Insignia Intellilink DRAMA

Forumindex Forums Modellen Insignia Insignia Intellilink DRAMA

25 berichten aan het bekijken - 551 tot 575 (van in totaal 625)
  • Auteur
    Berichten
  • #18207094
    GerardH69
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 August 2014

      Het probleem dat ik nu heb is dat ik uitgepraat ben. Zij zeggen dat ik de laatste versie heb en zeggen dat ze dat van Opel zelf gehoord hebben.


      @nick_s
      wat is bijvoorbeeld de minimale waarde van het volume voor de navigatie stem? Die is bij mij 27

      #18207095
      albertsjos
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        @nick_s wrote:

        Voor mij is het duidelijk:
        ik heb in december een update gehad van 23474783 naar 23266029. Hoewel de versienummer lager is werken nu wel een heel aantal dingen die in mijn vorige versie niet werkten. En afgaande op de meesten die de laatste update gehad hebben is 23266029 de huidige stabiele versie (van november 2014)

        Echter is er een “nieuwere” versie op de markt nu, namelijk 23228506, dewelke enkel voor MY2015 lijkt beschikbaar te zijn.

        De vraag is dus of er hier mensen zijn met versie 23228506 (inclusief SMS), die met een MY2014 of vroeger rijden? En waarvan dit dan ook allemaal goed werkt :)

        Ik heb dus wel die versie maar die van mij is MY2015

        Jos

        #18207096
        Krommenek
          Lid sinds:
          15 December 2014

          Maar wie verteld mij dat een lager nummer een oudere versie is? 23474783 of 23266029 wil absoluut niet zeggen dat de 23266029 de oudste van de twee is.
          Bijna altijd zit er een systeem in versie nummers van datum en tijd. Dus wat hierboven beweerd wordt geloof ik zomaar niet.
          .
          Te meer omdat op een bepaald moment mijn systeem vast hing en niet te resetten was en ik MOEST wachten op de 23266029.
          Deze update is in begin feb. 2015 geplaatst en lijkt stabiel(er) te zijn maar nog lang niet perfect. Vooral dag en nacht verlichting is een ramp en net als op sommige dagen de voice en woorden herkenning.
          Daarna kreeg ik een brief ergens half maart van Opel Nederland dat ik naar de dealer moest om deze versie te laten installeren. Maar die had ik dus al!

          En… niet te vergeten die stinkende klote airco waarvan ze zeggen dat zich steeds meer Insignia rijders zich melden. Opel dealer vertelde ook dat de airo anders geplaatst is dan in de vorige versie waardoor vochtafvoer niet goed is en dat dit het probleem zou zijn.

          Ze gaan nu zelfs met mijn wagen naar een airco bedrijf om te reinigen omdat ze het zelf niet kunnen De manager is bang dat ik toch over 3 maanden weer op de stoep sta!

          #18207097
          Andre_Ede
            Lid sinds:
            16 June 2006

            23266029 is nieuwer als de 83.

            Ik lees op een duits forum eerst 23474783 en na de update 23266029.
            Versie 23474783 zou de standaard zijn af fabriek in 2014.

            De 23266029 is beschikbaar vanaf November 2014.

            #18207098
            bert pitt
            Deelnemer
              Lid sinds:
              20 May 2014

              @Krommenek

              De slechte werking van de dag/nacht stand heeft mijns inziens niets te maken met intellilink. Er zit ergens een sensor die licht meet en bij een bepaalde waarde zal deze de koplampen aan of uitzetten en alles op het dashboard dimmen of verlichten.

              Als die sensor niet goed werkt, moet opgespoord worden waarom dat zo is. Deze zou bijvoorbeeld defect kunnen zijn, verkeerd gemonteerd of vuil. Daarnaast zit er nog een tunneldetectie systeem in. Als de lichtsensor al niet goed werkt, kun je ook verwachten dat het tunnel systeem niet correct functioneert.

