslaan, maar ook navigatiebestemmingen. Dat is erg handig. (al hadden dezeknoppen wel iets kleiner gekund)
      • AFL, oftewel het automatische licht.
      • Touchscreen

greefje

Over dat traag zijn van het ‘licht’ op het scherm.. Links van het stuur zit een regelaar voor de lichtsterkte in ‘donkere omgeving’

Dus, als je in ern tunnel rijd kun je de intensiteit opschroeven en heb je geen last van de traagheid :)

Ok het blijft een noodoplossing, maar het werkt !

Sent from my iPhone using Tapatalk

Walibie

Het gaat er juist om dat het scherm donker blijft als je de tunnel uit rijdt.
          Dan helpt een aanpassingin de dashboardverlichting niets.

greefje

Ja klopt. Maar als je het nivo ‘in’ de tunnel hoger zet, is er geen verschil meer met ‘buiten’
            :)

Alex from Holland

Greefje, dat werkt toch niet! Blijf je constant aan het draaien aan dat knopje.

Ik heb in mijn insignia ook nog gekozen voor een digitaal scherm waar normaliter de km teller zit.
              Het komt soms voor dat je bij een zonnige dag een tunnel uit komt rijden en dat de verlichting op nacht blijft staan. En dat soms voor enkele minuten! Dan is het digitale scherm niet of nauwelijks te lezen. Sterker nog, ik zie dus ook geen km teller meer….

greefje

Probeer maar :)
                Hij blijft de volgende keer ook ‘hoog’ staan
                Ik heb hetzelfde scherm :p

Alex from Holland

je maakt mij nieuwsgierig. Kan je uitleggen wat/hoe je/het precies doet?

greefje

In de tunnel
                    Het scherm staat op lage intensiteit.. Links van je stuur zit een knop waarmee je hem helderder kan maken..
                    Zet hem zo hoog als je wilt
                    En je zult zien dat als he naar buiten gaat hij nog prima leesbaar is.
                    De volgende keer in de tunnel staat hij ook nog ‘hoog’ dus je hoeft dan niks te veranderen :)

Alex from Holland

Maar dan is deze voor overdag toch te fel als de dagverlichting weer aangaat? Of is dat geschakeld ?

koenie
                      Deelnemer

De dealer de lichtsensor anders af laten stellen werkt ook :-)

Alex from Holland

Wel frapant dat niemand klaagt over de uitermate onvriendelijke stem van de lieve “navigatiedame”. Daar wordt je niet echt vrolijk van…..;)

greefje

Zou blij zijn haar stem weer te horen :/
                            Hoewel
                            Ik gebruik nooit navigatiestemmen :p

BdeBr

Ik heb een nieuwe update van de intellilink gekregen, inclusief update van bluetooth en update van het 8″ scherm bij snelheidsmeter.
                              Helaas. Geen enkele verbetering. nog steeds veel gekraak met bellen (samsung galaxy S). Favorieten waren pas weer bruikbaar bij een extra reset van het systeem. Ook een probleem dat de hele ochtend mijn navigatie niets meer deed, kwam bij de garage en toen deed hij het weer, dat zie je dan altijd.
                              Ik kreeg een email met een evaluatie over de geleverde werkzaamheden. deze heb ik kritisch ingevuld waarop ik direct door verschillende medewerkers van de Opel garage ben gebeld (dat is dan weer positief). Op die manier mijn ongenoegen duidelijk gemaakt op een verkocht als een intuïtief systeem met extra apps die in januari 2014 op de markt zouden komen…. We weten allemaal hoe dat er nu voor staat.

GM-Tuningparts
                              Deelnemer

@BdeBr wrote:

Ik heb een nieuwe update van de intellilink gekregen, inclusief update van bluetooth en update van het 8″ scherm bij snelheidsmeter.
                                Helaas. Geen enkele verbetering. nog steeds veel gekraak met bellen (samsung galaxy S). Favorieten waren pas weer bruikbaar bij een extra reset van het systeem. Ook een probleem dat de hele ochtend mijn navigatie niets meer deed, kwam bij de garage en toen deed hij het weer, dat zie je dan altijd.
                                Ik kreeg een email met een evaluatie over de geleverde werkzaamheden. deze heb ik kritisch ingevuld waarop ik direct door verschillende medewerkers van de Opel garage ben gebeld (dat is dan weer positief). Op die manier mijn ongenoegen duidelijk gemaakt op een verkocht als een intuïtief systeem met extra apps die in januari 2014 op de markt zouden komen…. We weten allemaal hoe dat er nu voor staat.

Nou lekker vooruitzicht!
                                Mijne moet dinsdag, kan ik net zo goed afzeggen dan.
                                Had er uberhaupt al geen vertrouwen in!
                                Heb 1,5 a4 tje vol met dingen die niet werken / niet goed werken.
                                Dealer praat nu al van ja is voor ons ook nieuw dus we weten niet wat er straks wel en niet werkt
                                is voor ons ook uitzoeken.
                                Dan weet je al als daar niemand werkt die verstand heeft van dat hele intellilink system en ik ga dan mijn auto ophalen dat van dat 1,5 a4tje
                                nog 1 kant van dat a4tje niet zal werken en dat de toekomst zal moeten uitwijzen wat opel daar verder mee gaat doen.
                                Maar daar weet ik waarschijnlijk al de uitslag van en dat zal zijn jammer daar zul je gewoon mee moeten leren leven.
                                Je hebt die auto nu lekker toch al en terug geven zal niet gaan dus je bent gewoon bedonderd door opel en daar moet je het dan mee doen. :fy1

Dennis99
                                Deelnemer

Hoe is de update gegaan, werkt het nu beter ?

