Insignia Intellilink DRAMA

Forumindex Forums Modellen Insignia Insignia Intellilink DRAMA

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 625)
  • Auteur
    Berichten
  • #18206571
    BdeBr
      Lid sinds:
      13 January 2014

      Ook ik heb veel problemen met het Intellilink
      – de stemherkenning werkt alleen redelijk bij de telefoon, adressen oid met stemherkenning gaat niet goed.
      – er komt geen melding dat een flitser wordt genaderd
      – routeomleiding bij files doet het niet, los van het feit dat hij vaak helemaal geen files binnenkrijgt, terwijl de instellingen hiervoor volgens de dealer goed staan.
      – Carkit is drama, regelmatig komt tijdens het gesprek een enorme kraak over de luidsprekers. Ook al is het volume laag gezet.
      – Regelmatig vergeet het systeem waar hij was bij het luisteren van muziek op een sd kaartje nadat de auto is uitgezet.

      Wat wel kan/gaat
      – Muziek: ondanks dat de muziek in mappen zit, staan ze wel gesorteerd om album in intellilink. Daarvoor dient wel van elk nummer in een album de eigenschap “album” ingevuld te worden. Als dat is gebeurt, dan sorteert intellink goed op album
      – resterende tijd/km/aankomsttijd wordt zichtbaar door op de aankomsttijd te klikken. Liever had ik in 1 overzicht zowel rest km en aankomst tijd.

      Laat er ajb snel een update komen. Nadeel van updates, fout eruit, nieuwe fout erin. Je schijnt volgens de dealer straks te kunnen whatsappen via de spraak, nou ik ben benieuwd wat dat voor berichten gaat opleveren.

      Bevalt verder alles? Ik ben niet helemaal tevreden over de stoel, ondanks dat ik die ergo stoelen heb. Verder ben ik tevreden over de auto. Rijdt comfortabel. Ben benieuwd hoe het straks rijd met caravan.

      #18206572
      Essox
        Lid sinds:
        10 January 2014

        Avond allen, ik heb nu alle methoden gehad om fatsoenlijk muziek in te lezen (zie ook mijn andere posts) maar het blijft mislukken (mappen, met playlists, losse muziek, geen mappen, nieuwe usb stick fat32 format andere formats, alles geprobeerd blijft een drama evenals inlezen van albums of mappen vanaf m’n telefoon (Galaxy S3). De rest van jou klachten ervaar ik (navi, radio, stemherkenning, adres functie, flitspalen etc etc etc ook zie bovenstaande posts, vraag is nu: wat gaan we eraan doen, hier blijven jammeren schieten we niets mee op, ik alle klachten geinventariseerd en gisteren in een brief verwoord naar Opel Nederland, hoe meer mensen dit doen des te eerder hebben we succes is mijn mening, als eenling zien ze je zeker niet staan en de dealer blijft roepen dat je maar moet wachten op een software update en dat het dus voorlopig even jammer is van uw verwachtingspatroon en uw € 36 mille !!!!!! Ik hou jullie op de hoogte als ik reacties krijg van Opel Ned.

        #18206573
        Dennis99
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 January 2014

          Essox, ik snap je frustratie met het aansluiten van je muziek. Het is wel zo dat als je bijvoorbeeld een map met muziek in ITunes zet en de ID3 tags van je muziek staat niet goed dan zet iTunes deze muziek ook allemaal achter elkaar ongesorteerd. Om toch voor nu mappen (albums) met muziek in je auto te krijgen kun je het beste iTunes op een pc zetten dan map voor map de muziek aan de iTunes bibliotheek toevoegen. Bij elke map die je toevoegt moet iTunes er één album van maken, als dit niet zo is dan moet je elke nummer selecteren die bij het album hoort en rechts klikken, info tonen kiezen en bij album en album artiest de correcte gegevens invullen. Als het goed is maakt iTunes er nu één map & album van. Als je dit nu op een iPod zet en aansluit op de usb poort in je auto, dan moet intellilink ook de mappen & albums laten zien. iTunes kijkt dus ook niet naar een mappen structuur alleen naar ID3 tags van de MP3’s, je zult dus even alles goed moeten zetten.

          #18206574
          Dennis99
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 January 2014

            In Duitsland word de touchpad niet meer geleverd in de auto sinds januari, de reden is onbekend. Er komt nu gewoon een bakje in, weet niet of dit ook voor Nederland gaat gebeuren ?
            Reeds bestelde auto’s krijgen een compensatie op de aanschafprijs.

