Insignia Intellilink DRAMA

Forumindex Forums Modellen Insignia Insignia Intellilink DRAMA

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 625)
  • Auteur
    Berichten
  • #18206621
    GM-Tuningparts
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 July 2005

      @Essox wrote:

      Avond allen, in de continuing story of Intellilink, wordt het er niet beter op: geen van mijn waslijst met klachten is opgelost.

      Inmiddels:
      2 brieven weg richting directie Opel Nederland
      reacties gekregen, betreuren het ten zeerste, alle klachten zijn direct doorgestuurd naar de software boys in Duitsland
      heb de goede man gevraagd even te wachten, heb alle hier gemelde klachten + mijn eigen lijst verzameld en naar hem toegestuurd = nu 2 weken geleden
      Voorzichtige uitspraak: wellicht eind februari nieuwe software
      Dealer kan er niets aan doen is ook afhankelijk van software
      Resume: droevig en teleurstellend voor een auto en merk van die klasse

      Hou jullie op de hoogte

      Ben benieuwd.
      Denk dat het een lang verhaal gaat worden en dat het lang gaat duren voor alles is opgelost en werkt.

      #18206622
      Rando
        Lid sinds:
        28 January 2014

        Gezien het feit dat ik nu een lease auto moet bestellen en de negatieve ervaringen aangaande intellilink (niet alleen op dit forum) welke ongetwijfeld ” een keer” opgelost gaan worden, wordt het geen insignia.
        Ik ken mezelf, een niet naar tevredenheid werkende intellilink gaat mij bijzonder irriteren en dus moet ik de gok niet nemen.
        Misschien over 4 jaar weer……

        #18206624
        Hansiesan
          Lid sinds:
          16 February 2014

          Hallo Insigniatoren of collega stakkers met een Intellilink,

          Vrijdag mijn Insignia Cosmo Sports Tourer opgehaald.
          Prachtige auto …………maar dat Intellilink is ECHT EEN DRAMA!!!
          Wat een aanfluiting.
          OK, ik kom van een AUDI A6 2012, maar daar doet de auto wat rijden betreft niet voor onder.
          Maar het infotainment systeem van de Insignia is een DRAMA, zeker in vergelijk met Audi’s MMI (en dan nog niet eens MMI-plus).

          Even mij eerste ervaringen.

          Bluetooth:
          Via bluetooth kan ik muziek op mijn telefoon afspelen, maar een weergave op het scherm van titels en artiest is niet mogelijk.

          USB:
          USB stick van 1 GB genomen, heb op een forum gelezen dat groter helemaal een drama is, geeft op het infoscherm achter het stuur netjes de lijst weer van de nummers, die ik in de root van de USB heb geplaatst, maar systeem speelt slechts 1 nummer wat ik ook maar selecteer.

          Navigatie:
          Het IDIOTE invoeren van het adres bij navigatie is waardeloos!! Wat is er mis met de algemeen gebruikelijke volgorde: land, plaats of postcode straat, huisnummer. Nee bij dit systeem moet je het hele adres compleet in voeren, omdat je aan het eind pas het land aangeeft.
          Helaas ben ik door heel Europa onderweg dus alles maar intypen.

          Invoeren met het, volgens de verkoper zo handige, touchpad drijft je tot wanhoop!!! Blijkbaar is mijn handschrift dusdanig beroerd dat er
          geen enkele letter goed wordt over genomen…. Hoe moet ik dit met 180 op de Autobahn kunnen bedienen?

