Insignia Intellilink DRAMA

Forumindex Forums Modellen Insignia Insignia Intellilink DRAMA

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 625)
  • Auteur
    Berichten
  • #18206596
    kluivie
      Lid sinds:
      26 October 2004

      Nou ik naar de beurs gisteren! Beetje rond gekeken natuurlijk bij insignia en meer opel …..komt er vanzelf iemand naar je toe!
      Ze vraagt kan ik u helpen ik zeg ja als je veel verstand van Intellilink hebt wel :)
      Uh ja de basis, ik zeg ja die weet ik ook, ik zeg nee ik wil meer weten, ow moet ik me collega vragen, wacht u hier even ga ik hem halen! (moet ik niet mee lopen vraag ik?) Nee was niet nodig hoor …..

      Kwartier staan wachten wie ik niet meer terug zag komen was de dame, en zeker niet een collega die me verder kon helpen, verder gevraagd, nee ik ken alleen de basis pfffff dus schiet niet op inderdaad!
      Dus ik ga toch weer maar is opel nederland een mail sturen!
      Wanneer komen de updates, willen we nu allemaal wel is weten!

      Jammer maar door deze discussie ben ik me toch beetje kwaad gaan zitten maken op de manier waarop opel ons bedonderd, we hebben betaald voor iets en krijgen er gewoon een radio met navigatie voor terug! Dat was niet de afspraak!

      #18206597
      Essox
        Lid sinds:
        10 January 2014

        Nog immer een waslijst aan ellende:
        Favoriete radio zenders ingesteld, auto opnieuw starten alles kwijt
        Thuis als favoriet ingesteld in navi, 1 x gefunctioneerd en kwijt
        Favoriete telefoonnummers ingesteld werkt voor geen meter
        Lokalisatielichten ingesteld, kan ik elke keer opnieuw doen als de motor uit is geweest

        Pfffffff…..wat een ellendig systeem
        Iemand nog andere ervaringen ?

        #18206598
        GM-Tuningparts
        Deelnemer
          Lid sinds:
          16 July 2005

          Heb de moed al opgegeven begin er niet eens meer aan.
          Muis gebruik ik niet is niet mee te werken en muziek speel ik nauwlijks af omdat als je er een USB stick in doet
          de helft van de mappen niet zichtbaar is en je dan telkens de zelfde muziek te horen krijgt of je krijgt niks gevonden
          omdat alles door elkaar staat.
          Heb vrijdag een afspraak bij de dealer ben benieuwd wat hun voor elkaar krijgen.
          Weet nu al dat het niks wordt :fy1

          #18206599
          Opel_Bjorn
          Deelnemer
            Lid sinds:
            4 May 2008

            Ik voel precies wat jullie voelen. Ik had dat met mij Infinity Sound System. Ik keek daar zo hard naar uit! Eén keer de wagen er was trok het geluid op niks door volumeschommelingen en dergelijke. Niks dan zever met de klantendienst, opel die weigerde te helpen…… Zit je daar met je nieuwe wagen waar je véél van verwacht en uiteindelijk op niks trekt en ze weigerde een oplossing voor te zoeken.

            #18206600
            RuudGTS
            Deelnemer
              Lid sinds:
              8 November 2010

              Ik was zeer benieuwd naar het nieuwe Intellilink-systeem maar lees hier voornamelijk negatieve reacties. Dit systeem is in de basis toch hetzelfde als in de ADAM?
              Kennis van mij heeft een ADAM met Intellilink en hij is er super tevreden over.

              Ook in testen hoor je er weinig negatiefs over (muv van Autoweek die Opels standaard afkraken).