            Zie deze link:

            http://www.motor-talk.de/forum/touch-pad-wird-nicht-mehr-verbaut-t4810233.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

            #18206575
            GM-Tuningparts
            Deelnemer
              Lid sinds:
              16 July 2005

              Nou das lekker!
              Zal morgen hier bij de dealer is gaan vragen hoe of wat er hier aan gedaan gaat worden.
              Heb mijn auto nog geen week en er is inderdaad niet mee te werken!
              Erger mijn eigen dood aan dat ding en had het liefst de draaiknop van de dvd 900 terug.
              Het is wel jammer nu van het systeem want je kunt er geen bal mee doen vooral niet
              omdat de muisbediening gewoon niet werkt.

              #18206576
              Essox
                Lid sinds:
                10 January 2014

                Insignia’s in Duitsland geleverd zonder mousepath…goh zaten we er toch niet zover vanaf met onze klachten, ik zit echter ook niet te wachten op een paar eurootjes compensatie en een verbouwing van m’n wagen voor 1 of ander bakkie in het tussenconsole, want los van de werking van het touchpath zijn er nog tal van problemen in Intellilink op te lossen via een goeie software-update die gewoon niet te lang moet duren. Naar mijn mening is een structurele aanpak middels een brief naar Opel Nederland een beter idee, ik heb dat inmiddels gedaan en hoe meer mensen dit doen des te serieuzer worden we waarschijnlijk behandeld.

                #18206577
                Essox
                  Lid sinds:
                  10 January 2014

                  Iemand schreef een aantal posts hierboven : “ondanks dat de muziek in mappen zit, staan ze wel gesorteerd om album in intellilink. Daarvoor dient wel van elk nummer in een album de eigenschap “album” ingevuld te worden. Als dat is gebeurt, dan sorteert intellink goed op album”

                  Kan je me misschien uitleggen wat je precies bedoeld, waar moet je dan van een nummer de eigenschap album invullen, doe je dat met je pc of iets dergelijks en hoe en in welk programma?

                  Alvast dank voor de moeite.

                  #18206578
                  GM-Tuningparts
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    16 July 2005

                    @Essox wrote:

                    Insignia’s in Duitsland geleverd zonder mousepath…goh zaten we er toch niet zover vanaf met onze klachten, ik zit echter ook niet te wachten op een paar eurootjes compensatie en een verbouwing van m’n wagen voor 1 of ander bakkie in het tussenconsole, want los van de werking van het touchpath zijn er nog tal van problemen in Intellilink op te lossen via een goeie software-update die gewoon niet te lang moet duren. Naar mijn mening is een structurele aanpak middels een brief naar Opel Nederland een beter idee, ik heb dat inmiddels gedaan en hoe meer mensen dit doen des te serieuzer worden we waarschijnlijk behandeld.

                    Hoi

                    Heb je deze per post verzonden of per email?

                    mvg eugene

                    #18206579
                    GM-Tuningparts
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      16 July 2005

                      @Essox wrote:

                      Iemand schreef een aantal posts hierboven : “ondanks dat de muziek in mappen zit, staan ze wel gesorteerd om album in intellilink. Daarvoor dient wel van elk nummer in een album de eigenschap “album” ingevuld te worden. Als dat is gebeurt, dan sorteert intellink goed op album”

                      Kan je me misschien uitleggen wat je precies bedoeld, waar moet je dan van een nummer de eigenschap album invullen, doe je dat met je pc of iets dergelijks en hoe en in welk programma?

                      Alvast dank voor de moeite.

                      Man man is toch bezopen dat je hier voor een halve computernerd moet zijn om hier uit te komen.
                      :swear
                      Bij de DVD 800/900 nooit problemen mee gehad.
                      Die stick erin en alles netjes in mappen en spelen maar.

                      #18206580
                      Essox
                        Lid sinds:
                        10 January 2014

                        Avond: per brief naar: General Motors Nederland, Klantenservice, Lage Mosten 49-63, 4822 NK, Postbus 8770, 4820 BB Breda.
                        Eerste reactie inmiddels gehad: zie onderstaand.

                        Uw zaak wordt op dit moment in behandeling genomen. Om een beter beeld te krijgen van de situatie zullen wij uw zaak verder onderzoeken. Het kan nodig zijn dat wij hiervoor contact op moeten nemen met bijvoorbeeld uw Opel dealer, experts en/of afdelingen binnen General Motors.

