Insignia Intellilink DRAMA

Forumindex Forums Modellen Insignia Insignia Intellilink DRAMA

25 berichten aan het bekijken - 601 tot 625 (van in totaal 625)
  • Auteur
    Berichten
  • #18207144
    Beekccc
      Lid sinds:
      21 January 2014

      Ik heb gisteren de software update gehad.
      Is de 23266029. Heb auto jan 2014.
      Ik heb het idee dat het nu wel een stuk stabieler is. Ook een tandje sneller. De spraak functie werkt. Echter zie niet echt meerwaarde. Je moet praten als een robot voor een goed resultaat. TMC werkt. Gong bij openen portier is weg.
      Hopelijk doen we mee met een echte update. Anders is het wel een beetje jammer allemaal van Opel.
      Weet iemand of de display achter het stuurwiel ook is aan te passen/modden?
      Ik heb namelijk een keer remkracht display kunnen zien op rechter dial. Dat is toch alleen voor opc?
      Ik ben dus op zoek naar mods voor dat display en de achtergrond van de intellilink. Hopelijk weet iemand hier iets voor.

      #18207145
      nick_s
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 July 2014

        Sinds enkele weken heb ik (opnieuw) het probleem dat mijn bluetooth verbinding elke 2 minuten verbroken wordt en terug gekoppeld, met de, na een tijdje, irritante boodschappen op het scherm tot gevolg. Nog maar te zwijgen over het probleem dat dit geeft wanneer ik effectief aan het bellen ben ;)

        De ene dag gaat het iets beter (minder verbrekingen) dan de andere. En het lijkt wel stabiel als ik mijn GSM verwijder en opnieuw instel. Maar de rit erna is het terug van dattum… :puke

        Heb iPhone 4S, nu met IOS 9. Het probleem bestond al voor de update (en had gehoopt dat de update soelaas zou brengen).
        En rij met een Insignia BJ mei 2014 met de laatste updates voor dit model (dus geen SMS voorleesfunctie of carplay)

        Iemand die het probleem herkent?
        Ik hoop stilletjes dat het een probleem van de installatie zelf is en dat dit moet vervangen worden door de 2de generatie navi 900 met standaard DAB :angel

        #18207146
        koenie
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 January 2014

          Hier het zelfde probleem… Ik ben bezig met een ingebrekestelling naar Opel Nederland aangezien ze niet hebben geleverd wat ze wel zouden leveren…

          #18207147
          nick_s
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 July 2014

            Ik zit nu wel met een bedrijfswagen (geen lease maar door firma zelf aangekocht) en er zijn hier zeker nog een 20-tal andere insignia’s van die periode.

            Ga misschien het Intellilink probleem bij de aankopers ook eens aankaarten…

            #18207148
            bert pitt
            Deelnemer
              Lid sinds:
              20 May 2014

              Bluetooth is geen feilloos systeem. Allerlei apparaten kunnen het signaal verstoren, vandaar dat er vaak problemen mee zijn. Google maar eens je krijgt tientallen miljoenen hits.

              Maar wat jij omschrijft is niet normaal. Daar zou ik zeker mee terug gaan. De “work around” is je iPhone via een kabeltje aan de USB poort koppelen. Een beetje jaren negentig misschien, maar een kabeltje is in alle gevallen betrouwbaarder dan wireless.

              #18207149
              koenie
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 January 2014

                Klopt Bert alleen werkt dat niet om mee te bellen…

                #18207150
                markil
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 May 2015

                  Vandaag mijn nieuwe Insignia opgehaald. Afgelopen maanden heb ik tijdelijk in een insignia van de dealer gereden die van begin dit jaar was. Dit kwam doordat er tijdens een eerdere aflevering een model stond met een interieur die ik niet had besteld. Vervelend maar keurig opgelost door de dealer. Hierdoor heb ik wel het genoegen gehad om 3 a 4 software versies van intellilink te ervaren (auto van testrit, auto eerdere aflevering, auto tijdelijk ter beschikking en huidige auto). En eerlijk is eerlijk de versie die vandaag kreeg geleverd is een stuk beter dan die ik de afgelopen maanden heb gebruikt en eerder heb gezien. Navigatie is beter. Vanuit het home menu rechstreeks actuele verkeersinformatie zien. Adresboek van zowel iPhone als android werkt probleemloos. Navigatie is beter en gebruiksvriendelijker. DAB+ is nu standaard en apple carplay werkt goed. Kortom ziet er naar uit dat de laatste software versie in de buurt komt van wat ooit is beloofd. Heb vandaag intellilink goed uitgeprobeerd. Bellen, navigeren, volume aanpassing, flitspalen, apps, verkeersinfo, media, sms voorlezen, audiobooks, dab+, siri het werkt allemaal perfect. Ik denk wel dat ik een aller, allerlaatste versie heb. Want doordat een eerdere bestelling fout is gegaan. Is door Opel NL de auto vanaf event 48 direct met single transport naar de dealer gebracht. Dus ik hoop dat eerdere versies geupdate kunnen worden.