          Dan maar inspreken. Tijdens een testritje het adres van mijn broer in gesproken. Hij woont in een straat op nummer 44, probeer dat maar eens ingesproken te krijgen. Op een gegeven moment schreeuw je NEEEEEEE begrijpt mevrouw Opel dan weer niet, zeg je nee zegt zij weer voor de duizendste keer sorry. Op een gegeven moment stil gaan staan en ingesproken, toen werd het adres wel aangenomen. Als huisnummer werd 47 genoemd, nou vooruit dan maar, ja gezegd, geeft het systeem op het scherm het adres met nummer 35 weer?!?!? Onder tussen 12 minuten bezig geweest!!! Dan mijn eigen adres met nummer 225 maar ingesproken. Vergeet het maar!! 25324, 25325, 25478 Dat soort huisnummers bestaat niet eens bij ons in de straat!!!! Wat slecht dus om zo een nummer voor te stellen…
          Wat ook irritant is is dat mevrouwtje Opel maar door blijft praten. Je kunt haar niet het zwijgen opleggen. Ze blijft maar vertellen wat je allemaal kunt zeggen. Hou je stil en luister eens!!!! Het is net een echte vrouw ;)

          Het opslaan als favoriet, kan alleen onder voornaam en achternaam ik wil gewon een klantnaam in kunnen vullen…..

          Morgen naar Belgie, eens kijken hoe of het systeem mij door de chaos bij Antwerpen zal leiden en hoe of het voor de rest werkt
          Overmorgen ver Duitsland ik ben benieuwd……………

          Ben ook benieuwd wat de Opel dealer te melden heeft nadat ik hun morgen even contacteer….. met het goede nieuws!!!

          Kunnen we Opel Nederland niet met een Facebook actie de stuipen op het lijf jagen?
          Het is namelijk een SCHANDE dat een zo slecht doorontwikkeld product verkocht wordt!!!
          Misschien moeten we Joep van het Hek inschakelen, heeft Buckler destijds ook om zeep geholpen….

          Samengevat:
          Insignia = prima auto
          Intellilink = bagger
          Insignia met Intellilink = vreselijk balen

          Kom op Opel zet dit recht!!

          #18206625
          Corsaliefhebber
          Deelnemer
            Lid sinds:
            19 February 2012

            Heb je ook foto,s van je Insignia?

            Grts Corsaliefhebber :D

            #18206626
            GM-Tuningparts
            Deelnemer
              Lid sinds:
              16 July 2005

              @Hansiesan wrote:

              Hallo Insigniatoren of collega stakkers met een Intellilink,

              Vrijdag mijn Insignia Cosmo Sports Tourer opgehaald.
              Prachtige auto …………maar dat Intellilink is ECHT EEN DRAMA!!!
              Wat een aanfluiting.
              OK, ik kom van een AUDI A6 2012, maar daar doet de auto wat rijden betreft niet voor onder.
              Maar het infotainment systeem van de Insignia is een DRAMA, zeker in vergelijk met Audi’s MMI (en dan nog niet eens MMI-plus).

              Even mij eerste ervaringen.

              Bluetooth:
              Via bluetooth kan ik muziek op mijn telefoon afspelen, maar een weergave op het scherm van titels en artiest is niet mogelijk.

              USB:
              USB stick van 1 GB genomen, heb op een forum gelezen dat groter helemaal een drama is, geeft op het infoscherm achter het stuur netjes de lijst weer van de nummers, die ik in de root van de USB heb geplaatst, maar systeem speelt slechts 1 nummer wat ik ook maar selecteer.

              Navigatie:
              Het IDIOTE invoeren van het adres bij navigatie is waardeloos!! Wat is er mis met de algemeen gebruikelijke volgorde: land, plaats of postcode straat, huisnummer. Nee bij dit systeem moet je het hele adres compleet in voeren, omdat je aan het eind pas het land aangeeft.
              Helaas ben ik door heel Europa onderweg dus alles maar intypen.

              Invoeren met het, volgens de verkoper zo handige, touchpad drijft je tot wanhoop!!! Blijkbaar is mijn handschrift dusdanig beroerd dat er
              geen enkele letter goed wordt over genomen…. Hoe moet ik dit met 180 op de Autobahn kunnen bedienen?