              #18206601
              GM-Tuningparts
              Deelnemer
                Lid sinds:
                16 July 2005

                Was vandaag hier bij de dealer en er stond een nieuwe insignia met intellilink klaar voor aflevering aan de klant enkel
                zonder muisbediening! ( net als in duitsland nu worden de insignia’s momenteel uitgeleverd zonder de muisbediening )
                Klant zal blij zijn denk ik als hij de auto afhaald en de muis ontbreekt.
                ( niet dat hij er iets aan heeft maar toch )

                #18206602
                koenie
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  21 January 2014

                  Denk dat mijn dealer toch een probleem heeft als mijn Insignia zonder geleverd wordt… Snap wel de reacties met betrekking tot het raar schuiven. alleen ik moet toch zeggen dat toen ik er mee gereden heb het WEL fijn vond, ook met letters schrijven…

                  #18206603
                  BdeBr
                    Lid sinds:
                    13 January 2014

                    Op zich werkt de muis goed, soms reageert hij wat later. Wel even wennen. Letters schrijven doe ik er niet mee. Probeel zit hem wat mij betreft niet in de muis maar in het intellilink. Dit systeem is niet door getest maar snel op de markt gezet om de beurs van september 2013 te halen.

                    #18206604
                    koenie
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      21 January 2014

                      Wat op zich vreemd is daar het al 3 jaar in Amerika geleverd wordt in de Buick regal o.a. (Insignia in Amerika)

                      #18206605
                      kluivie
                        Lid sinds:
                        26 October 2004

                        Kom net van de dealer (moest er even zijn) en gevraagd of er meerdere klachten zijn, nee kan niet want ben tot nu toe de enigste die er mee terug is gekomen, heb er over geklaagd dat navigatie van geen meter werkt, oke hij wijst me de weg, maar dan zonder files het liefst! En flitsers want dat werkt allemaal niet zei ik. Gingen de klacht bij Opel neerleggen dus ben benieuwd.
                        Ook even gevraagd over de USB sticks, ze hadden wel een opmerking van dat bij USB groter dan 1GB dat hij het soms slecht kan lezen! Misschien dat het daar aan ligt, komt dus op neer dat de usb lezers in onze opel geen snelle usb sticks aan kan! Ik moet zeggen heb er nog geen problemen mee gehad!

                        We gaan voor een goed werkend Intellilink systeem want dat moet gewoon werken!

                        #18206606
                        Dennis99
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          14 January 2014

                          Wat ik heb begrepen is dat er een fout in het bestelsysteem heeft gezeten bij Opel, waardoor er 14 dagen in januari bepaalde uitvoeringen zonder touchpad zijn gebouwd. Als het goed is zijn alle auto’s met navi RF900 na 1 februari weer met touchpad.

                          #18206607
                          GM-Tuningparts
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            16 July 2005

                            @kluivie wrote:

                            Kom net van de dealer (moest er even zijn) en gevraagd of er meerdere klachten zijn, nee kan niet want ben tot nu toe de enigste die er mee terug is gekomen, heb er over geklaagd dat navigatie van geen meter werkt, oke hij wijst me de weg, maar dan zonder files het liefst! En flitsers want dat werkt allemaal niet zei ik. Gingen de klacht bij Opel neerleggen dus ben benieuwd.
                            Ook even gevraagd over de USB sticks, ze hadden wel een opmerking van dat bij USB groter dan 1GB dat hij het soms slecht kan lezen! Misschien dat het daar aan ligt, komt dus op neer dat de usb lezers in onze opel geen snelle usb sticks aan kan! Ik moet zeggen heb er nog geen problemen mee gehad!

                            We gaan voor een goed werkend Intellilink systeem want dat moet gewoon werken!

                            Vandaag ook bij de dealer geweest.
                            Kreeg precies hetzelfde verhaal te horen als jou en ze wisten verder ook allemaal niet hoe of wat.
                            Zoals verwacht!

                            #18206608
                            nicocorsa
                              Lid sinds:
                              6 June 2006

                              ik heb me vandaag ook bezig gehouden met de systeem door op de opel server problemen die gemeld worden op te zoeken .

                              maar opel erkend geen probleem heb een aantal garage’s opgebeld als zei van iets weten . en er was 1 garage die met de zelfde problemen zaten . maar de garage kreeg juist de zelfde uitleg van de fabriek er is geen probleem .

                              ik zelf heb 3 insignia’s klaar staan in bestelling en weet nog niet hoe ze geleverd gaan worden .

                              moeste wij een oplossing horen of vinde dan post ik het her zo snel mogelijk

                              duidelijk is opel belgie er nog niet mee bezig of zeggen ze het niet

                              #18206609
                              koenie
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                21 January 2014

                                @Dennis99 wrote:

                                Wat ik heb begrepen is dat er een fout in het bestelsysteem heeft gezeten bij Opel, waardoor er 14 dagen in januari bepaalde uitvoeringen zonder touchpad zijn gebouwd. Als het goed is zijn alle auto’s met navi RF900 na 1 februari weer met touchpad.