Heb zelf na een week of 4 ermee werken toch wel een paar bugs gevonden:

– Muziek, na herstart gaat hij wel verder met het afspelen met het nummer (iPod via usb), maar
                                  bij het einde van het nummer speelt hij hetzelfde nummer nog een keer af en gaat daarna
                                  weer na het eerste nummer van het album.
                                  – Hij geeft geen zenderlijst weer bij FM radio ook niet na opnieuw scannen, bij DAB+ doet hij dit wel ?
                                  – Eenmaal bij het starten gaf hij een reset van het hele systeem, alle instellingen weg. Kreeg in één keer
                                  een andere layout op het 8 inch cockpit scherm. leek wel de layout van de VXR uitvoering, jammer dat dit
                                  na een paar seconden weg was :hmmz
                                  – Vervelend is dat bij het wegrijden het systeem nog aan het opstarten is dus dat je eigenlijk al weg bent voordat je dat
                                  scherm ziet met afstand tot obstakels.
                                  – Niet echt een bug maar het is eigenlijk toch belachelijk dat die appstore die 1 januari live zou moeten gaan nog niet in de
                                  lucht is. (net gelezen op de Opel site dat dit pas vanaf 2015 is :puke )
                                  – Na een tunnel blijft hij soms nog lang het dashboard dimmen zodat je eigenlijk het scherm niet meer goed kunt aflezen als
                                  erg licht is.

Ben benieuwd anderen ook van bovenstaande last hebben ?

Cyberhan
                                  Deelnemer

Ik heb de Insignia nu vanaf februari en heb bijna dezelfde problemen als die jij beschrijft. Ik vraag mij af over welke software versies jullie hebben. Kan je dit aangeven?

– het herhalen van het laatste nummer doet hij bij mij ook (SD card). Heel irritant en moet dan opnieuw aan ‘play list’ selecteren.
                                    – waar ik ook last van heb is het schakelen tussen DAB en FM. Het FM is n.l. een heel stuk luider.
                                    – de layout van de VXR uitvoering zou ik ook wel willen hebben. Als iemand weet hoe dit moet dan hoor ik het graag ;)
                                    – de spraakherkenning is bij mij wel heel erg slecht. Die truus blijft maar herhalen dat ik het commando moet bevestigen. Het herkennen van ‘Ja’ zou niet zo moeilijk moeten zijn.
                                    – dat opnieuw opstarten is bij mij niet altijd het geval. Ik denk 1 op de 5x doet hij er lang over (30 seconden) voordat ik iets kan doen.

Alex from Holland

Bij mij nog een klein ding wat opvalt. Benzinestations op de snelwegen worden niet aangegeven op mijn system. Benzinestations buiten de snelwegen wel. Doe ik iets verkeerd met de instellingen???

Dennis99
                                      Deelnemer

Ja klopt, FM is een stuk luider. Dat opnieuw opstarten was maar één keer, maar dan ben je ook echt alles kwijt. Als
                                        troost kreeg ik wel inderdaad een paar seconden een gaaf dashboard :)

“Commando bevestigen” betekend dat je de keuze die je op dat moment op het scherm hebt moet bevestigen met de middelste knop op het stuur.

Zal vanavond wel even de software versie opzoeken, wat mij trouwens wel opviel is dat als je naar het ontwikkelaars menu gaat via (aan/uit knop & menu knop & home knop samen 3 seconden inhouden) de navigatie kaart versie van 2012 is :thumbdown

Cyberhan
                                        Deelnemer

Hier is mijn versie (vreemde nummers!):
                                          Software: 23427524
                                          Kaart: 23196614

De kaart in inderdaad al vrij oud: 2012Q3, v11. Ga de dealer maar eens vragen hoe dit kan!

wimdm
                                          Deelnemer

in mijn insignia van 2012 met navi 900 zit een kaart Europa 2011/2012. voor het bouwjaar van de wagen is dit redelijk juist. ware het niet dat wegen die reeds in 2009 en 2010 aangelegd werden nog niet op de kaart staan. ik rijd iedere dag een stuk door het veld naar mijn werk. daar ik de navi niet beroepshalve nodig heb, heb ik nog geen update laten draaien. het lijkt mij wel een dure bedoening met die updates. maar dat is bij vele merken zo. bij sommige uitvoeringen van renault werken ze met tomtom waar de updates toch voordeliger zijn al dan niet gratis.

Dennis99
                                            Deelnemer

Cyberhan, de software versie bij mij is hetzelfde.

duranduran
                                              Deelnemer

Over 2 weken komt mijn nieuwe Insignia Business + sports tourer met Intellink…
                                                Ik ben benieuwd.

Wish me luck!

greefje

Hoop dat je meer geluk hebt dan ik. Ik heb 3 weken in mijn nieuwe insignia gereden, en vervolgens staat het kreng al 5 weken in de garage :(

joost077
                                                  Deelnemer

@greefje wrote:

Hoop dat je meer geluk hebt dan ik. Ik heb 3 weken in mijn nieuwe insignia gereden, en vervolgens staat het kreng al 5 weken in de garage :(

Dat is wel heel lang, doen ze wel hun best?
                                                    Of staan ze ook maar wat te wachten.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

greefje

Volgens mij doen ze wel hun best, maar heb vast een brief geschreven dat ze hem mogen houden en dat ik graag een andere auto wil. Ik heb geen vetrouwen in het aan mij geleverde maandagmorgen model

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 625)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.