                  #18207151
                  zjerre
                    Lid sinds:
                    14 September 2015

                    Ik vrees ervoor maar hoop alleszins van wel. Vind het echt sneu dat ik die carplay niet heb :)

                    #18207152
                    Beckc00
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      5 February 2014

                      Hallo Markil

                      Zou je eens wat software versie nummers willen posten aub

                      Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

                      #18207153
                      wrc1
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        17 September 2015

                        @markil wrote:

                        Vandaag mijn nieuwe Insignia opgehaald. Afgelopen maanden heb ik tijdelijk in een insignia van de dealer gereden die van begin dit jaar was. Dit kwam doordat er tijdens een eerdere aflevering een model stond met een interieur die ik niet had besteld. Vervelend maar keurig opgelost door de dealer. Hierdoor heb ik wel het genoegen gehad om 3 a 4 software versies van intellilink te ervaren (auto van testrit, auto eerdere aflevering, auto tijdelijk ter beschikking en huidige auto). En eerlijk is eerlijk de versie die vandaag kreeg geleverd is een stuk beter dan die ik de afgelopen maanden heb gebruikt en eerder heb gezien. Navigatie is beter. Vanuit het home menu rechstreeks actuele verkeersinformatie zien. Adresboek van zowel iPhone als android werkt probleemloos. Navigatie is beter en gebruiksvriendelijker. DAB+ is nu standaard en apple carplay werkt goed. Kortom ziet er naar uit dat de laatste software versie in de buurt komt van wat ooit is beloofd. Heb vandaag intellilink goed uitgeprobeerd. Bellen, navigeren, volume aanpassing, flitspalen, apps, verkeersinfo, media, sms voorlezen, audiobooks, dab+, siri het werkt allemaal perfect. Ik denk wel dat ik een aller, allerlaatste versie heb. Want doordat een eerdere bestelling fout is gegaan. Is door Opel NL de auto vanaf event 48 direct met single transport naar de dealer gebracht. Dus ik hoop dat eerdere versies geupdate kunnen worden.

                        Ik heb ook een insignia van begin dit jaar. Ik ben heel tevreden van intellilink.

                        – Touchscreen werkt perfect
                        – adresboek van onze telefoons worden overgenomen
                        – spraak herkening om iemand te bellen werkt perfect eveneens album (muziek) herkenning via stembediening
                        – sms voorlezen werkt ook heel goed
                        – actuele verkeersinformatie verschijnt op het scherm
                        – heel goeie telefoon conversaties via de carkit (geen uitval)

                        Het enige waar ik nog niet zo over tevreden ben is de navigatie. Het werkt allemaal wel goed maar als ik tesamen met de opel navigatie navigeer met mijn tomtom dan is mijn tomtom toch iets beter. OPEL DOE AUB IETS AAN DIE FLITSPAAL WAARSCHUWINGEN !!!!

                        #18207154
                        sig63
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          6 August 2006

                          @wrc1 wrote:

                          Het enige waar ik nog niet zo over tevreden ben is de navigatie. Het werkt allemaal wel goed maar als ik tesamen met de opel navigatie navigeer met mijn tomtom dan is mijn tomtom toch iets beter. OPEL DOE AUB IETS AAN DIE FLITSPAAL WAARSCHUWINGEN !!!!

                          Opel kan daar niets aan doen, want anders mag je met jouw auto in sommige landen niet meer binnen. is een afspraak tussen autobouwers om de flitspalen niet op te nemen wegens verboden in een aantal landen.

                          #18207155
                          wrc1
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            17 September 2015

                            Opel kan er toch tenminste voorzorgen dat je het kan desactiveren voor die landen. TomTom heeft toch ook in Frankrijk een waarschuwing als je in een zone komt waar ze flitsen !! Ik rij ong 20000 km per jaar met de auto. Rij amper 3000 km hiervan in het buitenland (vakantie) en omdat in het buitenland het niet mag hoeft het daarvoor in eigen land ook niet :hmmz

                            Rare redenering van Opel !! Als ik de lijn doortrek mag mijn auto ook niet rapper kunnen rijden dan 120/u want hier mag het ook niet rapper.

                            #18207156
                            duranduran
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              25 February 2012

                              Ik heb wel de afbeelding van de flitspaal maar geen pieptoon, m
                              odel 2014. Zit dat er bij de 2015/16 versie wel op?