                        Doordat de juiste personen niet altijd aanwezig zijn, kan het voorkomen dat een antwoord op uw e-mail langer dan gepland op zich laat wachten. Wij vragen hiervoor uw begrip. Mocht u tussentijds informatie willen hebben over de voortgang van uw zaak, dan kunt u ons bereiken via onderstaand telefoonnummer op werkdagen van 09:00 tot 17.30.

                        Wij zullen uiterlijk 24 januari weer contact met u opnemen.
                        Hopende u hiermee, voorlopig, voldoende te hebben geïnformeerd.

                        Met vriendelijke groet,

                        GENERAL MOTORS NEDERLAND B.V.

                        #18206581
                        nicocorsa
                          Lid sinds:
                          6 June 2006

                          spijtig genoeg hb ik zelf nog geen insignia met touchpad verkocht bij ons maar zal de klachten in de data base eens op zoeken .

                          #18206582
                          Dennis99
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            14 January 2014

                            @Essox wrote:

                            Iemand schreef een aantal posts hierboven : “ondanks dat de muziek in mappen zit, staan ze wel gesorteerd om album in intellilink. Daarvoor dient wel van elk nummer in een album de eigenschap “album” ingevuld te worden. Als dat is gebeurt, dan sorteert intellink goed op album”

                            Kan je me misschien uitleggen wat je precies bedoeld, waar moet je dan van een nummer de eigenschap album invullen, doe je dat met je pc of iets dergelijks en hoe en in welk programma?

                            Alvast dank voor de moeite.

                            Essox, Mijn verhaal met iTunes komt op hetzelfde neer, en is eenvoudiger dan overal handmatig het album invullen. Maar als je het zonder iTunes wil proberen dan moet je met je pc maar is met de rechtermuisknop op een MP3 bestand klikken en eigenschappen kiezen. daarna klik je in het nieuwe venster op het tabblad details, dan zie je staan “album” en “albumartiest” als je nu hier bij alle nummers van hetzelfde album exact dezelfde gegevens invult dan ziet intellilink dat als één map / album.

                            #18206583
                            Dennis99
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              14 January 2014

                              @GM-Tuningparts wrote:

                              @Essox wrote:

                              Iemand schreef een aantal posts hierboven : “ondanks dat de muziek in mappen zit, staan ze wel gesorteerd om album in intellilink. Daarvoor dient wel van elk nummer in een album de eigenschap “album” ingevuld te worden. Als dat is gebeurt, dan sorteert intellink goed op album”

                              Kan je me misschien uitleggen wat je precies bedoeld, waar moet je dan van een nummer de eigenschap album invullen, doe je dat met je pc of iets dergelijks en hoe en in welk programma?

                              Alvast dank voor de moeite.

                              Man man is toch bezopen dat je hier voor een halve computernerd moet zijn om hier uit te komen.
                              :swear
                              Bij de DVD 800/900 nooit problemen mee gehad.
                              Die stick erin en alles netjes in mappen en spelen maar.

                              :D

                              Ja, het is best ingewikkeld geef ik toe. Maar zoals ik het begrijp kijkt hij helemaal niet naar de mappen structuur op je usb stick. Hij leest de ID3 (extra info gebakken in een MP3) daarom kan hij ook de albumhoes van een nummer laten zien dat staat namelijk allemaal in een ID3 tag.

                              #18206584
                              Essox
                                Lid sinds:
                                10 January 2014

                                Iemand al enig idee hoe je die flitspaal functie activeert, functie blijft evenals andere functies grijs en dus niet benaderbaar ??

                                Alvast dank

                                #18206585
                                BdeBr
                                  Lid sinds:
                                  13 January 2014

                                  @Dennis99 wrote:

                                  @Essox wrote:

                                  Iemand schreef een aantal posts hierboven : “ondanks dat de muziek in mappen zit, staan ze wel gesorteerd om album in intellilink. Daarvoor dient wel van elk nummer in een album de eigenschap “album” ingevuld te worden. Als dat is gebeurt, dan sorteert intellink goed op album”

                                  Kan je me misschien uitleggen wat je precies bedoeld, waar moet je dan van een nummer de eigenschap album invullen, doe je dat met je pc of iets dergelijks en hoe en in welk programma?

                                  Alvast dank voor de moeite.