              Laat je niet afschepen bij de garage, het is geen broodje kroket: je hebt iets gekocht waarvan je mag verwachten dat het werkt. Werkt het niet, dan kun je de garage een redelijk termijn geven op het defect te verhelpen. Krijgen ze het niet voor elkaar, dan heb je recht op restitutie.

              #18207099
              Krommenek
                Lid sinds:
                15 December 2014

                Tunneldetectie? vertel, wat is dat, kunnen ze het ook uitschakelen?

                #18207100
                nick_s
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 July 2014

                  Tunneldetectie is het systeem dat checkt of je in een tunnel bent. Dus dat je lichten automatisch opspringen als het donkerder wordt en terug afgezet worden als het lichter is.

                  Dat wordt geregeld door het bolletje vooraan onder je voorruit, in’t midden. Maar dat is dus ook nog een aparte software/instellingen.

                  #18207101
                  sebastienbo
                    Lid sinds:
                    30 June 2014

                    Vraagje over al die nieuwe updates.

                    Ik heb men insignia ontvangen in oktober 2014 en deze insignia heeft nogal problemen met die intellilinken ik wou weten of ze opgelost zijn in één van die updates:

                    1) Adaptive cruisecontrol valt vaak uit met de melding “Adaptive cruise control niet beschikbaar” , dat gebeurd zelf bij mooi weer…en enkel de motor uitschakelen lost het probleem op
                    2) Bluetooth crashd als je muziek streamd met android youtube, de advertentie lukt wel nog, maar als het muziek zelf wil starten dan crashd alles van bluetooth, tot wanneer ik de motor uit en aan zet…
                    3) Zeer af en toe crasht de navigatie (loopt vast en na een paar minuten herstart het automatisch)
                    4) worden muziek folders nu eindelijk al ondersteunt?

                    Persoonlijk vind ik dat ze beter in de volgende update gewoon “android car mirroring” ondersteunen, dan kan je gewoon navigeren met de apps van de telefoon en bellen met de bluetooth van de telefoon, etc… geen gezever meer met die slechte intellilink

                    Als ze geen deftige update of car mirroring uitbrengen, dan ga ik ook nooit meer een opel kiezen bij de volgende leasings…spijtig want het is wel een mooie wagen…

                    #18207102
                    Hansiesan
                      Lid sinds:
                      16 February 2014

                      Sebastiaan, ik heb geen adaptive cc maar wel problemen met de cc. Vastgesteld dat een sensor in fe koppeling niet goed is. Koppeling intrappen en hij doet het wel. Krijg nieuw pedaal gemonteerd volgende week

                      #18207103
                      Leaser
                        Lid sinds:
                        3 July 2014

                        Adaptive CC zou enkel mogen uitvallen bij hevige regen, opspattend water of mist. Dan valt tegelijk ook forward collision detection uit. Wellicht een probleem met de radar die achter de grille zit. Adaptive CC reageert niet op koppelingspedaal, dus die kan het niet zijn.

                        #18207104
                        Hansiesan
                          Lid sinds:
                          16 February 2014

                          Hallo leaser,
                          Cc reageert niet op koppeling. Met de dealer heb ik uiygevonden dat een slechte sensor in de koppeling er voor zorgt dat de computer van de auto een foute handeling ziet. In mijn geval was dat schakelen zonder te ontkoppelen. Daarna viel bij mij de cc weg, wil dan dus niet inschakelen. Nu ik weet dat het aan diecsensor ligt trap ik de koppeling een keer diep in en dan werkt de cc weer. Maar er komt bij mij dus een nieuw pedaal met sensor in.
                          Als de cc ingeschakeld is reageert deze idd niet op de koppeling.
                          Sebastien kan het proberen. Duurde bij mij ook lang voordat deze storing gevonden werd.
                          Overigens duurt het extreem lang voor Opel storingen vindt en verhelpt in het intellilink.