              Dan maar inspreken. Tijdens een testritje het adres van mijn broer in gesproken. Hij woont in een straat op nummer 44, probeer dat maar eens ingesproken te krijgen. Op een gegeven moment schreeuw je NEEEEEEE begrijpt mevrouw Opel dan weer niet, zeg je nee zegt zij weer voor de duizendste keer sorry. Op een gegeven moment stil gaan staan en ingesproken, toen werd het adres wel aangenomen. Als huisnummer werd 47 genoemd, nou vooruit dan maar, ja gezegd, geeft het systeem op het scherm het adres met nummer 35 weer?!?!? Onder tussen 12 minuten bezig geweest!!! Dan mijn eigen adres met nummer 225 maar ingesproken. Vergeet het maar!! 25324, 25325, 25478 Dat soort huisnummers bestaat niet eens bij ons in de straat!!!! Wat slecht dus om zo een nummer voor te stellen…
              Wat ook irritant is is dat mevrouwtje Opel maar door blijft praten. Je kunt haar niet het zwijgen opleggen. Ze blijft maar vertellen wat je allemaal kunt zeggen. Hou je stil en luister eens!!!! Het is net een echte vrouw ;)

              Het opslaan als favoriet, kan alleen onder voornaam en achternaam ik wil gewon een klantnaam in kunnen vullen…..

              Morgen naar Belgie, eens kijken hoe of het systeem mij door de chaos bij Antwerpen zal leiden en hoe of het voor de rest werkt
              Overmorgen ver Duitsland ik ben benieuwd……………

              Ben ook benieuwd wat de Opel dealer te melden heeft nadat ik hun morgen even contacteer….. met het goede nieuws!!!

              Kunnen we Opel Nederland niet met een Facebook actie de stuipen op het lijf jagen?
              Het is namelijk een SCHANDE dat een zo slecht doorontwikkeld product verkocht wordt!!!
              Misschien moeten we Joep van het Hek inschakelen, heeft Buckler destijds ook om zeep geholpen….

              Samengevat:
              Insignia = prima auto
              Intellilink = bagger
              Insignia met Intellilink = vreselijk balen

              Kom op Opel zet dit recht!!

              Dat is inderdaad misschien wel iets om een facebook actie op te zetten.
              Het is inderdaad een schande en opel maakt er ook nog niet echt haast mee.
              Ramp is ook dat er geen een opeldealer op de hoogte gehouden wordt over evt updates
              en aanpassingen.
              De dealers / verkopers daar beginnen nu zelf eindelijk ook allemaal wel langzaam in te zien dat het systeem
              vol fouten zit en veel dingen gewoon niet werken.
              Enkel durven ze het bijna niet toe te geven / zeggen omdat ze der eigen schamen naar de klant toe want bij de verkoop van deze insignia is die zelfde klant lekker gemaakt met het o zo mooie intellilink systeem door die zelfde verkoper. Ook al die insignia apps en sms edg werkt nog steeds alle niet.
              Ook hierover is momenteel nog steeds niks bekend.
              Persoonlijk vind ik dat opel wel wat haast mag maken om alles zsm op te lossen en ook is wat duidelijker mag zijn naar de opeldealers ivm nieuws en aanpassingen rondom dit k.t systeem want ook al die opeldealers hebben er zelf ook geen balle verstand van.
              Als we daar op moeten wachten weten we volgend jaar nog niks.

              #18206627
              Hansiesan
                Lid sinds:
                16 February 2014

                Hallo allen,

                Heb voor de zekerheid toch directie van Opel Nederland maar aangeschreven via de klantenservice.
                Een samenvatting van de mij nu bekende problemen heb ik hen meegedeeld.

                Voorgesteld om die programmeurs in Duitsland eens wat overuren te laten maken……….


                @Corsaliefhebber
                , ik heb nog geen foto’s van de auto. Zal ik deze week maken en hier op zetten.


                @GM-Tuningparts
                , een 140PK diesel naar 200PK gechipt??

                #18206628
                Pieter006
                  Lid sinds:
                  30 January 2014

                  Net als veel mensen ben ik toch enigszins teleurgesteld in het IntelliLink systeem van de Opel Insignia. Met veel marketing is aangekondigd dat er allerlei App koppelingen via de telefoon mogelijk waren. Tot op heden kan niemand mij vertellen wanner deze App Store nu beschikbaar komt.