                                  Essox, Mijn verhaal met iTunes komt op hetzelfde neer, en is eenvoudiger dan overal handmatig het album invullen. Maar als je het zonder iTunes wil proberen dan moet je met je pc maar is met de rechtermuisknop op een MP3 bestand klikken en eigenschappen kiezen. daarna klik je in het nieuwe venster op het tabblad details, dan zie je staan “album” en “albumartiest” als je nu hier bij alle nummers van hetzelfde album exact dezelfde gegevens invult dan ziet intellilink dat als één map / album.

                                  Je kunt in windowsverkenner alle liedjes in een album selecteren, met rechtermuisknop eigenschappen kiezen, Vul dan het album in. kies daarna op Toepassen. Dan is de eigenschap voor alle geselecteerde liedjes aangepast. het hoeft dus niet één voor één.

                                  #18206586
                                  kluivie
                                    Lid sinds:
                                    26 October 2004

                                    Net nog geprobeerd met de USB stick, maar hier heb ik dan geen problemen mee.
                                    Misschien komt het dat ik me albums niet in windows verkenner samenstelt maar in het programma commander?
                                    Ik moet er wel bij zeggen heb geen windows computer maar een apple, weet niet of het hier mee te maken heb?
                                    In ieder geval daar heb ik geen problemen mee, ook niet via de iPhone gaat het prima het bladeren en dergelijke, via de iPhone zelfs met plaatje erbij dus dat is dan wel weer positief!
                                    Mijn grootste ergernis blijft gewoon dat hij niet doet wat ze me hebben beloofd, dus geen berichten kan versturen, de voice over werkt heel slecht.
                                    Hopelijk komt Opel dus heel snel met een update!
                                    De mousepad blijft idd niet handig bij het autorijden dan was de draaiknop een stuk veiliger, ook hier had ik me veel meer voorgesteld, beetje jammer allemaal

                                    #18206587
                                    Essox
                                      Lid sinds:
                                      10 January 2014

                                      Problematiek blijft grosso modo dus identiek mag ik nog een paar vragen stellen mbt de navigatie, heeft iemand al ontdekt:
                                      1) Hoe stel je die flitspaalfunctie in, hij blijft bij mij grijs en dus niet benaderbaar
                                      2) Hoe stel je nadat je je bestemming heb gedefinieerd het aantal nog te rijden km tot bestemming in, is wel zo handig
                                      3) Hoe stel je je thuisbestemming in, ik heb niks anders kunnen ontdekken dan inje contacten zetten, ernaar toe gaan, selecteren, gaan indrukken etc etc kortom een heleboel handelingen, of steeds weer opnieuw je huisadres inspreken, waarom niet gewoon een korte favoriet snel benaderbaar, mijn tomtom van 8 jaar geleden had al een knop “thuis” en dus 1 x drukken en gaan
                                      4) Hoe stel je in dat een POI als bijv, benzinestations (maar ook andere poi’s) niet al bijna 3 km voorbij alvorens dat intellilink het een keer laat zien op de display
                                      5) Hoe stel je in dat dat scherm niet de gehele dag of na een tunnel donker blijft op de nachtstand en maar zelden op de dagstand overgaat, uiteraard heb ik hem op automatisch ingesteld
                                      Alvast mijn dank

                                      #18206588
                                      BdeBr
                                        Lid sinds:
                                        13 January 2014

                                        @Essox wrote:

                                        Problematiek blijft grosso modo dus identiek mag ik nog een paar vragen stellen mbt de navigatie, heeft iemand al ontdekt:
                                        1) Hoe stel je die flitspaalfunctie in, hij blijft bij mij grijs en dus niet benaderbaar
                                        2) Hoe stel je nadat je je bestemming heb gedefinieerd het aantal nog te rijden km tot bestemming in, is wel zo handig
                                        3) Hoe stel je je thuisbestemming in, ik heb niks anders kunnen ontdekken dan inje contacten zetten, ernaar toe gaan, selecteren, gaan indrukken etc etc kortom een heleboel handelingen, of steeds weer opnieuw je huisadres inspreken, waarom niet gewoon een korte favoriet snel benaderbaar, mijn tomtom van 8 jaar geleden had al een knop “thuis” en dus 1 x drukken en gaan
                                        4) Hoe stel je in dat een POI als bijv, benzinestations (maar ook andere poi’s) niet al bijna 3 km voorbij alvorens dat intellilink het een keer laat zien op de display
                                        5) Hoe stel je in dat dat scherm niet de gehele dag of na een tunnel donker blijft op de nachtstand en maar zelden op de dagstand overgaat, uiteraard heb ik hem op automatisch ingesteld
                                        Alvast mijn dank