                          #18207105
                          koenie
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            21 January 2014

                            @Hansiesan wrote:

                            Hallo leaser,
                            Cc reageert niet op koppeling. Met de dealer heb ik uitgevonden dat een slechte sensor in de koppeling er voor zorgt dat de computer van de auto een foute handeling ziet. In mijn geval was dat schakelen zonder te ontkoppelen. Daarna viel bij mij de cc weg, wil dan dus niet inschakelen. Nu ik weet dat het aan die sensor ligt trap ik de koppeling een keer diep in en dan werkt de cc weer. Maar er komt bij mij dus een nieuw pedaal met sensor in.
                            Als de cc ingeschakeld is reageert deze idd niet op de koppeling.
                            Sebastien kan het proberen. Duurde bij mij ook lang voordat deze storing gevonden werd.
                            Overigens duurt het extreem lang voor Opel storingen vindt en verhelpt in het intellilink.

                            Mooi dan kunnen ze bij mij waarschijnlijk ook de storing localiseren, ik heb het zelfde! Auto geproduceerd februari 2014

                            #18207106
                            Hansiesan
                              Lid sinds:
                              16 February 2014

                              Hallo Koenie,
                              Mijn is ook van februari 2014

                              #18207107
                              bert pitt
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                20 May 2014

                                @sebastienbo Bluetooth: hiervan bestaan verschillende versies als je googlelt op “android Bluetooth problems” krijg je 7 miljoen hits.

                                Muziekfolders worden niet ondersteund. Ik neem aan dat je bedoelt de folder die je onder Windows maakt. Maar muziekprogramma’s werken met ID3 tags, dit is een standaard en deze werkt wel. Maak je bijvoorbeeld onder iTunes een afspeellijst op je iPod of iPhone, dan is deze beschikbaar op de Intellilink. Je moet hem dan wel via kabel koppelen. Andere muziekprogramma’s ondersteunen ook ID3 tags.

                                #18207108
                                Hangloose
                                  Lid sinds:
                                  6 February 2014

                                  Mijn auto is ook in feb 2014 geproduceerd. Ook zelfde probleem met cc. Volgens dealer was er nog nooit eerder melding van gemaakt. [WINKING FACE]. Volgens mij krijgen ze training in die zin

                                  #18207109
                                  GerardH69
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    9 August 2014

                                    Alhoewel het niet over de intellilink gaat… Wat is het probleem met de cc en koppeling? Ik lees dat gezegd wordt dat de cc niet op de koppeling reageert.

                                    Ik hoop niet dat men bedoelt dat wanneer je de cc aanzet en je de koppeling indrukt dat de cc niet gelijk uitgaat? Dat is namelijk ook de bedoeling. Pas wanneer je de koppeling langer ingedrukt houdt gaat de cc uit.

                                    #18207110
                                    Hansiesan
                                      Lid sinds:
                                      16 February 2014

                                      Hallo Gerard,
                                      Het probleem dat op kan treden is dat als je heel snel schakelt de sensor van de koppeling dit niet goed registreerd. Hierdoor denkt de computer vsn de auto dat je geschakeld hebt zonder te ontkoppelen. Gevolg hiervan is dat de cruise control tijdelijk wordt uitgeschakeld of in elk geval niet werkt….. Bij mijn Insignia hebben ze een nieuw koppeling pedaal in gebouwd maar desondanks heb ik de storing alweer gehad. Niet snel schakelen dus…
                                      Als deze storing optreed en de cc dus niet wil inschakelen, trap dan even de koppeling helemaal in en de boel werkt weer.
                                      Deze storing kun je ook zelf oproepen door rustigrijdend zonder te ontkoppelen van 3 naar 4 te schakelen. Direct daarna zal de cc het niet doen. Niet dat je er wat aan hebt…..