                                Gaat het om auto’s besteld in Januari of gebouwd in januari? Mijn auto is de eerste week Januari besteld maar levering zal pas ergens in Maart zijn… (10 weken)

                                #18206610
                                Drikkel
                                  Lid sinds:
                                  25 January 2014

                                  Ik heb mijn insignia bns+ diesel sinds 1 dec vorig jaar, ik ben inmiddels redelijk gewend aan het gebruik van intellilink, maar geenszins tevreden.
                                  Deze week heeft de auto een update gehad, maar ik zie geen verbetering.
                                  Ik herken de problemen met de SD niet. Ik heb er 32GB aan muziek opstaan, waaronder de volledige top2000 in een map. Dit werkt perfect.
                                  Problemen waar ik tegenaan loop zijn:
                                  – de TMC werkt helemaal niet, hij vind wel zenders maar krijgt geen informatie binnen. Overigens heeft dit in Duitsland wel gewerkt??
                                  – ik heb een Nokia Lumia, windows phone, deze staat niet in de lijst van geschikte telefoons, het werkt goed maar de dealer adviseert geen updates op de telefoon te draaien, anders kan het zo afgelopen zijn.
                                  – regelmatig valt het geluid uit, van zowel de radio, navigatie als telefoon, soms komt het na een paar minuten weer terug maar meestal is het de auto aan de kant zetten om opnieuw te starten.
                                  – de ECC is ook al uitgevallen geweest. Na herstarten deed ie het weer.
                                  – de radioontvangst is zeer instabiel, het geluid wordt vaak dof en zacht. Alle zenders hebben hier last van.
                                  – het zoeken van bestemmingen, met name POI, is een nachtmerrie….wat een ongebruiksvriendelijk klotte interface hebben ze hier van gemaakt.

                                  Wat mij zeer tegenvalt, intellilink moest het meest moderne systeem in de markt zijn is niets beter dan wat ik in de Toyota Avensis in 2007 al had. Na diverse andere auto’s en vele huurauto’s ben ik al verwent alle betere systemen.
                                  Ik had verwacht dat de spiegels automatisch zouden inklappen bij het afsluiten…helaas, automatisch verschalen van de route kaart doet hij alleen bij active route begeleiding.
                                  Ik heb de bovenstaande punten al bij opel NL gemeld en ook al terugmelding gekregen dat het bekende problemen zijn en dat er aan gewerkt word, alleen geen indicatie wanneer dit opgelost moet zijn.

                                  Ik sta op het punt om de leasemaatschappij er bij te betrekken en een deadline te stellen dat het opgelost moet zijn anders geven zij hem maar terug aan opel.

                                  #18206611
                                  Dennis99
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    14 January 2014

                                    @koenie wrote:

                                    @Dennis99 wrote:

                                    Wat ik heb begrepen is dat er een fout in het bestelsysteem heeft gezeten bij Opel, waardoor er 14 dagen in januari bepaalde uitvoeringen zonder touchpad zijn gebouwd. Als het goed is zijn alle auto’s met navi RF900 na 1 februari weer met touchpad.

                                    Gaat het om auto’s besteld in Januari of gebouwd in januari? Mijn auto is de eerste week Januari besteld maar levering zal pas ergens in Maart zijn… (10 weken)

                                    Gebouwd, ik heb de info uit een Duits forum. Levering in maart moet dan geen problemen geven.