                  Via internet staat er een statement van Opel dat deze in 2014 beschikbaar komt. Is wel erg rekbaar een heel jaar.
                  http://media.gm.com/content/media/be/nl/opel/news.detail.print.html/content/Pages/news/be/nl/2013/opel/09-05-mobile-apps-update-infotainment.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

                  Onderstaande site geeft enkele voorbeelden.
                  http://www.gpsbusinessnews.com/IAA-Opel-Shows-IntelliLink-App-Platform-on-New-Insignia_a4409.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

                  Verder zie ik op de filmpjes een Apps symbool dit symbool wordt ook genoemd in de handleiding. Ik kan dit echter nergens in het systeem vinden.
                  Zijn er mensen die hier al meer van weten?.

                  #18206629
                  PCL
                    Lid sinds:
                    21 February 2014

                    Sinds 2 weken rijd ik een Insignia Sports Tourer met Intellink systeem. De touchpad is niet geïnstalleerd (komt over paar weken zegt de dealer)
                    Tot nu toe zijn mijn grootste ergernissen met het Intellink systeem:

                    * File informatie wordt meer niet als wel weergegeven;
                    * Je kunt een adres uit een andere contacten lijst kiezen als bestemming. Dit is een superhandige tool maar werkt voor geen meter omdat de adresgegevens vanuit mijn Iphone 4S niet worden overgenomen terwijl het adres wel wordt getoond;
                    * tijdens bellen valt de hands free verbinding tussen de telefoon en Intellink zomaar weg

                    De dealer heeft al aangegeven dat er wat problemen met het Intellink systeem zijn. Ik ben benieuwd hoe Opel dit (en andere problemen) gaat oplossen.

                    Groet

                    PCL

                    #18206630
                    GM-Tuningparts
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      16 July 2005

                      @PCL wrote:

                      Sinds 2 weken rijd ik een Insignia Sports Tourer met Intellink systeem. De touchpad is niet geïnstalleerd (komt over paar weken zegt de dealer)
                      Tot nu toe zijn mijn grootste ergernissen met het Intellink systeem:

                      * File informatie wordt meer niet als wel weergegeven;
                      * Je kunt een adres uit een andere contacten lijst kiezen als bestemming. Dit is een superhandige tool maar werkt voor geen meter omdat de adresgegevens vanuit mijn Iphone 4S niet worden overgenomen terwijl het adres wel wordt getoond;
                      * tijdens bellen valt de hands free verbinding tussen de telefoon en Intellink zomaar weg

                      De dealer heeft al aangegeven dat er wat problemen met het Intellink systeem zijn. Ik ben benieuwd hoe Opel dit (en andere problemen) gaat oplossen.

                      Groet

                      PCL

                      ik denk dat je pech hebt met de touchpad want zover mij bekend ( kijk ook even in duitsland op de forum’s ) is deze achteraf niet meer in te bouwen!

                      #18206631
                      linuxer
                        Lid sinds:
                        22 February 2014

                        @GM-Tuningparts wrote:

                        ik denk dat je pech hebt met de touchpad want zover mij bekend ( kijk ook even in duitsland op de forum’s ) is deze achteraf niet meer in te bouwen!

                        Artikel op het Duitse forum eerder al gevonden/gelezen aangezien ik in een soortgelijke situatie zit.
                        Vrijdag 21 februari een gesprek gehad bij de leverende garage en daaruit blijkt dat inbouwen van een uit backorder geleverde touchpad nog gewoon kan!
                        Men laat voor zover ik het kan beoordelen de keuze wel/niet aan de klant. Iig wel minder aangeleverde “muizen” dan bestelde Insignia’s (als ik de verkoper mag geloven).

                        #18206633
                        canonex
                          Lid sinds:
                          25 February 2014

                          Ik heb sinds één week een Insignia SportsTourer Cosmo en had misschien beter eerst dit forum gelezen vooraleer deze te bestellen.
                          Bij de bestelling heb ik ook de DriverInfo en de Touchpad gekregen.

                          Al bij al ben ik vrij tevreden over de wagen. Alhoewel het maar de 120pk is, vind ik deze toch goed genoeg rijden (sta toch vaak stil in de file).