                                      #18207111
                                      GerardH69
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        9 August 2014

                                        @hansiesan: dank je voor de uitleg. Ik heb daar gelukkig geen last van. Ik schakel blijkbaar te langzaam ;)

                                        #18207112
                                        markil
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          6 May 2015

                                          Gisteren mijn nieuwe Insignia besteld. En ja ondanks dat ik van te voren ook dit forum heb bekeken, incl Intellilink 900. Kom van een ander merk en geloof me elk nav pakket heeft zijn nukken. Tijdens proefrijden ook Intelli uitgebreid getest. Zonder handleiding vond ik vrij eenvoudig mijn weg door alles. Het spraakmenu werkt slecht, maar dat werkt zelfs me siri op Iphone en nieuw android niet best.
                                          De nieuwe insignia’s worden inderdaad zonder muis geleverd. Daar waren te veel klachten over. Hoe dit nu in de console eruit komt te zien weet ik niet. zou een extra bakje kunnen zijn.

                                          Verder begreep ik dat de Poi map snelheidscamera’s standaard leeg is. En dat je die ergens (tegen betaling) zou kunnen downloaden. Klopt dit? Verklaart wel waarom deze bij aanvinken bij sommigen op grijs blijft staan.

                                          #18207113
                                          Andre_Ede
                                            Lid sinds:
                                            16 June 2006

                                            Poi map snelheidscamera’s staan inderdaad niet vast in het systeem van Opel, waarschijnlijk omdat Poi map snelheidscamera’s in Duitsland verboden zijn.

                                            #18207114
                                            albertsjos
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              30 June 2004

                                              Die van mij is van 2 2015.
                                              Ik heb ook geen muis.
                                              Zit nu een klein bakje (waar je weinig mee kan).

                                              Ik heb wel snelheidscamera’s als POI in het systeem zitten.

                                              Jos

                                              #18207115
                                              Jewan
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                21 March 2014

                                                Opel insignia is terug genomen door de lease maatschappij.
                                                14 maanden ellende gehad, eindelijk weg met deze maandag ochtend wagen.

                                                Er gaat nog wel een stevige brief naar Opel Nederland, ben het met hun manier van handelen niet eens.
                                                Moeten er eerst doden vallen voor dat men actie onderneemt, te schandalig voor woorden.
                                                Dit heeft betrekking op een adaptive cruise control die zomaar spontaan afremd,

                                                dan heb ik het nog niet over allen andere problemen.

                                                Aan allen, het was me een waar genoegen.

                                                groet.

                                                #18207116
                                                verheggen
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  11 August 2014

                                                  Wie heeft ervaring met het scrolllen in de contactlist via het stuur?
                                                  De sw versie van mijn insignia is op dit moment 23266029.
                                                  De vorige week zat ik bij een collega in zijn nieuwe insignia met sw versie 23228506 en hij kon gewoon door de contacten scrollen door de knop in te houden. Ik moet de hele tijd de knop in drukken om bij het volgende contact te komen.

                                                  Groet.

                                                  #18207117
                                                  Hangloose
                                                    Lid sinds:
                                                    6 February 2014

                                                    Ik had ook het CC probleem. Na 64.000 km bleek de drukgroep echter al versleten! Vorige week is de koppeling (drukgroep) vervangen. En wat dacht je? CC probleem ook. Zit denk ik niet in het pedaal maar dieper in het systeem.

                                                    #18207118
                                                    GerardH69
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      9 August 2014

                                                      @verheggen wrote:

                                                      Wie heeft ervaring met het scrolllen in de contactlist via het stuur?
                                                      De sw versie van mijn insignia is op dit moment 23266029.
                                                      De vorige week zat ik bij een collega in zijn nieuwe insignia met sw versie 23228506 en hij kon gewoon door de contacten scrollen door de knop in te houden. Ik moet de hele tijd de knop in drukken om bij het volgende contact te komen.

                                                      Groet.

                                                      Ik kan ook niet scrollen. Ik heb wel begrepen dat bij de uitvoering met het kleine display achter het stuur dit wel kon. Ik heb overigens een oude software versie

                                                    25 berichten aan het bekijken - 551 tot 575 (van in totaal 625)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.