                                    #18206612
                                    Essox
                                      Lid sinds:
                                      10 January 2014

                                      Avond allen, naar aanleiding van het Intellilink drama, brief naar Opel Nederland en inmiddels antwoord, zie hieronder:

                                      “Geachte heer,
                                      In navolging op uw schrijven delen wij u mede contact te hebben opgenomen uw Opel dealer en na intern overleg gevoerd te hebben hieromtrent, it is naar voren gekomen dat de door u gemelde klachten softwarematig zijn. Momenteel is het echter nog niet bekend wanneer er nieuwe software beschikbaar komt. Wij zullen hieraan opvolging blijven geven en zullen uiterlijk 28 februari weer contact met u opnemen.
                                      Mocht u verder nog vragen hebben horen wij het graag.
                                      Wij vertrouwen erop u hierbij, voorlopig, voldoende te hebben geïnformeerd.
                                      Met vriendelijke groet,
                                      GENERAL MOTORS NEDERLAND B.V.
                                      Opel Klantenservice”

                                      Nou een schoolvoorbeeld van klantvriendelijkheid en een briljante conclusie “het zit in de software” ik schrijf die gasten nota bene dat ik inmiddels veel meer weet van Intellilink (na 3 weken stoeien) dan de gemiddelde verkoper bij Opel die een basis cursus heeft gevolgd, nee wat gaan we doen overleggen met m’n dealer pffffff…..wat een eikels.

                                      Maar goed inmiddels briefje 2 weg, en nog es fijntjes uitgelegd dat ik niet akkoord ga met deze behandeling en spoedig een uitnodiging verwacht van Opel om dit eens grondig te bespreken compleet met oplossingen, hou jullie op de hoogte.

                                      Onderstaand nog wat huishoudelijke probleempjes met m’n nieuwe auto waar ik zo naar uitkeek !!!!!!!! (geleverd 1e week januari)

                                      • flitspaalfunctie blijft grijs en dus niet benaderbaar
                                      • aantal km tot bestemming of de tijd of het aantal km tot de volgende mutatie, waarom niet alle 3 m’n tomtom van 7 jaar geleden had dit al
                                      • thuisbestemming in favorieten, ernaar toe gaan, druk op gaan etc etc heleboel handelingen waarom niet gewoon een korte favoriet snel benaderbaar knop “thuis” en dus 1 x drukken en gaan
                                      • POI instellen, een drama benzinestations (maar ook andere poi’s) niet al bijna 3 km voorbij alvorens dat intellilink het een keer laat zien op de display (heeft niets met in-uitzoomen te maken
                                      • scherm is 70% van de dag donker na een tunnel blijft hij op de nachtstand en gaat maar zelden op de dagstand over, uiteraard heb ik hem op automatisch ingesteld
                                      • Flitspaal optie in menu poi’s krijg met geen 10 paarden een vinkje erin
                                      • Usb media mappen inlezen, werkelijk alles geprobeerd, (FAT format, NTSF Format, kleine USB stick, minder dan 900 nummers, wel in mappen, niet in mappen, met playlists, zonder playlists, ipod via Itunes werkelijk niets werkt, hij leest geen mappen alleen maar alle nummers alfabetisch onder elkaar
                                      • Functie afspeellijsten in menu blijft grijs kan hem dus niet benaderen
                                      • In boekje staat heel duidelijk dat wanneer op een media apparaat een folderstructuur aanwezig is dan moet in het menu de lijstoptie “map overzicht verschijnen waarna de folderstructuur van het betreffende apparaat wordt weergegeven (pagina 134 boekje
                                      • Iemand enig idee of er ergens op het internet of zo een volledige lijst te zien is met alle stem commando’s (voor audio, navi etc)
                                      • Hoe bewerk je een navigatie favoriet met een verkorte naam
                                      • Alle radio zenders ingesteld in favorieten, plotseling alles kwijt
                                      • sms berichten voorlezen en antwoorden via voicecontrol werkt totaal niet
                                      • geen file meldingen in navigatie
                                      • geen flitspalen in navigatie, terwijl dit wel een menu-optie is
                                      • regelmatig valt het geluid uit, van zowel de radio, navigatie als telefoon, soms komt het na een paar minuten weer terug maar meestal is het de auto aan de kant zetten om opnieuw te starten.
                                      • automatisch verschalen van de route kaart doet hij alleen bij active route begeleiding.