                          Maar nu heb ik ook wat opmerkingen en vragen betreffende het Intellilink Navi 900 systeem:

                          – op dit moment gebruik ik een usb en SD kaartje en ben nog niet veel bezig geweest met de mappen omdat ik liever de muziek random laat afspelen maar ga dit toch eens checken de komende weken
                          – de navigatie werkt goed maar op deze korte tijd nog niet zoveel gebruikt. De invoer is inderdaad een beetje absurd. Beter eerst met land, stad/dorp, straat werken in plaats van direct de straat
                          – telefoneren werkt goed maar je moet inderdaad redelijk veel menu’s en keuzes doorlopen om je nummer te vinden. Gebruik op dit ogenblik vooral de menu’s voor gemiste en gedane oproepen. De stemcontrole heb ik tot nu toe nog niet geprobeerd en/of ingesteld.

                          Mijn vraag is nu de volgende: hoe kan ik van bepaalde nummers favorieten maken?
                          Ik probeer de manual te volgen maar telkens wanneer ik een nummer kies (zoals uitgelegd via het toetsenbord) dan geeft mijn favorieten niets weer. Ik krijg telkens het hoofdmenu van Telefoon te zien en niet de favorietenlijst alhoewel ik wel op dat kleine driehoekje duw.
                          Het enigste dat ik tot nu toe als favoriet heb kunnen instellen zijn de radiozenders maar telefoonnummers en/of adressen lukt me maar niet.

                          Het leek mij handig om bepaalde nummers (die van thuis en mijn vrouw vooral) als favoriet in te stellen maar het lukt me maar niet.
                          Als ik het systeem op muziek zet, dan kan ik wel favorieten zien en selecteren.
                          Maar in telefoon of navigatie niet.

                          Wat ik ook gemerkt heb is dat wanneer ik de verkeersinformatie gebruik, die continu een melding geeft op de beide infoschermen maar zonder dat er info gegeven wordt op de radio. Soms moet ik wel 10x op Ok duwen om al die meldingen weg te krijgen.
                          Nu weet ik niet of dit aan Opel ligt of aan de radiozender maar met mijn vorige wagen (Audi A4) was dit geen enkel probleem.

                          De elektrische spiegels is inderdaad niet handig. Waarom ze deze niet laten inklappen wanneer je de motor afzet, begrijp ik niet.
                          Als ik parkeer in smalle plaatsen, dan denk ik er wel aan om ze in te klappen maar het is me al een paar keer gebeurd dat ik pas merk dat ze nog ingeklapt zijn wanneer ik al een paar kilometer gereden heb.

                          Bedankt alvast voor eventuele info.

                          #18206634
                          canonex
                            Lid sinds:
                            25 February 2014

                            Heb eindelijk een nummer als favoriet kunnen opslagen.

                            Zoals de manual zegt het nummer manueel ingegeven, dan door middel van een 3-vingerige swipe op de touchpad de favorietenlijst gekregen (die toets op het scherm geeft telkens het telefoonmenu) en het nummer aan een favoriet kunnen verbinden.

                            Als ik nu echter de favoriet gebruik om te bellen dan gebeurd er niets.

                            #18206635
                            GM-Tuningparts
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              16 July 2005

                              Niemand al iets van nieuws vernomen of iets van opel gehoord na een ingediende klacht?

                              #18206636
                              Eusie
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                16 January 2014

                                @GM-Tuningparts wrote:

                                Niemand al iets van nieuws vernomen of iets van opel gehoord na een ingediende klacht?

                                Nee, niets. Ik heb een zestal punten van verbetering ‘ingediend’ maar tot heden geen reactie mogen ontvangen (alleen dat de e-mails in goede orde zijn ontvangen zijn maar dat is dan ook alles).