                                        Hoi,
                                        Punt 1, ik kan de poi aanklikken, daarmee wordt komt er een vinkje in
                                        punt 2. Je kunt in de mapweergave op de eindtijd klikken. Daarmee kun je de resterende tijd, resterende afstand of de aankomsttijd laten zien. Zelf zou ik er twee willen zien, dat gaat helaas niet, 1 van de 3 kan.
                                        Punt 3, ik heb thuis als favoriet gemaakt. Dan kun je snel thuis aanklikken.
                                        Punt 4, het lijkt wel of er onderling verschillen in systemen zijn. Ik zie benzinestations op tijd. Wellicht ligt het aan de zoom die je hebt. Ik heb hem op 500m.
                                        Punt 5, ik denk dat de dag/nacht modus is gekoppeld aan de lichtsensor. Bij de Insignia is deze aan de lichte kant ingesteld, waarmee hij lang op donker blijft. In mijn vorige auto (niet opel) was dit juist andersom, wat ook niet heel prettig was.

                                        Ik hoop dat je hier wat mee kunt.

                                        #18206589
                                        Essox
                                          Lid sinds:
                                          10 January 2014

                                          Many thx voor al je tips, ik ga het van het weekend weer es uittesten, en hou je op de hoogte.

                                          groet

                                          #18206590
                                          Essox
                                            Lid sinds:
                                            10 January 2014

                                            Trouwens, nog even over de flitspaal optie, dat ding blijft grijs ik kom er niet eens in als ik hem selecteer, dus laat staan dat ik een vinkje kan zetten,ligt dat aan mij of zit er nog ergens een centrale instelling die dat grijze veld oplost ? Alvast dank

                                            #18206591
                                            BdeBr
                                              Lid sinds:
                                              13 January 2014

                                              @Essox wrote:

                                              Trouwens, nog even over de flitspaal optie, dat ding blijft grijs ik kom er niet eens in als ik hem selecteer, dus laat staan dat ik een vinkje kan zetten,ligt dat aan mij of zit er nog ergens een centrale instelling die dat grijze veld oplost ? Alvast dank

                                              Geen idee, zal straks als ik weer richting huis rij eens kijken.

                                              #18206592
                                              kluivie
                                                Lid sinds:
                                                26 October 2004

                                                Morgen naar de salon in Brussel, ik ga de opel stand gek maken met vragen over Intellilink!

                                                #18206593
                                                GM-Tuningparts
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  16 July 2005

                                                  @kluivie wrote:

                                                  Morgen naar de salon in Brussel, ik ga de opel stand gek maken met vragen over Intellilink!

                                                  Kij das mooi.
                                                  Ben benieuwd wat die frikandellen daar kunnen vertellen. :???:

                                                  #18206594
                                                  GM-Tuningparts
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    16 July 2005

                                                    Vanaf wanneer zijn eindelijk al die nieuwe apps beschikbaar voor de insignia zoals bv die van het weer edg
                                                    en vanaf wanneer kun je berichten ontvangen / lezen op het display en versturen?

                                                    #18206595
                                                    Essox
                                                      Lid sinds:
                                                      10 January 2014

                                                      Apps voor de insignia zijn (nog) niet beschikbaar alleen voor de Adam en schijn je te kunnen inlezen via een opel app Bringgo……

                                                      Iemand al iets wijzer geworden over:
                                                      [*]Flitspaal optie in menu poi’s krijg met geen 10 paarden een vinkje erin
                                                      [*]Usb media mappen inlezen, werkelijk alles geprobeerd, niks werkt, hij leest geen mappen alleen maar alle nummers alfabetisch onder elkaar
                                                      [*]Functie afspeellijsten in menu blijft grijs kan hem dus niet benadere
                                                      [*]In boekje staat heel duidelijk dat wanneer op een media apparaat een folderstructuur aanwezig is dan moet in het menu de lijstoptie “map overzicht verschijnen waarna de folderstructuur van het betreffende apparaat wordt weergegeven (pagina 134 boekje) heeft iemand die al gevonden en zo ja waar zit die ?
                                                      [*]Iemand enig idee of er ergens op het internet of zo een volledige lijst te zien is met alle stem commando’s (voor audio, navi etc)

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 625)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.