                                      Greetz

                                      #18206613
                                      GM-Tuningparts
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        16 July 2005

                                        @Drikkel wrote:

                                        Ik heb mijn insignia bns+ diesel sinds 1 dec vorig jaar, ik ben inmiddels redelijk gewend aan het gebruik van intellilink, maar geenszins tevreden.
                                        Deze week heeft de auto een update gehad, maar ik zie geen verbetering.
                                        Ik herken de problemen met de SD niet. Ik heb er 32GB aan muziek opstaan, waaronder de volledige top2000 in een map. Dit werkt perfect.
                                        Problemen waar ik tegenaan loop zijn:
                                        – de TMC werkt helemaal niet, hij vind wel zenders maar krijgt geen informatie binnen. Overigens heeft dit in Duitsland wel gewerkt??
                                        – ik heb een Nokia Lumia, windows phone, deze staat niet in de lijst van geschikte telefoons, het werkt goed maar de dealer adviseert geen updates op de telefoon te draaien, anders kan het zo afgelopen zijn.
                                        – regelmatig valt het geluid uit, van zowel de radio, navigatie als telefoon, soms komt het na een paar minuten weer terug maar meestal is het de auto aan de kant zetten om opnieuw te starten.
                                        – de ECC is ook al uitgevallen geweest. Na herstarten deed ie het weer.
                                        – de radioontvangst is zeer instabiel, het geluid wordt vaak dof en zacht. Alle zenders hebben hier last van.
                                        – het zoeken van bestemmingen, met name POI, is een nachtmerrie….wat een ongebruiksvriendelijk klotte interface hebben ze hier van gemaakt.

                                        Wat mij zeer tegenvalt, intellilink moest het meest moderne systeem in de markt zijn is niets beter dan wat ik in de Toyota Avensis in 2007 al had. Na diverse andere auto’s en vele huurauto’s ben ik al verwent alle betere systemen.
                                        Ik had verwacht dat de spiegels automatisch zouden inklappen bij het afsluiten…helaas, automatisch verschalen van de route kaart doet hij alleen bij active route begeleiding.
                                        Ik heb de bovenstaande punten al bij opel NL gemeld en ook al terugmelding gekregen dat het bekende problemen zijn en dat er aan gewerkt word, alleen geen indicatie wanneer dit opgelost moet zijn.

                                        Ik sta op het punt om de leasemaatschappij er bij te betrekken en een deadline te stellen dat het opgelost moet zijn anders geven zij hem maar terug aan opel.

                                        ECC is al een update voor.
                                        Hebben ze vrijdag bij mij al gedaan.

                                        #18206614
                                        GM-Tuningparts
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          16 July 2005

                                          @Essox wrote:

                                          Avond allen, naar aanleiding van het Intellilink drama, brief naar Opel Nederland en inmiddels antwoord, zie hieronder:

                                          “Geachte heer,
                                          In navolging op uw schrijven delen wij u mede contact te hebben opgenomen uw Opel dealer en na intern overleg gevoerd te hebben hieromtrent, it is naar voren gekomen dat de door u gemelde klachten softwarematig zijn. Momenteel is het echter nog niet bekend wanneer er nieuwe software beschikbaar komt. Wij zullen hieraan opvolging blijven geven en zullen uiterlijk 28 februari weer contact met u opnemen.
                                          Mocht u verder nog vragen hebben horen wij het graag.
                                          Wij vertrouwen erop u hierbij, voorlopig, voldoende te hebben geïnformeerd.
                                          Met vriendelijke groet,
                                          GENERAL MOTORS NEDERLAND B.V.
                                          Opel Klantenservice”

                                          Nou een schoolvoorbeeld van klantvriendelijkheid en een briljante conclusie “het zit in de software” ik schrijf die gasten nota bene dat ik inmiddels veel meer weet van Intellilink (na 3 weken stoeien) dan de gemiddelde verkoper bij Opel die een basis cursus heeft gevolgd, nee wat gaan we doen overleggen met m’n dealer pffffff…..wat een eikels.

                                          Maar goed inmiddels briefje 2 weg, en nog es fijntjes uitgelegd dat ik niet akkoord ga met deze behandeling en spoedig een uitnodiging verwacht van Opel om dit eens grondig te bespreken compleet met oplossingen, hou jullie op de hoogte.