                                #18206637
                                Bert insignia
                                  Lid sinds:
                                  1 March 2014

                                  November mijn insignia bsn+ diesel 140 pk opgehaald en ik dacht al dat ik gek was geworden.
                                  Ik lees hier helaas allemaal de zelfde zaken waar ik ook tegen aan loop met het intellink systeem terwijl dit eigenlijk was waarvoor ik uiteindelijk voor deze auto heb gekozen.
                                  Waar ik mij ook aan erger is dat als ik ga bellen de eerste keer dat de telefoon overgaat hij echt heel hard overgaat bij de tweede keer overgaan is dit een normaal geluid.
                                  Voor de rest de zelfde klachten geen file en flits info plus het volledige navigatie adres invullen vind ik ook heel irritant.

                                  Even een tip voor het inspreken van een adres in de navigatie, zeg niet het nummer volledig maar in losse getallen. Dus niet 244 zeggen maar twee, vier, vier dat snap ze een stuk beter.

                                  Verder zou ik hem graag laten tunen iemand tipservaringen?

                                  #18206638
                                  Mitchell1994
                                    Lid sinds:
                                    6 April 2013

                                    Gister bij de dealer geweest om is een beetje informatie te winnen over het intellilink.
                                    Ik legde hem alle problemen voor en hij beaamde alles, was volgens hem ook gewoon een k*t systeem. Hij wist mij te vertellen dat het rond de zomer van 2014 allemaal op gelost moest zijn. Dit door dat rond die tijd die nieuwe Meriva op de markt komt. Opel wil met de nieuwe Meriva groot gaan uitpakken en aangezien, dit het zelfde systeem krijgt moeten alle fouten opgelost zijn voor de nieuwe Meriva op de markt komt. Ik vertelde hem dat ik hoorde dat de Adam ook het intellilink heeft en dat het in die auto wel goed werkte. Hij zei dat het de zelfde naam had maar veder dag en nacht verschil. Het systeem in de Adam is veel simpeler opgezet en langer over na gedacht. Ik heb natuurlijk ook een stukje gereden en er aardig een uurtje met het systeem geknoeid. Wat een k*t systeem ben blij met me dvd900
                                    Verder een geweldige auto.

                                    #18206639
                                    PCL
                                      Lid sinds:
                                      21 February 2014

                                      @GM-Tuningparts wrote:

                                      @PCL wrote:

                                      Sinds 2 weken rijd ik een Insignia Sports Tourer met Intellink systeem. De touchpad is niet geïnstalleerd (komt over paar weken zegt de dealer)
                                      Tot nu toe zijn mijn grootste ergernissen met het Intellink systeem:

                                      * File informatie wordt meer niet als wel weergegeven;
                                      * Je kunt een adres uit een andere contacten lijst kiezen als bestemming. Dit is een superhandige tool maar werkt voor geen meter omdat de adresgegevens vanuit mijn Iphone 4S niet worden overgenomen terwijl het adres wel wordt getoond;
                                      * tijdens bellen valt de hands free verbinding tussen de telefoon en Intellink zomaar weg

                                      De dealer heeft al aangegeven dat er wat problemen met het Intellink systeem zijn. Ik ben benieuwd hoe Opel dit (en andere problemen) gaat oplossen.

                                      Groet

                                      PCL

                                      ik denk dat je pech hebt met de touchpad want zover mij bekend ( kijk ook even in duitsland op de forum’s ) is deze achteraf niet meer in te bouwen!

                                      Vers van de pers: touchpad is ingebouwd!

                                      #18206640
                                      duranduran
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        25 February 2012

                                        En… Werkt het naar behoren?

                                        #18206641
                                        GM-Tuningparts
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          16 July 2005

                                          Vers van de pers: touchpad is ingebouwd![/quote]

                                          En het werkt voor geen vierkante gulden

                                          #18206632
                                          PCL
                                            Lid sinds:
                                            21 February 2014

                                            @GM-Tuningparts wrote:

                                            Vers van de pers: touchpad is ingebouwd!

                                            En het werkt voor geen vierkante gulden[/quote]

                                            of die gulden vierkant is laat ik jullie nog weten, voorlopig is ie rond. eerst maar wat ervaring mee opdoen

                                            #18206642
                                            GM-Tuningparts
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              16 July 2005

                                              volgens het duitse forum:

                                              Software-Updates und die Freigabe von Apps ist auf Januar 2015 verschoben worden.