                              #18207157
                              wrc1
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                17 September 2015

                                Ook geen pieptoon

                                #18207158
                                GerardH69
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  9 August 2014

                                  Ben vandaag bij een andere dealer geweest om een afspraak te maken voor een onderhoudsbeurt. De dealer die de auto heeft geleverd is te ver weg. Tevens heb ik niet echt vertrouwen in de kunde aangezien zij mij niet hebben kunnen overtuigen dat zij daadwerkelijk een firmware update uitgevoerd hebben.

                                  Maar goed, ik heb dit ook gemeld bij de dealer en zij gaan kijken of de laatste versie van de firmware daadwerkelijk geprogrammeerd is. Wat echter interessanter is: :D

                                  De dealer vertelde mij dat eind dit jaar een nieuwe firmware versie beschikbaar komt. Achterdochtig als ik ben zei ik ja leuk ook voor de oudere modellen dan? En dat werd dus bevestigd.
                                  Dus blijkbaar komt eind dit jaar ook voor de oudere NG Intellilink systemen een nieuwe firmware :thumb

                                  Ter info; ik vertelde expliciet dat ik een 2014 versie heb.
                                  (en nu afwachten of het waar is natuurlijk…)

                                  #18207159
                                  Jewan
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    21 March 2014

                                    Zeker niet, ze belazeren waar je zelf bij staat.

                                    Opel nederland, slechte service ooit meegemaakt.

                                    Ga er dus niet van uit dat dit goed komt.

                                    Dealers moeten het doen met service van hun, en hun doen niets voor klanten.

                                    Verstuurd vanaf mijn Z10 met Tapatalk

                                    #18207160
                                    EddyVectra3.2V6
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      28 December 2012

                                      Jewan, snap niet dat je hier steeds weer terugkomt. Je hebt alleen maar zitten afgeven op je Insignia en je bent hem inmiddels al lang weer kwijt.

                                      #18207161
                                      zjerre
                                        Lid sinds:
                                        14 September 2015

                                        Zou leuk zijn moest er een update komen met extra toevoegingen voor de 2014 versie. Ben over het algemeen best tevreden over intellilink. Kan wel niet tippen aan de MMI van een A6 die we hier thuis nog hebben staan :)

                                        #18207162
                                        Andre_Ede
                                          Lid sinds:
                                          16 June 2006

                                          Ook als Update ??
                                          Voor het Navi 900 IntelliLink deel ?

                                          Opel Insignia nu met vernieuwd Navi 900 IntelliLink en OnStar
                                          http://www.havikauto.nl/newsitems/ni000956″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                                          #18207163
                                          wrc1
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            17 September 2015

                                            is dit een update op de navi 900 intellilink of dienen we een nieuwe module aan te kopen ? Nog geen ervaring met updates van opel aan intellilink, het is mijn eerste opel auto, maar zijn die updates gratis of te betalen ?

                                            #18207164
                                            dePross
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              19 January 2015

                                              Ik vermoed dat het niet mogelijk is om Carplay op een 2014 model werkende te krijgen?

                                              Mvg

                                              #18207165
                                              albertsjos
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                30 June 2004

                                                heb enkele weken geleden contact gehad met opel nl.
                                                heb de vraag gesteld hoe ik mijn systeem kan updaten, nieuwere systeem hebben een aantal iconen meer waaronder verkeersinfo en carplay.

                                                het dood leuke antwoord: “uw insignia is te oud” op dat moment was mijn auto 10 maanden oud !!!!

                                                ik ben dan ook voornemens om een officiele klacht in te dienen voor misleiding.
                                                tijdens de introductie is het systeem verkocht als een systeem met apps die continu vernieuwd en uitgebreid worden.

                                                Jos

                                                #18207166
                                                bert pitt
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  20 May 2014

                                                  @albertsjos wrote:

                                                  heb enkele weken geleden contact gehad met opel nl.
                                                  heb de vraag gesteld hoe ik mijn systeem kan updaten, nieuwere systeem hebben een aantal iconen meer waaronder verkeersinfo en carplay.

                                                  het dood leuke antwoord: “uw insignia is te oud” op dat moment was mijn auto 10 maanden oud !!!!

                                                  ik ben dan ook voornemens om een officiele klacht in te dienen voor misleiding.
                                                  tijdens de introductie is het systeem verkocht als een systeem met apps die continu vernieuwd en uitgebreid worden.