                                          Onderstaand nog wat huishoudelijke probleempjes met m’n nieuwe auto waar ik zo naar uitkeek !!!!!!!! (geleverd 1e week januari)

                                          • flitspaalfunctie blijft grijs en dus niet benaderbaar
                                          • aantal km tot bestemming of de tijd of het aantal km tot de volgende mutatie, waarom niet alle 3 m’n tomtom van 7 jaar geleden had dit al
                                          • thuisbestemming in favorieten, ernaar toe gaan, druk op gaan etc etc heleboel handelingen waarom niet gewoon een korte favoriet snel benaderbaar knop “thuis” en dus 1 x drukken en gaan
                                          • POI instellen, een drama benzinestations (maar ook andere poi’s) niet al bijna 3 km voorbij alvorens dat intellilink het een keer laat zien op de display (heeft niets met in-uitzoomen te maken
                                          • scherm is 70% van de dag donker na een tunnel blijft hij op de nachtstand en gaat maar zelden op de dagstand over, uiteraard heb ik hem op automatisch ingesteld
                                          • Flitspaal optie in menu poi’s krijg met geen 10 paarden een vinkje erin
                                          • Usb media mappen inlezen, werkelijk alles geprobeerd, (FAT format, NTSF Format, kleine USB stick, minder dan 900 nummers, wel in mappen, niet in mappen, met playlists, zonder playlists, ipod via Itunes werkelijk niets werkt, hij leest geen mappen alleen maar alle nummers alfabetisch onder elkaar
                                          • Functie afspeellijsten in menu blijft grijs kan hem dus niet benaderen
                                          • In boekje staat heel duidelijk dat wanneer op een media apparaat een folderstructuur aanwezig is dan moet in het menu de lijstoptie “map overzicht verschijnen waarna de folderstructuur van het betreffende apparaat wordt weergegeven (pagina 134 boekje
                                          • Iemand enig idee of er ergens op het internet of zo een volledige lijst te zien is met alle stem commando’s (voor audio, navi etc)
                                          • Hoe bewerk je een navigatie favoriet met een verkorte naam
                                          • Alle radio zenders ingesteld in favorieten, plotseling alles kwijt
                                          • sms berichten voorlezen en antwoorden via voicecontrol werkt totaal niet
                                          • geen file meldingen in navigatie
                                          • geen flitspalen in navigatie, terwijl dit wel een menu-optie is
                                          • regelmatig valt het geluid uit, van zowel de radio, navigatie als telefoon, soms komt het na een paar minuten weer terug maar meestal is het de auto aan de kant zetten om opnieuw te starten.
                                          • automatisch verschalen van de route kaart doet hij alleen bij active route begeleiding.

                                          Greetz

                                          Zelfde klachten!

                                          #18206615
                                          Rando
                                            Lid sinds:
                                            28 January 2014

                                            Aiaiaia, wat ik hier allemaal lees over intellilink maakt me niet vrolijk.
                                            Ik rijd nu een insignia en die gaat richting einde lease en dus moet ik in februari een andere leaseauto
                                            gaan uitzoeken.
                                            En ik had de insignia sportstourer business+ uitvoering 2.0 cdti 140 pk op het oog mede om het intellilink systeem.
                                            Maar nu weet ik het nog niet….ok, februari/maart bestellen is pas mei/juni ontvangen en dan is alles misschien wel opgelost…maar toch…
                                            Ik zal dit forum in de gaten houden om de upates te lezen en mijn beslissing daar op af te stemmen.
                                            Iedereen bedankt voor jullie (toekomstige) ervaringen, erg nuttig, zoveel is er nog niet te vinden over dit onderwerp.

                                            #18206616
                                            jerry78
                                              Lid sinds:
                                              29 January 2014

                                              Heb nu een paar weken de nieuwe insignia en heb deze problemen ook. Daarjuist een mailtje gestuurd naar Opel Belgie.

                                              #18206617
                                              Pieter006
                                                Lid sinds:
                                                30 January 2014

                                                Wat ik mis zijn de volgende zaken:
                                                – Het navigatie systeem geeft nergens aan op welke weg of straat je rijdt?. Is toch een normale optie tegenwoordig.
                                                – Kaart materiaal is grafisch slecht.
                                                – Borden voor afslagen worden maar gedeeltelijk weer gegeven.
                                                – Vertaalde teksten komen slecht of gedeeltelijk in beeld in het digitaal instrumentencluster ( extra optie).
                                                – Inkomende oproepen op het digitaal instrumentencluster blijven staan. Als de volgende oproep binnenkomt wordt het oude gesprek weer gegeven?
                                                – Zenderontvangst is slecht.
                                                – DAB optie, er is een groot verschil in volume sterkte tussen DAB en FM.