                                              Zijn we mooi klaar mee.
                                              Heb je een nieuwe insignia gekocht en moet je 1-1,5 jaar wachten voor sommige dingen
                                              pas werken in het nieuwe zo geweldige intellilink systeem :fy1
                                              Niet normaal!!
                                              Moet iets aan gedaan worden via consumentenbond / kassa / faceboek.
                                              Is te zot voor woorden en opel doet er verder ook niks aan en komt de mensen ook op geen enkele manier tegemoed
                                              met enige informatie / oplossingen :fy1

                                              #18206643
                                              Hansiesan
                                                Lid sinds:
                                                16 February 2014

                                                Hallo mensen,

                                                Ondertussen vorige week bericht gehad van Opel Nederland.
                                                Er wordt niet inhoudelijk ingegaan op mijn klachten over het Intellilink systeem.
                                                Ik moet de dealer maar vragen er wat aan te doen, Opel Nederland zal hen informeren!! Die weten er overigens geen raad mee.
                                                Dus je mag bij Opel wel een auto van € 41.000,00 kopen maar verwacht niet dat het dan ook nog werkt!! :wtf
                                                Oftewel: dikke vinger!!
                                                Nu lees ik hier dat het nog tot 2015 gaat duren voor er verbetering verwacht wordt…. nog dikkere vinger dus!!
                                                Dan toch maar een negatieve publiciteitsactie op gaan zetten???

                                                Ondertussen nog wat meer klachten ontdekt:
                                                ** Als je muziek van USB afspeelt en je gaat via de toetsen op het stuur naar een volgend nummer, kan het zo maar zijn dat je naar de radio gaat!! Erg irritant, moet je weer de USB kiezen, blijft het display weer op USB staan, moet je weer handmatig naar je navi scherm terug….
                                                ** Het systeem zorgt door de vele bugs dat je onderweg veel aandacht aan het systeem moet geven, terwijl je op het verkeer moet letten…..
                                                ** Automatische airco werkt matig/ niet erg constant. Schijnt een patch voor te zijn, wat een uur duurt om te installeren bij de dealer!!
                                                ** Telefoonverbinding valt vaak weg.
                                                ** Telefoongeluid kraakt en knalt…. je schrikt je af en toe lam…
                                                ** Telefoonverbinding komt vaak niet tot stand!!
                                                ** Aannemen van een telefoongesprek is wazig, je weet niet of je al verbinding heb met de beller. Meestal duurt dat ook erg lang.
                                                ** Ondertussen geen telefoongeheugenfunctie meer !!??!!?! Maar weeeeeeer eens opnieuw de telefoon linken.
                                                ** Snelheidscamera’s geeft het systeem (bij mij) wel aan, maar geen waarschuwing vooraf.
                                                ** Radio-ontvangst is ronduit slecht. Geluid wordt hierdoor steeds dan weer dof, dan weer helder.
                                                ** Volgens mij wordt een radiozender ook niet automatisch overgezet naar de sterkste zender.
                                                ** Navigatie heb ik zo ingesteld dat ik gevraagd wordt om een omleiding goed te keuren. Dit werkte deze week prima. Totdat ik van de snelweg af was en het systeem vond dat ik toch beter aan kon sluiten in de file op de snelweg die ik net had verlaten……..grrrrr. Zonder te vragen werd ik weer teruggestuurd. Blijkbaar is mevrouwtje Opel de baas in de auto.
                                                ** Op het scherm geeft het systeem geen opstoppingen of files aan, wel krijg ik af en toe voorstellen voor een andere route?!? RaRa fietsenmaker!
                                                ** Als je op het scherm op het “knopje” drukt om naar de navigatie te gaan, wat je nog al eens moet na problemen oplossen bij afspelen media en radio, kan het zo maar zijn dat je de knop een keer te vaak indrukt en dan springt het scherm op een andere weergave. Moet je 5 keer of zo op het knopje drukken omweer op 3D weergave te komen. Ik heb toch al ingesteld in het menu dat ik 3D weergave wil!!! Waarom zou ik de weergave dan met die keuzeknop willen veranderen? Uitschakelen die functie!!
                                                ** Heb je telefoon, blijft mevrouwtje Opel vrolijk haar aanwijzingen door het gesprek roepen op vol volume. Waarom wordt dat niet zachter gedaan?
                                                ** Ik heb een Cosmo uitvoering met die mooie touch schermpjes voor temperatuur en stoelverwarming…. je aait je een ongeluk, vooral om de stoelverwarming te verstellen.