                                                  Jos

                                                  Ik kan me de teleurstelling voorstellen en het is ook niet netjes van Opel om nooit die beloofde apps te laten bouwen. Maar zelf ga ik me er niet aan ergeren. Ik heb inmiddels mijn weet ik hoeveelste auto met geïntegreerde navigatie en dergelijke. Van mij had het niet gehoeven maar het zat er gewoon in. Een radio/goede speakers en een telefoon aansluiting is voor mij genoeg. Want ik vind deze geïntegreerde systemen altijd Kwalitatief Uitermate Teleurstellend. Je mist altijd wel wat en het werkt nooit lekker.

                                                  Inmiddels heb ik weer een brodit houder op mijn dashboard geklikt waar mij iPhone in gaat. Navigatie, muziek, telefoon, etc. Het zit er allemaal in en werkt prima. Ik weet echt niet waar ik dat andere gehypte systeem voor nodig zou hebben.

                                                  #18207167
                                                  LodewijkVKVL
                                                    Lid sinds:
                                                    12 January 2015

                                                    @wrc1 wrote:

                                                    Opel kan er toch tenminste voorzorgen dat je het kan desactiveren voor die landen. TomTom heeft toch ook in Frankrijk een waarschuwing als je in een zone komt waar ze flitsen !! Ik rij ong 20000 km per jaar met de auto. Rij amper 3000 km hiervan in het buitenland (vakantie) en omdat in het buitenland het niet mag hoeft het daarvoor in eigen land ook niet :hmmz

                                                    Rare redenering van Opel !! Als ik de lijn doortrek mag mijn auto ook niet rapper kunnen rijden dan 120/u want hier mag het ook niet rapper.

                                                    Sorry, maar de Duitse, Zwitserse en zelfs Franse wetgeving zouden dit niet toelaten. Zie:
                                                    http://www.exellent.be/nieuws/ik-ga-op-ski-vakantie-mag-ik-mijn-tomtom-of-coyote-meenemen” onclick=”window.open(this.href);return false;
                                                    Als je de Duitse wetgeving dus letterlijk neemt zou je niet alleen niet sneller mogen rijden dan 120 km/u, maar zou je wagen óók niet sneller mogen kunnen rijden.
                                                    Het probleem stelt zich overigens niet alleen bij Opel maar ook bij andere Duitse automerken.
                                                    In recente Audi’s, BMW’s en Mercedessen heb je dezelfde beperking.
                                                    Dit heb ik nagekeken bij de auto van mijn zoon, een recente Audi A6 Quatro met een originele navigatie, en daar kan je eveneens geen flitspaal informatie in opnemen.
                                                    TomTom zou voor Frankrijk een andere software versie uitgebracht hebben waar de wetgeving omzeild wordt door geen flitspaal info meer te vermelden maar melding te maken van ‘Gevarenzones’.
                                                    Misschien moet ik dan toch maar proberen mij te houden aan de snelheidsbeperkingen ;-)

                                                    #18351904
                                                    DMMM
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      18 January 2018

                                                      * Na eerste week levering mei 2015 Opel Insignia, stond de auto al in de garage, onderstaande problemen lopen al 2.5 jaar

                                                      * Boordcomputer loopt vast. niets meer te bedienen
                                                      * Radio stemt niet meer af
                                                      * Geen geluid, Volume balk is wel aanwezig
                                                      * Functies stuurkolom werken niet meer
                                                      * Navigatie een nog groter ergernis, vind straten niet ook niet na een update van 175 euro Augustus 2017
                                                      * Veel navigatie fouten, stuurt je naar een andere locatie als ingegeven
                                                      * Ziet niet altijd afslagen, ben je er voorbij dan komt navigatie keer hierom, midden op de snelweg
                                                      * Na andere half uur rijden, is het telefoonboek nog steeds aan het laden
                                                      * Bleutooth verbindingen vallen uit. Fijn als je zakelijk met je klant aan de telefoon bent

                                                      * Regelmatig kun je naar de garage om de boel te laten resetten,
                                                      * Lease maatschappij komt niet met een oplossing

                                                      * Navigatie probleem met betrekking tot straten overzicht ligt bij Navteq , dit wordt door meerdere Opel dealers en de lease maatschappij bevestigd
                                                      * Kaarten lopen minimaal 4 jaar achter. daarom zie in de nieuwe Opel modellen 2018 geen Navteq meer, maar Tom Tom

                                                      *

                                                      * Helaas is het niet mogelijk om filmpjes van de storingen hier te posten.
                                                      * Auto op zich zelf is top een fijne auto
                                                      * Maar zakelijk is er geen grote frustratie, wat een ellende

                                                      * UIT PRINCIPE OVERWEGING NOOOOIIIIT GEEEN   OPEL MEER !

                                                       

                                                       

                                                      :help: :help:  :help:

                                                      *

                                                       

                                                      *

                                                       

                                                       

                                                       

                                                    25 berichten aan het bekijken - 601 tot 625 (van in totaal 625)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.