                                                Overig:
                                                – Spiegels klappen niet automatisch in bij afsluiten auto, terwijl deze wel handmatig elektrisch zijn in te klappen. Dit is tegenwoordig toch normaal. Volgens Opel werkt dit alleen bij de volledig elektrische stoelen. Vreemd, dit is gewoon software.
                                                – waarom levert Opel nog een enkel zone ACC. Dual Zone zit op de meeste goedkopere auto’s al.
                                                – Dag en nacht schakelen verlichting werkt veel te traag.

                                                Ik hoop dat Opel Nederland snel met een oplossing komt die veel problemen gaat oplossen. Voel me nu een beetje bekocht met het IntelliLink systeem. Dat moet toch niet kunnen voor een auto in deze klasse.

                                                #18206618
                                                duranduran
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  25 February 2012

                                                  Hallo Insigniatici,

                                                  Ik sta voor de keus welke nieuwe auto is ga leasen. De keus lijkt te vallen op de Insignia Business+: veel waar voor je geld. Maar is het geld de auto ook waard? En hoe zal het Intellilink mij bevallen?

                                                  Ik heb onlangs een hele dag een Opel Insignia mogen uitproberen voor een proefrit met als doel om het Intellilink te doorgronden en te ervaren hoe het in de praktijk werkt.
                                                  Mijn ervaring tot nu toe is dat de verkopers bij Opel er weinig tot niets van weten, ze hebben de gebruiksaanwijzing niet eens uit de het dashboardkastje gehaald, laat staan dat ze het gelezen hebben om er iets over te vertellen.
                                                  Daar zou ik als ik het voor het zeggen zou hebben bij Opel Nederland de allerhoogste prioriteit aan geven. Maar gelukkig is de gebruiksaanwijzing duidelijk in de mogelijkheden van het navigatiesysteem.

                                                  Mijn ervaring van het Intellilink is na een dag gebruiken eigenlijk best positief. Ik ken het oude systeem Navi900 door en door. Het eerste wat ik heb gedaan is gechecked of het net zo eenvoudig en goed werkt. De draaiknop die je ook kon indrukken mis ik, dat is nu touchscreen en dat is gewoon even wennen maar het scherm kan niet gedeeld worden in half pijl/ half kaart waardoor het erg druk is met alle informatie over de eerstvolgende afslag, de 3D kaart en een rijstrookassistent samen in 1 scherm. Maar het beeld is scherp en ziet er mooi uit. Wat wel zeer prettig is dat de eerste afslag met een mooie pijl tussen de meters voor je neus wordt weergegeven.
                                                  Wat ik veel gebruik in het Navi900 is het ‘ vooruit kijken op de route’ door de navigatiedraaiknop aan de bovenzijde in te drukken. Dat is bij Intellilink niet mogelijk. En dat is jammer.

                                                  De telefoon werkt uitstekend en de verstaanbaarheid is ook erg goed. Geen uitval van het geluid etc. De verbinding werd via bluetooth snel opgepikt. Het telefoonboek van de telefoon synchroniseert met het systeem en ik kan eenvoudig alle contacten kiezen.

                                                  Files werden ook goed doorgegeven.
                                                  Het geluid van de stem is minimaal op stand 23 ingeprogrammeerd. Het kan niet zachter of het moet uitgezet worden. Vreemd.
                                                  De knop op het stuur om een adres via ‘spraak’ in te geven werkt in 6 van de 10 probeersels goed, maar gelukkig zegt de Intellilinkdame steeds ‘sorry’ als ze het adres niet kan vinden of verkeerd heeft uitgezocht in de database, waardoor je je niet bezwaard gaat voelen om haar nogmaals te wijzen waar je naar toe zou willen.
                                                  Met het Navi900 systeem had ik in het begin ook problemen met de spraaksturing. Maar daarvoor is de oplossing: snel spreken levert 100% resultaat op. Wellicht dat het nwe systeem ook zijn eigen gebruiksaanwijzing heeft…

                                                  De radio werkt goed, ik kan diverse zenders kiezen met een goede geluidskwaliteit.