                                                Dan heb ik ook vaak storingen met de cruise control.
                                                Soms werkt het helemaal niet, dan neemt hij de snelheid niet over….
                                                Er staat een teken op de schakelaar op het stuur om de cruisecontrol te zetten, werkt niet, moet je nog een keer op de aan knop te drukken…
                                                Druk je op resume en je wilt meteen een paar tandjes bij geven wordt de actuele snelheid overgenomen…
                                                Wat wel mooi is is dat de cruise control actief blijft bij opschakelen.

                                                De auto-stop functie werkt af en toe ook wazig. Rij je stapvoets, slaat de motor af, als je dan de koppeling intrapt, start hij niet….moet je eerst remmen…..erg vervelend, vooral voor mensen achter je.

                                                Rij je onder een viaduct door, schakelt de Intellinlink op nachtstand en de AFL in.
                                                Meerdere keren verontwaardigde blikken gehad van mensen die denken dat je naar hen flitst. AFL schakelt namelijk met een behoorlijke bak licht in.
                                                ’s Avonds en op buitenweggetjes is AFL overigens HEEEEEEERLIJK!!

                                                Af en toe wordt ik echt moedeloos van het systeem en is de ergernis groot.
                                                Ik denk niet dat ik nog in de hemel kom na bijna 4 weken Intellilink……

                                                De navigatie op zich vind ik wel erg goed, op de juiste momenten info en ook in grote steden voldoet het systeem prima.

                                                Ik zal maar een complete lijst maken met opmerkingen en daarmee naar de Opel dealer, kijken wat zij er mee kunnen….

                                                Voor de rest vind ik het een heerlijke auto, jammer dat het Intellilink dat zo nu en dan behoorlijk overschaduwt.
                                                Als er weer meer te melden is kom ik hier weer.
                                                Groeten.

                                                Hans

                                                #18206644
                                                2000
                                                Moderator
                                                  Lid sinds:
                                                  30 June 2004

                                                  Ik zit dit weer met verbazing te lezen. Ongelofelijk hoe opel hier mee om gaat. Moet er niet aan denken dat je een auto van 40 ruggen koopt en dan wordt geconfronteerd met dit soort shit! Ik denk dat ik naar opel nederland zou rijden en daar verhaal halen…..

                                                  #18206645
                                                  gose91
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    13 November 2013

                                                    @2000 wrote:

                                                    Ik zit dit weer met verbazing te lezen. Ongelofelijk hoe opel hier mee om gaat. Moet er niet aan denken dat je een auto van 40 ruggen koopt en dan wordt geconfronteerd met dit soort shit! Ik denk dat ik naar opel nederland zou rijden en daar verhaal halen…..

                                                    Ik zeg, volgende locatie voor de insignia meeting!
                                                    Ik heb al een nieuwe insignia gezien met een TomTom plopkap op de voorruit. Geen idee of die een uitgebreid systeem had, maar die is hoe dan ook beter af als ik alles zo lees.

                                                    #18206646
                                                    Salernitana
                                                      Lid sinds:
                                                      17 March 2012

                                                      Ik heb een Business Edition waar standaard een navi in zit.

                                                      Door alle ongemakken en door het continue wegvallen van het elektrische systeem waaronder
                                                      ook de navigatie, heb ik ter compensatie een TomTom gehad van 190 euro.

                                                      Alleen weegt dit niet op tegen mijn bijtelling voor de Business Edition.

                                                      Ach ja, volgens Opel ben ik de enigste met dit probleem.

                                                      Nooit meer Opel, wat een eikels zijn dat.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 625)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.