                                                  Er zitten ontzettend veel stappen in het systeem. Na een dag gebruiken ben ik overwegend positief.
                                                  Ik kan niet alle opties hier bespreken. Maar de meeste zijn gewoon goed. Ik heb het aardig kunnen doorgronden en ik ben er van overtuigd dat oefening kunst baart; ik denk dat ik een nieuwe Insignia ga leasen met het Intellilink systeem en het grote grafische kleurendisplay.

                                                  Nog meer positieve gebruikers?

                                                  #18206619
                                                  Ikumi
                                                    Lid sinds:
                                                    8 February 2014

                                                    Mijn Opel Insignia 5dr Cosmo 2.0 werd midden januari geleverd en ik heb me al doodgeërgerd aan het ellendige systeem.
                                                    Mensen in m’n omgeving vonden dat ik overdreef dus ik ben blij hier te lezen dat ik niet de enigste ben. En aangezien het bij iedereen over dezelfde problemen gaat het duidelijk slechte software is.
                                                    Mijn problemen zijn:

                                                    1. De Display instrument driver toont maar stukken van de vertaalde tekst
                                                    2. Tijdens het bellen regelmatig een luide storing (zeeeeer irritant)
                                                    3. Tijdens het bellen al veel gehad dat de persoon ineens op hold wordt gezet en dat ik niet anders kan dan de persoon met een 2de lijn opnieuw op te bellen.
                                                    4. Geen file info te bespeuren
                                                    5. Flitspalen als POI aangevinkt maar niet op de map te bespeuren
                                                    6. Al meerdere malen door de gps in éénrichtingstraten in de verkeerde richting gereden !! Hoe kan dat nu met een gloednieuwe wagen ??
                                                    7. Tijdens het parkeren dempt hij niet automatisch de muziek
                                                    8. Muziek is niet in mappen weer te geven
                                                    9. Radio ontvangst is heel slecht

                                                    Wat me verder nog allemaal stoort aan de wagen:

                                                    1. Het momentaan verbruik toont geen cijfer na de komma
                                                    2. Er is geen aparte teller die per naftbak bijhoudt hoeveel km’s je doet, nog nooit een wagen gezien trouwens waar je niet een teller op 0 moeten zetten als je gaat tanken..
                                                    3. Als je met de mousepad letters vormt onderbreekt het bij elke letter je muziek, héél irritant !
                                                    4. Hij speelt slechts enkele video’s af, maar ik geraak er voorlopig niet wijs uit aan welke vereisten het bestand moet voldoen, iemand een idee?
                                                    5. De achteruitrij camera hangt veel te laag waardoor hij heel snel vuil wordt en je hem dus steeds met je vinger moet proper maken. De beeldkwaliteit is ook zeer laag.
                                                    6. Ik vind maar niet hoe ik muziek kan doorspoelen, iemand al gevonden?

                                                    Ik heb bij de aankoop een gratis check up op 2500 km gekregen dus ga ‘m volgende week binnendoen en meteen al de klachten eens doornemen met de dealer en vragen hoe hij dit wilt aanpakken. Mijn vorige wagen was een audi A5 en daar heb ik 5j geen enkel software probleem mee gehad dus vind dit echt fucked up !

                                                    #18206620
                                                    Essox
                                                      Lid sinds:
                                                      10 January 2014

                                                      Avond allen, in de continuing story of Intellilink, wordt het er niet beter op: geen van mijn waslijst met klachten is opgelost.

                                                      Inmiddels:
                                                      2 brieven weg richting directie Opel Nederland
                                                      reacties gekregen, betreuren het ten zeerste, alle klachten zijn direct doorgestuurd naar de software boys in Duitsland
                                                      heb de goede man gevraagd even te wachten, heb alle hier gemelde klachten + mijn eigen lijst verzameld en naar hem toegestuurd = nu 2 weken geleden
                                                      Voorzichtige uitspraak: wellicht eind februari nieuwe software
                                                      Dealer kan er niets aan doen is ook afhankelijk van software
                                                      Resume: droevig en teleurstellend voor een auto en merk van die klasse

                                                      Hou jullie op de hoogte

                                                    25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 625)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.